José Mª Àngel serà el comissionat del Govern per a la reconstrucció després de la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’exsecretari autonòmic d’Emergències José Mª Àngel serà nomenat este dimarts com comissionat del Govern per a la reconstrucció després de la dana que el passat 29 d’octubre va arrasar la província de Valencia, amb més de 220 morts.

Segons ha pogut saber Europa Press, el Consell de Ministres aprovarà este dimarts el nomenament d’Ángel, qui va exercir com a responsable d’Emergències durant les dos legislatures de l’anterior govern del Botànic.

El passat 19 de novembre, el Govern va aprovar un reial decret que regula la creació, adscripció i funcions d’este comissionat especial per a la reconstrucció i reparació dels danys provocats per la dana en zones de la Península i Illes Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre, amb rang de sotssecretaria i vigència temporal.

Dependent del Ministeri de Política Territorial, estes seran les seues funcions: impulsar l’execució de les mesures adoptades per l’Estat per a pal·liar els danys; realitzar anàlisi i seguiment periòdic, especialment la concessió de les ajudes i bestretes; elevar informes al Govern sobre les activitats i els resultats; recaptar informació de ministeris i delegacions; impulsar la coordinació amb les administracions territorials afectades.

Quant a la seua estructura, es creen dins del comissionat, amb rang de sotsdirecció general, una oficina de coordinació i impuls de l’execució de les ajudes i una oficina de relacions institucionals.

El mes passat, una setmana després de la dana, el també exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) es va incorporar a l’equip de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana per a fer front a les conseqüències de la catàstrofe.

Ángel és funcionari de carrera de la Diputació de València des del 1982. Va ser regidor i alcalde de l’Ajuntament de L’Eliana, diputat provincial, senador del PSOE per la Comunitat Valenciana, portaveu del grup socialista en la comissió d’Interior i portaveu adjunt de la comissió de Defensa.

A més, ha ostentat responsabilitats com a assessor executiu del Ministeri de l’Interior, integrant del Comitè Nacional dels Socialistes, secretari general del PSPV de la comarca del Camp de Túria, integrant de la comissió de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i secretari de Política Municipal del PSPV.

Al juliol del 2015 va ser nomenat pel llavors president de la Generalitat, Ximo Puig, secretari autonòmic i director de l’AVSRE. Ángel va ser cessat d’aquestes responsabilitats al setembre del 2023, quatre mesos després del canvi de govern a la Comunitat Valenciana que va propiciar l’entrada del PP i Vox en la Generalitat.

Últimes notícies

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.
FILMOTECA D'ESTIU