Mazón demanarà a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua un ‘maridatge’ entre el fet científic i el social

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, que manté hui una reunió amb la presidenta de l’Acadèmia de la Valenciana de la Llengua (AVL), encara que sense tractar d’avançar massa ni alimentar elucubracions després de la polèmica ja suscitada amb el tema lingüístic, ha avançat que demanarà a la institució un un esforç per maridar l’àmbit científic de la llengua i el seu ús social.

Mazón, conscient de la importància de l’equilibri de les seues paraules com a màxim responsable autonòmic i després d’haver-hi intentat apaivagar les aigües del polític-lingüístic i social ha declarat també que demanarà obrer “una temporada de braços oberts” en matèria lingüística.

Tot i això, sí que s’ha posicionat quant a la nomenclatura de la llengua assegurant que “sinó, seguirem tolerant que alguns diguen que parlem català. El nostre Estatut d’Autonomia és molt clar i el nostre cor també”, hi ha insistit.

D’altra banda, també ha fet esment a la “llunyania de molts valencians amb les seues institucions en general i amb les que parlen de la nostra llengua en particular”, com a argument a esta flexibilitat que sembla que demanarà a la màxima representant de l’AVL.

Unes declaracions en la mateixa línia d’aquelles en què el dirigent autonòmic demanava a l’Acadèmia “gestos” perquè fora “integradora”, i per tant, que fera que la ciutadania valenciana se sentira representada.

Cal recordar que després del conflicte que va generar l’ús de la llengua no normativa en un tweet de Vox i la justificació en boca del titular d’Educació que va empitjorar i va agreujar la situació amb les seues declaracions, la mateixa Acadèmia va haver d’emetre un comunicat oficial, recordant quina era la seua comesa i en termes legals, el que suposava que un dirigent públic la qüestionara contravenint el que estableix l‘Estatut d’Autonomia, el mateix a què este dilluns també es referia Mazón. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.