La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d’Algemesí rendirà un homenatge a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d’Algemesí rendirà aquest dissabte un homenatge a les víctimes de la dana de 2024 amb un acte a Catarroja, una de les localitats valencianes més castigades per les inundacions, en el qual es combinaran rituals de memòria, cultura popular i solidaritat econòmica amb les persones afectades.

L’homenatge tindrà lloc a les 11.00 hores en el Parc dels Barraques de Catarroja i es dirigix tant a les 230 víctimes mortals com a totes les persones que van patir de manera directa o indirecta les conseqüències de les pluges torrencials. L’elecció d’este espai públic reforça el caràcter obert i comunitari de l’acte, pensat perquè veïns, familiars i entitats socials puguen compartir un moment de dol col·lectiu.

Reverència, ofrena i xec solidari

Durant la convocatòria, la colla alçarà la figura coneguda com ‘la reverència’, una de les construccions humanes més solemnes i emotives del seu repertori. Esta figura s’utilitzarà com a gest col·lectiu de respecte, dol i memòria cap a les víctimes, aprofitant la càrrega simbòlica que tenen les muixerangues com a expressió tradicional de suport mutu i cohesió del grup.

La programació de l’acte inclou també una ofrena d’una corona de llorer en record de totes les persones mortes a causa de la dana. Este gest busca subratllar el caràcter d’homenatge permanent, més enllà del moment concret de la cerimònia, i reforçar el vincle entre la comunitat i les famílies de les víctimes, que han reclamat que no s’oblide l’ocorregut.

A més, es farà lliurament públic d’un xec amb els diners recaptats mitjançant la campanya solidària de samarretes ‘20.11 Ni oblit ni perdó’. Els fons es destinaran a l’Associació de Víctimes Mortals de la dana 29O, entitat que agrupa familiars i afins de les persones mortes i que treballa per a mantindre viva la memòria del succeït i reclamar suport i reconeixement institucional.

Segons l’organització de l’acte, este homenatge unirà memòria, cultura popular i compromís social en una imatge de gran força visual i emocional. La participació de la Nova Muixeranga d’Algemesí i de l’Associació de Víctimes Mortals de la dana 29O pretén convertir la trobada en un símbol d’acompanyament a les famílies afectades i de reivindicació perquè episodis com el viscut amb la dana de 2024 no queden en l’oblit.

Últimes notícies

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.