Almenys un mort i més d’una trentena de ferits per tornados en Xile

 

Una tromba marina hauria provocat este divendres passat en Concepción i Talcahuano greus destrosses en les cases, el col·lapse del sistema de comunicacions, una vintena de ferits i un mort. Els ferits haurien sigut atesos en diferents hospitals i els servicis d’emergència haurien atés a una dona en el port de Talcahuano, que va ingressar sense vida en un hospital de la zona.

 

Segons el director de l’Oficina Nacional d’Emergencies del Miniesteri d’Interior (ONEMI), en tota la regió de Biobío, 28 persones han sigut ateses a causa del tornado i més de 540 cases estarien destrossades. El sever fenomen va ser enregistrat per prou habitants i expliquen que volaven arbres, pals d’electricitat i els sostres de les cases.

 

 

 

 

 

 

Les autoritats informen que la tromba marina va descarregar granís i forts vents, que arribaren als 100 km/h. Una càmera de seguretat va gravar com la força del vent feia caure una dona que estava prop d’un centre comercial. La víctima va ser rescatada per les persones que hi havia dins.

 

 

Un tornado en Los Ángeles deixa 16 ferits el dijous

En esta ciutat, un altre tornado va deixar 16 ferits dijous de vesprada. El tornado va destruir més de mig centenar de cases i va tombar vehicles i línies elèctriques. Pareix ser que, fins ara, no hi havia registres històrics de tornados en esta zona, situada a uns 800 quilòmetres de la capital, Santiago.

 

 

 

 

A causa de la magnitud dels danys causats per estos fenòmens inusuals, el president de Xile, Sebastián Piñera, va anar divendres a la regió afectada per a participar amb el comité d’Emergències.

També et pot interessar…

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU