La DGT preveges més de 700.000 desplaçaments de llarg recorregut a les carreteres valencianes en el pont de desembre

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Direcció general de trànsit (DGT) preveu un total de 701.720 desplaçaments de llarg recorregut en l’àrea d’influència de la Comunitat Valenciana durant el pont de desembre. És el 10,6 per cent del total estatal que s’espera durant l’operació especial Constitució-Inmaculada 2024.

La Comunitat Valenciana és destinatària de gran part del trànsit turístic que procedix de Madrid i províncies limítrofes del centre de la península. En esta operació especial de trànsit, les mesures de regulació, ordenació i vigilància del tràfic s’iniciaran aquest dijous a les 16 hores i conclouran la mitjanit del diumenge 8, explica Delegació de Govern.

Durant este període tindrà lloc un important moviment de vehicles per tota la xarxa viària espanyola, amb desplaçaments de llarg i curt recorregut que afectaran de manera significativa a les carreteres la destinació de les quals siguen les zones de muntanya per a la pràctica d’esports d’hivern, les zones turístiques de descans i les de segona residència.

L’eixida dels grans nuclis urbans tindrà lloc en dos fases: en la vesprada del dijous i durant el matí del divendres, mentre la tornada estarà centrada en el diumenge.

Les hores més desfavorables per a viatjar en estos dies es concentren entre les 16.00 i les 21.00 del dijous, les 10.00 i les 14.00 del divendres i de 10.00 a 14.00 i de 16.00 a 21.00 del diumenge.

Agents de l’agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil prestaran especial atenció a les incidències del trànsit per a aconseguir una major fluïdesa i seguretat.

Per a afavorir la circulació en les zones més conflictives, la DGT ha previst la paralització de les obres en les carreteres i la restricció de la circulació de camions, inclosos els que transporten determinades mercaderies en certs trams, dates i hores, entre altres mesures.

La delegada del Govern a la Comunitat, Pilar Bernabé, realitza una crida als conductors perquè extremen les precaucions i respecten la normativa de circulació: «És fonamental evitar les distraccions, no fer ús del telèfon mòbil, portar posat el cinturó de seguretat i ben ancorats els menors en els seus sistemes de retenció infantil. A més, és vital respectar la velocitat establida en la via i adaptar-la a les condicions de la mateixa i, per descomptat, no posar-se al volant si s’ha ingerit alcohol o altres drogues».

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.