La Comunitat Valenciana és la tercera amb major taxa de dones en situació de prostitució

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Comunitat Valenciana és la tercera autonomies, després de Balears i Catalunya, amb una major taxa de dones que es prostituïxen a través d’anuncis en llocs web, amb 73,50 dones per cada 10.000 dones majors de 18 anys.

És una de les principals conclusions que oferix el ‘Macroestudi sobre tracta, explotació sexual i prostitució de dones: una aproximació quantitativa’, els primers avanços de la qual ha presentat la ministra d’Igualtat, Ana Redondo.

L’informe assenyala que a la Comunitat Valenciana hi ha 16.314 dones en situació de prostitució, la tercera major xifra en nombre absoluts després de Catalunya i Madrid.

En tota Espanya, un total de 114.576 dones estan en situació de prostitució i 92.496 podrien estar en risc de tracta, segons ha avançat també la ministra en la roda posterior al Consell de Ministres, amb motiu del Dia Internacional contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Xiquetes i Xiquets, que se celebra este 23 de setembre.

Segons ha exposat Redondo, les dades es desprenen d’un primer avanç d’un macroestudi sobre tracta i explotació sexual a Espanya. En este sentit, ha afegit que s’han analitzat 645.000 anuncis de prostitució o cites.

Així mateix, ha recalcat que hi ha més de 114.500 dones que es troben en situació de prostitució i que aquesta xifra suposa un 0,56% del nombre total de dones majors d’edat a Espanya.

Respecte a les més de 92.000 que podrien estar en risc de tracta, la ministra ha apuntat que en l’estudi d’han avaluat alguns elements utilitzats com la novetat, la disponibilitat, el tret de personalitat, les fotos que s’incorporen als anuncis o els serveis que es presten i que es fan publicitat. En este sentit, ha agregat que 9.000 estarien en risc alt de ser tractades amb finalitats d’explotació sexual perquè en aquests casos s’avaluen dos, tres o més criteris que coincidixen.

Per edats, l’estudi reflectix que el 28% de les dones que estan en situació de prostitució tenen entre 18 i 24 anys; de 25 a 36 anys el 32%; de 37 a 45 anys el 7% i de 46 a 55 anys un 1,6%. A més, l’estudi assenyala que en el 31% dels anuncis no es reflectix l’edat.

Quant a la procedència, el 51% són llatines, el 16% europees i del 29% no es tenen dades fiables. Si es té en compte la nacionalitat, Colòmbia està al capdavant amb el 28%; seguit d’Espanya amb un 13% o Brasil i Veneçuela amb un 5%.

Este avanç de l’estudi també assenyala les comunitats autònomes amb la major taxa de dones en situació de prostitució per cada 10.000 dones majors d’edat. Balears és la comunitat al capdavant amb 121 dones per cada 10.000; li seguix Catalunya amb 103, València amb 73 i Cantàbria també amb 73. La mitjana a Espanya és de 56 dones en situació de prostitució per cada 10.000 dones majors d’edat.

Últimes notícies

Noche sufocant a la Comunitat Valenciana amb mínimes que quasi no baixen dels 28 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut una nova nit tòrrida, amb 28,2 graus de mínima a Parcent i valors per damunt dels 27 graus en nombrosos municipis mentre continua l’ona de calor.

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.