Mazón demanarà a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua un ‘maridatge’ entre el fet científic i el social

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, que manté hui una reunió amb la presidenta de l’Acadèmia de la Valenciana de la Llengua (AVL), encara que sense tractar d’avançar massa ni alimentar elucubracions després de la polèmica ja suscitada amb el tema lingüístic, ha avançat que demanarà a la institució un un esforç per maridar l’àmbit científic de la llengua i el seu ús social.

Mazón, conscient de la importància de l’equilibri de les seues paraules com a màxim responsable autonòmic i després d’haver-hi intentat apaivagar les aigües del polític-lingüístic i social ha declarat també que demanarà obrer “una temporada de braços oberts” en matèria lingüística.

Tot i això, sí que s’ha posicionat quant a la nomenclatura de la llengua assegurant que “sinó, seguirem tolerant que alguns diguen que parlem català. El nostre Estatut d’Autonomia és molt clar i el nostre cor també”, hi ha insistit.

D’altra banda, també ha fet esment a la “llunyania de molts valencians amb les seues institucions en general i amb les que parlen de la nostra llengua en particular”, com a argument a esta flexibilitat que sembla que demanarà a la màxima representant de l’AVL.

Unes declaracions en la mateixa línia d’aquelles en què el dirigent autonòmic demanava a l’Acadèmia “gestos” perquè fora “integradora”, i per tant, que fera que la ciutadania valenciana se sentira representada.

Cal recordar que després del conflicte que va generar l’ús de la llengua no normativa en un tweet de Vox i la justificació en boca del titular d’Educació que va empitjorar i va agreujar la situació amb les seues declaracions, la mateixa Acadèmia va haver d’emetre un comunicat oficial, recordant quina era la seua comesa i en termes legals, el que suposava que un dirigent públic la qüestionara contravenint el que estableix l‘Estatut d’Autonomia, el mateix a què este dilluns també es referia Mazón. 

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.