Almenys un mort i més d’una trentena de ferits per tornados en Xile

 

Una tromba marina hauria provocat este divendres passat en Concepción i Talcahuano greus destrosses en les cases, el col·lapse del sistema de comunicacions, una vintena de ferits i un mort. Els ferits haurien sigut atesos en diferents hospitals i els servicis d’emergència haurien atés a una dona en el port de Talcahuano, que va ingressar sense vida en un hospital de la zona.

 

Segons el director de l’Oficina Nacional d’Emergencies del Miniesteri d’Interior (ONEMI), en tota la regió de Biobío, 28 persones han sigut ateses a causa del tornado i més de 540 cases estarien destrossades. El sever fenomen va ser enregistrat per prou habitants i expliquen que volaven arbres, pals d’electricitat i els sostres de les cases.

 

 

 

 

 

 

Les autoritats informen que la tromba marina va descarregar granís i forts vents, que arribaren als 100 km/h. Una càmera de seguretat va gravar com la força del vent feia caure una dona que estava prop d’un centre comercial. La víctima va ser rescatada per les persones que hi havia dins.

 

 

Un tornado en Los Ángeles deixa 16 ferits el dijous

En esta ciutat, un altre tornado va deixar 16 ferits dijous de vesprada. El tornado va destruir més de mig centenar de cases i va tombar vehicles i línies elèctriques. Pareix ser que, fins ara, no hi havia registres històrics de tornados en esta zona, situada a uns 800 quilòmetres de la capital, Santiago.

 

 

 

 

A causa de la magnitud dels danys causats per estos fenòmens inusuals, el president de Xile, Sebastián Piñera, va anar divendres a la regió afectada per a participar amb el comité d’Emergències.

També et pot interessar…

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.