Almenys un mort i més d’una trentena de ferits per tornados en Xile

 

Una tromba marina hauria provocat este divendres passat en Concepción i Talcahuano greus destrosses en les cases, el col·lapse del sistema de comunicacions, una vintena de ferits i un mort. Els ferits haurien sigut atesos en diferents hospitals i els servicis d’emergència haurien atés a una dona en el port de Talcahuano, que va ingressar sense vida en un hospital de la zona.

 

Segons el director de l’Oficina Nacional d’Emergencies del Miniesteri d’Interior (ONEMI), en tota la regió de Biobío, 28 persones han sigut ateses a causa del tornado i més de 540 cases estarien destrossades. El sever fenomen va ser enregistrat per prou habitants i expliquen que volaven arbres, pals d’electricitat i els sostres de les cases.

 

 

 

 

 

 

Les autoritats informen que la tromba marina va descarregar granís i forts vents, que arribaren als 100 km/h. Una càmera de seguretat va gravar com la força del vent feia caure una dona que estava prop d’un centre comercial. La víctima va ser rescatada per les persones que hi havia dins.

 

 

Un tornado en Los Ángeles deixa 16 ferits el dijous

En esta ciutat, un altre tornado va deixar 16 ferits dijous de vesprada. El tornado va destruir més de mig centenar de cases i va tombar vehicles i línies elèctriques. Pareix ser que, fins ara, no hi havia registres històrics de tornados en esta zona, situada a uns 800 quilòmetres de la capital, Santiago.

 

 

 

 

A causa de la magnitud dels danys causats per estos fenòmens inusuals, el president de Xile, Sebastián Piñera, va anar divendres a la regió afectada per a participar amb el comité d’Emergències.

També et pot interessar…

Últimes notícies

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.