Després d’aquesta borrasca arribaran unes altres, amb més pluges i neu

Aquesta setmana els embassaments han continuat perdent aigua, a excepció del lleuger ascens experimentat en les conques del Guadiana i del Xúquer. L’arribada d’un front associat a una borrasca atlàntica pot començar a canviar la tendència cap a la pertinaç sequera, però haurà de ploure en gran quantitat per a mitigar els danys que s’han causat en l’agricultura.


El trànsit d’aquest sistema frontal causarà un descens considerable de les temperatures, a l’espera de nous fronts que s’esperen cap al final de la setmana i inici de la pròxima, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).


Hui un front està travessant la Península des del nord-oest cap al sud-est, proporcionant molta nuvolositat i, molt prompte, precipitacions en totes les comarques. En aquest inici de jornada ja s’han produït intenses pluges a Galícia, Astúries i l’oest de Castella i Lleó. 

Aquesta vesprada es podrien produir precipitacions tempestuoses en punts de l’interior peninsular, que seran en forma de neu en els sistemes muntanyencs. Les temperatures màximes descendiran i predominaran els vents del nord-oest i de ponent intens en l’Estret i les seues proximitats.


Intenses tempestes en el Mediterrani


Hui la major inestabilitat quedarà al costat del mediterrani i Balears, amb pluges localment intenses i tempestuoses, sent major el risc a la Comunitat Valenciana. Galícia, les regions cantàbriques i l’alt Ebre també registraran ruixats, mentre que en les serralades nevarà. En el nord de les illes Canàries podria ploure feblement.


En el nord i aquest Peninsular, igual que en tots dos arxipèlags, les temperatures diürnes baixaran. El vent bufarà de component nord i nord-oest, amb bastant intensitat en l’arxipèlag balear, la Comunitat Valenciana, cornisa cantàbrica, la conca de l’Ebre, les zones muntanyenques del sud-est i Canàries. En l’Estret i la costa d’Almeria predominarà el ponent.


El cap de setmana s’espera inestable


El dissabte el temps romandrà inestable en el vessant mediterrani, provocant pluges a Catalunya que s’estendran a la resta de comunitats de la zona i Balears. En el Cantàbric oriental i l’alt Ebre es registraran ruixats febles, així com en el nord de Gran Canària i Tenerife. En els sistemes muntanyencs continuarà nevant. A més, una nova borrasca podria aproximar-se a l’oest de la Península.


A l’interior peninsular descendiran les temperatures i els vents seran canviants, amb domini dels de component oest. A Canàries es mantindran els alisis.


Durant el diumenge continuarà la inestabilitat en la Península i Balears amb possibles pluges irregulars, més probables en la meitat aquest i en l’arxipèlag. En el quadrant nord-oest predominaran els cels buidats, al contrari que en el nord de Canàries, on la nuvolositat serà dominant.


En el vessant atlàntic pujaran les temperatures màximes, però abans es produiran gelades febles en l’altiplà castellanolleonesa. Els vents seran fluixos, excepte a Canàries on bufaran amb força els alisis.


Noves borrasques


Encara que és un pronòstic complicat, sembla clar que la situació de bloqueig que produïa l’anticicló situat a l’Atlàntic a l’oest de la Península ja s’ha trencat i és probable, per tant, que continuen entrant fronts en els dies següents.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Diputació d’Alacant impulsa una comissió per a aclarir les ajudes dels bons comercie

La Diputació d'Alacant acorda per unanimitat demanar una comissió d'investigació sobre les possibles irregularitats en l'adjudicació dels bons comercie entre 2022 i 2024, després de la detenció del president de la Cambra de Comerç, Carlos Baño.

Rafa Mir supera a Boyé i iguala a Pere Milla com a màxim golejador recent de l’Elx en Primera

Rafa Mir aconseguix els huit gols en LaLiga amb l'Elx, supera el registre de Lucas Boyé i iguala el de Pere Milla i s'acosta a les millors marques del club en Primera.

València blinda el 98% de les vivendes enfront dels pisos turístics i ultima la nova normativa

La Comissió d'Urbanisme de València aprova la normativa que protegix l'ús residencial del 98% de les vivendes per barri, limita els pisos turístics i prepara la seua aprovació definitiva en el ple del 31 de març.

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.

El rinoceront bebé Kairu es consolida en la sabana de Bioparc València

Kairu, el jove rinoceront nascut fa quasi cinc mesos en Bioparc València, ja es mou amb total soltesa en la sabana del parc i interactua amb zebres i aus.

Pet Shop Boys celebrarà 40 anys d’èxits en el Roig Arena el 23 de juliol

Pet Shop Boys oferirà el 23 de juliol en el Roig Arena de València el seu primer concert a Espanya de 2026, dins de la gira Dreamworld: The Greatest Hits Live i després de 19 anys sense actuar a la ciutat.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.