Les carreteres afectades per la dana: 17 estan obertes i una altra, la CV-36, ho està de forma parcial

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La dana del passat 29 d’octubre va danyar greument diverses carreteres de la província de Valencia encara que 17 estan ja obertes i una altra, la CV-36, ho està de forma parcial, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE).

Les carreteres obertes són la CV-10, CV-124, CV-125, CV-148, CV-15, CV-170, CV-194, CV-33, CV-35, CV-390, CV-400, CV-403, CV-41, CV-42, CV-43 CV-407 i CV-50. I parcialment la CV-36.

A més, s’ha obert al trànsit el pont provisional a la CV-50, al terme municipal de Xest, després de la finalització de les rampes d’accés i la senyalització.

Sobre el terreny afectat per la dana continuen treballant 743 bombers de diferents organismes i 8.499 efectius de l’Exèrcit, dels quals 2.103 pertanyen a la UME; i més de 800 voluntaris de Protecció Civil de tota Espanya.

En l’àmbit de la seguretat ciutadana hi ha 9.728 agents, entre policies nacionals i guàrdia civil, 292 efectius de les diferents policies locals i més de 130 efectius de la Policia de la Generalitat.

Se seguix realitzant la recerca i rescat de víctimes en l’Albufera, marjals, la zona de costa i marítima i zones terrestres com el barranc del Poyo, Loriguilla i Sot de Xera i Monserrat.

A més, es mantenen els treballs en l’extracció d’aigua estancada, arranjament de les baixants de les aigües residuals davant de trencaments o fugides, neteja i retirada de cotxes, i buits d’ascensor.

El mapatge elaborat per l’operatiu d’extracció de llots ha avaluat 2.598 garatges i soterranis, dels quals més d’un miler ja estan disponibles. S’insistix en la recomanació de no accedir a soterranis i garatges mentre els professionals estan realitzant les tasques de neteja per a evitar intoxicacions per gasos tòxics i altres problemes de salut.

Si és estrictament necessari accedir, cal ventilar tot el possible abans d’entrar acompanyat d’un professional de les tasques de neteja i amb la protecció adequada, han indicat les mateixes fonts.

D’altra banda, es manté la suspensió cautelar de la navegació privada en el llac de l’Albufera fins que les Forces i Cossos de Seguretat comuniquen que no s’interfereix en les tasques de recerca i rescat de víctimes.

I es limiten les cremes agrícoles amb l’objectiu de preservar l’estat actual de diverses zones i garantir la realització de labors de recerca, rastreig i pentinat de possibles víctimes. Esta suspensió s’establix per un termini de 10 dies naturals fins a les 23.59 hores del dia 4 de desembre.

D’altra banda, està en marxa l’aplicació ‘Localitza Vehicle’ per a facilitar a la ciutadania la localització i el registre dels vehicles afectats per la Dana. Està disponible en el portal ‘Som Solidaritat’.

També seguixen operatives 20 Oficines de Coordinació Postemergencia que es troben a Alaquàs, Albal, Aldaia, Alfafar, Algemesí, Alginet, Benetússer, Carlet, Catarroja, Xiva, L’Alcúdia, Godelleta, Guadassuar, Lloc Nou de la Corona, Massanassa, Paiporta, Picanya, Sedaví, Torís i Utiel. L’horari d’atenció és de 8.30 hores a 17.30 hores.

En estes oficines s’informa sobre les ajudes, la documentació necessària per a tramitar la sol·licitud i es facilita el servici d’acompanyament per a tramitar aquestes ajudes.

Respecte a la mobilitat, hui acaba, a les 23.59 hores, la restricció de mobilitat en les carreteres CV400 i CV407 per a permetre els treballs maquinària i el trànsit dels vehicles d’emergències que han de travessar estes zones.

Últimes notícies

Maria Schneider, Esperanza Spalding i Lizz Wright lideren el Festival de Jazz de València 2026

El Festival de Jazz de València celebrarà la seua 29 edició entre el 24 de juny i el 26 de juliol amb quinze concerts i grans figures internacionals com Maria Schneider, Esperanza Spalding, Joe Lovano, Włodek Pawlik i Lizz Wright, a més d'una àmplia representació del jazz valencià.

La jutgessa que investiga la dana crida a declarar a la diputada provincial de Carreteres

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 cita com a testimoni a la diputada provincial de Carreteres i reclama els registres de trucades vinculats a l'emergència.

Compromís acusa el govern de Catalá d’ocultar durant tres anys dades de contaminació a València

Compromís fa públiques dades d'una xarxa de sensors ambientals que, segons el grup municipal, el govern de María José Catalá ha mantingut ocults durant tres anys, mentres l'Ajuntament defén que només són vàlids els registres oficials.

València destina 16 milions a rehabilitar els trams X i XI del Jardí del Túria

L'Ajuntament de València ha aprovat la rehabilitació integral dels trams X i XI del Jardí del Túria, amb una inversió de 16 milions, i la reparació de la xarxa de col·lectors de La Torre, dotada amb 4 milions.

Pablo Berger expressa el seu desig de rodar la seua pròxima pel·lícula en Ciutat de la Llum

Pablo Berger, guanyador del Premi Ciutat de la Llum 2026 del Festival de Cinema d'Alacant, expressa el seu desig de rodar el seu pròxim projecte en els estudis alacantins i repassa la seua trajectòria.

La Universitat de València reivindica el llegat democràtic i científic de Joan Baptista Peset

La Universitat de València ha retut homenatge a Joan Baptista Peset Aleixandre en el 85 aniversari del seu afusellament, destacant el seu compromís democràtic, la seua labor científica i el seu paper com a referent de la memòria històrica.

Controlat l’incendi a l’Hospital de Torrevieja, amb un ferit greu en l’UCI

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja ha sigut controlat després de la intervenció de diverses dotacions de bombers. Una persona roman ingressada en l'UCI per inhalació de fum i diverses més han resultat afectades.

José María Ángel es mostra tranquil després de declarar davant el jutge per la presumpta falsificació del seu títol

José María Ángel, excomisionado del Govern per a la DANA, declara com investigat per la presumpta falsificació d'un títol universitari amb el qual hauria promocionat com a funcionari i assegura que ha intentat traslladar la seua veritat al jutge.