Després d’aquesta borrasca arribaran unes altres, amb més pluges i neu

Aquesta setmana els embassaments han continuat perdent aigua, a excepció del lleuger ascens experimentat en les conques del Guadiana i del Xúquer. L’arribada d’un front associat a una borrasca atlàntica pot començar a canviar la tendència cap a la pertinaç sequera, però haurà de ploure en gran quantitat per a mitigar els danys que s’han causat en l’agricultura.


El trànsit d’aquest sistema frontal causarà un descens considerable de les temperatures, a l’espera de nous fronts que s’esperen cap al final de la setmana i inici de la pròxima, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).


Hui un front està travessant la Península des del nord-oest cap al sud-est, proporcionant molta nuvolositat i, molt prompte, precipitacions en totes les comarques. En aquest inici de jornada ja s’han produït intenses pluges a Galícia, Astúries i l’oest de Castella i Lleó. 

Aquesta vesprada es podrien produir precipitacions tempestuoses en punts de l’interior peninsular, que seran en forma de neu en els sistemes muntanyencs. Les temperatures màximes descendiran i predominaran els vents del nord-oest i de ponent intens en l’Estret i les seues proximitats.


Intenses tempestes en el Mediterrani


Hui la major inestabilitat quedarà al costat del mediterrani i Balears, amb pluges localment intenses i tempestuoses, sent major el risc a la Comunitat Valenciana. Galícia, les regions cantàbriques i l’alt Ebre també registraran ruixats, mentre que en les serralades nevarà. En el nord de les illes Canàries podria ploure feblement.


En el nord i aquest Peninsular, igual que en tots dos arxipèlags, les temperatures diürnes baixaran. El vent bufarà de component nord i nord-oest, amb bastant intensitat en l’arxipèlag balear, la Comunitat Valenciana, cornisa cantàbrica, la conca de l’Ebre, les zones muntanyenques del sud-est i Canàries. En l’Estret i la costa d’Almeria predominarà el ponent.


El cap de setmana s’espera inestable


El dissabte el temps romandrà inestable en el vessant mediterrani, provocant pluges a Catalunya que s’estendran a la resta de comunitats de la zona i Balears. En el Cantàbric oriental i l’alt Ebre es registraran ruixats febles, així com en el nord de Gran Canària i Tenerife. En els sistemes muntanyencs continuarà nevant. A més, una nova borrasca podria aproximar-se a l’oest de la Península.


A l’interior peninsular descendiran les temperatures i els vents seran canviants, amb domini dels de component oest. A Canàries es mantindran els alisis.


Durant el diumenge continuarà la inestabilitat en la Península i Balears amb possibles pluges irregulars, més probables en la meitat aquest i en l’arxipèlag. En el quadrant nord-oest predominaran els cels buidats, al contrari que en el nord de Canàries, on la nuvolositat serà dominant.


En el vessant atlàntic pujaran les temperatures màximes, però abans es produiran gelades febles en l’altiplà castellanolleonesa. Els vents seran fluixos, excepte a Canàries on bufaran amb força els alisis.


Noves borrasques


Encara que és un pronòstic complicat, sembla clar que la situació de bloqueig que produïa l’anticicló situat a l’Atlàntic a l’oest de la Península ja s’ha trencat i és probable, per tant, que continuen entrant fronts en els dies següents.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.