15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Les carreteres afectades per la dana: 17 estan obertes i una altra, la CV-36, ho està de forma parcial

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La dana del passat 29 d’octubre va danyar greument diverses carreteres de la província de Valencia encara que 17 estan ja obertes i una altra, la CV-36, ho està de forma parcial, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE).

Les carreteres obertes són la CV-10, CV-124, CV-125, CV-148, CV-15, CV-170, CV-194, CV-33, CV-35, CV-390, CV-400, CV-403, CV-41, CV-42, CV-43 CV-407 i CV-50. I parcialment la CV-36.

A més, s’ha obert al trànsit el pont provisional a la CV-50, al terme municipal de Xest, després de la finalització de les rampes d’accés i la senyalització.

Sobre el terreny afectat per la dana continuen treballant 743 bombers de diferents organismes i 8.499 efectius de l’Exèrcit, dels quals 2.103 pertanyen a la UME; i més de 800 voluntaris de Protecció Civil de tota Espanya.

En l’àmbit de la seguretat ciutadana hi ha 9.728 agents, entre policies nacionals i guàrdia civil, 292 efectius de les diferents policies locals i més de 130 efectius de la Policia de la Generalitat.

Se seguix realitzant la recerca i rescat de víctimes en l’Albufera, marjals, la zona de costa i marítima i zones terrestres com el barranc del Poyo, Loriguilla i Sot de Xera i Monserrat.

A més, es mantenen els treballs en l’extracció d’aigua estancada, arranjament de les baixants de les aigües residuals davant de trencaments o fugides, neteja i retirada de cotxes, i buits d’ascensor.

El mapatge elaborat per l’operatiu d’extracció de llots ha avaluat 2.598 garatges i soterranis, dels quals més d’un miler ja estan disponibles. S’insistix en la recomanació de no accedir a soterranis i garatges mentre els professionals estan realitzant les tasques de neteja per a evitar intoxicacions per gasos tòxics i altres problemes de salut.

Si és estrictament necessari accedir, cal ventilar tot el possible abans d’entrar acompanyat d’un professional de les tasques de neteja i amb la protecció adequada, han indicat les mateixes fonts.

D’altra banda, es manté la suspensió cautelar de la navegació privada en el llac de l’Albufera fins que les Forces i Cossos de Seguretat comuniquen que no s’interfereix en les tasques de recerca i rescat de víctimes.

I es limiten les cremes agrícoles amb l’objectiu de preservar l’estat actual de diverses zones i garantir la realització de labors de recerca, rastreig i pentinat de possibles víctimes. Esta suspensió s’establix per un termini de 10 dies naturals fins a les 23.59 hores del dia 4 de desembre.

D’altra banda, està en marxa l’aplicació ‘Localitza Vehicle’ per a facilitar a la ciutadania la localització i el registre dels vehicles afectats per la Dana. Està disponible en el portal ‘Som Solidaritat’.

També seguixen operatives 20 Oficines de Coordinació Postemergencia que es troben a Alaquàs, Albal, Aldaia, Alfafar, Algemesí, Alginet, Benetússer, Carlet, Catarroja, Xiva, L’Alcúdia, Godelleta, Guadassuar, Lloc Nou de la Corona, Massanassa, Paiporta, Picanya, Sedaví, Torís i Utiel. L’horari d’atenció és de 8.30 hores a 17.30 hores.

En estes oficines s’informa sobre les ajudes, la documentació necessària per a tramitar la sol·licitud i es facilita el servici d’acompanyament per a tramitar aquestes ajudes.

Respecte a la mobilitat, hui acaba, a les 23.59 hores, la restricció de mobilitat en les carreteres CV400 i CV407 per a permetre els treballs maquinària i el trànsit dels vehicles d’emergències que han de travessar estes zones.

Últimes notícies

El nou finançament autonòmic aportarà quasi 21.000 milions més a les comunitats en 2027

Hisenda ha xifrat en 20.975 milions l'augment de recursos en 2027 per a les comunitats de règim comú. El total ascendiria a 224.507 milions, un 47% més que en 2023.

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Les autoritats van posar fi a quinze jornades de rastreig sense resultats després de l'enfonsament del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. La família va agrair l'esforç dels equips.

Marcelino advertix d’un Alabés dinàmic, solidari i intens que juga bé

Marcelino va analitzar a l'Esportiu Alabés, al qual va definir com a dinàmic, solidari i intens, i va avisar d'un partit exigent per al Vila-real. El tècnic va valorar el moment de l'equip, la possible alta de Partey i va elogiar a Parell després dels seus 250 partits.

De València a Barcelona: la cirurgia que va retornar mobilitat a Darío i aferma a Vall d’Hebron i Germans Trias com CSUR

Sanitat reconeix a Vall d'Hebron (pediatria) i Germans Trias (adults) com a centres de referència per a cirurgia de trastorns del moviment. El cas de Darío il·lustra l'impacte d'estes intervencions quan els fàrmacs no funcionen.

Detingut per robar més de 30 metres de cablejat de l’enllumenat públic a València

La Policia Local ha arrestat a un home de 34 anys després de ser interceptat amb més de 30 metres de cable de coure i ferramentes. El tram afectat va quedar sense llum, amb risc per a vianants i trànsit.

Desxifren l”idioma intern’ de la tomaca per a resistir la sequera i millorar la qualitat

Un equip ha mapatge les xarxes gèniques de la tomaca que coordinen la maduració del fruit i la resposta a la sequera, identificant nodes clau per a la millora. L'estudi ha creat a més ferramentes obertes que permeten explorar eixes xarxes i accelerar la selecció de varietats més resilients.

Pla Cabanyal-Canyamelar adjudica la venda de 6 vivendes a veïns, 5 per a menors de 35

La societat ha adjudicat provisionalment sis vivendes amb preus d'eixida entre 95.000 i 160.000 euros. Tots els adjudicataris les destinaran a residència habitual i disposen de 10 dies per a firmar arres.

Sadiq Umar confia en Corberán per a traure la seua millor versió al València

Sadiq Umar va ser presentat com a jugador del València i va afirmar que Carlos Corberán pot donar-li l'impuls definitiu. Va assegurar que està en forma i disponible davant l'Elx.