Justícia realitzarà una enquesta sobre seguretat ciutadana a la Comunitat Valenciana

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Justícia i Interior ha reactivat l’Observatori de Seguretat Ciutadana, que com a primera mesura realitzarà una enquesta sobre la situació i percepció en matèria de seguretat ciutadana a la Comunitat Valenciana que s’integrarà en un estudi sobre la matèria.

Així ho ha anunciat el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Javier Montero, després d’afirmar que les xifres sobre criminalitat del primer trimestre del 2024 del Ministeri de l’Interior són «alarmants», informa la Generalitat.

El responsable autonòmic ha denunciat «la falta de mitjans dels cossos i forces de seguretat de l’Estat», per la qual cosa veu necessari reclamar més efectius per a la Comunitat Valenciana. També ha sol·licitat més transparència en les dades perquè els equips puguen planificar millor el seu treball.

En la sessió de l’observatori, del que formen part representants de les forces i cossos de seguretat, administracions públiques i seguretat privada, també s’ha abordat «la problemàtica sobre assentaments o delictes d’ocupació il·legal, així com el seu estudi als municipis valencians».

Una vegada dut a terme l’estudi, l’Observatori de Seguretat Ciutadana es reunirà periòdicament. Es pretén formular recomanacions i propostes per a millorar els indicadors en matèria de seguretat, gestió de recursos humans de les forces i cossos de seguretat, mitjans tècnics i infraestructures o qüestions sobre sistemes d’informació relacionats amb la seguretat.

Últimes notícies

Pablo Martínez s’acomiada del Llevant després de set temporades: ‘Sempre serà casa meua’

El migcampista madrileny Pablo Martínez ha dit adéu al Llevant després de set temporades i 155 partits, amb un emotiu missatge en què assegura que el club ‘sempre serà granota’ en el seu cor.

Consum dona 60.000 euros per a enviar ajuda humanitària a Veneçuela

La cooperativa canalitza l’aportació a través de Creu Roja per a atendre les persones damnificades pels terratrémols

Isaac Nogués deixa el Valencia Basket després d’acordar la rescissió del contracte

El Valencia Basket ha confirmat l’acord amb l’escorta català Isaac Nogués per rescindir el seu contracte, un any després de la seua arribada al club taronja.

L’eixida de Léo Pétrot deixa l’Elx sense laterals esquerrans per a la pròxima temporada

L’adéu de Léo Pétrot i la no continuïtat d’Adrià Pedrosa deixen l’Elx CF sense cap lateral esquerre específic i obliguen el club a acudir al mercat d’estiu.

Catalá insistix que el candidat del PP a la Generalitat es decidirà més avant i es descarta per ara

María José Catalá assegura que serà la direcció nacional del PP qui designe el candidat a la Presidència de la Generalitat quan marque el calendari i insistix que el seu objectiu és revalidar l’alcaldia de València.

Primera nit tòrrida generalitzada a la Comunitat Valenciana per l’oratge cobert

La Comunitat Valenciana ha registrat la primera nit tòrrida de l’any, amb mínimes que no han baixat dels 25 graus en àmplies zones de la costa de València i del litoral d’Alacant.

Gairebé 1,2 milions de migrants demanen regularitzar-se, amb 167.000 sol·licituds a la Comunitat Valenciana

La regularització extraordinària de migrants a Espanya ha rebut 1.174.978 sol·licituds, de les quals 167.000 corresponen a la Comunitat Valenciana i més de 608.000 ja s'han admés a tràmit.

El Suprem dona la raó a un hipotecat valencià i anul·la una prima única de segur vinculada al préstec

El Tribunal Suprem ha declarat abusiva i no transparent una clàusula que obligava un client a finançar una prima única de segur de vida vinculada a una hipoteca del Banco Popular, en un cas jutjat a València.