La DGT preveges més de 700.000 desplaçaments de llarg recorregut a les carreteres valencianes en el pont de desembre

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Direcció general de trànsit (DGT) preveu un total de 701.720 desplaçaments de llarg recorregut en l’àrea d’influència de la Comunitat Valenciana durant el pont de desembre. És el 10,6 per cent del total estatal que s’espera durant l’operació especial Constitució-Inmaculada 2024.

La Comunitat Valenciana és destinatària de gran part del trànsit turístic que procedix de Madrid i províncies limítrofes del centre de la península. En esta operació especial de trànsit, les mesures de regulació, ordenació i vigilància del tràfic s’iniciaran aquest dijous a les 16 hores i conclouran la mitjanit del diumenge 8, explica Delegació de Govern.

Durant este període tindrà lloc un important moviment de vehicles per tota la xarxa viària espanyola, amb desplaçaments de llarg i curt recorregut que afectaran de manera significativa a les carreteres la destinació de les quals siguen les zones de muntanya per a la pràctica d’esports d’hivern, les zones turístiques de descans i les de segona residència.

L’eixida dels grans nuclis urbans tindrà lloc en dos fases: en la vesprada del dijous i durant el matí del divendres, mentre la tornada estarà centrada en el diumenge.

Les hores més desfavorables per a viatjar en estos dies es concentren entre les 16.00 i les 21.00 del dijous, les 10.00 i les 14.00 del divendres i de 10.00 a 14.00 i de 16.00 a 21.00 del diumenge.

Agents de l’agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil prestaran especial atenció a les incidències del trànsit per a aconseguir una major fluïdesa i seguretat.

Per a afavorir la circulació en les zones més conflictives, la DGT ha previst la paralització de les obres en les carreteres i la restricció de la circulació de camions, inclosos els que transporten determinades mercaderies en certs trams, dates i hores, entre altres mesures.

La delegada del Govern a la Comunitat, Pilar Bernabé, realitza una crida als conductors perquè extremen les precaucions i respecten la normativa de circulació: «És fonamental evitar les distraccions, no fer ús del telèfon mòbil, portar posat el cinturó de seguretat i ben ancorats els menors en els seus sistemes de retenció infantil. A més, és vital respectar la velocitat establida en la via i adaptar-la a les condicions de la mateixa i, per descomptat, no posar-se al volant si s’ha ingerit alcohol o altres drogues».

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.