Dorian fa història en arribar al Canadà i causar molts estralls

 

Imatge de la força del Dorian al seu pas per Nova Escòcia

Imatge de la força del Dorian al seu pas per Nova Escòcia | Twitter

 

L’huracà Dorian continua causant estralls i fent història al seu pas per Nord-Amèrica. Finalment, la tempesta ha arribat esta passada nit a Nova Escòcia (Canadà), fet que és històric, ja que este tipo de fenòmens no acostumen a arribar tant al nord. El seu pas per esta zona de l’est canadenc ha causat molts problemes. L’huracà més potent registrat mai en este país va ser el Ginny l’any 1963, de categoria 2.

 

Poc abans de tocar terra, l’huracà era de categoria 2, però en seguida va baixar a 1 i una volta va entrar en Nova Escòcia es va convertir ja en cicló tropical. Tot i la baixada de la seua força, el seu grau de perill encara és elevat i l’impacte en la capital de Nova Escòcia, Halifax, va ser contundent amb fortes ventades de vora 150 km/h i forts aiguats que han provocat la caiguda d’arbres, molts talls d’electricitat i l’espectacular desplomament d’una grua de construcció que, afortunadament, no ha causat víctimes. Estes són les imatges:

 

 

 

Imatge de la grua caiguda al Canadà pel pas del Dorian

Imatge de la grua caiguda al Canadà pel pas del Dorian | CBC

Canadà, en alerta pel Dorian

Ja fa dies que les previsions apuntaven que l’huracà Dorian acabaria impactant de ple en Nova Escòcia, raó per la qual el Canadà es va posar en alerta ràpidament. Davant d’això, el govern canadenc ha desplegat efectius militars per a les faenes de recuperació una volta passe la tempesta i les autoritats locals van demanar l’evacuació de les zones costaneres. 300.000 cases s’han quedat sense llum per la tempesta.

 

En este moment, i ja com a cicló tropical, Dorian continua afectant zones de l’est del Canadà i s’acabarà convertint en una depressió comuna, segurament quan se’n vaja mar endins a partir de dilluns i les seues restes, amb tota probabilitat, arriben a Europa. Este huracà s’ha cnonverit en el més fort registrat mai tocant terra en l’Atlàntic, concretament en el nord de les Bahames.

 

En este país, els vents van superar els 350 km/h amb marees i forts aiguats de fins a 400 l/m² en poques hores que han causat una destrucció total en les illes Àbac i Gran Bahama. De moment, ja s’han comptabilitzat almenys 43 morts i, segons les Nacions Unides, unes 70.000 persones necessiten ajuda urgent i immediata. 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.