10.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Després d’aquesta borrasca arribaran unes altres, amb més pluges i neu

Aquesta setmana els embassaments han continuat perdent aigua, a excepció del lleuger ascens experimentat en les conques del Guadiana i del Xúquer. L’arribada d’un front associat a una borrasca atlàntica pot començar a canviar la tendència cap a la pertinaç sequera, però haurà de ploure en gran quantitat per a mitigar els danys que s’han causat en l’agricultura.


El trànsit d’aquest sistema frontal causarà un descens considerable de les temperatures, a l’espera de nous fronts que s’esperen cap al final de la setmana i inici de la pròxima, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).


Hui un front està travessant la Península des del nord-oest cap al sud-est, proporcionant molta nuvolositat i, molt prompte, precipitacions en totes les comarques. En aquest inici de jornada ja s’han produït intenses pluges a Galícia, Astúries i l’oest de Castella i Lleó. 

Aquesta vesprada es podrien produir precipitacions tempestuoses en punts de l’interior peninsular, que seran en forma de neu en els sistemes muntanyencs. Les temperatures màximes descendiran i predominaran els vents del nord-oest i de ponent intens en l’Estret i les seues proximitats.


Intenses tempestes en el Mediterrani


Hui la major inestabilitat quedarà al costat del mediterrani i Balears, amb pluges localment intenses i tempestuoses, sent major el risc a la Comunitat Valenciana. Galícia, les regions cantàbriques i l’alt Ebre també registraran ruixats, mentre que en les serralades nevarà. En el nord de les illes Canàries podria ploure feblement.


En el nord i aquest Peninsular, igual que en tots dos arxipèlags, les temperatures diürnes baixaran. El vent bufarà de component nord i nord-oest, amb bastant intensitat en l’arxipèlag balear, la Comunitat Valenciana, cornisa cantàbrica, la conca de l’Ebre, les zones muntanyenques del sud-est i Canàries. En l’Estret i la costa d’Almeria predominarà el ponent.


El cap de setmana s’espera inestable


El dissabte el temps romandrà inestable en el vessant mediterrani, provocant pluges a Catalunya que s’estendran a la resta de comunitats de la zona i Balears. En el Cantàbric oriental i l’alt Ebre es registraran ruixats febles, així com en el nord de Gran Canària i Tenerife. En els sistemes muntanyencs continuarà nevant. A més, una nova borrasca podria aproximar-se a l’oest de la Península.


A l’interior peninsular descendiran les temperatures i els vents seran canviants, amb domini dels de component oest. A Canàries es mantindran els alisis.


Durant el diumenge continuarà la inestabilitat en la Península i Balears amb possibles pluges irregulars, més probables en la meitat aquest i en l’arxipèlag. En el quadrant nord-oest predominaran els cels buidats, al contrari que en el nord de Canàries, on la nuvolositat serà dominant.


En el vessant atlàntic pujaran les temperatures màximes, però abans es produiran gelades febles en l’altiplà castellanolleonesa. Els vents seran fluixos, excepte a Canàries on bufaran amb força els alisis.


Noves borrasques


Encara que és un pronòstic complicat, sembla clar que la situació de bloqueig que produïa l’anticicló situat a l’Atlàntic a l’oest de la Península ja s’ha trencat i és probable, per tant, que continuen entrant fronts en els dies següents.

Últimes notícies

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i barrancs desbordats a València

L'episodi de pluges intenses ha obligat a evacuar vivendes a Benferri i ha causat desbordes en la rambla del riu Vaca i a Abanilla. El trànsit s'ha vist condicionat en l'A-7, A-3 i AP-7.

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat: Simat supera els 100 l/m²

Les precipitacions s'intensifiquen en la Comunitat Valenciana amb acumulats molt alts a la província de València. Simat de la Valldigna aconseguix 113 l/m² i Aemet manté avisos per ruixats forts i tempestes.

Les famílies dels desapareguts a Indonèsia demanen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han reclamat que l'operatiu seguisca fins a trobar-los. Han indicat que, ara com ara, l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge.

Troben el cos de la xiqueta valenciana desapareguda després del naufragi a Indonèsia

Les autoritats confirmen que es tracta de la menor de 12 anys de la família valenciana el vaixell de la qual es va afonar prop del Parc Nacional de Komodo

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.