Després d’aquesta borrasca arribaran unes altres, amb més pluges i neu

Aquesta setmana els embassaments han continuat perdent aigua, a excepció del lleuger ascens experimentat en les conques del Guadiana i del Xúquer. L’arribada d’un front associat a una borrasca atlàntica pot començar a canviar la tendència cap a la pertinaç sequera, però haurà de ploure en gran quantitat per a mitigar els danys que s’han causat en l’agricultura.


El trànsit d’aquest sistema frontal causarà un descens considerable de les temperatures, a l’espera de nous fronts que s’esperen cap al final de la setmana i inici de la pròxima, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).


Hui un front està travessant la Península des del nord-oest cap al sud-est, proporcionant molta nuvolositat i, molt prompte, precipitacions en totes les comarques. En aquest inici de jornada ja s’han produït intenses pluges a Galícia, Astúries i l’oest de Castella i Lleó. 

Aquesta vesprada es podrien produir precipitacions tempestuoses en punts de l’interior peninsular, que seran en forma de neu en els sistemes muntanyencs. Les temperatures màximes descendiran i predominaran els vents del nord-oest i de ponent intens en l’Estret i les seues proximitats.


Intenses tempestes en el Mediterrani


Hui la major inestabilitat quedarà al costat del mediterrani i Balears, amb pluges localment intenses i tempestuoses, sent major el risc a la Comunitat Valenciana. Galícia, les regions cantàbriques i l’alt Ebre també registraran ruixats, mentre que en les serralades nevarà. En el nord de les illes Canàries podria ploure feblement.


En el nord i aquest Peninsular, igual que en tots dos arxipèlags, les temperatures diürnes baixaran. El vent bufarà de component nord i nord-oest, amb bastant intensitat en l’arxipèlag balear, la Comunitat Valenciana, cornisa cantàbrica, la conca de l’Ebre, les zones muntanyenques del sud-est i Canàries. En l’Estret i la costa d’Almeria predominarà el ponent.


El cap de setmana s’espera inestable


El dissabte el temps romandrà inestable en el vessant mediterrani, provocant pluges a Catalunya que s’estendran a la resta de comunitats de la zona i Balears. En el Cantàbric oriental i l’alt Ebre es registraran ruixats febles, així com en el nord de Gran Canària i Tenerife. En els sistemes muntanyencs continuarà nevant. A més, una nova borrasca podria aproximar-se a l’oest de la Península.


A l’interior peninsular descendiran les temperatures i els vents seran canviants, amb domini dels de component oest. A Canàries es mantindran els alisis.


Durant el diumenge continuarà la inestabilitat en la Península i Balears amb possibles pluges irregulars, més probables en la meitat aquest i en l’arxipèlag. En el quadrant nord-oest predominaran els cels buidats, al contrari que en el nord de Canàries, on la nuvolositat serà dominant.


En el vessant atlàntic pujaran les temperatures màximes, però abans es produiran gelades febles en l’altiplà castellanolleonesa. Els vents seran fluixos, excepte a Canàries on bufaran amb força els alisis.


Noves borrasques


Encara que és un pronòstic complicat, sembla clar que la situació de bloqueig que produïa l’anticicló situat a l’Atlàntic a l’oest de la Península ja s’ha trencat i és probable, per tant, que continuen entrant fronts en els dies següents.

Últimes notícies

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.

Brancou Badio s’acosta a eixir del València Basket rumb al Panathinaikos

Brancou Badio té molt avançat el seu traspàs del València Basket al Panathinaikos, que estaria disposat a pagar la clàusula de rescissió. El club taronja també podria perdre altres peces com Jean Montero, Sergio De Larrea, Jaime Pradilla o Kam Taylor.

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.