Almenys un mort i més d’una trentena de ferits per tornados en Xile

 

Una tromba marina hauria provocat este divendres passat en Concepción i Talcahuano greus destrosses en les cases, el col·lapse del sistema de comunicacions, una vintena de ferits i un mort. Els ferits haurien sigut atesos en diferents hospitals i els servicis d’emergència haurien atés a una dona en el port de Talcahuano, que va ingressar sense vida en un hospital de la zona.

 

Segons el director de l’Oficina Nacional d’Emergencies del Miniesteri d’Interior (ONEMI), en tota la regió de Biobío, 28 persones han sigut ateses a causa del tornado i més de 540 cases estarien destrossades. El sever fenomen va ser enregistrat per prou habitants i expliquen que volaven arbres, pals d’electricitat i els sostres de les cases.

 

 

 

 

 

 

Les autoritats informen que la tromba marina va descarregar granís i forts vents, que arribaren als 100 km/h. Una càmera de seguretat va gravar com la força del vent feia caure una dona que estava prop d’un centre comercial. La víctima va ser rescatada per les persones que hi havia dins.

 

 

Un tornado en Los Ángeles deixa 16 ferits el dijous

En esta ciutat, un altre tornado va deixar 16 ferits dijous de vesprada. El tornado va destruir més de mig centenar de cases i va tombar vehicles i línies elèctriques. Pareix ser que, fins ara, no hi havia registres històrics de tornados en esta zona, situada a uns 800 quilòmetres de la capital, Santiago.

 

 

 

 

A causa de la magnitud dels danys causats per estos fenòmens inusuals, el president de Xile, Sebastián Piñera, va anar divendres a la regió afectada per a participar amb el comité d’Emergències.

També et pot interessar…

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.