José Mª Àngel serà el comissionat del Govern per a la reconstrucció després de la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’exsecretari autonòmic d’Emergències José Mª Àngel serà nomenat este dimarts com comissionat del Govern per a la reconstrucció després de la dana que el passat 29 d’octubre va arrasar la província de Valencia, amb més de 220 morts.

Segons ha pogut saber Europa Press, el Consell de Ministres aprovarà este dimarts el nomenament d’Ángel, qui va exercir com a responsable d’Emergències durant les dos legislatures de l’anterior govern del Botànic.

El passat 19 de novembre, el Govern va aprovar un reial decret que regula la creació, adscripció i funcions d’este comissionat especial per a la reconstrucció i reparació dels danys provocats per la dana en zones de la Península i Illes Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre, amb rang de sotssecretaria i vigència temporal.

Dependent del Ministeri de Política Territorial, estes seran les seues funcions: impulsar l’execució de les mesures adoptades per l’Estat per a pal·liar els danys; realitzar anàlisi i seguiment periòdic, especialment la concessió de les ajudes i bestretes; elevar informes al Govern sobre les activitats i els resultats; recaptar informació de ministeris i delegacions; impulsar la coordinació amb les administracions territorials afectades.

Quant a la seua estructura, es creen dins del comissionat, amb rang de sotsdirecció general, una oficina de coordinació i impuls de l’execució de les ajudes i una oficina de relacions institucionals.

El mes passat, una setmana després de la dana, el també exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) es va incorporar a l’equip de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana per a fer front a les conseqüències de la catàstrofe.

Ángel és funcionari de carrera de la Diputació de València des del 1982. Va ser regidor i alcalde de l’Ajuntament de L’Eliana, diputat provincial, senador del PSOE per la Comunitat Valenciana, portaveu del grup socialista en la comissió d’Interior i portaveu adjunt de la comissió de Defensa.

A més, ha ostentat responsabilitats com a assessor executiu del Ministeri de l’Interior, integrant del Comitè Nacional dels Socialistes, secretari general del PSPV de la comarca del Camp de Túria, integrant de la comissió de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i secretari de Política Municipal del PSPV.

Al juliol del 2015 va ser nomenat pel llavors president de la Generalitat, Ximo Puig, secretari autonòmic i director de l’AVSRE. Ángel va ser cessat d’aquestes responsabilitats al setembre del 2023, quatre mesos després del canvi de govern a la Comunitat Valenciana que va propiciar l’entrada del PP i Vox en la Generalitat.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per tempestes i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per pluges, tempestes i possible granís a l’interior nord de Castelló, i per temperatures de fins a 38 graus en punts d’Alacant i València.

La regularització d’immigrants deixa un de cada huit nous afiliats a la Comunitat

La regularització extraordinària d’immigrants ha incorporat 262.475 persones a la Seguretat Social fins al 30 de juliol, de les quals el 12,1 % treballen a la Comunitat Valenciana, que és la quarta autonomia amb més nous afiliats.

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.

Ruixats forts a l’interior nord de la Comunitat Valenciana esta vesprada

Aemet ha anunciat probabilitat de ruixats localment forts amb tronada esta vesprada a l’interior del terç nord de la Comunitat Valenciana, amb temperatures màximes lleugerament més altes a València i oratge estable a la mar.

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.
FILMOTECA D'ESTIU