L’esquerra i la ultradreta donen per acabat a Barnier i el seu ‘Govern efímer’

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El Nou Front Popular (NFP) i Agrupació Nacional han clamat este dimecres a l’Assemblea Nacional contra el primer ministre, Michel Barnier, en l’arrencada del debat sobre una moció de censura que previsiblement posarà fi al que la dirigent ultradretana Marine Le Pen ha descrit com un “Govern efímer”.

Tres mesos després de ser investit primer ministre, Barnier s’acosta al seu final davant de la falta de consens sobre els pressupostos. “Hui fem història”, ha dit des del faristol el diputat Eric Coquerel, membre de la França Insubmisa i ponent d’una tibant sessió.

Coquerel ha reiterat que l’actual Governe part d’un “insult” als votants que en les últimes eleccions legislatives van situar a l’esquerra com el bloc amb més escons a l’Assemblea Nacional, si ben cap partit ni família política compte per si només amb una majoria suficient.

El diputat de LFI ha acusat a Barnier de no negociar amb el Nou Front Popular les reformes pressupostàries que, segons el primer ministre, necessita França. Sí va plantejar alguna concessió, “però amb l’extrema dreta”, ha lamentat Coquerel per a justificar la previsible caiguda de l’Executiu.

En esta línia, el socialista Boris Vallaud ha lamentat que per a Barnier s’haja tornat “més apropiat discutir amb l’extrema dreta que amb l’esquerra”, fruit del que ha considerat una “traïció” al ‘front republicà’ que tradicionalment ha deixat fora de qualsevol càlcul al partit fundat en el seu moment per Jean Marie Le Pen.

Per la seua banda, Marine Le Pen ha recriminat a Barnier el seu “sectarisme” i “dogmatisme”, dins d’un encès discurs en el qual ha assegurat que el Govern i el president, Emmanuel Macron, han elaborat uns comptes públics que castiguen a la classe mitjana i treballadora, entre altres coses amb pujades d’impost.

“El pressupost que rebutgem hui no solament incompleix les promeses (del primer ministre). No té direcció ni visió. És un pressupost tecnocrático que seguix costa avall, amb cura de no tocar el tòtem de la immigració descontrolada”, ha afegit, en una al·lusió clara a una dels grans eixos del programa polític d’Agrupació Nacional.

ALIANÇA ENTRE GRUPS

La moció prosperarà gràcies a un front compartit entre l’esquerra i la ultradreta, alguna cosa que la pròpia Le Pen ha dit que no li suposa especial “alegria” però que, al seu juí, ve “obligat” per les “institucions”. Les dos famílies superen juntes la majoria absoluta que necessita la iniciativa per a tirar endavant.

Una vegada conclòs el debat, arrancarà la votació i els resultats es coneixeran entorn de les 20.00 hores, segons la cadena BFMTV. Si la moció de censura prospera, com apunten els pronòstics, suposarà la caiguda del Govern i el president Macron haurà de cercar a una altra persona com a substituta de Barnier.

El president del grup dels Republicans, Laurent Wauquiez, ha acusat als promotors de la moció d’optar pel “caos” en lloc de per la “responsabilitat”.

“Estem ballant sobre un volcà i ens demanen que fem un pas més cap a la inestabilitat institucional que va precipitar l’agonia de la IV República”, ha afirmat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.

Gayà passa pàgina després de la remuntada del Cèltic i es bolca en el dol davant l’Elx

Gayà assumix com una pena la remuntada encaixada davant el Celta a Mestalla, però recalca que el vestuari ja mira al dol contra l'Elx, al qual s'aferren per a sumar tres punts clau.

Pedro Martínez fixa com a objectiu del València Basket assegurar el play off d’Eurolliga

Pedro Martínez considera que el València Basket té el play in encarrilat en l'Eurolliga i centra ara l'objectiu a assegurar l'accés directe al play off, sense perdre de vista el dol clau davant el Milà.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana baixa al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i situa el total d'aturats en 288.162. La caiguda anual aconseguix les 19.440 persones, amb descensos en les tres províncies i suport de l'estirada de l'ocupació per Setmana Santa.

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.