La Federació Llull arreplega 150.000 euros per a huit iniciatives per la llengua i l’educació afectades per la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La Federació Llull –integrada per Òmnium Cultural, Acció Cultural del País Valencià i Obra Cultural Balear– ha recaptat 150.000 euros que destinarà a huit projectes que, d’una manera o altra, van quedar directament afectats pels aiguats del passat 29 d’octubre.

Es tracta de iniciatives que treballen per la llengua, l’educació i la cultura i que, a conseqüència de la dana, van patir pèrdues materials i econòmiques “molt importants”, i van haver d’aturar la seua activitat.

Així, a través de la campanya ‘Amunt País Valencià!’ –que la Federació Llull va iniciar de manera urgent per donar resposta a les necessitats primàries del teixit cultural i educatiu de la zona– estes iniciatives rebran ajuda econòmica per poder iniciar o continuar les tasques de reparació i reconstrucció, i reprendre com més prompte millor la normalitat en totes les seues activitats.

La primera línia d’ajudes s’enfoca a donar suport a les editorials, les llibreries i les biblioteques escolars. En este sentit, la Federació Llull donarà part dels beneficis de la campanya per a la compra de llibres en valencià d’editorials de l’Horta Sud i de la Ribera Alta a les llibreries d’aquestes comarques, per a donar-los a centres educatius de secundària afectats, com és el cas dels de Massanassa, Sedaví, Picanya, Benetússer, Albal, Alfafar, Paiporta, Algemesí, Catarroja, Alaquàs, Aldaia, Silla i l’Alcúdia.

La segona línia d’ajudes anirà destinada a recuperar el mobiliari i material malmés del local de la Nova Muixeranga d’Algemesí que va quedar greument afectat. També es realitzarà, a través d’una tercera línia d’ajuts, una aportació econòmica per a la recuperació d’infraestructures i la compra de material esportiu per a l’Escola la Gavina de Picanya, un centre pioner en l’ensenyament de valencià i un dels centres més afectats pels aiguats.

I com a quarta línia de suport econòmic, es realitzarà una donació important per a la reconstrucció del local a Paiporta de la revista infantil ‘Camacuc’, una publicació històrica, escrita íntegrament en valencià per a xiquets i xiquetes. El donatiu permetrà comprar elements que han quedat malmesos com ara aparells tecnològics i mobiliari.

La música serà un altre dels sectors que rebrà ajuts. En este àmbit, es canalitzarà en col·laboració amb el Col·lectiu Ovidi Montllor del País Valencià. En concret, l’aportació econòmica servirà per a recuperar instruments i equips de so de músics afectats pels aiguats.

I vinculat al món de les arts escèniques, una altra línia d’aportaciones s’enfocarà directament sobre les companyies d’espectacles afectades de l’Horta Sud i la Ribera Alta, com Pot de Plom, Companyia Teatre Micalet i Disparatario, que han han perdut bona part del vestuari, escenografies, attrezzo i materials tècnics i de promoció.

Finalment, els beneficis de la campanya també es repartiran entre el col·lectiu d’Artistes Visuals de València, Alacant i Castelló (AVVAC) per a la reconstrucció d’estudis i tallers que han quedat inundats pels aiguats, i per a la reconstrucció de la seu de la coordinadora lingüística comarcal de l’Horta Sud d’Escola Valenciana, el Guaix a Benetússer. Esta coordinadora treballa per a la normalització lingüística, especialment en l’àmbit educatiu, i va patir importants desperfectes a la seu, amb la consegüent paràlisi dels projectes anuals que porta a terme.

DONATIUS OBERTS FINS A FINALS D’ANY

Els donatius de la campanya procedixen majoritàriament de les aportacions solidàries que han realitzat gairebé un miler de ciutadans, tot i que també s’hi ha destinat una part important dels beneficis del concert solidari Catalunya amb el País Valencià, i diverses aportacions d’entitats, entre les quals Fundació.cat, l’Ajuntament de Vilassar de Dalt, l’Ajuntament de Vila-real, l’Espai Mallorca, Crits i renou, Esbart Joaquim Ruyra, l’Associació cultural Cambuleta i l’Ajuntament de Girona.

No obstant això, amb l’objectiu de poder continuar ampliant les aportacions, la campanya restarà oberta fins a finals d’any a través del lloc web Amunt País Valencià!; el compte corrent ES22 3159 0066 9030 4883 3820 i Bizum, amb el codi 10904.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam reivindica l’ambició del València Basket en la Copa de la Reina

Awa Fam reconeix que el València Basket no partix com a gran favorit en la Copa de la Reina de Tarragona, però manté l'ambició de competir al màxim i barallar pel títol.

L’alta velocitat Madrid-València lidera el creixement de passatgers amb un 26% més en l’últim trimestre de 2025

La línia d'alta velocitat Madrid-València va registrar un increment del 26% de viatgers en el quart trimestre de 2025, fins a 1,5 milions, mentres el corredor Madrid-Barcelona va anotar la seua primera caiguda de demanda des de la liberalització.

Investiguen a 25 persones per alçar vivendes il·legals en sòl agrícola de Mutxamel

La Guàrdia Civil investiga a 25 copropietaris d'una finca de 12.000 metres quadrats a Mutxamel per parcel·lar el sòl rústic i instal·lar vivendes sense autorització urbanística.

Rubén Burgos afronta la Copa de la Reina amb il·lusió i sense pressió

Rubén Burgos insistix que el València Basket arriba a la Copa de la Reina amb il·lusió, però sense sentir-se favorit, i avisa del nivell i intensitat del Ensino de Lugo.

La Diputació d’Alacant impulsa una comissió per a aclarir les ajudes dels bons comercie

La Diputació d'Alacant acorda per unanimitat demanar una comissió d'investigació sobre les possibles irregularitats en l'adjudicació dels bons comercie entre 2022 i 2024, després de la detenció del president de la Cambra de Comerç, Carlos Baño.

Rafa Mir supera a Boyé i iguala a Pere Milla com a màxim golejador recent de l’Elx en Primera

Rafa Mir aconseguix els huit gols en LaLiga amb l'Elx, supera el registre de Lucas Boyé i iguala el de Pere Milla i s'acosta a les millors marques del club en Primera.

València blinda el 98% de les vivendes enfront dels pisos turístics i ultima la nova normativa

La Comissió d'Urbanisme de València aprova la normativa que protegix l'ús residencial del 98% de les vivendes per barri, limita els pisos turístics i prepara la seua aprovació definitiva en el ple del 31 de març.

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.