16 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Dorian fa història en arribar al Canadà i causar molts estralls

 

Imatge de la força del Dorian al seu pas per Nova Escòcia

Imatge de la força del Dorian al seu pas per Nova Escòcia | Twitter

 

L’huracà Dorian continua causant estralls i fent història al seu pas per Nord-Amèrica. Finalment, la tempesta ha arribat esta passada nit a Nova Escòcia (Canadà), fet que és històric, ja que este tipo de fenòmens no acostumen a arribar tant al nord. El seu pas per esta zona de l’est canadenc ha causat molts problemes. L’huracà més potent registrat mai en este país va ser el Ginny l’any 1963, de categoria 2.

 

Poc abans de tocar terra, l’huracà era de categoria 2, però en seguida va baixar a 1 i una volta va entrar en Nova Escòcia es va convertir ja en cicló tropical. Tot i la baixada de la seua força, el seu grau de perill encara és elevat i l’impacte en la capital de Nova Escòcia, Halifax, va ser contundent amb fortes ventades de vora 150 km/h i forts aiguats que han provocat la caiguda d’arbres, molts talls d’electricitat i l’espectacular desplomament d’una grua de construcció que, afortunadament, no ha causat víctimes. Estes són les imatges:

 

 

 

Imatge de la grua caiguda al Canadà pel pas del Dorian

Imatge de la grua caiguda al Canadà pel pas del Dorian | CBC

Canadà, en alerta pel Dorian

Ja fa dies que les previsions apuntaven que l’huracà Dorian acabaria impactant de ple en Nova Escòcia, raó per la qual el Canadà es va posar en alerta ràpidament. Davant d’això, el govern canadenc ha desplegat efectius militars per a les faenes de recuperació una volta passe la tempesta i les autoritats locals van demanar l’evacuació de les zones costaneres. 300.000 cases s’han quedat sense llum per la tempesta.

 

En este moment, i ja com a cicló tropical, Dorian continua afectant zones de l’est del Canadà i s’acabarà convertint en una depressió comuna, segurament quan se’n vaja mar endins a partir de dilluns i les seues restes, amb tota probabilitat, arriben a Europa. Este huracà s’ha cnonverit en el més fort registrat mai tocant terra en l’Atlàntic, concretament en el nord de les Bahames.

 

En este país, els vents van superar els 350 km/h amb marees i forts aiguats de fins a 400 l/m² en poques hores que han causat una destrucció total en les illes Àbac i Gran Bahama. De moment, ja s’han comptabilitzat almenys 43 morts i, segons les Nacions Unides, unes 70.000 persones necessiten ajuda urgent i immediata. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detinguda una parella pel furt afectuós d’onze rellotges de luxe i joies per 65.000 euros

Una dona i un home de 30 i 36 anys han sigut detinguts a Benidorm per sostraure onze rellotges d'alta gamma i joies mitjançant el furt afectuós. La víctima, un home d'avançada edat, va ser enganyat per a permetre l'accés a la seua vivenda.

Presó preventiva per a quatre detinguts per un robatori amb violència en una òptica de La Marina d’Elx

Dos dones i dos hòmens, de 22 a 41 anys, han sigut arrestats per assaltar una òptica en La Marina i han ingressat a la presó preventiva. El grup, amb antecedents, va fugir amb cotxe i va ser localitzat en un càmping de Guardamar del Segura.

Marcos Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i al·lega que anava fumat

Marcos Benavent, exgerente de Imelsa, ha refusat ratificar el que va dir en instrucció en sostindre que anava 'perjudicat' i 'fumat'. Ha admés que manipulava gravacions i que la seua estratègia va ser implicar a molts i esguitar al PP.

Danjuma defén a Corberán després de la tercera derrota del València

Danjuma va recolzar públicament a Carlos Corberán després de la tercera derrota seguida del València davant el Reial Madrid. El neerlandés va destacar l'esforç del tècnic i del grup.

La comissió de la DANA de Les Corts citarà a les víctimes el 23 i 24 de febrer

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 citarà a nou associacions i a un afectat els dies 23 i 24, en sessions de matí i vesprada.

Les vivendes turístiques cauen un 23% en la Comunitat Valenciana fins a 48.441

L'INE xifra en 48.441 les vivendes turístiques en la Comunitat Valenciana, un 23% menys que al maig. A Espanya sumen 329.764, el nivell més baix des d'agost de 2023.

Un escorta situa a Mazón al Palau a les 19.50 el 29-O i rumb al Cecopi a les 20.00

Un escorta que va declarar en la causa per la DANA ha situat a Carlos Mazón al Palau a les 19.50 del 29-O i la seua eixida cap al Cecopi a les 20.00. El testimoni va detallar un menjar privat eixe dia i un desplaçament sense escorta que va qualificar de 'rar'.

Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i admet que anava ‘fumat’ de marihuana

Marcos Benavent ha assegurat en el juí de la peça E del cas Imelsa que no ratifica les seues declaracions d'instrucció perquè anava perjudicat i 'fumat'. També ha admés que manipulava gravacions i que la seua anterior estratègia era implicar a tothom.