‘Libre’ de Nino Bravo o ‘Mediterráneo’ de Serrat, cançons espanyoles incloses en el Cancioner de la UE

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Cancioner de la Unió Europea s’ha publicat hui dimarts, després de nou anys de treball, amb 164 cançons, sis de cadascun dels 27 països que conformen la UE, entre les quals s’inclouen ‘Mediterráneo’ de Joan Manuel Serrat, ‘Libre’ de Nino Bravo i composta per José Luis Armenteros i Pablo Herrero, o l’himne del Principat d’Astúries.

El projecte, creat per l’Associació de Cancioners de la Unió Europea, ha tirat endavant amb la participació de més de 100 organitzacions musicals i conservatoris i a través de votacions públiques de les quals es van fer ressò més de 400 mitjans de comunicació i van involucrar més de 87.000 ciutadans de tota la Unió Europea.

Les 164 cançons s’han presentat en els 25 idiomes originals i estan acompanyades d’una versió en «anglés europeu cantable», tal com assenyala l’associació al seu web.

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.