La Generalitat prorroga fins al 31 de maig la validesa de la targeta de transport jove gratuït

La Conselleria d’Infraestructures ha decidit ampliar fins al 31 de maig el termini de validesa de la targeta de transport jove gratuït de cartó. Aquesta mesura busca garantir que tots els usuaris rebin la nova targeta Móbilis 30 que s’ha sol·licitat en els darrers dies.

Aquesta iniciativa neix com a resposta al creixement de la demanda i té com a objectiu assegurar que tots els joves menors de 31 anys continuïn gaudint del transport públic gratuït i de nous descomptes una vegada es completi la transició al nou sistema. La mesura representa un avanç significatiu, ja que el nou suport Móbilis 30 és més resistent, segur i durador, garantint un marc estable per a bonificacions dirigides a aquest col·lectiu.

Inicialment, el termini per a la transició del suport de cartó al de plàstic era l’1 de maig. A causa de l’elevat volum de sol·licituds, la Conselleria ha decidit prorrogar aquest termini 30 dies per facilitar la gestió, així com incrementar el personal del dispositiu de suport. A partir del 31 de maig, la gratuïtat del transport públic per als menors de 31 anys només serà accessible amb la nova targeta Móbilis 30.

Les noves targetes estan fabricades en plàstic i són personalitzades amb la fotografia i les dades del titular. Per tal de facilitar el procés de transició, s’ha habilitat un tràmit telemàtic a la pàgina web de la Generalitat, on els usuaris poden sol·licitar-la i rebre-la directament al seu domicili. Aquells joves que ja disposen de la targeta podran utilitzar-la immediatament després de la validació.

La targeta Móbilis 30 és vàlida per a usar-se en els sistemes TRAM de Castelló, el transport metropolità de València i el TRAM d’Alacant, la qual cosa permetrà als usuaris accedir al transport públic no només a Alacant, sinó també a València i Castelló.

Procés per a sol·licitar la targeta

Per obtenir la nova targeta, cal aportar en el tràmit telemàtic habilitat el carnet jove en vigor de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), a més d’una fotografia i còpia del DNI. Els menors de 14 anys podran sol·licitar-la presentant el Llibre de Família i el DNI de la persona tutora.

Un cop revisada la documentació, la targeta serà emesa i enviada per correu ordinari a l’adreça indicada en la sol·licitud. És important destacar que el lliurament serà exclusivament a través d’aquest procediment, sense opcions presencials. El preu del suport es manté en les tarifes vigents, actualment 4 euros, i l’enviament a domicili serà gratuït temporalment.

Abans de la seva utilització, s’haurà de carregar el títol gratuït en les màquines d’autovenda ubicades a les estacions de Metrovalència. La targeta Móbilis 30 també serà la base per a futurs descomptes que es posaran en marxa a partir del 30 de juny. El tràmit per realitzar la renovació podrà fer-se de manera online a la web de la Generalitat.

Últimes notícies

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.