La gestió pels efectes de la dana a l’Albufera es perllongarà durant ‘2025 i més enllà’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La gestió dels efectes de la dana sobre el llac de l’Albufera de València i la resta del parc natural del que forma part «es perllongarà durant tot l’any en curs, 2025, i més enllà», segons ha indicat este dilluns el sotsdirector general d’Espais Naturals de la Conselleria de Medi ambient, Carlos Borrás, en la segona sessió de la comissió de l’ajuntament d’esta ciutat per a la recuperació de les zones afectades per este temporal en el seu terme municipal.

Borrás ha realitzat durant la seua compareixença una anàlisi de l’impacte territorial i ambiental de la dana en el parc natural de l’Albufera i ha parlat de les mesures adoptades des de l’endemà al citat fenomen meteorològic, el 30 d’octubre passat fins hui.

Així, ha precisat que des del 10 novembre, quan van començar els treballs d’eliminació de residus, s’han eliminat 1.552 metres cúbics de les lleres de les sèquies que van al llac, tant manual com mecànicament, «sempre en col·laboració amb les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat perquè en les zones de desborde se buscaven restes humanes». «Ha sigut un treball lent i quasi quirúrgic, però ara mateix totes les lleres de sèquies estan lliures de residus», ha assegurat.

Igualment, ha destacat «el treball i la col·laboració» amb «ONGs i entitats ecologistes en les labors de neteja» i ha exposat que una de les tasques que ha requerit major esforç ha sigut el seguiment de la qualitat de les aigües. Ha recordat que en sol sis hores, el nivell del llac va pujar un metre i ha parlat en este punt de la importància de la col·laboració amb la Junta de Desguàs i la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua.

El responsable autonòmic ha afirmat que en l’actualitat ja s’ha procedit a separar els residus perillosos dels voluminosos, que s’han emmagatzemat en espais separats i tancats i que s’estan gestionant a través d’empreses autoritzades. Sobre la qualitat de l’aigua, ha afegit que des de meitat de desembre ja no s’han detectat nivells alts d’amoni –senyal d’aigües residuals no tractades– i ha precisat que els resultats de contaminació fecal i de bacteris es concentren al barranc del Poyo.

Així mateix, ha comentat que al fet que «l’aigua del llac no estiga massa afectada» contribuïx la gestió feta en els seus nivells –a través de la Junta de Desguàs s’han anat baixant de manera progressiva (fins als 12 centímetres) segons les indicacions de la Guàrdia Civil per les labors de recerca de restes humanes».

«CONTÍNUA MOLT VIVA»

El representant de la Medi ambient ha comentat també que «no s’ha detectat mortaldat d’aus ni de peixos» i que «la gestió a través de bombament, no de mitjançant l’ús de les comportes, ha ajudat al fet que la contaminació no s’estenguera». No obstant això, ha subratllat que «la gestió de l’emergència no ha acabat» i que «continua molt viva».

Referent a això, ha apuntat que la conselleria i el CESIC treballen conjuntament i continuaran fent-ho al llarg de l’any en la presa i anàlisi de mostres per a anar monitoritzant l’estat en el qual està el llac i també zones on va arribar la contaminació.

Carlos Borrás ha proposat millores davant de crisis futures i ha citat així la millora de les xarxes de clavegueram, la xarxa separativa de les aigües i el monitoratge de la seua qualitat per a un seguiment en continu, junt amb la recuperació dels hàbitats de vegetació de les motas –en el llac-, i una acció de neteja i adequació del barranc del Poyo.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.