Justícia realitzarà una enquesta sobre seguretat ciutadana a la Comunitat Valenciana

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Justícia i Interior ha reactivat l’Observatori de Seguretat Ciutadana, que com a primera mesura realitzarà una enquesta sobre la situació i percepció en matèria de seguretat ciutadana a la Comunitat Valenciana que s’integrarà en un estudi sobre la matèria.

Així ho ha anunciat el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Javier Montero, després d’afirmar que les xifres sobre criminalitat del primer trimestre del 2024 del Ministeri de l’Interior són “alarmants”, informa la Generalitat.

El responsable autonòmic ha denunciat “la falta de mitjans dels cossos i forces de seguretat de l’Estat”, per la qual cosa veu necessari reclamar més efectius per a la Comunitat Valenciana. També ha sol·licitat més transparència en les dades perquè els equips puguen planificar millor el seu treball.

En la sessió de l’observatori, del que formen part representants de les forces i cossos de seguretat, administracions públiques i seguretat privada, també s’ha abordat “la problemàtica sobre assentaments o delictes d’ocupació il·legal, així com el seu estudi als municipis valencians”.

Una vegada dut a terme l’estudi, l’Observatori de Seguretat Ciutadana es reunirà periòdicament. Es pretén formular recomanacions i propostes per a millorar els indicadors en matèria de seguretat, gestió de recursos humans de les forces i cossos de seguretat, mitjans tècnics i infraestructures o qüestions sobre sistemes d’informació relacionats amb la seguretat.

Últimes notícies

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.

El PP reclama més prevenció després de la dana i critica la falta de resposta del Govern central

El PP conclou en el seu dictamen sobre la dana de 2024 que no n'hi ha prou amb reaccionar davant l'emergència i acusa el Govern central de falta de previsió, coordinació i transparència.