L’esquerra i la ultradreta donen per acabat a Barnier i el seu ‘Govern efímer’

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El Nou Front Popular (NFP) i Agrupació Nacional han clamat este dimecres a l’Assemblea Nacional contra el primer ministre, Michel Barnier, en l’arrencada del debat sobre una moció de censura que previsiblement posarà fi al que la dirigent ultradretana Marine Le Pen ha descrit com un «Govern efímer».

Tres mesos després de ser investit primer ministre, Barnier s’acosta al seu final davant de la falta de consens sobre els pressupostos. «Hui fem història», ha dit des del faristol el diputat Eric Coquerel, membre de la França Insubmisa i ponent d’una tibant sessió.

Coquerel ha reiterat que l’actual Governe part d’un «insult» als votants que en les últimes eleccions legislatives van situar a l’esquerra com el bloc amb més escons a l’Assemblea Nacional, si ben cap partit ni família política compte per si només amb una majoria suficient.

El diputat de LFI ha acusat a Barnier de no negociar amb el Nou Front Popular les reformes pressupostàries que, segons el primer ministre, necessita França. Sí va plantejar alguna concessió, «però amb l’extrema dreta», ha lamentat Coquerel per a justificar la previsible caiguda de l’Executiu.

En esta línia, el socialista Boris Vallaud ha lamentat que per a Barnier s’haja tornat «més apropiat discutir amb l’extrema dreta que amb l’esquerra», fruit del que ha considerat una «traïció» al ‘front republicà’ que tradicionalment ha deixat fora de qualsevol càlcul al partit fundat en el seu moment per Jean Marie Le Pen.

Per la seua banda, Marine Le Pen ha recriminat a Barnier el seu «sectarisme» i «dogmatisme», dins d’un encès discurs en el qual ha assegurat que el Govern i el president, Emmanuel Macron, han elaborat uns comptes públics que castiguen a la classe mitjana i treballadora, entre altres coses amb pujades d’impost.

«El pressupost que rebutgem hui no solament incompleix les promeses (del primer ministre). No té direcció ni visió. És un pressupost tecnocrático que seguix costa avall, amb cura de no tocar el tòtem de la immigració descontrolada», ha afegit, en una al·lusió clara a una dels grans eixos del programa polític d’Agrupació Nacional.

ALIANÇA ENTRE GRUPS

La moció prosperarà gràcies a un front compartit entre l’esquerra i la ultradreta, alguna cosa que la pròpia Le Pen ha dit que no li suposa especial «alegria» però que, al seu juí, ve «obligat» per les «institucions». Les dos famílies superen juntes la majoria absoluta que necessita la iniciativa per a tirar endavant.

Una vegada conclòs el debat, arrancarà la votació i els resultats es coneixeran entorn de les 20.00 hores, segons la cadena BFMTV. Si la moció de censura prospera, com apunten els pronòstics, suposarà la caiguda del Govern i el president Macron haurà de cercar a una altra persona com a substituta de Barnier.

El president del grup dels Republicans, Laurent Wauquiez, ha acusat als promotors de la moció d’optar pel «caos» en lloc de per la «responsabilitat».

«Estem ballant sobre un volcà i ens demanen que fem un pas més cap a la inestabilitat institucional que va precipitar l’agonia de la IV República», ha afirmat.

Últimes notícies

Quasi una de cada tres persones és estrangera a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha concentrat el 18,2 % de les més de 530.000 persones nascudes a l’estranger arribades a Espanya en l’últim any, i ja té un 26,2 % de població estrangera resident.

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.

Aemet activa alerta groga per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València

Aemet ha activat per a este dijous i divendres l’alerta groga per tempestes amb granís i ratxes de vent fortes a l’interior de Castelló i al nord de la província de València, i per calor al litoral sud valencià.

El nou portacontenidors ecològic de JSV reduïx a la mitat el consum entre Alacant i Canàries

JSV ha posat en servici al port d’Alacant el MilaGreen, el seu primer vaixell portacontenidors propi, que reduïx a la mitat el consum de combustible en la ruta de provisió de la península a les illes Canàries. El buc, de 38 milions d’euros, està preparat per a usar metanol verd i connectar-se a la xarxa elèctrica durant les operacions en port.

Consell per a vore l’eclipsi solar: ulleres homologades i sempre posades

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de mirar amb ulleres certificades ISO 12312-2:2015, comprades en canals oficials i sense llevar-se-les en cap moment.

La Policia registra el bar on un home ha matat un jove a València

La Policia Nacional ha registrat este dijous el bar de València on un home de 62 anys va matar dimecres un jove de 20 anys amb un objecte metàl·lic. L’home, propietari del local i de nacionalitat colombiana com la víctima, ha sigut traslladat al registre però encara no ha passat a disposició judicial.

Confiscats quasi 700 productes falsificats en parades il·legals d’Oropesa i Peníscola

La Guàrdia Civil ha confiscat prop de 700 articles falsificats venuts en parades ambulants il·legals a Oropesa del Mar i Peníscola, valorats en més de 10.700 euros, i ha denunciat administrativament dues persones.
FILMOTECA D'ESTIU