Mastodon
23 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

La Generalitat prorroga fins al 31 de maig la validesa de la targeta de transport jove gratuït

La Conselleria d’Infraestructures ha decidit ampliar fins al 31 de maig el termini de validesa de la targeta de transport jove gratuït de cartó. Aquesta mesura busca garantir que tots els usuaris rebin la nova targeta Móbilis 30 que s’ha sol·licitat en els darrers dies.

Aquesta iniciativa neix com a resposta al creixement de la demanda i té com a objectiu assegurar que tots els joves menors de 31 anys continuïn gaudint del transport públic gratuït i de nous descomptes una vegada es completi la transició al nou sistema. La mesura representa un avanç significatiu, ja que el nou suport Móbilis 30 és més resistent, segur i durador, garantint un marc estable per a bonificacions dirigides a aquest col·lectiu.

Inicialment, el termini per a la transició del suport de cartó al de plàstic era l’1 de maig. A causa de l’elevat volum de sol·licituds, la Conselleria ha decidit prorrogar aquest termini 30 dies per facilitar la gestió, així com incrementar el personal del dispositiu de suport. A partir del 31 de maig, la gratuïtat del transport públic per als menors de 31 anys només serà accessible amb la nova targeta Móbilis 30.

Les noves targetes estan fabricades en plàstic i són personalitzades amb la fotografia i les dades del titular. Per tal de facilitar el procés de transició, s’ha habilitat un tràmit telemàtic a la pàgina web de la Generalitat, on els usuaris poden sol·licitar-la i rebre-la directament al seu domicili. Aquells joves que ja disposen de la targeta podran utilitzar-la immediatament després de la validació.

La targeta Móbilis 30 és vàlida per a usar-se en els sistemes TRAM de Castelló, el transport metropolità de València i el TRAM d’Alacant, la qual cosa permetrà als usuaris accedir al transport públic no només a Alacant, sinó també a València i Castelló.

Procés per a sol·licitar la targeta

Per obtenir la nova targeta, cal aportar en el tràmit telemàtic habilitat el carnet jove en vigor de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), a més d’una fotografia i còpia del DNI. Els menors de 14 anys podran sol·licitar-la presentant el Llibre de Família i el DNI de la persona tutora.

Un cop revisada la documentació, la targeta serà emesa i enviada per correu ordinari a l’adreça indicada en la sol·licitud. És important destacar que el lliurament serà exclusivament a través d’aquest procediment, sense opcions presencials. El preu del suport es manté en les tarifes vigents, actualment 4 euros, i l’enviament a domicili serà gratuït temporalment.

Abans de la seva utilització, s’haurà de carregar el títol gratuït en les màquines d’autovenda ubicades a les estacions de Metrovalència. La targeta Móbilis 30 també serà la base per a futurs descomptes que es posaran en marxa a partir del 30 de juny. El tràmit per realitzar la renovació podrà fer-se de manera online a la web de la Generalitat.

Últimes notícies

El bicinete de Cecotec aspira al DesignEuropa 2025 de la UE

El bicinete, híbrid entre bicicleta i patinet elèctric de Cecotec, ha sigut seleccionat entre 1.250 candidatures de 48 països per als DesignEuropa 2025, que es fallen el 23 de setembre a Copenhaguen.

Mazón es reunirà amb les víctimes de la DANA que encara no ha rebut i anuncia noves ajudes

Mazón s'oferix a reunir-se quan ho sol·liciten amb les associacions de víctimes de la DANA amb les quals encara no ha tingut trobada. Avança un nou paquet d'ajudes i demana coordinació amb el Govern.

Temperatures inusualment altes a l’interior de la Comunitat Valenciana este dimecres

Cel poc nuvolós i ambient estable, amb possibles plugims de matinada en el nord de Castelló. L'interior registrarà valors atípics per a la data.

Un gol en pròpia de Luiz Júnior amarga el retorn del Vila-real a la Champions

Un error del porter als quatre minuts va decidir l'estrena europea. Pepé va fregar l'empat de falta en el tram final davant un Tottenham que va saber guardar l'avantatge.

Luiz Junior regala el 1-0 al Tottenham al descans

Una fallada del porter brasiler en manejar un centre de Lucas Bergvall va acabar en gol en pròpia porta en el minut 4 i el Tottenham es va 1-0 al descans. El Vila-real queda obligat a remuntar després del colp inicial.

El Consell s’obri a la participació i a col·laborar amb la CHJ als parcs inundables

El Consell manté la invitació a les associacions per a dissenyar els parcs inundables en l'àrea de València i reclama treballar amb la CHJ. Diverses entitats donen suport a l'enfocament, mentres dos associacions de víctimes el rebutgen per falta de pressupost suficient.

Mor Robert Redford als 89 anys

La notícia confirma l'adeu a una figura central per a diverses generacions d'espectadors

Ayoze i Mikautadze lideren l’atac del Vila-real en el seu debut de Champions

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions amb l'onze esperat i Ayoze Pérez al costat de George Mikautadze com a dupla ofensiva. El Tottenham respon amb un onze de tall ofensiu.