Les carreteres afectades per la dana: 17 estan obertes i una altra, la CV-36, ho està de forma parcial

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La dana del passat 29 d’octubre va danyar greument diverses carreteres de la província de Valencia encara que 17 estan ja obertes i una altra, la CV-36, ho està de forma parcial, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE).

Les carreteres obertes són la CV-10, CV-124, CV-125, CV-148, CV-15, CV-170, CV-194, CV-33, CV-35, CV-390, CV-400, CV-403, CV-41, CV-42, CV-43 CV-407 i CV-50. I parcialment la CV-36.

A més, s’ha obert al trànsit el pont provisional a la CV-50, al terme municipal de Xest, després de la finalització de les rampes d’accés i la senyalització.

Sobre el terreny afectat per la dana continuen treballant 743 bombers de diferents organismes i 8.499 efectius de l’Exèrcit, dels quals 2.103 pertanyen a la UME; i més de 800 voluntaris de Protecció Civil de tota Espanya.

En l’àmbit de la seguretat ciutadana hi ha 9.728 agents, entre policies nacionals i guàrdia civil, 292 efectius de les diferents policies locals i més de 130 efectius de la Policia de la Generalitat.

Se seguix realitzant la recerca i rescat de víctimes en l’Albufera, marjals, la zona de costa i marítima i zones terrestres com el barranc del Poyo, Loriguilla i Sot de Xera i Monserrat.

A més, es mantenen els treballs en l’extracció d’aigua estancada, arranjament de les baixants de les aigües residuals davant de trencaments o fugides, neteja i retirada de cotxes, i buits d’ascensor.

El mapatge elaborat per l’operatiu d’extracció de llots ha avaluat 2.598 garatges i soterranis, dels quals més d’un miler ja estan disponibles. S’insistix en la recomanació de no accedir a soterranis i garatges mentre els professionals estan realitzant les tasques de neteja per a evitar intoxicacions per gasos tòxics i altres problemes de salut.

Si és estrictament necessari accedir, cal ventilar tot el possible abans d’entrar acompanyat d’un professional de les tasques de neteja i amb la protecció adequada, han indicat les mateixes fonts.

D’altra banda, es manté la suspensió cautelar de la navegació privada en el llac de l’Albufera fins que les Forces i Cossos de Seguretat comuniquen que no s’interfereix en les tasques de recerca i rescat de víctimes.

I es limiten les cremes agrícoles amb l’objectiu de preservar l’estat actual de diverses zones i garantir la realització de labors de recerca, rastreig i pentinat de possibles víctimes. Esta suspensió s’establix per un termini de 10 dies naturals fins a les 23.59 hores del dia 4 de desembre.

D’altra banda, està en marxa l’aplicació ‘Localitza Vehicle’ per a facilitar a la ciutadania la localització i el registre dels vehicles afectats per la Dana. Està disponible en el portal ‘Som Solidaritat’.

També seguixen operatives 20 Oficines de Coordinació Postemergencia que es troben a Alaquàs, Albal, Aldaia, Alfafar, Algemesí, Alginet, Benetússer, Carlet, Catarroja, Xiva, L’Alcúdia, Godelleta, Guadassuar, Lloc Nou de la Corona, Massanassa, Paiporta, Picanya, Sedaví, Torís i Utiel. L’horari d’atenció és de 8.30 hores a 17.30 hores.

En estes oficines s’informa sobre les ajudes, la documentació necessària per a tramitar la sol·licitud i es facilita el servici d’acompanyament per a tramitar aquestes ajudes.

Respecte a la mobilitat, hui acaba, a les 23.59 hores, la restricció de mobilitat en les carreteres CV400 i CV407 per a permetre els treballs maquinària i el trànsit dels vehicles d’emergències que han de travessar estes zones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc a Alacant per pluges que poden superar 100 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit l'avís groc per ruixats intensos a l'interior i litoral sud d'Alacant, amb llindars que localment podrien depassar 100 l/m² en 12 hores. També hi ha avís en el litoral nord alacantí i en el sud de València per acumulats menors.

Mor un vianant atropellat en la CV-800 a Xixona

Un vianant ha mort després de ser atropellat en la CV-800, a l'altura del km 25,5 en el terme de Xixona. El succés es va produir a les 19.10 hores d'ahir, segons la DGT.

Troben cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat de matinada en una planta de reciclatge del polígon Font del Pitxer, a Paterna. Les primeres perquisicions han descartat indicis de criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

Sis comunitats en alerta per neu, pluja, vent i temporal amb Andalusia en nivell taronja

Andalusia activa el nivell taronja per nevades a Granada, mentres Balears, Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Canàries mantenen avisos grocs per pluja, neu, vent i mala mar. S'esperen ruixats forts en l'est i acumulacions de neu en cotes mitjanes i altes.

Investiguen a un motorista per circular a 186 km/h en una via de 90 a Requena

La Guàrdia Civil investiga a un conductor de 35 anys detectat a 186 km/h en la N-330, limitada a 90. Se li atribuïx un delicte contra la seguretat viària.

Pluges fortes este dimarts i descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts molt nuvolós, amb ruixats que podran ser forts i persistents a Alacant i un descens de les màximes. El dimecres les precipitacions tendiran a remetre des del migdia.

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.