12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

‘Libre’ de Nino Bravo o ‘Mediterráneo’ de Serrat, cançons espanyoles incloses en el Cancioner de la UE

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Cancioner de la Unió Europea s’ha publicat hui dimarts, després de nou anys de treball, amb 164 cançons, sis de cadascun dels 27 països que conformen la UE, entre les quals s’inclouen ‘Mediterráneo’ de Joan Manuel Serrat, ‘Libre’ de Nino Bravo i composta per José Luis Armenteros i Pablo Herrero, o l’himne del Principat d’Astúries.

El projecte, creat per l’Associació de Cancioners de la Unió Europea, ha tirat endavant amb la participació de més de 100 organitzacions musicals i conservatoris i a través de votacions públiques de les quals es van fer ressò més de 400 mitjans de comunicació i van involucrar més de 87.000 ciutadans de tota la Unió Europea.

Les 164 cançons s’han presentat en els 25 idiomes originals i estan acompanyades d’una versió en “anglés europeu cantable”, tal com assenyala l’associació al seu web.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana va registrar un 0,85% més de naixements en 2025, per davall de la mitjana nacional

La Comunitat Valenciana va augmentar els naixements un 0,85% en 2025, per davall del 0,99% nacional. Amb 35.822 enllumenaments, va aportar el 11,15% del total a Espanya.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros d’ajuda per a famílies de les víctimes de la DANA

El president ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a la província de València. El missatge arriba en la seua primera sessió de control en Les Corts.

El primer ple de l’any de Les Corts Valencianes ha començat amb la presa de possessió d’una nova diputada

El primer ple de l'any i del nou període de sessions ha començat amb la presa de possessió de Raquel Cámara com a nova diputada del PSPV-PSOE, en substitució de Sonia Borruey. La renúncia de Borruey es va produir després del seu nomenament com a directora general de GESPA, un càrrec incompatible amb l'acta.

La Comunitat Valenciana lidera al gener l’augment de passatgers aeris internacionals amb un 7,7%

Espanya va rebre 6,7 milions de passatgers procedents d'aeroports internacionals al gener, un 5,2% més interanual. La Comunitat Valenciana va ser la regió amb major alça, del 7,7%.

Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero

La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves