Un maltractador lamenta davant de la policia basca no haver degollat a la seua dona

«Jo no he comés cap error, en tot cas, l'error és no haver-li tallat el cap a la meua dona», és l'advertiment que un arrestat per violència masclista, condemnat ara a tres anys i cinc mesos de presó, va fer en els calabossos a l'Ertzaintza després de ser detingut per intentar agredir a la seua companya.

Segons la sentència del cas, els fets van succeir la nit del 8 de novembre de 2016, en el domicili familiar d'Irun (Guipúscoa), quan el processat va començar a «humiliar i acoquinar» a la seua parella amb expressions com: «no servixes per res», «'xivata'» i «so puta», al mateix temps que amenaçava amb matar-la i «tallar-li el coll».

 

 

En un intent de posar fi a esta situació, la perjudicada «es va refugiar en la seua habitació», tot i que l'home «no va deposar la seua actitud» i «va començar a colpejar violentament la porta» del dormitori «fins a aconseguir desencaixar-la del marc».

Una patrulla de l'Ertzaintza va acudir al domicili, va detenir al processat i el va traslladar a la comissaria, on, una vegada en els calabossos, va prosseguir amb «el seu comportament intimidatori». «Jo no he comés cap error. En tot cas, l'error és no haver-li tallat el cap a la meua dona. Si em posen a disposició judicial demà matí mateix la vaig a matar, si no posen totes les mesures per a evitar-ho», va advertir l'home als agents que ho custodiaven.

Poc després, quan els ertzaines anaven a prendre-li declaració, l'inculpat, «amb seriosa intenció intimidant», els va etzibar: «No vull declarar, no necessite advocat, vosaltres aneu a sentenciar a mort a la meua dona». Esta situació va motivar que eixe mateix dia es dictara una ordre de protecció en favor de la víctima que prohibia a l'home residir en el domicili familiar, així com aproximar-se o comunicar-se amb ella.

 

Malgrat açò, només ser posat en llibertat provisional i quan encara es trobava en la sala multi usos del jutjat, l'inculpat va afirmar que, en el moment en el qual li llevaren les esposes i poguera eixir d'eixes dependències, pensava «tallar el coll» a la seua companya. «De la presó eixiré, però d'on va a anar ella no; que el segon error del jutge ha sigut no enviar-me a presó», va afirmar l'acusat.

La resolució judicial aclarix que a més d'este episodi concret de violència masclista, la dona va ser víctima «de violència psicològica de manera habitual» durant els set anys de relació que havia mantingut amb l'inculpat, qui l'havia «sotmés» d'esta manera «amb ànim d'infringir la seua tranquil·litat, creant un clima d'angoixa i por pel seu tracte violent», «sotmetent-la a la seua voluntat i menyspreant-la assíduament» amb diferents insults i amenaces de mort.

Durant el juí per estos fets, l'encausat es va mostrar conforme amb la pena que va sol·licitar per a ell la Fiscalia, per la qual cosa ara ha sigut condemnat a penes que sumen tres anys i cinc mesos de presó i 36 dies de treballs en benefici de la comunitat com a responsable d'un delicte de maltractament habitual, un altre de maltractament no habitual, un delicte lleu de vexacions injustes i un delicte continuat d'amenaces.

 

 

Últimes notícies

Detingut a Elx per assaltar la casa d’una dona major fent-se passar per tècnic

Un home de 37 anys va ser detingut a Elx per entrar a la força en la vivenda d'una dona d'avançada edat, després de fer-se passar per tècnic d'internet i sostraure un televisor i joies.

Un nou hidrogel intel·ligent promet acurtar la recuperació de les fractures òssies

Investigadors desenrotllen un hidrogel intel·ligent injectable per a tractar fractures òssies vertebrals i alveolars, que busca accelerar la regeneració de l'os i reduir complicacions.

Domingo estable en la Comunitat Valenciana amb cel buidat i una mica de boira en el litoral

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge estable, amb cels buidats, boires matinals en el litoral, temperatures sense canvis i vent fluix de component este en les hores centrals.

Els partits valencians acceleren la preparació per a les autonòmiques i municipals de 2027

A un any de les autonòmiques i municipals de 2027 en la Comunitat Valenciana, PP, PSPV, Compromís i Vox han iniciat ja la mobilització interna i el disseny de les seues estratègies electorals.

Una ruta cultural rescata la història negra i esclavista esborrada de València

Una ruta guiada pel centre de València recupera la memòria negra i esclavista de la ciutat, esborrada de la vista pública malgrat el seu pes històric. El recorregut es basa en investigacions documentades i busca arribar també a les aules com a ferramenta de reflexió social.

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.