Les carreteres afectades per la dana: 17 estan obertes i una altra, la CV-36, ho està de forma parcial

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La dana del passat 29 d’octubre va danyar greument diverses carreteres de la província de Valencia encara que 17 estan ja obertes i una altra, la CV-36, ho està de forma parcial, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE).

Les carreteres obertes són la CV-10, CV-124, CV-125, CV-148, CV-15, CV-170, CV-194, CV-33, CV-35, CV-390, CV-400, CV-403, CV-41, CV-42, CV-43 CV-407 i CV-50. I parcialment la CV-36.

A més, s’ha obert al trànsit el pont provisional a la CV-50, al terme municipal de Xest, després de la finalització de les rampes d’accés i la senyalització.

Sobre el terreny afectat per la dana continuen treballant 743 bombers de diferents organismes i 8.499 efectius de l’Exèrcit, dels quals 2.103 pertanyen a la UME; i més de 800 voluntaris de Protecció Civil de tota Espanya.

En l’àmbit de la seguretat ciutadana hi ha 9.728 agents, entre policies nacionals i guàrdia civil, 292 efectius de les diferents policies locals i més de 130 efectius de la Policia de la Generalitat.

Se seguix realitzant la recerca i rescat de víctimes en l’Albufera, marjals, la zona de costa i marítima i zones terrestres com el barranc del Poyo, Loriguilla i Sot de Xera i Monserrat.

A més, es mantenen els treballs en l’extracció d’aigua estancada, arranjament de les baixants de les aigües residuals davant de trencaments o fugides, neteja i retirada de cotxes, i buits d’ascensor.

El mapatge elaborat per l’operatiu d’extracció de llots ha avaluat 2.598 garatges i soterranis, dels quals més d’un miler ja estan disponibles. S’insistix en la recomanació de no accedir a soterranis i garatges mentre els professionals estan realitzant les tasques de neteja per a evitar intoxicacions per gasos tòxics i altres problemes de salut.

Si és estrictament necessari accedir, cal ventilar tot el possible abans d’entrar acompanyat d’un professional de les tasques de neteja i amb la protecció adequada, han indicat les mateixes fonts.

D’altra banda, es manté la suspensió cautelar de la navegació privada en el llac de l’Albufera fins que les Forces i Cossos de Seguretat comuniquen que no s’interfereix en les tasques de recerca i rescat de víctimes.

I es limiten les cremes agrícoles amb l’objectiu de preservar l’estat actual de diverses zones i garantir la realització de labors de recerca, rastreig i pentinat de possibles víctimes. Esta suspensió s’establix per un termini de 10 dies naturals fins a les 23.59 hores del dia 4 de desembre.

D’altra banda, està en marxa l’aplicació ‘Localitza Vehicle’ per a facilitar a la ciutadania la localització i el registre dels vehicles afectats per la Dana. Està disponible en el portal ‘Som Solidaritat’.

També seguixen operatives 20 Oficines de Coordinació Postemergencia que es troben a Alaquàs, Albal, Aldaia, Alfafar, Algemesí, Alginet, Benetússer, Carlet, Catarroja, Xiva, L’Alcúdia, Godelleta, Guadassuar, Lloc Nou de la Corona, Massanassa, Paiporta, Picanya, Sedaví, Torís i Utiel. L’horari d’atenció és de 8.30 hores a 17.30 hores.

En estes oficines s’informa sobre les ajudes, la documentació necessària per a tramitar la sol·licitud i es facilita el servici d’acompanyament per a tramitar aquestes ajudes.

Respecte a la mobilitat, hui acaba, a les 23.59 hores, la restricció de mobilitat en les carreteres CV400 i CV407 per a permetre els treballs maquinària i el trànsit dels vehicles d’emergències que han de travessar estes zones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.