La gestió pels efectes de la dana a l’Albufera es perllongarà durant ‘2025 i més enllà’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La gestió dels efectes de la dana sobre el llac de l’Albufera de València i la resta del parc natural del que forma part “es perllongarà durant tot l’any en curs, 2025, i més enllà”, segons ha indicat este dilluns el sotsdirector general d’Espais Naturals de la Conselleria de Medi ambient, Carlos Borrás, en la segona sessió de la comissió de l’ajuntament d’esta ciutat per a la recuperació de les zones afectades per este temporal en el seu terme municipal.

Borrás ha realitzat durant la seua compareixença una anàlisi de l’impacte territorial i ambiental de la dana en el parc natural de l’Albufera i ha parlat de les mesures adoptades des de l’endemà al citat fenomen meteorològic, el 30 d’octubre passat fins hui.

Així, ha precisat que des del 10 novembre, quan van començar els treballs d’eliminació de residus, s’han eliminat 1.552 metres cúbics de les lleres de les sèquies que van al llac, tant manual com mecànicament, “sempre en col·laboració amb les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat perquè en les zones de desborde se buscaven restes humanes”. “Ha sigut un treball lent i quasi quirúrgic, però ara mateix totes les lleres de sèquies estan lliures de residus”, ha assegurat.

Igualment, ha destacat “el treball i la col·laboració” amb “ONGs i entitats ecologistes en les labors de neteja” i ha exposat que una de les tasques que ha requerit major esforç ha sigut el seguiment de la qualitat de les aigües. Ha recordat que en sol sis hores, el nivell del llac va pujar un metre i ha parlat en este punt de la importància de la col·laboració amb la Junta de Desguàs i la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua.

El responsable autonòmic ha afirmat que en l’actualitat ja s’ha procedit a separar els residus perillosos dels voluminosos, que s’han emmagatzemat en espais separats i tancats i que s’estan gestionant a través d’empreses autoritzades. Sobre la qualitat de l’aigua, ha afegit que des de meitat de desembre ja no s’han detectat nivells alts d’amoni –senyal d’aigües residuals no tractades– i ha precisat que els resultats de contaminació fecal i de bacteris es concentren al barranc del Poyo.

Així mateix, ha comentat que al fet que “l’aigua del llac no estiga massa afectada” contribuïx la gestió feta en els seus nivells –a través de la Junta de Desguàs s’han anat baixant de manera progressiva (fins als 12 centímetres) segons les indicacions de la Guàrdia Civil per les labors de recerca de restes humanes”.

“CONTÍNUA MOLT VIVA”

El representant de la Medi ambient ha comentat també que “no s’ha detectat mortaldat d’aus ni de peixos” i que “la gestió a través de bombament, no de mitjançant l’ús de les comportes, ha ajudat al fet que la contaminació no s’estenguera”. No obstant això, ha subratllat que “la gestió de l’emergència no ha acabat” i que “continua molt viva”.

Referent a això, ha apuntat que la conselleria i el CESIC treballen conjuntament i continuaran fent-ho al llarg de l’any en la presa i anàlisi de mostres per a anar monitoritzant l’estat en el qual està el llac i també zones on va arribar la contaminació.

Carlos Borrás ha proposat millores davant de crisis futures i ha citat així la millora de les xarxes de clavegueram, la xarxa separativa de les aigües i el monitoratge de la seua qualitat per a un seguiment en continu, junt amb la recuperació dels hàbitats de vegetació de les motas –en el llac-, i una acció de neteja i adequació del barranc del Poyo.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.