La Generalitat prorroga fins al 31 de maig la validesa de la targeta de transport jove gratuït

La Conselleria d’Infraestructures ha decidit ampliar fins al 31 de maig el termini de validesa de la targeta de transport jove gratuït de cartó. Aquesta mesura busca garantir que tots els usuaris rebin la nova targeta Móbilis 30 que s’ha sol·licitat en els darrers dies.

Aquesta iniciativa neix com a resposta al creixement de la demanda i té com a objectiu assegurar que tots els joves menors de 31 anys continuïn gaudint del transport públic gratuït i de nous descomptes una vegada es completi la transició al nou sistema. La mesura representa un avanç significatiu, ja que el nou suport Móbilis 30 és més resistent, segur i durador, garantint un marc estable per a bonificacions dirigides a aquest col·lectiu.

Inicialment, el termini per a la transició del suport de cartó al de plàstic era l’1 de maig. A causa de l’elevat volum de sol·licituds, la Conselleria ha decidit prorrogar aquest termini 30 dies per facilitar la gestió, així com incrementar el personal del dispositiu de suport. A partir del 31 de maig, la gratuïtat del transport públic per als menors de 31 anys només serà accessible amb la nova targeta Móbilis 30.

Les noves targetes estan fabricades en plàstic i són personalitzades amb la fotografia i les dades del titular. Per tal de facilitar el procés de transició, s’ha habilitat un tràmit telemàtic a la pàgina web de la Generalitat, on els usuaris poden sol·licitar-la i rebre-la directament al seu domicili. Aquells joves que ja disposen de la targeta podran utilitzar-la immediatament després de la validació.

La targeta Móbilis 30 és vàlida per a usar-se en els sistemes TRAM de Castelló, el transport metropolità de València i el TRAM d’Alacant, la qual cosa permetrà als usuaris accedir al transport públic no només a Alacant, sinó també a València i Castelló.

Procés per a sol·licitar la targeta

Per obtenir la nova targeta, cal aportar en el tràmit telemàtic habilitat el carnet jove en vigor de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), a més d’una fotografia i còpia del DNI. Els menors de 14 anys podran sol·licitar-la presentant el Llibre de Família i el DNI de la persona tutora.

Un cop revisada la documentació, la targeta serà emesa i enviada per correu ordinari a l’adreça indicada en la sol·licitud. És important destacar que el lliurament serà exclusivament a través d’aquest procediment, sense opcions presencials. El preu del suport es manté en les tarifes vigents, actualment 4 euros, i l’enviament a domicili serà gratuït temporalment.

Abans de la seva utilització, s’haurà de carregar el títol gratuït en les màquines d’autovenda ubicades a les estacions de Metrovalència. La targeta Móbilis 30 també serà la base per a futurs descomptes que es posaran en marxa a partir del 30 de juny. El tràmit per realitzar la renovació podrà fer-se de manera online a la web de la Generalitat.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.