La DGT preveges més de 700.000 desplaçaments de llarg recorregut a les carreteres valencianes en el pont de desembre

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Direcció general de trànsit (DGT) preveu un total de 701.720 desplaçaments de llarg recorregut en l’àrea d’influència de la Comunitat Valenciana durant el pont de desembre. És el 10,6 per cent del total estatal que s’espera durant l’operació especial Constitució-Inmaculada 2024.

La Comunitat Valenciana és destinatària de gran part del trànsit turístic que procedix de Madrid i províncies limítrofes del centre de la península. En esta operació especial de trànsit, les mesures de regulació, ordenació i vigilància del tràfic s’iniciaran aquest dijous a les 16 hores i conclouran la mitjanit del diumenge 8, explica Delegació de Govern.

Durant este període tindrà lloc un important moviment de vehicles per tota la xarxa viària espanyola, amb desplaçaments de llarg i curt recorregut que afectaran de manera significativa a les carreteres la destinació de les quals siguen les zones de muntanya per a la pràctica d’esports d’hivern, les zones turístiques de descans i les de segona residència.

L’eixida dels grans nuclis urbans tindrà lloc en dos fases: en la vesprada del dijous i durant el matí del divendres, mentre la tornada estarà centrada en el diumenge.

Les hores més desfavorables per a viatjar en estos dies es concentren entre les 16.00 i les 21.00 del dijous, les 10.00 i les 14.00 del divendres i de 10.00 a 14.00 i de 16.00 a 21.00 del diumenge.

Agents de l’agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil prestaran especial atenció a les incidències del trànsit per a aconseguir una major fluïdesa i seguretat.

Per a afavorir la circulació en les zones més conflictives, la DGT ha previst la paralització de les obres en les carreteres i la restricció de la circulació de camions, inclosos els que transporten determinades mercaderies en certs trams, dates i hores, entre altres mesures.

La delegada del Govern a la Comunitat, Pilar Bernabé, realitza una crida als conductors perquè extremen les precaucions i respecten la normativa de circulació: «És fonamental evitar les distraccions, no fer ús del telèfon mòbil, portar posat el cinturó de seguretat i ben ancorats els menors en els seus sistemes de retenció infantil. A més, és vital respectar la velocitat establida en la via i adaptar-la a les condicions de la mateixa i, per descomptat, no posar-se al volant si s’ha ingerit alcohol o altres drogues».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.