L’esquerra i la ultradreta donen per acabat a Barnier i el seu ‘Govern efímer’

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El Nou Front Popular (NFP) i Agrupació Nacional han clamat este dimecres a l’Assemblea Nacional contra el primer ministre, Michel Barnier, en l’arrencada del debat sobre una moció de censura que previsiblement posarà fi al que la dirigent ultradretana Marine Le Pen ha descrit com un “Govern efímer”.

Tres mesos després de ser investit primer ministre, Barnier s’acosta al seu final davant de la falta de consens sobre els pressupostos. “Hui fem història”, ha dit des del faristol el diputat Eric Coquerel, membre de la França Insubmisa i ponent d’una tibant sessió.

Coquerel ha reiterat que l’actual Governe part d’un “insult” als votants que en les últimes eleccions legislatives van situar a l’esquerra com el bloc amb més escons a l’Assemblea Nacional, si ben cap partit ni família política compte per si només amb una majoria suficient.

El diputat de LFI ha acusat a Barnier de no negociar amb el Nou Front Popular les reformes pressupostàries que, segons el primer ministre, necessita França. Sí va plantejar alguna concessió, “però amb l’extrema dreta”, ha lamentat Coquerel per a justificar la previsible caiguda de l’Executiu.

En esta línia, el socialista Boris Vallaud ha lamentat que per a Barnier s’haja tornat “més apropiat discutir amb l’extrema dreta que amb l’esquerra”, fruit del que ha considerat una “traïció” al ‘front republicà’ que tradicionalment ha deixat fora de qualsevol càlcul al partit fundat en el seu moment per Jean Marie Le Pen.

Per la seua banda, Marine Le Pen ha recriminat a Barnier el seu “sectarisme” i “dogmatisme”, dins d’un encès discurs en el qual ha assegurat que el Govern i el president, Emmanuel Macron, han elaborat uns comptes públics que castiguen a la classe mitjana i treballadora, entre altres coses amb pujades d’impost.

“El pressupost que rebutgem hui no solament incompleix les promeses (del primer ministre). No té direcció ni visió. És un pressupost tecnocrático que seguix costa avall, amb cura de no tocar el tòtem de la immigració descontrolada”, ha afegit, en una al·lusió clara a una dels grans eixos del programa polític d’Agrupació Nacional.

ALIANÇA ENTRE GRUPS

La moció prosperarà gràcies a un front compartit entre l’esquerra i la ultradreta, alguna cosa que la pròpia Le Pen ha dit que no li suposa especial “alegria” però que, al seu juí, ve “obligat” per les “institucions”. Les dos famílies superen juntes la majoria absoluta que necessita la iniciativa per a tirar endavant.

Una vegada conclòs el debat, arrancarà la votació i els resultats es coneixeran entorn de les 20.00 hores, segons la cadena BFMTV. Si la moció de censura prospera, com apunten els pronòstics, suposarà la caiguda del Govern i el president Macron haurà de cercar a una altra persona com a substituta de Barnier.

El president del grup dels Republicans, Laurent Wauquiez, ha acusat als promotors de la moció d’optar pel “caos” en lloc de per la “responsabilitat”.

“Estem ballant sobre un volcà i ens demanen que fem un pas més cap a la inestabilitat institucional que va precipitar l’agonia de la IV República”, ha afirmat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.