16.7 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

José Mª Àngel serà el comissionat del Govern per a la reconstrucció després de la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’exsecretari autonòmic d’Emergències José Mª Àngel serà nomenat este dimarts com comissionat del Govern per a la reconstrucció després de la dana que el passat 29 d’octubre va arrasar la província de Valencia, amb més de 220 morts.

Segons ha pogut saber Europa Press, el Consell de Ministres aprovarà este dimarts el nomenament d’Ángel, qui va exercir com a responsable d’Emergències durant les dos legislatures de l’anterior govern del Botànic.

El passat 19 de novembre, el Govern va aprovar un reial decret que regula la creació, adscripció i funcions d’este comissionat especial per a la reconstrucció i reparació dels danys provocats per la dana en zones de la Península i Illes Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre, amb rang de sotssecretaria i vigència temporal.

Dependent del Ministeri de Política Territorial, estes seran les seues funcions: impulsar l’execució de les mesures adoptades per l’Estat per a pal·liar els danys; realitzar anàlisi i seguiment periòdic, especialment la concessió de les ajudes i bestretes; elevar informes al Govern sobre les activitats i els resultats; recaptar informació de ministeris i delegacions; impulsar la coordinació amb les administracions territorials afectades.

Quant a la seua estructura, es creen dins del comissionat, amb rang de sotsdirecció general, una oficina de coordinació i impuls de l’execució de les ajudes i una oficina de relacions institucionals.

El mes passat, una setmana després de la dana, el també exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) es va incorporar a l’equip de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana per a fer front a les conseqüències de la catàstrofe.

Ángel és funcionari de carrera de la Diputació de València des del 1982. Va ser regidor i alcalde de l’Ajuntament de L’Eliana, diputat provincial, senador del PSOE per la Comunitat Valenciana, portaveu del grup socialista en la comissió d’Interior i portaveu adjunt de la comissió de Defensa.

A més, ha ostentat responsabilitats com a assessor executiu del Ministeri de l’Interior, integrant del Comitè Nacional dels Socialistes, secretari general del PSPV de la comarca del Camp de Túria, integrant de la comissió de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i secretari de Política Municipal del PSPV.

Al juliol del 2015 va ser nomenat pel llavors president de la Generalitat, Ximo Puig, secretari autonòmic i director de l’AVSRE. Ángel va ser cessat d’aquestes responsabilitats al setembre del 2023, quatre mesos després del canvi de govern a la Comunitat Valenciana que va propiciar l’entrada del PP i Vox en la Generalitat.

Últimes notícies

Màxim Horta rep el Premi de les Lletres de l’Ateneu 2025 en la Nit de les Lletres

L'Ateneu Mercantil ha reconegut la trajectòria de Màxim Horta amb el Premi de les Lletres de l'Ateneu 2025 en la VII Nit Valenciana de les Lletres. La novel·la 'El Cercle Fènix', de Joaquín Ferry, ha guanyat el Premi Nacional de Novel·la, dotat amb 8.000 euros i publicació.

Mazón obri les compareixences per la dana en el Congrés; Camarero i Mompó seguiran el 24 de novembre

La Mesa de la comissió ha aprovat este dimecres el calendari: Mazón compareixerà el dilluns 17 de novembre i, el dia 24, ho faran Susana Camarero i Vicent Mompó amb format de 20 minutos per grup.

Elda abrigalla a Paula Vázquez com a Millor Calçada d’Espanya 2025

Paula Vázquez ha sigut abrigallada a Elda en una gala que ha reivindicat la tradició sabatera local amb el seu nomenament com a Millor Calçada d'Espanya 2025. La vetlada ha reunit representants institucionals, empresarials i del sector per a posar en valor el disseny i l'artesania de la ciutat.

L’Hèrcules incorpora al migcampista Mehdi Puch-Herrantz

L'Hèrcules ha incorporat al migcampista franc algerià Mehdi Puch-Herrantz, de 21 anys, després de deu dies als ordes de Rubén Torrecilla. Arriba lliure de l'AC Ajaccio, ocuparà fitxa sub-23 i firma pel que resta de temporada i una més.

El PP trenca el pacte a l’Alqueria d’Asnar i deixa a l’alcalde en minoria

Els dos regidors del PP ixen del govern local i renuncien a les seues delegacions, la qual cosa deixa a l'alcalde i a una edil no adscrita en minoria. La decisió arriba després de la polèmica per una possible irregularitat comptable i reobri el debat sobre una moció de censura.

Activen el protocol per una fallada en les polseres antimaltractament i asseguren que no va haver-hi desprotecció

Igualtat va activar el protocol de protecció després d'una incidència en el sistema Milotxa. El servici es va estabilitzar a la vesprada i no va deixar víctimes desprotegides.

Hisenda convoca el CPFF el dilluns per a la senda d’estabilitat i la tramitarà el dimarts en el Consell de Ministres

Hisenda ha convocat el CPFF per a presentar la senda d'estabilitat i el Govern la tramitarà l'endemà en el Consell de Ministres. El retard del calendari fa inviable que els comptes de 2026 entren en vigor l'1 de gener i aboca a una nova pròrroga de 2023.

Gómez demana al Ministeri flexibilitzar l’acreditació per a augmentar fins a un 15% les places MIR en la Comunitat Valenciana

El conseller ha urgit a canviar els criteris d'acreditació i a obrir un procediment permanent per a sumar places MIR en la Comunitat Valenciana. El CISNS s'ha compromés a enviar dades de cribratges amb indicadors homogenis mentres s'habilita una plataforma.