Dorian fa història en arribar al Canadà i causar molts estralls

 

Imatge de la força del Dorian al seu pas per Nova Escòcia

Imatge de la força del Dorian al seu pas per Nova Escòcia | Twitter

 

L’huracà Dorian continua causant estralls i fent història al seu pas per Nord-Amèrica. Finalment, la tempesta ha arribat esta passada nit a Nova Escòcia (Canadà), fet que és històric, ja que este tipo de fenòmens no acostumen a arribar tant al nord. El seu pas per esta zona de l’est canadenc ha causat molts problemes. L’huracà més potent registrat mai en este país va ser el Ginny l’any 1963, de categoria 2.

 

Poc abans de tocar terra, l’huracà era de categoria 2, però en seguida va baixar a 1 i una volta va entrar en Nova Escòcia es va convertir ja en cicló tropical. Tot i la baixada de la seua força, el seu grau de perill encara és elevat i l’impacte en la capital de Nova Escòcia, Halifax, va ser contundent amb fortes ventades de vora 150 km/h i forts aiguats que han provocat la caiguda d’arbres, molts talls d’electricitat i l’espectacular desplomament d’una grua de construcció que, afortunadament, no ha causat víctimes. Estes són les imatges:

 

 

 

Imatge de la grua caiguda al Canadà pel pas del Dorian

Imatge de la grua caiguda al Canadà pel pas del Dorian | CBC

Canadà, en alerta pel Dorian

Ja fa dies que les previsions apuntaven que l’huracà Dorian acabaria impactant de ple en Nova Escòcia, raó per la qual el Canadà es va posar en alerta ràpidament. Davant d’això, el govern canadenc ha desplegat efectius militars per a les faenes de recuperació una volta passe la tempesta i les autoritats locals van demanar l’evacuació de les zones costaneres. 300.000 cases s’han quedat sense llum per la tempesta.

 

En este moment, i ja com a cicló tropical, Dorian continua afectant zones de l’est del Canadà i s’acabarà convertint en una depressió comuna, segurament quan se’n vaja mar endins a partir de dilluns i les seues restes, amb tota probabilitat, arriben a Europa. Este huracà s’ha cnonverit en el més fort registrat mai tocant terra en l’Atlàntic, concretament en el nord de les Bahames.

 

En este país, els vents van superar els 350 km/h amb marees i forts aiguats de fins a 400 l/m² en poques hores que han causat una destrucció total en les illes Àbac i Gran Bahama. De moment, ja s’han comptabilitzat almenys 43 morts i, segons les Nacions Unides, unes 70.000 persones necessiten ajuda urgent i immediata. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mouriño vol guanyar al Barcelona per a retallar la distància en la taula

Mouriño fixa com a objectiu derrotar al líder Barcelona al Camp Nou per a reduir els 10 punts de diferència. El pla passa pel contraatac i l'eficàcia, amb l'uruguaià recuperat i una defensa més sòlida.

La jutgessa de la DANA manté la testifical i no espera al TSJ sobre Mazón

La magistrada ha rebutjat ajornar la declaració d'un alt càrrec del Consell malgrat que el TSJCV ha de decidir sobre la imputació del expresident Carlos Mazón. La defensa d'Emilio Argüeso va demanar suspendre-la, però el jutjat seguix amb les diligències.

Els taxis paralitzen 24 hores el servici en la Comunitat amb marxa a València i protesta davant la Generalitat

El taxi ha detingut la seua activitat des de les 06.00 amb excepcions per a urgències i trasllats hospitalaris. Reclama equilibri enfront de les VTC mentres la Generalitat ultima un decret.

Detinguts tres menors de 14 i 15 anys per la violació d’una menor de 16 a València

Tres menors de 14 i 15 anys han sigut detinguts per la violació d'una jove de 16 a València. També estan investigats per gravar i difondre les imatges; queden en llibertat vigilada amb prohibició d'acostar-se.

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.