La Conselleria d’Emergències destinà més del 55% del seu pressupost a la recuperació i prevenció contra la dana

La Conselleria d’Emergències destinarà 243,3 milions d’euros, més del 55% del seu pressupost per al 2025, a la recuperació de les conseqüències de la dana del 29 d’octubre, incloent formació, unitat d’alerta primerenca i nous recursos.

València, 1 (EUROPA PRESS) – en una recent compareixença, El conseller d’Emergències i interior, Juan Carlos Valderrama, ha anunciat que La Conselleria d’Emergències destinarà més de la meitat del seu pressupost per al 2025 a afrontar les conseqüències de la dana que va afectar la Comunitat Valenciana el passat 29 d’octubre. aquesta decisió, que implica una inversió de 243,3 milions d’euros, representa el 55% del total dels comptes del departament.

El conseller ha destacat que els pressupostos s’adapten a dues prioritats fonamentals: d’una banda, la mitigació de les conseqüències de la dana i, d’una altra, el reforçament dels mecanismes de prevenció i resposta per garantir la seguretat de la ciutadania en situacions d’emergència. Segons Valderrama, els comptes abarcaven totes les fases de l’emergència, incloent formació, tecnologia, infraestructures i protocols d’actuació.

en concret, es destinaran prop de 400 milions d’euros per a transferències corrents que es dirigiran a l’l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (avsre) i a la la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d’Emergències (sgise). això es traduirà en un suport més eficient en seguretat, protecció civil i benestar social.

La quantitat destinada a l’avsre inclou 173,4 milions d’euros per a la gestió d’ajudes i subvencions per a persones víctimes i municipis afectats per la riuada, reiterant el compromís del consell amb els damnificats.

El pressupost també contempla la creació d’una nova unitat d’alerta primerenca, amb una dotació inicial de 200.000 euros, que s’encarregarà d’estudiar contínuament els riscos meteorològics que poden afectar la comunitat. aquesta unitat integrarà tecnologies avançades com la intel·ligència artificial i l’anàlisi de big data.

a més, es destinaran 23 milions d’euros per a la prevenció, comunicació i actuació en seguretat i extinció d’incendis, incloent la compra de vehicles, la construcció de bases de bombers, i la modernització dels recursos disponibles.

respecte a la la Policia de la Generalitat, es preveu una inversió de més d’1,5 milions d’euros per a l’adequació de comissaries, així com un increment del presupost per a la sgise fins als 74,88 milions d’euros per a millorar els recursos de bombers forestals. una part important d’aquesta inversió estarà dedicada a la renovació d’autobombes amb més de 30 anys d’antiguitat.

en conclusió, La Conselleria d’Emergències ha dissenyat un pla integral que busca no només abordar les conseqüències immediates de la dana, sinó també establir bases sòlides per a la futura seguretat i protecció de la ciutadania.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU