6.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La gestió pels efectes de la dana a l’Albufera es perllongarà durant ‘2025 i més enllà’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La gestió dels efectes de la dana sobre el llac de l’Albufera de València i la resta del parc natural del que forma part “es perllongarà durant tot l’any en curs, 2025, i més enllà”, segons ha indicat este dilluns el sotsdirector general d’Espais Naturals de la Conselleria de Medi ambient, Carlos Borrás, en la segona sessió de la comissió de l’ajuntament d’esta ciutat per a la recuperació de les zones afectades per este temporal en el seu terme municipal.

Borrás ha realitzat durant la seua compareixença una anàlisi de l’impacte territorial i ambiental de la dana en el parc natural de l’Albufera i ha parlat de les mesures adoptades des de l’endemà al citat fenomen meteorològic, el 30 d’octubre passat fins hui.

Així, ha precisat que des del 10 novembre, quan van començar els treballs d’eliminació de residus, s’han eliminat 1.552 metres cúbics de les lleres de les sèquies que van al llac, tant manual com mecànicament, “sempre en col·laboració amb les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat perquè en les zones de desborde se buscaven restes humanes”. “Ha sigut un treball lent i quasi quirúrgic, però ara mateix totes les lleres de sèquies estan lliures de residus”, ha assegurat.

Igualment, ha destacat “el treball i la col·laboració” amb “ONGs i entitats ecologistes en les labors de neteja” i ha exposat que una de les tasques que ha requerit major esforç ha sigut el seguiment de la qualitat de les aigües. Ha recordat que en sol sis hores, el nivell del llac va pujar un metre i ha parlat en este punt de la importància de la col·laboració amb la Junta de Desguàs i la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua.

El responsable autonòmic ha afirmat que en l’actualitat ja s’ha procedit a separar els residus perillosos dels voluminosos, que s’han emmagatzemat en espais separats i tancats i que s’estan gestionant a través d’empreses autoritzades. Sobre la qualitat de l’aigua, ha afegit que des de meitat de desembre ja no s’han detectat nivells alts d’amoni –senyal d’aigües residuals no tractades– i ha precisat que els resultats de contaminació fecal i de bacteris es concentren al barranc del Poyo.

Així mateix, ha comentat que al fet que “l’aigua del llac no estiga massa afectada” contribuïx la gestió feta en els seus nivells –a través de la Junta de Desguàs s’han anat baixant de manera progressiva (fins als 12 centímetres) segons les indicacions de la Guàrdia Civil per les labors de recerca de restes humanes”.

“CONTÍNUA MOLT VIVA”

El representant de la Medi ambient ha comentat també que “no s’ha detectat mortaldat d’aus ni de peixos” i que “la gestió a través de bombament, no de mitjançant l’ús de les comportes, ha ajudat al fet que la contaminació no s’estenguera”. No obstant això, ha subratllat que “la gestió de l’emergència no ha acabat” i que “continua molt viva”.

Referent a això, ha apuntat que la conselleria i el CESIC treballen conjuntament i continuaran fent-ho al llarg de l’any en la presa i anàlisi de mostres per a anar monitoritzant l’estat en el qual està el llac i també zones on va arribar la contaminació.

Carlos Borrás ha proposat millores davant de crisis futures i ha citat així la millora de les xarxes de clavegueram, la xarxa separativa de les aigües i el monitoratge de la seua qualitat per a un seguiment en continu, junt amb la recuperació dels hàbitats de vegetació de les motas –en el llac-, i una acció de neteja i adequació del barranc del Poyo.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.