José Mª Àngel serà el comissionat del Govern per a la reconstrucció després de la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’exsecretari autonòmic d’Emergències José Mª Àngel serà nomenat este dimarts com comissionat del Govern per a la reconstrucció després de la dana que el passat 29 d’octubre va arrasar la província de Valencia, amb més de 220 morts.

Segons ha pogut saber Europa Press, el Consell de Ministres aprovarà este dimarts el nomenament d’Ángel, qui va exercir com a responsable d’Emergències durant les dos legislatures de l’anterior govern del Botànic.

El passat 19 de novembre, el Govern va aprovar un reial decret que regula la creació, adscripció i funcions d’este comissionat especial per a la reconstrucció i reparació dels danys provocats per la dana en zones de la Península i Illes Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre, amb rang de sotssecretaria i vigència temporal.

Dependent del Ministeri de Política Territorial, estes seran les seues funcions: impulsar l’execució de les mesures adoptades per l’Estat per a pal·liar els danys; realitzar anàlisi i seguiment periòdic, especialment la concessió de les ajudes i bestretes; elevar informes al Govern sobre les activitats i els resultats; recaptar informació de ministeris i delegacions; impulsar la coordinació amb les administracions territorials afectades.

Quant a la seua estructura, es creen dins del comissionat, amb rang de sotsdirecció general, una oficina de coordinació i impuls de l’execució de les ajudes i una oficina de relacions institucionals.

El mes passat, una setmana després de la dana, el també exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) es va incorporar a l’equip de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana per a fer front a les conseqüències de la catàstrofe.

Ángel és funcionari de carrera de la Diputació de València des del 1982. Va ser regidor i alcalde de l’Ajuntament de L’Eliana, diputat provincial, senador del PSOE per la Comunitat Valenciana, portaveu del grup socialista en la comissió d’Interior i portaveu adjunt de la comissió de Defensa.

A més, ha ostentat responsabilitats com a assessor executiu del Ministeri de l’Interior, integrant del Comitè Nacional dels Socialistes, secretari general del PSPV de la comarca del Camp de Túria, integrant de la comissió de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i secretari de Política Municipal del PSPV.

Al juliol del 2015 va ser nomenat pel llavors president de la Generalitat, Ximo Puig, secretari autonòmic i director de l’AVSRE. Ángel va ser cessat d’aquestes responsabilitats al setembre del 2023, quatre mesos després del canvi de govern a la Comunitat Valenciana que va propiciar l’entrada del PP i Vox en la Generalitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.

Kameron Taylor afronta el repte de Màlaga sense por i amb màxim respecte a Unicaja

Kameron Taylor destaca que València Basket no es tirarà arrere davant el repte de visitar a Unicaja després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i subratlla el carinyo i respecte que sent pel seu exequipo.

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.