Dorian fa història en arribar al Canadà i causar molts estralls

 

Imatge de la força del Dorian al seu pas per Nova Escòcia

Imatge de la força del Dorian al seu pas per Nova Escòcia | Twitter

 

L’huracà Dorian continua causant estralls i fent història al seu pas per Nord-Amèrica. Finalment, la tempesta ha arribat esta passada nit a Nova Escòcia (Canadà), fet que és històric, ja que este tipo de fenòmens no acostumen a arribar tant al nord. El seu pas per esta zona de l’est canadenc ha causat molts problemes. L’huracà més potent registrat mai en este país va ser el Ginny l’any 1963, de categoria 2.

 

Poc abans de tocar terra, l’huracà era de categoria 2, però en seguida va baixar a 1 i una volta va entrar en Nova Escòcia es va convertir ja en cicló tropical. Tot i la baixada de la seua força, el seu grau de perill encara és elevat i l’impacte en la capital de Nova Escòcia, Halifax, va ser contundent amb fortes ventades de vora 150 km/h i forts aiguats que han provocat la caiguda d’arbres, molts talls d’electricitat i l’espectacular desplomament d’una grua de construcció que, afortunadament, no ha causat víctimes. Estes són les imatges:

 

 

 

Imatge de la grua caiguda al Canadà pel pas del Dorian

Imatge de la grua caiguda al Canadà pel pas del Dorian | CBC

Canadà, en alerta pel Dorian

Ja fa dies que les previsions apuntaven que l’huracà Dorian acabaria impactant de ple en Nova Escòcia, raó per la qual el Canadà es va posar en alerta ràpidament. Davant d’això, el govern canadenc ha desplegat efectius militars per a les faenes de recuperació una volta passe la tempesta i les autoritats locals van demanar l’evacuació de les zones costaneres. 300.000 cases s’han quedat sense llum per la tempesta.

 

En este moment, i ja com a cicló tropical, Dorian continua afectant zones de l’est del Canadà i s’acabarà convertint en una depressió comuna, segurament quan se’n vaja mar endins a partir de dilluns i les seues restes, amb tota probabilitat, arriben a Europa. Este huracà s’ha cnonverit en el més fort registrat mai tocant terra en l’Atlàntic, concretament en el nord de les Bahames.

 

En este país, els vents van superar els 350 km/h amb marees i forts aiguats de fins a 400 l/m² en poques hores que han causat una destrucció total en les illes Àbac i Gran Bahama. De moment, ja s’han comptabilitzat almenys 43 morts i, segons les Nacions Unides, unes 70.000 persones necessiten ajuda urgent i immediata. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Reial Sociedad s’emporta un triomf agònic a Mestalla amb Remiro de protagonista

La Reial Sociedad ha guanyat 2-3 al Valencia CF a Mestalla en un partit boig. Un paradó final d’Alex Remiro ha evitat l’empat després d’un final frenètic.

Iñigo Pérez celebra la reacció del Vila-real davant el Llevant

L’entrenador del Vila-real, Iñigo Pérez, s’ha declarat molt orgullós de la reacció del seu equip després d’encadenar dos triomfs seguits contra el Llevant. El tècnic, però, admet que l’equip encara arrossega les males experiències de l’inici de temporada i confia que el paró servisca per a guanyar solidesa.

El València es suma a Mestalla a la campanya de suport a Ceuta amb la samarreta ‘Tots som caballes’

El València ha eixit a Mestalla davant la Reial Societat amb la samarreta ‘Tots som caballes’, dins d’una campanya de suport a Ceuta impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris i seguida també per altres clubs de LaLiga.

Luis Castro reivindica la qualitat del Levante tot i la derrota a Vila-real

L’entrenador del Levante, Luis Castro, ha reconegut la superioritat del Villarreal, però ha insistit que el seu equip té qualitat per a oferir més. El tècnic aprofitarà el paró per a corregir pèrdues de baló i detalls que han condicionat el partit.

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.