6.8 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

L’Ajuntament de Barcelona preveu eliminar tots els pisos turístics el novembre del 2028

BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Barcelona, liderat pel govern socialista de Jaume Collboni, planteja eliminar els pisos turístics de la ciutat en novembre del 2028 per destinar-los a ús residencial aplicant el decret llei aprovat per la Generalitat, que regula els habitatges turístics.

Ho ha anunciat Collboni en roda de premsa el divendres, junt amb els tinents d’alcalde Laia Bonet i Jordi Valls, en la qual ha detallat la voluntat del seu govern que el màxim de pisos turístics es destinen a ús residencial i servixen per incrementar el parc d’habitatge de la ciutat.

L’objectiu és que “a partir del 2029 desaparegua la figura del pis turístic” tal com es concep actualment i se cessi completament l’activitat d’ús turístic en pisos residencials, una proposta que primer haurà de ser aprovada amb la resta de grups del Consistori.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.