La DGT preveges més de 700.000 desplaçaments de llarg recorregut a les carreteres valencianes en el pont de desembre

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Direcció general de trànsit (DGT) preveu un total de 701.720 desplaçaments de llarg recorregut en l’àrea d’influència de la Comunitat Valenciana durant el pont de desembre. És el 10,6 per cent del total estatal que s’espera durant l’operació especial Constitució-Inmaculada 2024.

La Comunitat Valenciana és destinatària de gran part del trànsit turístic que procedix de Madrid i províncies limítrofes del centre de la península. En esta operació especial de trànsit, les mesures de regulació, ordenació i vigilància del tràfic s’iniciaran aquest dijous a les 16 hores i conclouran la mitjanit del diumenge 8, explica Delegació de Govern.

Durant este període tindrà lloc un important moviment de vehicles per tota la xarxa viària espanyola, amb desplaçaments de llarg i curt recorregut que afectaran de manera significativa a les carreteres la destinació de les quals siguen les zones de muntanya per a la pràctica d’esports d’hivern, les zones turístiques de descans i les de segona residència.

L’eixida dels grans nuclis urbans tindrà lloc en dos fases: en la vesprada del dijous i durant el matí del divendres, mentre la tornada estarà centrada en el diumenge.

Les hores més desfavorables per a viatjar en estos dies es concentren entre les 16.00 i les 21.00 del dijous, les 10.00 i les 14.00 del divendres i de 10.00 a 14.00 i de 16.00 a 21.00 del diumenge.

Agents de l’agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil prestaran especial atenció a les incidències del trànsit per a aconseguir una major fluïdesa i seguretat.

Per a afavorir la circulació en les zones més conflictives, la DGT ha previst la paralització de les obres en les carreteres i la restricció de la circulació de camions, inclosos els que transporten determinades mercaderies en certs trams, dates i hores, entre altres mesures.

La delegada del Govern a la Comunitat, Pilar Bernabé, realitza una crida als conductors perquè extremen les precaucions i respecten la normativa de circulació: «És fonamental evitar les distraccions, no fer ús del telèfon mòbil, portar posat el cinturó de seguretat i ben ancorats els menors en els seus sistemes de retenció infantil. A més, és vital respectar la velocitat establida en la via i adaptar-la a les condicions de la mateixa i, per descomptat, no posar-se al volant si s’ha ingerit alcohol o altres drogues».

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.