Justícia realitzarà una enquesta sobre seguretat ciutadana a la Comunitat Valenciana

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Justícia i Interior ha reactivat l’Observatori de Seguretat Ciutadana, que com a primera mesura realitzarà una enquesta sobre la situació i percepció en matèria de seguretat ciutadana a la Comunitat Valenciana que s’integrarà en un estudi sobre la matèria.

Així ho ha anunciat el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Javier Montero, després d’afirmar que les xifres sobre criminalitat del primer trimestre del 2024 del Ministeri de l’Interior són “alarmants”, informa la Generalitat.

El responsable autonòmic ha denunciat “la falta de mitjans dels cossos i forces de seguretat de l’Estat”, per la qual cosa veu necessari reclamar més efectius per a la Comunitat Valenciana. També ha sol·licitat més transparència en les dades perquè els equips puguen planificar millor el seu treball.

En la sessió de l’observatori, del que formen part representants de les forces i cossos de seguretat, administracions públiques i seguretat privada, també s’ha abordat “la problemàtica sobre assentaments o delictes d’ocupació il·legal, així com el seu estudi als municipis valencians”.

Una vegada dut a terme l’estudi, l’Observatori de Seguretat Ciutadana es reunirà periòdicament. Es pretén formular recomanacions i propostes per a millorar els indicadors en matèria de seguretat, gestió de recursos humans de les forces i cossos de seguretat, mitjans tècnics i infraestructures o qüestions sobre sistemes d’informació relacionats amb la seguretat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca afronta a Les Corts una nova sessió de control amb crítiques de PSPV i Compromís i una pregunta de Vox sobre immigració

El president respondrà dimecres a qüestions sobre la seua gestió al capdavant de la Generalitat i sobre l’impacte econòmic de la immigració en els serveis públics

Les Arts estrena ‘Les filles de Bernarda’, una nova coproducció de dansa amb Taiat Dansa

Les Arts estrena el 17 d’abril ‘Les filles de Bernarda’, una proposta de dansa, música en viu i documental dins de Dansa València.

La Comunitat Valenciana lidera la compra d’habitatge per part d’estrangers no residents a Espanya

La Comunitat Valenciana va concentrar el 40 % de les compres d’habitatge de persones estrangeres no residents en el segon semestre de 2025.

L’incendi de Tibi evoluciona favorablement després de calcinar entre 8 i 10 hectàrees

Els bombers continuen treballant en l’incendi de Tibi, ja controlat, després de cremar entre 8 i 10 hectàrees al Maigmó.

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.