Mazón demanarà a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua un ‘maridatge’ entre el fet científic i el social

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, que manté hui una reunió amb la presidenta de l’Acadèmia de la Valenciana de la Llengua (AVL), encara que sense tractar d’avançar massa ni alimentar elucubracions després de la polèmica ja suscitada amb el tema lingüístic, ha avançat que demanarà a la institució un un esforç per maridar l’àmbit científic de la llengua i el seu ús social.

Mazón, conscient de la importància de l’equilibri de les seues paraules com a màxim responsable autonòmic i després d’haver-hi intentat apaivagar les aigües del polític-lingüístic i social ha declarat també que demanarà obrer “una temporada de braços oberts” en matèria lingüística.

Tot i això, sí que s’ha posicionat quant a la nomenclatura de la llengua assegurant que “sinó, seguirem tolerant que alguns diguen que parlem català. El nostre Estatut d’Autonomia és molt clar i el nostre cor també”, hi ha insistit.

D’altra banda, també ha fet esment a la “llunyania de molts valencians amb les seues institucions en general i amb les que parlen de la nostra llengua en particular”, com a argument a esta flexibilitat que sembla que demanarà a la màxima representant de l’AVL.

Unes declaracions en la mateixa línia d’aquelles en què el dirigent autonòmic demanava a l’Acadèmia “gestos” perquè fora “integradora”, i per tant, que fera que la ciutadania valenciana se sentira representada.

Cal recordar que després del conflicte que va generar l’ús de la llengua no normativa en un tweet de Vox i la justificació en boca del titular d’Educació que va empitjorar i va agreujar la situació amb les seues declaracions, la mateixa Acadèmia va haver d’emetre un comunicat oficial, recordant quina era la seua comesa i en termes legals, el que suposava que un dirigent públic la qüestionara contravenint el que estableix l‘Estatut d’Autonomia, el mateix a què este dilluns també es referia Mazón. 

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.