‘Libre’ de Nino Bravo o ‘Mediterráneo’ de Serrat, cançons espanyoles incloses en el Cancioner de la UE

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Cancioner de la Unió Europea s’ha publicat hui dimarts, després de nou anys de treball, amb 164 cançons, sis de cadascun dels 27 països que conformen la UE, entre les quals s’inclouen ‘Mediterráneo’ de Joan Manuel Serrat, ‘Libre’ de Nino Bravo i composta per José Luis Armenteros i Pablo Herrero, o l’himne del Principat d’Astúries.

El projecte, creat per l’Associació de Cancioners de la Unió Europea, ha tirat endavant amb la participació de més de 100 organitzacions musicals i conservatoris i a través de votacions públiques de les quals es van fer ressò més de 400 mitjans de comunicació i van involucrar més de 87.000 ciutadans de tota la Unió Europea.

Les 164 cançons s’han presentat en els 25 idiomes originals i estan acompanyades d’una versió en “anglés europeu cantable”, tal com assenyala l’associació al seu web.

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.