19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Un lleó ingressa en un hospital d’humans per ser tractat de càncer

Imatge del lleó en una sala d'oncologia de Sud-àfrica

Imatge del lleó en una sala d’oncologia de Sud-àfrica | UAEM ININ

 

A vegades, algunes històries animals podrien ser 100% humanes. Este és el cas d’un lleó de Sud-àfrica que es diu Caos i que ha hagut d’ingressar en un hospital oncològic per a humans per tal de ser tractat de càncer. L’animal està considerat un ancià dins de la seua espècie, ja que té 16 anys. Hem de tindre en compte que els lleons en llibertat duren només entre 10 i 14 anys, mentres que els que estan en captiveri poden arribar a viure fins a 22 anys.

 

En concret, este exemplar de lleó patix un càncer de pell en el nas i els responsables del parc Santuari d’Animals i Mussols Lory Park van contemplar de seguida la possibilitat que l’animal ingressara en un centre hospitalari d’humans per tal de ser tractat de la seua malaltia. S’han filtrat imàtgens del procés i és prou impressionant vore al rei de la selva dins d’una sala hospitalària.

 

 

El lleó, tractat com un pacient més

El lleó ingressat pesa 258 quilos i el seu procés no ha sigut fàcil. L’animal va ser traslladat a Pretòria, on hi ha l’hospital Muelmed Mediclinic, a on va entrar per la porta del darrere lligat i anestesiat per a evitar mals majors. Esta opció era l’única possible, ja que no hi ha cap centre veterinari en el país que practique la radioteràpia.

 

Una volta dins de l’hospital, els metges especialitzats en radioteràpia i un oncòleg van tapar els ulls de l’animal amb benes, igual com la zona sana de la pell del nas. «És el nostre xiquet i farem el que siga per ell», va afirmar la seua cuidadora, Kara Heynis, que va afirmar que assumiran el cost del tractament tot i que siga car. El càncer també s’ha convertit en un alifac entre els animals.

 

L’hospital du a terme de forma legal este tractament perquè també té la llicència de centre zoològic. Este procés durarà prop d’un mes, temps en què l’animal viurà en un recinte tancat amb poca llum solar acompanyat d’una lleona.  

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

Països Baixos remunta 3-4 i amarga el debut d’Espanya en la Pro League de València

Espanya es va avançar 2-0 amb eficàcia a pilota parada, però Països Baixos va voltejar després del descans. Un gol anul·lat i una miqueta tardà van deixar el 3-4 definitiu.

La borrasca Leonardo complica l’aeroport de Màlaga amb desviaments i cancel·lacions

La borrasca Leonardo està complicant el trànsit aeri a Andalusia: s'han desviat tres arribades a Màlaga i s'han cancel·lat enllaços amb Berlín i Madrid. S'esperen retards per vent creuat i ajustos de seguretat.

Compromís exigix al Consell que indemnitze ja a les víctimes de la dana

Compromís ha registrat una proposta en Les Corts perquè el Consell indemnitze de manera immediata a les famílies afectades per la dana. El grup acusa l'Executiu autonòmic d'inacció i de criticar a l'Estat mentres no paga.

Aemet eleva a taronja l’avís a Alacant per fenòmens costaners

Aemet ha elevat a taronja l'avís a Alacant per fenòmens costaners este dijous, amb vent del sud-oest de 50-60 km/h i ones de fins a 3 metres. La resta de províncies manté avisos grocs per vent i la costa d'Alacant repetirà nivell groc el divendres a la vesprada.

El jutge ha obert una línia per possible intent d’homicidi en l’espoli a una anciana a València

El jutjat que indaga el suposat espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer ha incorporat una perquisició per temptativa d'homicidi després de detectar-se una substància tòxica en el seu organisme. Els cinc detinguts van quedar en llibertat provisional, quatre d'ells amb mesures cautelars.

Retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia per un senglar en la via

Un senglar ha provocat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia. Els trens circulen amb velocitat reduïda mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni després de la solsida del sostre de la seua casa a Elda

Els bombers han rescatat a una parella que ha quedat atrapada en cedir el sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut assistits i traslladats a l'hospital.

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.