7.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Les carreteres afectades per la dana: 17 estan obertes i una altra, la CV-36, ho està de forma parcial

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La dana del passat 29 d’octubre va danyar greument diverses carreteres de la província de Valencia encara que 17 estan ja obertes i una altra, la CV-36, ho està de forma parcial, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE).

Les carreteres obertes són la CV-10, CV-124, CV-125, CV-148, CV-15, CV-170, CV-194, CV-33, CV-35, CV-390, CV-400, CV-403, CV-41, CV-42, CV-43 CV-407 i CV-50. I parcialment la CV-36.

A més, s’ha obert al trànsit el pont provisional a la CV-50, al terme municipal de Xest, després de la finalització de les rampes d’accés i la senyalització.

Sobre el terreny afectat per la dana continuen treballant 743 bombers de diferents organismes i 8.499 efectius de l’Exèrcit, dels quals 2.103 pertanyen a la UME; i més de 800 voluntaris de Protecció Civil de tota Espanya.

En l’àmbit de la seguretat ciutadana hi ha 9.728 agents, entre policies nacionals i guàrdia civil, 292 efectius de les diferents policies locals i més de 130 efectius de la Policia de la Generalitat.

Se seguix realitzant la recerca i rescat de víctimes en l’Albufera, marjals, la zona de costa i marítima i zones terrestres com el barranc del Poyo, Loriguilla i Sot de Xera i Monserrat.

A més, es mantenen els treballs en l’extracció d’aigua estancada, arranjament de les baixants de les aigües residuals davant de trencaments o fugides, neteja i retirada de cotxes, i buits d’ascensor.

El mapatge elaborat per l’operatiu d’extracció de llots ha avaluat 2.598 garatges i soterranis, dels quals més d’un miler ja estan disponibles. S’insistix en la recomanació de no accedir a soterranis i garatges mentre els professionals estan realitzant les tasques de neteja per a evitar intoxicacions per gasos tòxics i altres problemes de salut.

Si és estrictament necessari accedir, cal ventilar tot el possible abans d’entrar acompanyat d’un professional de les tasques de neteja i amb la protecció adequada, han indicat les mateixes fonts.

D’altra banda, es manté la suspensió cautelar de la navegació privada en el llac de l’Albufera fins que les Forces i Cossos de Seguretat comuniquen que no s’interfereix en les tasques de recerca i rescat de víctimes.

I es limiten les cremes agrícoles amb l’objectiu de preservar l’estat actual de diverses zones i garantir la realització de labors de recerca, rastreig i pentinat de possibles víctimes. Esta suspensió s’establix per un termini de 10 dies naturals fins a les 23.59 hores del dia 4 de desembre.

D’altra banda, està en marxa l’aplicació ‘Localitza Vehicle’ per a facilitar a la ciutadania la localització i el registre dels vehicles afectats per la Dana. Està disponible en el portal ‘Som Solidaritat’.

També seguixen operatives 20 Oficines de Coordinació Postemergencia que es troben a Alaquàs, Albal, Aldaia, Alfafar, Algemesí, Alginet, Benetússer, Carlet, Catarroja, Xiva, L’Alcúdia, Godelleta, Guadassuar, Lloc Nou de la Corona, Massanassa, Paiporta, Picanya, Sedaví, Torís i Utiel. L’horari d’atenció és de 8.30 hores a 17.30 hores.

En estes oficines s’informa sobre les ajudes, la documentació necessària per a tramitar la sol·licitud i es facilita el servici d’acompanyament per a tramitar aquestes ajudes.

Respecte a la mobilitat, hui acaba, a les 23.59 hores, la restricció de mobilitat en les carreteres CV400 i CV407 per a permetre els treballs maquinària i el trànsit dels vehicles d’emergències que han de travessar estes zones.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.