Almenys un mort i més d’una trentena de ferits per tornados en Xile

 

Una tromba marina hauria provocat este divendres passat en Concepción i Talcahuano greus destrosses en les cases, el col·lapse del sistema de comunicacions, una vintena de ferits i un mort. Els ferits haurien sigut atesos en diferents hospitals i els servicis d’emergència haurien atés a una dona en el port de Talcahuano, que va ingressar sense vida en un hospital de la zona.

 

Segons el director de l’Oficina Nacional d’Emergencies del Miniesteri d’Interior (ONEMI), en tota la regió de Biobío, 28 persones han sigut ateses a causa del tornado i més de 540 cases estarien destrossades. El sever fenomen va ser enregistrat per prou habitants i expliquen que volaven arbres, pals d’electricitat i els sostres de les cases.

 

 

 

 

 

 

Les autoritats informen que la tromba marina va descarregar granís i forts vents, que arribaren als 100 km/h. Una càmera de seguretat va gravar com la força del vent feia caure una dona que estava prop d’un centre comercial. La víctima va ser rescatada per les persones que hi havia dins.

 

 

Un tornado en Los Ángeles deixa 16 ferits el dijous

En esta ciutat, un altre tornado va deixar 16 ferits dijous de vesprada. El tornado va destruir més de mig centenar de cases i va tombar vehicles i línies elèctriques. Pareix ser que, fins ara, no hi havia registres històrics de tornados en esta zona, situada a uns 800 quilòmetres de la capital, Santiago.

 

 

 

 

A causa de la magnitud dels danys causats per estos fenòmens inusuals, el president de Xile, Sebastián Piñera, va anar divendres a la regió afectada per a participar amb el comité d’Emergències.

També et pot interessar…

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.