L’esquerra i la ultradreta donen per acabat a Barnier i el seu ‘Govern efímer’

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El Nou Front Popular (NFP) i Agrupació Nacional han clamat este dimecres a l’Assemblea Nacional contra el primer ministre, Michel Barnier, en l’arrencada del debat sobre una moció de censura que previsiblement posarà fi al que la dirigent ultradretana Marine Le Pen ha descrit com un «Govern efímer».

Tres mesos després de ser investit primer ministre, Barnier s’acosta al seu final davant de la falta de consens sobre els pressupostos. «Hui fem història», ha dit des del faristol el diputat Eric Coquerel, membre de la França Insubmisa i ponent d’una tibant sessió.

Coquerel ha reiterat que l’actual Governe part d’un «insult» als votants que en les últimes eleccions legislatives van situar a l’esquerra com el bloc amb més escons a l’Assemblea Nacional, si ben cap partit ni família política compte per si només amb una majoria suficient.

El diputat de LFI ha acusat a Barnier de no negociar amb el Nou Front Popular les reformes pressupostàries que, segons el primer ministre, necessita França. Sí va plantejar alguna concessió, «però amb l’extrema dreta», ha lamentat Coquerel per a justificar la previsible caiguda de l’Executiu.

En esta línia, el socialista Boris Vallaud ha lamentat que per a Barnier s’haja tornat «més apropiat discutir amb l’extrema dreta que amb l’esquerra», fruit del que ha considerat una «traïció» al ‘front republicà’ que tradicionalment ha deixat fora de qualsevol càlcul al partit fundat en el seu moment per Jean Marie Le Pen.

Per la seua banda, Marine Le Pen ha recriminat a Barnier el seu «sectarisme» i «dogmatisme», dins d’un encès discurs en el qual ha assegurat que el Govern i el president, Emmanuel Macron, han elaborat uns comptes públics que castiguen a la classe mitjana i treballadora, entre altres coses amb pujades d’impost.

«El pressupost que rebutgem hui no solament incompleix les promeses (del primer ministre). No té direcció ni visió. És un pressupost tecnocrático que seguix costa avall, amb cura de no tocar el tòtem de la immigració descontrolada», ha afegit, en una al·lusió clara a una dels grans eixos del programa polític d’Agrupació Nacional.

ALIANÇA ENTRE GRUPS

La moció prosperarà gràcies a un front compartit entre l’esquerra i la ultradreta, alguna cosa que la pròpia Le Pen ha dit que no li suposa especial «alegria» però que, al seu juí, ve «obligat» per les «institucions». Les dos famílies superen juntes la majoria absoluta que necessita la iniciativa per a tirar endavant.

Una vegada conclòs el debat, arrancarà la votació i els resultats es coneixeran entorn de les 20.00 hores, segons la cadena BFMTV. Si la moció de censura prospera, com apunten els pronòstics, suposarà la caiguda del Govern i el president Macron haurà de cercar a una altra persona com a substituta de Barnier.

El president del grup dels Republicans, Laurent Wauquiez, ha acusat als promotors de la moció d’optar pel «caos» en lloc de per la «responsabilitat».

«Estem ballant sobre un volcà i ens demanen que fem un pas més cap a la inestabilitat institucional que va precipitar l’agonia de la IV República», ha afirmat.

Últimes notícies

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.