La Federació Llull arreplega 150.000 euros per a huit iniciatives per la llengua i l’educació afectades per la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La Federació Llull –integrada per Òmnium Cultural, Acció Cultural del País Valencià i Obra Cultural Balear– ha recaptat 150.000 euros que destinarà a huit projectes que, d’una manera o altra, van quedar directament afectats pels aiguats del passat 29 d’octubre.

Es tracta de iniciatives que treballen per la llengua, l’educació i la cultura i que, a conseqüència de la dana, van patir pèrdues materials i econòmiques «molt importants», i van haver d’aturar la seua activitat.

Així, a través de la campanya ‘Amunt País Valencià!’ –que la Federació Llull va iniciar de manera urgent per donar resposta a les necessitats primàries del teixit cultural i educatiu de la zona– estes iniciatives rebran ajuda econòmica per poder iniciar o continuar les tasques de reparació i reconstrucció, i reprendre com més prompte millor la normalitat en totes les seues activitats.

La primera línia d’ajudes s’enfoca a donar suport a les editorials, les llibreries i les biblioteques escolars. En este sentit, la Federació Llull donarà part dels beneficis de la campanya per a la compra de llibres en valencià d’editorials de l’Horta Sud i de la Ribera Alta a les llibreries d’aquestes comarques, per a donar-los a centres educatius de secundària afectats, com és el cas dels de Massanassa, Sedaví, Picanya, Benetússer, Albal, Alfafar, Paiporta, Algemesí, Catarroja, Alaquàs, Aldaia, Silla i l’Alcúdia.

La segona línia d’ajudes anirà destinada a recuperar el mobiliari i material malmés del local de la Nova Muixeranga d’Algemesí que va quedar greument afectat. També es realitzarà, a través d’una tercera línia d’ajuts, una aportació econòmica per a la recuperació d’infraestructures i la compra de material esportiu per a l’Escola la Gavina de Picanya, un centre pioner en l’ensenyament de valencià i un dels centres més afectats pels aiguats.

I com a quarta línia de suport econòmic, es realitzarà una donació important per a la reconstrucció del local a Paiporta de la revista infantil ‘Camacuc’, una publicació històrica, escrita íntegrament en valencià per a xiquets i xiquetes. El donatiu permetrà comprar elements que han quedat malmesos com ara aparells tecnològics i mobiliari.

La música serà un altre dels sectors que rebrà ajuts. En este àmbit, es canalitzarà en col·laboració amb el Col·lectiu Ovidi Montllor del País Valencià. En concret, l’aportació econòmica servirà per a recuperar instruments i equips de so de músics afectats pels aiguats.

I vinculat al món de les arts escèniques, una altra línia d’aportaciones s’enfocarà directament sobre les companyies d’espectacles afectades de l’Horta Sud i la Ribera Alta, com Pot de Plom, Companyia Teatre Micalet i Disparatario, que han han perdut bona part del vestuari, escenografies, attrezzo i materials tècnics i de promoció.

Finalment, els beneficis de la campanya també es repartiran entre el col·lectiu d’Artistes Visuals de València, Alacant i Castelló (AVVAC) per a la reconstrucció d’estudis i tallers que han quedat inundats pels aiguats, i per a la reconstrucció de la seu de la coordinadora lingüística comarcal de l’Horta Sud d’Escola Valenciana, el Guaix a Benetússer. Esta coordinadora treballa per a la normalització lingüística, especialment en l’àmbit educatiu, i va patir importants desperfectes a la seu, amb la consegüent paràlisi dels projectes anuals que porta a terme.

DONATIUS OBERTS FINS A FINALS D’ANY

Els donatius de la campanya procedixen majoritàriament de les aportacions solidàries que han realitzat gairebé un miler de ciutadans, tot i que també s’hi ha destinat una part important dels beneficis del concert solidari Catalunya amb el País Valencià, i diverses aportacions d’entitats, entre les quals Fundació.cat, l’Ajuntament de Vilassar de Dalt, l’Ajuntament de Vila-real, l’Espai Mallorca, Crits i renou, Esbart Joaquim Ruyra, l’Associació cultural Cambuleta i l’Ajuntament de Girona.

No obstant això, amb l’objectiu de poder continuar ampliant les aportacions, la campanya restarà oberta fins a finals d’any a través del lloc web Amunt País Valencià!; el compte corrent ES22 3159 0066 9030 4883 3820 i Bizum, amb el codi 10904.

Últimes notícies

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.