Dorian fa història en arribar al Canadà i causar molts estralls

 

Imatge de la força del Dorian al seu pas per Nova Escòcia

Imatge de la força del Dorian al seu pas per Nova Escòcia | Twitter

 

L’huracà Dorian continua causant estralls i fent història al seu pas per Nord-Amèrica. Finalment, la tempesta ha arribat esta passada nit a Nova Escòcia (Canadà), fet que és històric, ja que este tipo de fenòmens no acostumen a arribar tant al nord. El seu pas per esta zona de l’est canadenc ha causat molts problemes. L’huracà més potent registrat mai en este país va ser el Ginny l’any 1963, de categoria 2.

 

Poc abans de tocar terra, l’huracà era de categoria 2, però en seguida va baixar a 1 i una volta va entrar en Nova Escòcia es va convertir ja en cicló tropical. Tot i la baixada de la seua força, el seu grau de perill encara és elevat i l’impacte en la capital de Nova Escòcia, Halifax, va ser contundent amb fortes ventades de vora 150 km/h i forts aiguats que han provocat la caiguda d’arbres, molts talls d’electricitat i l’espectacular desplomament d’una grua de construcció que, afortunadament, no ha causat víctimes. Estes són les imatges:

 

 

 

Imatge de la grua caiguda al Canadà pel pas del Dorian

Imatge de la grua caiguda al Canadà pel pas del Dorian | CBC

Canadà, en alerta pel Dorian

Ja fa dies que les previsions apuntaven que l’huracà Dorian acabaria impactant de ple en Nova Escòcia, raó per la qual el Canadà es va posar en alerta ràpidament. Davant d’això, el govern canadenc ha desplegat efectius militars per a les faenes de recuperació una volta passe la tempesta i les autoritats locals van demanar l’evacuació de les zones costaneres. 300.000 cases s’han quedat sense llum per la tempesta.

 

En este moment, i ja com a cicló tropical, Dorian continua afectant zones de l’est del Canadà i s’acabarà convertint en una depressió comuna, segurament quan se’n vaja mar endins a partir de dilluns i les seues restes, amb tota probabilitat, arriben a Europa. Este huracà s’ha cnonverit en el més fort registrat mai tocant terra en l’Atlàntic, concretament en el nord de les Bahames.

 

En este país, els vents van superar els 350 km/h amb marees i forts aiguats de fins a 400 l/m² en poques hores que han causat una destrucció total en les illes Àbac i Gran Bahama. De moment, ja s’han comptabilitzat almenys 43 morts i, segons les Nacions Unides, unes 70.000 persones necessiten ajuda urgent i immediata. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.