Un maltractador lamenta davant de la policia basca no haver degollat a la seua dona

«Jo no he comés cap error, en tot cas, l'error és no haver-li tallat el cap a la meua dona», és l'advertiment que un arrestat per violència masclista, condemnat ara a tres anys i cinc mesos de presó, va fer en els calabossos a l'Ertzaintza després de ser detingut per intentar agredir a la seua companya.

Segons la sentència del cas, els fets van succeir la nit del 8 de novembre de 2016, en el domicili familiar d'Irun (Guipúscoa), quan el processat va començar a «humiliar i acoquinar» a la seua parella amb expressions com: «no servixes per res», «'xivata'» i «so puta», al mateix temps que amenaçava amb matar-la i «tallar-li el coll».

 

 

En un intent de posar fi a esta situació, la perjudicada «es va refugiar en la seua habitació», tot i que l'home «no va deposar la seua actitud» i «va començar a colpejar violentament la porta» del dormitori «fins a aconseguir desencaixar-la del marc».

Una patrulla de l'Ertzaintza va acudir al domicili, va detenir al processat i el va traslladar a la comissaria, on, una vegada en els calabossos, va prosseguir amb «el seu comportament intimidatori». «Jo no he comés cap error. En tot cas, l'error és no haver-li tallat el cap a la meua dona. Si em posen a disposició judicial demà matí mateix la vaig a matar, si no posen totes les mesures per a evitar-ho», va advertir l'home als agents que ho custodiaven.

Poc després, quan els ertzaines anaven a prendre-li declaració, l'inculpat, «amb seriosa intenció intimidant», els va etzibar: «No vull declarar, no necessite advocat, vosaltres aneu a sentenciar a mort a la meua dona». Esta situació va motivar que eixe mateix dia es dictara una ordre de protecció en favor de la víctima que prohibia a l'home residir en el domicili familiar, així com aproximar-se o comunicar-se amb ella.

 

Malgrat açò, només ser posat en llibertat provisional i quan encara es trobava en la sala multi usos del jutjat, l'inculpat va afirmar que, en el moment en el qual li llevaren les esposes i poguera eixir d'eixes dependències, pensava «tallar el coll» a la seua companya. «De la presó eixiré, però d'on va a anar ella no; que el segon error del jutge ha sigut no enviar-me a presó», va afirmar l'acusat.

La resolució judicial aclarix que a més d'este episodi concret de violència masclista, la dona va ser víctima «de violència psicològica de manera habitual» durant els set anys de relació que havia mantingut amb l'inculpat, qui l'havia «sotmés» d'esta manera «amb ànim d'infringir la seua tranquil·litat, creant un clima d'angoixa i por pel seu tracte violent», «sotmetent-la a la seua voluntat i menyspreant-la assíduament» amb diferents insults i amenaces de mort.

Durant el juí per estos fets, l'encausat es va mostrar conforme amb la pena que va sol·licitar per a ell la Fiscalia, per la qual cosa ara ha sigut condemnat a penes que sumen tres anys i cinc mesos de presó i 36 dies de treballs en benefici de la comunitat com a responsable d'un delicte de maltractament habitual, un altre de maltractament no habitual, un delicte lleu de vexacions injustes i un delicte continuat d'amenaces.

 

 

Últimes notícies

El ADDA presenta la temporada 25/26 inspirada en naturalesa, vida i amor

L'Auditori de la Diputació d'Alacant presenta una temporada simfònica 25/26 amb 20 concerts que connecten naturalesa, vida i amor, amb destacats artistes i grans obres del repertori clàssic i contemporani.

Pérez Llorca defén davant docents en vaga que no firmarà compromisos que no puga complir

Pérez Llorca conversa amb docents en vaga i afirma que només assumirà compromisos que puga complir, lligats a un augment del 6% del gasto en educació i 372 milions en infraestructures.

Els hotels de Hosbec incorporen la tecnologia NaviLens per a millorar l’accessibilitat

Hosbec ha firmat un conveni amb NaviLens per a implantar als seus hotels un sistema de codis de color que facilita l'autonomia de persones amb discapacitat visual, auditiva o cognitiva.

L’Audiència Nacional ordena repetir el juí a Ana Duato per frau fiscal en el cas Nummaria

La Sala d'Apel·lació de l'Audiència Nacional ha anul·lat l'absolució d'Ana Duato i Miguel Ángel Bernardeu en el cas Nummaria i ordena repetir el juí amb un altre tribunal, en considerar insuficient la motivació de la primera sentència.

Desarticulada a València una xarxa de marihuana amb 16.000 plantes i set detinguts

La Policia Nacional desarticula a la província de València una organització criminal dedicada al cultiu intensiu de marihuana, amb 16.000 plantes intervingudes i set detinguts, després de diversos mesos d'investigació.

Presó provisional per a l’acusat de tres agressions sexuals a València, una a una menor

Un jutjat de València ordena presó provisional, comunicada i sense fiança, per a un home investigat per tres agressions sexuals en menys d'un any, l'última contra una menor de 16 anys a l'eixida d'un centre educatiu.

Les patronals de VTC exigixen transparència al Consell sobre la nova regulació

Les patronals de VTC reclamen al Consell claredat sobre el decret llei que regularà la seua activitat i advertixen de possibles mobilitzacions si no hi ha transparència ni seguretat jurídica.

La Banda Indefinida posa banda sonora i suport terapèutic a la vaga docent a València

La Banda Indefinida, nascuda de forma improvisada entre docents valencians, reunix ja més de 500 músics i s'ha convertit en el motor anímic i reivindicatiu de la vaga indefinida del professorat.