La Federació Llull arreplega 150.000 euros per a huit iniciatives per la llengua i l’educació afectades per la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La Federació Llull –integrada per Òmnium Cultural, Acció Cultural del País Valencià i Obra Cultural Balear– ha recaptat 150.000 euros que destinarà a huit projectes que, d’una manera o altra, van quedar directament afectats pels aiguats del passat 29 d’octubre.

Es tracta de iniciatives que treballen per la llengua, l’educació i la cultura i que, a conseqüència de la dana, van patir pèrdues materials i econòmiques «molt importants», i van haver d’aturar la seua activitat.

Així, a través de la campanya ‘Amunt País Valencià!’ –que la Federació Llull va iniciar de manera urgent per donar resposta a les necessitats primàries del teixit cultural i educatiu de la zona– estes iniciatives rebran ajuda econòmica per poder iniciar o continuar les tasques de reparació i reconstrucció, i reprendre com més prompte millor la normalitat en totes les seues activitats.

La primera línia d’ajudes s’enfoca a donar suport a les editorials, les llibreries i les biblioteques escolars. En este sentit, la Federació Llull donarà part dels beneficis de la campanya per a la compra de llibres en valencià d’editorials de l’Horta Sud i de la Ribera Alta a les llibreries d’aquestes comarques, per a donar-los a centres educatius de secundària afectats, com és el cas dels de Massanassa, Sedaví, Picanya, Benetússer, Albal, Alfafar, Paiporta, Algemesí, Catarroja, Alaquàs, Aldaia, Silla i l’Alcúdia.

La segona línia d’ajudes anirà destinada a recuperar el mobiliari i material malmés del local de la Nova Muixeranga d’Algemesí que va quedar greument afectat. També es realitzarà, a través d’una tercera línia d’ajuts, una aportació econòmica per a la recuperació d’infraestructures i la compra de material esportiu per a l’Escola la Gavina de Picanya, un centre pioner en l’ensenyament de valencià i un dels centres més afectats pels aiguats.

I com a quarta línia de suport econòmic, es realitzarà una donació important per a la reconstrucció del local a Paiporta de la revista infantil ‘Camacuc’, una publicació històrica, escrita íntegrament en valencià per a xiquets i xiquetes. El donatiu permetrà comprar elements que han quedat malmesos com ara aparells tecnològics i mobiliari.

La música serà un altre dels sectors que rebrà ajuts. En este àmbit, es canalitzarà en col·laboració amb el Col·lectiu Ovidi Montllor del País Valencià. En concret, l’aportació econòmica servirà per a recuperar instruments i equips de so de músics afectats pels aiguats.

I vinculat al món de les arts escèniques, una altra línia d’aportaciones s’enfocarà directament sobre les companyies d’espectacles afectades de l’Horta Sud i la Ribera Alta, com Pot de Plom, Companyia Teatre Micalet i Disparatario, que han han perdut bona part del vestuari, escenografies, attrezzo i materials tècnics i de promoció.

Finalment, els beneficis de la campanya també es repartiran entre el col·lectiu d’Artistes Visuals de València, Alacant i Castelló (AVVAC) per a la reconstrucció d’estudis i tallers que han quedat inundats pels aiguats, i per a la reconstrucció de la seu de la coordinadora lingüística comarcal de l’Horta Sud d’Escola Valenciana, el Guaix a Benetússer. Esta coordinadora treballa per a la normalització lingüística, especialment en l’àmbit educatiu, i va patir importants desperfectes a la seu, amb la consegüent paràlisi dels projectes anuals que porta a terme.

DONATIUS OBERTS FINS A FINALS D’ANY

Els donatius de la campanya procedixen majoritàriament de les aportacions solidàries que han realitzat gairebé un miler de ciutadans, tot i que també s’hi ha destinat una part important dels beneficis del concert solidari Catalunya amb el País Valencià, i diverses aportacions d’entitats, entre les quals Fundació.cat, l’Ajuntament de Vilassar de Dalt, l’Ajuntament de Vila-real, l’Espai Mallorca, Crits i renou, Esbart Joaquim Ruyra, l’Associació cultural Cambuleta i l’Ajuntament de Girona.

No obstant això, amb l’objectiu de poder continuar ampliant les aportacions, la campanya restarà oberta fins a finals d’any a través del lloc web Amunt País Valencià!; el compte corrent ES22 3159 0066 9030 4883 3820 i Bizum, amb el codi 10904.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU