Un maltractador lamenta davant de la policia basca no haver degollat a la seua dona

«Jo no he comés cap error, en tot cas, l'error és no haver-li tallat el cap a la meua dona», és l'advertiment que un arrestat per violència masclista, condemnat ara a tres anys i cinc mesos de presó, va fer en els calabossos a l'Ertzaintza després de ser detingut per intentar agredir a la seua companya.

Segons la sentència del cas, els fets van succeir la nit del 8 de novembre de 2016, en el domicili familiar d'Irun (Guipúscoa), quan el processat va començar a «humiliar i acoquinar» a la seua parella amb expressions com: «no servixes per res», «'xivata'» i «so puta», al mateix temps que amenaçava amb matar-la i «tallar-li el coll».

 

 

En un intent de posar fi a esta situació, la perjudicada «es va refugiar en la seua habitació», tot i que l'home «no va deposar la seua actitud» i «va començar a colpejar violentament la porta» del dormitori «fins a aconseguir desencaixar-la del marc».

Una patrulla de l'Ertzaintza va acudir al domicili, va detenir al processat i el va traslladar a la comissaria, on, una vegada en els calabossos, va prosseguir amb «el seu comportament intimidatori». «Jo no he comés cap error. En tot cas, l'error és no haver-li tallat el cap a la meua dona. Si em posen a disposició judicial demà matí mateix la vaig a matar, si no posen totes les mesures per a evitar-ho», va advertir l'home als agents que ho custodiaven.

Poc després, quan els ertzaines anaven a prendre-li declaració, l'inculpat, «amb seriosa intenció intimidant», els va etzibar: «No vull declarar, no necessite advocat, vosaltres aneu a sentenciar a mort a la meua dona». Esta situació va motivar que eixe mateix dia es dictara una ordre de protecció en favor de la víctima que prohibia a l'home residir en el domicili familiar, així com aproximar-se o comunicar-se amb ella.

 

Malgrat açò, només ser posat en llibertat provisional i quan encara es trobava en la sala multi usos del jutjat, l'inculpat va afirmar que, en el moment en el qual li llevaren les esposes i poguera eixir d'eixes dependències, pensava «tallar el coll» a la seua companya. «De la presó eixiré, però d'on va a anar ella no; que el segon error del jutge ha sigut no enviar-me a presó», va afirmar l'acusat.

La resolució judicial aclarix que a més d'este episodi concret de violència masclista, la dona va ser víctima «de violència psicològica de manera habitual» durant els set anys de relació que havia mantingut amb l'inculpat, qui l'havia «sotmés» d'esta manera «amb ànim d'infringir la seua tranquil·litat, creant un clima d'angoixa i por pel seu tracte violent», «sotmetent-la a la seua voluntat i menyspreant-la assíduament» amb diferents insults i amenaces de mort.

Durant el juí per estos fets, l'encausat es va mostrar conforme amb la pena que va sol·licitar per a ell la Fiscalia, per la qual cosa ara ha sigut condemnat a penes que sumen tres anys i cinc mesos de presó i 36 dies de treballs en benefici de la comunitat com a responsable d'un delicte de maltractament habitual, un altre de maltractament no habitual, un delicte lleu de vexacions injustes i un delicte continuat d'amenaces.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.