La Generalitat col·laborarà amb Amazon Web Services en estratègies d’inversió i formació de capital humà

ALACANT, 7 (EUROPA PRESS)

La Generalitat i Amazon Web Services col·laboraran en estratègies d’inversió i formació de capital humà especialitzat en tecnologies innovadores. Així ho ha exposat la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, que s’ha reunit amb directius de la companyia, que ha assegurat que «podria ser un partner absolutament exemplar, essencial i ben rebut» a la Comunitat Valenciana.

Montes s’ha reunit este divendres amb els responsables d’Amazon Web Services, encapçalats per Miguel Álava, director general de la divisió per a Iberia. La trobada ha estat precedit per la primera visita que els directius de la multinacional han fet a l’hub tecnològic i innovador d’Alacant.

La consellera ha destacat que la trobada ha servit també perquè els responsables de la multinacional «tinguen clar que a la Comunitat Valenciana funciona molt bé i està molt engranada la col·laboració públic-privada per a sumar projectes tractors i empreses tan importants com la divisió de serveis web d’Amazon».

Així, Montes ha afirmat que, amb este tipus de reunions, «sembrem per a anar arreplegant fruits». «I, per descomptat, Amazon podria ser un partner absolutament exemplar, essencial i ben rebut a la Comunitat Valenciana», ha assenyalat.

En l’actualitat, Amazon quanta amb quatre instal·lacions actives a la Comunitat Valenciana. El 2022 va obrir a Onda un centre logístic des d’on pot gestionar fins a quatre milions d’unitats de productes de gran grandària que dona treball a 500 persones. La multinacional compta també amb dues estacions logístiques a Alacant i Picassent. Així mateix, a Paterna manté actiu un centre Amazon Fresh.

A més, unes 2.500 pimes de la Comunitat valenciana venen els seus productes a través d’Amazon, amb un volum d’exportacions que el 2022 van aconseguir els 170 milions d’euros.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.