Mazón demanarà a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua un ‘maridatge’ entre el fet científic i el social

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, que manté hui una reunió amb la presidenta de l’Acadèmia de la Valenciana de la Llengua (AVL), encara que sense tractar d’avançar massa ni alimentar elucubracions després de la polèmica ja suscitada amb el tema lingüístic, ha avançat que demanarà a la institució un un esforç per maridar l’àmbit científic de la llengua i el seu ús social.

Mazón, conscient de la importància de l’equilibri de les seues paraules com a màxim responsable autonòmic i després d’haver-hi intentat apaivagar les aigües del polític-lingüístic i social ha declarat també que demanarà obrer “una temporada de braços oberts” en matèria lingüística.

Tot i això, sí que s’ha posicionat quant a la nomenclatura de la llengua assegurant que “sinó, seguirem tolerant que alguns diguen que parlem català. El nostre Estatut d’Autonomia és molt clar i el nostre cor també”, hi ha insistit.

D’altra banda, també ha fet esment a la “llunyania de molts valencians amb les seues institucions en general i amb les que parlen de la nostra llengua en particular”, com a argument a esta flexibilitat que sembla que demanarà a la màxima representant de l’AVL.

Unes declaracions en la mateixa línia d’aquelles en què el dirigent autonòmic demanava a l’Acadèmia “gestos” perquè fora “integradora”, i per tant, que fera que la ciutadania valenciana se sentira representada.

Cal recordar que després del conflicte que va generar l’ús de la llengua no normativa en un tweet de Vox i la justificació en boca del titular d’Educació que va empitjorar i va agreujar la situació amb les seues declaracions, la mateixa Acadèmia va haver d’emetre un comunicat oficial, recordant quina era la seua comesa i en termes legals, el que suposava que un dirigent públic la qüestionara contravenint el que estableix l‘Estatut d’Autonomia, el mateix a què este dilluns també es referia Mazón. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La guerra d’arcabusseria tanca les festes de Moros i Cristians a Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa recreació de les batalles de 1276 amb quasi tres tones de pólvora i l'Aparició de Sant Jordiet.

Mor una dona i tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una dona de 77 anys ha mort i altres tres persones han resultat ferides per inhalació de fum en l'incendi d'una vivenda unifamiliar en Orihuela Costa, el foc de la qual es va originar en la cuina.

La UPV aconseguix reduir fins a un 70% el cagat de taronges i mandarines amb una hormona vegetal

Un equip de la UPV ha demostrat que una aplicació primerenca de l'hormona vegetal 2,4-D reduïx fins a un 70% el cagat en cítrics en reforçar la pell del fruit.

Luís Castro alerta sobre l’Espanyol i reivindica la reacció del Llevant

Luís Castro avisa que la mala dinàmica de l'Espanyol no reflectix el seu nivell real de joc i reclama màxima concentració, al mateix temps que reafirma la seua confiança en la permanència del Llevant.

La Generalitat destina un milió anual extra a millorar els centres de conservació de fauna

La Generalitat incorpora un milió d'euros anuals addicionals per a renovar infraestructures en parcs naturals i centres de conservació de fauna mitjançant un encàrrec a Tragsa de quatre anys.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en l’últim diumenge d’abril en la Comunitat Valenciana

L'últim diumenge d'abril en la Comunitat Valenciana es presenta amb intervals de núvols alts que tendiran a un cel poc nuvolós, mínimes lleugerament més baixes i màximes en lleuger ascens. El vent serà moderat en el litoral d'Alacant i fluix en la resta, amb predomini de la component este en les hores centrals.

Tavares i Hezonja lideren un sòlid triomf del Reial Madrid en la pista del València Basket

El Reial Madrid es va imposar al València Basket en el Roig Arena (82-96) guiat pel domini de Walter Tavares i la inspiració de Mario Hezonja, i amplia el seu avantatge al capdavant de l'ACB.

José María Lozano (CVC): “Juan Roig d’alguna forma és el Blasco Ibáñez d’estos moments”

Entrevista a José María Lozano, president del Consell Valencià de Cultura