José Mª Àngel serà el comissionat del Govern per a la reconstrucció després de la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’exsecretari autonòmic d’Emergències José Mª Àngel serà nomenat este dimarts com comissionat del Govern per a la reconstrucció després de la dana que el passat 29 d’octubre va arrasar la província de Valencia, amb més de 220 morts.

Segons ha pogut saber Europa Press, el Consell de Ministres aprovarà este dimarts el nomenament d’Ángel, qui va exercir com a responsable d’Emergències durant les dos legislatures de l’anterior govern del Botànic.

El passat 19 de novembre, el Govern va aprovar un reial decret que regula la creació, adscripció i funcions d’este comissionat especial per a la reconstrucció i reparació dels danys provocats per la dana en zones de la Península i Illes Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre, amb rang de sotssecretaria i vigència temporal.

Dependent del Ministeri de Política Territorial, estes seran les seues funcions: impulsar l’execució de les mesures adoptades per l’Estat per a pal·liar els danys; realitzar anàlisi i seguiment periòdic, especialment la concessió de les ajudes i bestretes; elevar informes al Govern sobre les activitats i els resultats; recaptar informació de ministeris i delegacions; impulsar la coordinació amb les administracions territorials afectades.

Quant a la seua estructura, es creen dins del comissionat, amb rang de sotsdirecció general, una oficina de coordinació i impuls de l’execució de les ajudes i una oficina de relacions institucionals.

El mes passat, una setmana després de la dana, el també exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) es va incorporar a l’equip de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana per a fer front a les conseqüències de la catàstrofe.

Ángel és funcionari de carrera de la Diputació de València des del 1982. Va ser regidor i alcalde de l’Ajuntament de L’Eliana, diputat provincial, senador del PSOE per la Comunitat Valenciana, portaveu del grup socialista en la comissió d’Interior i portaveu adjunt de la comissió de Defensa.

A més, ha ostentat responsabilitats com a assessor executiu del Ministeri de l’Interior, integrant del Comitè Nacional dels Socialistes, secretari general del PSPV de la comarca del Camp de Túria, integrant de la comissió de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i secretari de Política Municipal del PSPV.

Al juliol del 2015 va ser nomenat pel llavors president de la Generalitat, Ximo Puig, secretari autonòmic i director de l’AVSRE. Ángel va ser cessat d’aquestes responsabilitats al setembre del 2023, quatre mesos després del canvi de govern a la Comunitat Valenciana que va propiciar l’entrada del PP i Vox en la Generalitat.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.