Justícia realitzarà una enquesta sobre seguretat ciutadana a la Comunitat Valenciana

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Justícia i Interior ha reactivat l’Observatori de Seguretat Ciutadana, que com a primera mesura realitzarà una enquesta sobre la situació i percepció en matèria de seguretat ciutadana a la Comunitat Valenciana que s’integrarà en un estudi sobre la matèria.

Així ho ha anunciat el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Javier Montero, després d’afirmar que les xifres sobre criminalitat del primer trimestre del 2024 del Ministeri de l’Interior són «alarmants», informa la Generalitat.

El responsable autonòmic ha denunciat «la falta de mitjans dels cossos i forces de seguretat de l’Estat», per la qual cosa veu necessari reclamar més efectius per a la Comunitat Valenciana. També ha sol·licitat més transparència en les dades perquè els equips puguen planificar millor el seu treball.

En la sessió de l’observatori, del que formen part representants de les forces i cossos de seguretat, administracions públiques i seguretat privada, també s’ha abordat «la problemàtica sobre assentaments o delictes d’ocupació il·legal, així com el seu estudi als municipis valencians».

Una vegada dut a terme l’estudi, l’Observatori de Seguretat Ciutadana es reunirà periòdicament. Es pretén formular recomanacions i propostes per a millorar els indicadors en matèria de seguretat, gestió de recursos humans de les forces i cossos de seguretat, mitjans tècnics i infraestructures o qüestions sobre sistemes d’informació relacionats amb la seguretat.

Últimes notícies

Noves aules per garantir als pares la llengua base triada per als seus fills

Educació ha assegurat que tot l’alumnat tindrà garantida la continuïtat en la llengua base triada, i per això habilitarà o reconvertirà aules, sobretot en municipis castellanoparlants on ha crescut la demanda en valencià.

Tanquen la platja de Torre de la Sal per contaminació bacteriana fins a nou avís

La platja de Torre de la Sal, a Cabanes, ha quedat tancada al bany fins a nou avís per una elevada presència de la bacteria Escherichia coli en l’aigua.

Les noves plantes renovables podran guardar energia amb menys tràmits a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat que simplificarà el procediment perquè les plantes renovables de la Comunitat Valenciana puguen emmagatzemar energia, accelerar la seua finançació i reforçar la seguretat del subministrament elèctric.

Bernabé promet declarar València zona tensionada i aplicar la taxa turística si arriba a l’alcaldia

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l’alcaldia de València, ha avançat que, si governa, declararà la ciutat zona tensionada per la vivenda i posarà en marxa la taxa turística.

Quatre dels cinc sindicats educatius avalen el pla per a reduir la burocràcia docent

El nou acord de simplificació burocràtica d'Educació ha rebut el suport de STEPV, CSIF, CCOO i UGT, mentres que ANPE s'ha desmarcat en exigir un calendari d'implantació clar.

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.

El Levante incorpora lliure el francés Enzo Bardeli fins a 2029

El Levante ha tancat el fitxatge lliure del migcampista francés Enzo Bardeli, de 25 anys, que firma fins a juny de 2029 i es convertix en el primer reforç per a la pròxima temporada.