Després d’aquesta borrasca arribaran unes altres, amb més pluges i neu

Aquesta setmana els embassaments han continuat perdent aigua, a excepció del lleuger ascens experimentat en les conques del Guadiana i del Xúquer. L’arribada d’un front associat a una borrasca atlàntica pot començar a canviar la tendència cap a la pertinaç sequera, però haurà de ploure en gran quantitat per a mitigar els danys que s’han causat en l’agricultura.


El trànsit d’aquest sistema frontal causarà un descens considerable de les temperatures, a l’espera de nous fronts que s’esperen cap al final de la setmana i inici de la pròxima, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).


Hui un front està travessant la Península des del nord-oest cap al sud-est, proporcionant molta nuvolositat i, molt prompte, precipitacions en totes les comarques. En aquest inici de jornada ja s’han produït intenses pluges a Galícia, Astúries i l’oest de Castella i Lleó. 

Aquesta vesprada es podrien produir precipitacions tempestuoses en punts de l’interior peninsular, que seran en forma de neu en els sistemes muntanyencs. Les temperatures màximes descendiran i predominaran els vents del nord-oest i de ponent intens en l’Estret i les seues proximitats.


Intenses tempestes en el Mediterrani


Hui la major inestabilitat quedarà al costat del mediterrani i Balears, amb pluges localment intenses i tempestuoses, sent major el risc a la Comunitat Valenciana. Galícia, les regions cantàbriques i l’alt Ebre també registraran ruixats, mentre que en les serralades nevarà. En el nord de les illes Canàries podria ploure feblement.


En el nord i aquest Peninsular, igual que en tots dos arxipèlags, les temperatures diürnes baixaran. El vent bufarà de component nord i nord-oest, amb bastant intensitat en l’arxipèlag balear, la Comunitat Valenciana, cornisa cantàbrica, la conca de l’Ebre, les zones muntanyenques del sud-est i Canàries. En l’Estret i la costa d’Almeria predominarà el ponent.


El cap de setmana s’espera inestable


El dissabte el temps romandrà inestable en el vessant mediterrani, provocant pluges a Catalunya que s’estendran a la resta de comunitats de la zona i Balears. En el Cantàbric oriental i l’alt Ebre es registraran ruixats febles, així com en el nord de Gran Canària i Tenerife. En els sistemes muntanyencs continuarà nevant. A més, una nova borrasca podria aproximar-se a l’oest de la Península.


A l’interior peninsular descendiran les temperatures i els vents seran canviants, amb domini dels de component oest. A Canàries es mantindran els alisis.


Durant el diumenge continuarà la inestabilitat en la Península i Balears amb possibles pluges irregulars, més probables en la meitat aquest i en l’arxipèlag. En el quadrant nord-oest predominaran els cels buidats, al contrari que en el nord de Canàries, on la nuvolositat serà dominant.


En el vessant atlàntic pujaran les temperatures màximes, però abans es produiran gelades febles en l’altiplà castellanolleonesa. Els vents seran fluixos, excepte a Canàries on bufaran amb força els alisis.


Noves borrasques


Encara que és un pronòstic complicat, sembla clar que la situació de bloqueig que produïa l’anticicló situat a l’Atlàntic a l’oest de la Península ja s’ha trencat i és probable, per tant, que continuen entrant fronts en els dies següents.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.