Un lleó ingressa en un hospital d’humans per ser tractat de càncer

Imatge del lleó en una sala d'oncologia de Sud-àfrica

Imatge del lleó en una sala d’oncologia de Sud-àfrica | UAEM ININ

 

A vegades, algunes històries animals podrien ser 100% humanes. Este és el cas d’un lleó de Sud-àfrica que es diu Caos i que ha hagut d’ingressar en un hospital oncològic per a humans per tal de ser tractat de càncer. L’animal està considerat un ancià dins de la seua espècie, ja que té 16 anys. Hem de tindre en compte que els lleons en llibertat duren només entre 10 i 14 anys, mentres que els que estan en captiveri poden arribar a viure fins a 22 anys.

 

En concret, este exemplar de lleó patix un càncer de pell en el nas i els responsables del parc Santuari d’Animals i Mussols Lory Park van contemplar de seguida la possibilitat que l’animal ingressara en un centre hospitalari d’humans per tal de ser tractat de la seua malaltia. S’han filtrat imàtgens del procés i és prou impressionant vore al rei de la selva dins d’una sala hospitalària.

 

 

El lleó, tractat com un pacient més

El lleó ingressat pesa 258 quilos i el seu procés no ha sigut fàcil. L’animal va ser traslladat a Pretòria, on hi ha l’hospital Muelmed Mediclinic, a on va entrar per la porta del darrere lligat i anestesiat per a evitar mals majors. Esta opció era l’única possible, ja que no hi ha cap centre veterinari en el país que practique la radioteràpia.

 

Una volta dins de l’hospital, els metges especialitzats en radioteràpia i un oncòleg van tapar els ulls de l’animal amb benes, igual com la zona sana de la pell del nas. «És el nostre xiquet i farem el que siga per ell», va afirmar la seua cuidadora, Kara Heynis, que va afirmar que assumiran el cost del tractament tot i que siga car. El càncer també s’ha convertit en un alifac entre els animals.

 

L’hospital du a terme de forma legal este tractament perquè també té la llicència de centre zoològic. Este procés durarà prop d’un mes, temps en què l’animal viurà en un recinte tancat amb poca llum solar acompanyat d’una lleona.  

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

Canvis en el tramvia de Metrovalencia i possibles supressions este dimarts

Metrovalencia ha modificat este dimarts la circulació de les línies de tramvia L4, L6 i L8 per reorganització del servici i adverteix que es poden produir supressions puntuals.

Ruixats probables a l’interior sud i temperatures sense canvis este dimarts

L’oratge d’este dimarts estarà marcat pels núvols i possibles ruixats a l’interior de la mitat sud, amb temperatures estables i vent fluix de component sud al centre del dia. L’Aemet preveu que dimecres continuen els núvols i els xàfecs, sobretot al nord, i avança el pronòstic marítim per a les aigües de Castelló, València i Alacant.

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.