La Generalitat prorroga fins al 31 de maig la validesa de la targeta de transport jove gratuït

La Conselleria d’Infraestructures ha decidit ampliar fins al 31 de maig el termini de validesa de la targeta de transport jove gratuït de cartó. Aquesta mesura busca garantir que tots els usuaris rebin la nova targeta Móbilis 30 que s’ha sol·licitat en els darrers dies.

Aquesta iniciativa neix com a resposta al creixement de la demanda i té com a objectiu assegurar que tots els joves menors de 31 anys continuïn gaudint del transport públic gratuït i de nous descomptes una vegada es completi la transició al nou sistema. La mesura representa un avanç significatiu, ja que el nou suport Móbilis 30 és més resistent, segur i durador, garantint un marc estable per a bonificacions dirigides a aquest col·lectiu.

Inicialment, el termini per a la transició del suport de cartó al de plàstic era l’1 de maig. A causa de l’elevat volum de sol·licituds, la Conselleria ha decidit prorrogar aquest termini 30 dies per facilitar la gestió, així com incrementar el personal del dispositiu de suport. A partir del 31 de maig, la gratuïtat del transport públic per als menors de 31 anys només serà accessible amb la nova targeta Móbilis 30.

Les noves targetes estan fabricades en plàstic i són personalitzades amb la fotografia i les dades del titular. Per tal de facilitar el procés de transició, s’ha habilitat un tràmit telemàtic a la pàgina web de la Generalitat, on els usuaris poden sol·licitar-la i rebre-la directament al seu domicili. Aquells joves que ja disposen de la targeta podran utilitzar-la immediatament després de la validació.

La targeta Móbilis 30 és vàlida per a usar-se en els sistemes TRAM de Castelló, el transport metropolità de València i el TRAM d’Alacant, la qual cosa permetrà als usuaris accedir al transport públic no només a Alacant, sinó també a València i Castelló.

Procés per a sol·licitar la targeta

Per obtenir la nova targeta, cal aportar en el tràmit telemàtic habilitat el carnet jove en vigor de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), a més d’una fotografia i còpia del DNI. Els menors de 14 anys podran sol·licitar-la presentant el Llibre de Família i el DNI de la persona tutora.

Un cop revisada la documentació, la targeta serà emesa i enviada per correu ordinari a l’adreça indicada en la sol·licitud. És important destacar que el lliurament serà exclusivament a través d’aquest procediment, sense opcions presencials. El preu del suport es manté en les tarifes vigents, actualment 4 euros, i l’enviament a domicili serà gratuït temporalment.

Abans de la seva utilització, s’haurà de carregar el títol gratuït en les màquines d’autovenda ubicades a les estacions de Metrovalència. La targeta Móbilis 30 també serà la base per a futurs descomptes que es posaran en marxa a partir del 30 de juny. El tràmit per realitzar la renovació podrà fer-se de manera online a la web de la Generalitat.

Últimes notícies

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.