11.9 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Justícia realitzarà una enquesta sobre seguretat ciutadana a la Comunitat Valenciana

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Justícia i Interior ha reactivat l’Observatori de Seguretat Ciutadana, que com a primera mesura realitzarà una enquesta sobre la situació i percepció en matèria de seguretat ciutadana a la Comunitat Valenciana que s’integrarà en un estudi sobre la matèria.

Així ho ha anunciat el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Javier Montero, després d’afirmar que les xifres sobre criminalitat del primer trimestre del 2024 del Ministeri de l’Interior són “alarmants”, informa la Generalitat.

El responsable autonòmic ha denunciat “la falta de mitjans dels cossos i forces de seguretat de l’Estat”, per la qual cosa veu necessari reclamar més efectius per a la Comunitat Valenciana. També ha sol·licitat més transparència en les dades perquè els equips puguen planificar millor el seu treball.

En la sessió de l’observatori, del que formen part representants de les forces i cossos de seguretat, administracions públiques i seguretat privada, també s’ha abordat “la problemàtica sobre assentaments o delictes d’ocupació il·legal, així com el seu estudi als municipis valencians”.

Una vegada dut a terme l’estudi, l’Observatori de Seguretat Ciutadana es reunirà periòdicament. Es pretén formular recomanacions i propostes per a millorar els indicadors en matèria de seguretat, gestió de recursos humans de les forces i cossos de seguretat, mitjans tècnics i infraestructures o qüestions sobre sistemes d’informació relacionats amb la seguretat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs