VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)
PSPV i Compromís preguntaran de nou al president de la Generalitat, Carlos Mazón, en la sessió de control de la setmana a Les Corts per «com valora la situació política a la Comunitat Valenciana» i per «quina valoració fa de l’acció del Consell», respectivament, igual que en els plens de les últimes setmanes.
Per la seua banda, Vox qüestionarà a Mazón, també líder del PPCV, la seua valoració de les eleccions europees del diumenge a la Comunitat Valenciana, on governen tots dos partits.
El ple de Les Corts del dimecres i dijous s’iniciarà amb la lectura de l’article 2 de la Constitució, com van aprovar els grups que sustenten al Consell per a recordar la «indissoluble unitat de la nació espanyola» i rebutjar l’aprovació de la Llei d’Amnistia.
També es debatran les esmenes a la totalitat de l’oposició a les proposicions de llei de Concòrdia i Transparència, les dues que quedaven pendents després que foren rebutjades les presentades a les de Llibertat Educativa, À Punt i Antifrau.
Entre les proposicions no de llei (PNL), el PP demanarà que Les Corts s’oposen a la instal·lació d’una macroplanta fotovoltaica a Sant Miquel de Les Salines per a donar cobertura a l’ampliació de la desaladora de Torrevella, mentre Vox instarà al Govern a reformar la Llei de Transparència per a exigir a sindicats i associacions empresarials que reben fons públics que adonen de la seua gestió i el seu pressupost.







