La Generalitat prorroga fins al 31 de maig la validesa de la targeta de transport jove gratuït

La Conselleria d’Infraestructures ha decidit ampliar fins al 31 de maig el termini de validesa de la targeta de transport jove gratuït de cartó. Aquesta mesura busca garantir que tots els usuaris rebin la nova targeta Móbilis 30 que s’ha sol·licitat en els darrers dies.

Aquesta iniciativa neix com a resposta al creixement de la demanda i té com a objectiu assegurar que tots els joves menors de 31 anys continuïn gaudint del transport públic gratuït i de nous descomptes una vegada es completi la transició al nou sistema. La mesura representa un avanç significatiu, ja que el nou suport Móbilis 30 és més resistent, segur i durador, garantint un marc estable per a bonificacions dirigides a aquest col·lectiu.

Inicialment, el termini per a la transició del suport de cartó al de plàstic era l’1 de maig. A causa de l’elevat volum de sol·licituds, la Conselleria ha decidit prorrogar aquest termini 30 dies per facilitar la gestió, així com incrementar el personal del dispositiu de suport. A partir del 31 de maig, la gratuïtat del transport públic per als menors de 31 anys només serà accessible amb la nova targeta Móbilis 30.

Les noves targetes estan fabricades en plàstic i són personalitzades amb la fotografia i les dades del titular. Per tal de facilitar el procés de transició, s’ha habilitat un tràmit telemàtic a la pàgina web de la Generalitat, on els usuaris poden sol·licitar-la i rebre-la directament al seu domicili. Aquells joves que ja disposen de la targeta podran utilitzar-la immediatament després de la validació.

La targeta Móbilis 30 és vàlida per a usar-se en els sistemes TRAM de Castelló, el transport metropolità de València i el TRAM d’Alacant, la qual cosa permetrà als usuaris accedir al transport públic no només a Alacant, sinó també a València i Castelló.

Procés per a sol·licitar la targeta

Per obtenir la nova targeta, cal aportar en el tràmit telemàtic habilitat el carnet jove en vigor de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), a més d’una fotografia i còpia del DNI. Els menors de 14 anys podran sol·licitar-la presentant el Llibre de Família i el DNI de la persona tutora.

Un cop revisada la documentació, la targeta serà emesa i enviada per correu ordinari a l’adreça indicada en la sol·licitud. És important destacar que el lliurament serà exclusivament a través d’aquest procediment, sense opcions presencials. El preu del suport es manté en les tarifes vigents, actualment 4 euros, i l’enviament a domicili serà gratuït temporalment.

Abans de la seva utilització, s’haurà de carregar el títol gratuït en les màquines d’autovenda ubicades a les estacions de Metrovalència. La targeta Móbilis 30 també serà la base per a futurs descomptes que es posaran en marxa a partir del 30 de juny. El tràmit per realitzar la renovació podrà fer-se de manera online a la web de la Generalitat.

Últimes notícies

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.