Torna la tranquil·litat este dissabte al territori valencià

Torna el sol i la bonança aquest cap de setmana

Torna el sol i la bonança este cap de setmana | València Diari

 

A últimes hores d’este divendres, una volta acabat este gran temporal que ha deixat ratxes de vent huracanades de fins a 137 km/h en Catí, en l’Alt Maestrat (Castelló). Este cap de setmana, poc a poc, el vent s’anirà calmant i tornarem a recuperar un temps més tranquil i solejat.

 

El vent va clarament a la baixa

Este dissabte, el vent encara bufarà fort a primeres hores però anirà clarament a la baixa al llarg del dia i, a últimes hores, pràcticament es calmarà en tot el territori valencià, excepte en les serres d’Alacant, a on encara seguiria bufant feble. En este cas, l’Agencia Estatal de Meteorologia (Aemet), encara manté l’alerta per vent que a primeres hores encara pot bufar amb alguna ratxa destacable que supere els 80 km/h, en les comarques dels Ports, l’Alt Maestrat, i en l’interior de la província de València.

 

Mapa d'avisos per aquest dissabte

Mapa d’avisos per a este dissabte | Aemet

 

Quant a l’estat del cel, ens alçarem amb un cel radiant però, a mesura que vagen avançant les hores, arribaran núvols prims que no portaran més conseqüències que tapar de tant en tant el sol.

 

Les temperatures baixaran un poc este dissabte, sobretot les diürnes. No farà tant de vent de ponent i, en Castelló, entrarà marinada al migdia, cosa que farà que el termòmetre quede al voltant dels 19/20ºC. Ja no s’arribarà a valors de 22 o 24ºC com els que s’han registrat este divendres. En les províncies de València i Alacant, seguirà bufant el ponent de forma molt més feble i les temperatures quedaran al voltant dels 20ºC. Ambient molt atípic per a l’època de l’any.

 

Mapa de símbols per aquest dissabte

Mapa de símbols per a este dissabte | Aemet

 

Diumenge molt plàcid però menys càlid

Diumenge seguirem amb el mateix estat del cel que dissabte. El sol predominarà en pràcticament tot el territori valencià i només alguns núvols prims taparan el sol de tat en tant. De cara a la vesprada, es faran més densos i espessos en Alacant. En la resta, el cel quedarà variable però predominarà el sol. La nit de dissabte a diumenge serà molt suau. No es baixarà dels 10ºC en el litoral i, en l’interior, quedaran per damunt dels 5ºC. Ambient poc fred.

 

El vent de ponent encara podrà bufar de forma feble en València a primeres hores, però tendirà a desaparéixer i, durant la vesprada, predominarà la calma anticiclònica. A pesar de tot, les temperatures diürnes seguiran baixant este diumenge, però encara quedaran per damunt del que tocaria per l’època. 

 

Els valors màxims se situaran entre els 16 i 18ºC en el litoral i entre 12 i 14ºC en l’interior. Les nits seguiran molt poc fredes amb valors que no baixaran dels 5ºC en l’interior i dels 10ºC en la costa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Fertiberia tanca la plantilla amb el fitxatge de Jorge Romanillos

El Fertiberia Balonmano Puerto Sagunto ha completat la plantilla per al seu retorn a la Lliga ASOBAL amb el pivote Jorge Romanillos, que firma per una temporada.

L’esquerra d’Alacant exigix reprovar Barcala pel cas de les vivendes de Les Naus

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem demanaran en el pròxim ple la reprovació i dimissió de l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, per no comparéixer en la comissió del cas Les Naus.

El calor extrema ja deixa 253 morts este estiu a la Comunitat Valenciana

Les altes temperatures han causat 253 defuncions a la Comunitat Valenciana des del 21 de juny fins al 23 de juliol, segons el sistema MoMo, amb especial impacte a Alacant.

Arranca un cap de setmana de calor intensa i tempestes a la Comunitat Valenciana

L’oratge del cap de setmana arribarà marcat per la calor sufocant a l’interior de València i Alacant este divendres, tempestes fortes al sud de València i un gir tèrmic amb descens de temperatures diumenge.

Avís groc per tronades i fins a 39 graus a les comarques d’Alacant i València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per tronades al sud de la província de València i per temperatures de fins a 39 graus a l’interior d’Alacant i de València.

Una altra nit sufocant a la Comunitat amb fins a 36 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 35-36 graus en municipis com Agullent, Parcent o Tàrbena i una forta sensació de basca a la costa.

Reventons càlids al sud d’Alacant amb ratxes de fins a 119 km/h i caiguda d’arbres

Els reventons càlids de la vesprada de dijous al sud d’Alacant han deixat ratxes de fins a 119 km/h i han provocat 24 incidents per caiguda d’arbres i elements en la via pública.

Pet Shop Boys convertixen el Roig Arena en una pista de ball global i nostàlgica

El duo britànic Pet Shop Boys ha fet vibrar un Roig Arena ple fins la bandera amb el tour 'Dreamworld', un repàs de 40 anys de grans èxits plens de ball, melancolia i nostàlgia pop.