Mastodon
28.2 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Un lleó ingressa en un hospital d’humans per ser tractat de càncer

Imatge del lleó en una sala d'oncologia de Sud-àfrica

Imatge del lleó en una sala d’oncologia de Sud-àfrica | UAEM ININ

 

A vegades, algunes històries animals podrien ser 100% humanes. Este és el cas d’un lleó de Sud-àfrica que es diu Caos i que ha hagut d’ingressar en un hospital oncològic per a humans per tal de ser tractat de càncer. L’animal està considerat un ancià dins de la seua espècie, ja que té 16 anys. Hem de tindre en compte que els lleons en llibertat duren només entre 10 i 14 anys, mentres que els que estan en captiveri poden arribar a viure fins a 22 anys.

 

En concret, este exemplar de lleó patix un càncer de pell en el nas i els responsables del parc Santuari d’Animals i Mussols Lory Park van contemplar de seguida la possibilitat que l’animal ingressara en un centre hospitalari d’humans per tal de ser tractat de la seua malaltia. S’han filtrat imàtgens del procés i és prou impressionant vore al rei de la selva dins d’una sala hospitalària.

 

 

El lleó, tractat com un pacient més

El lleó ingressat pesa 258 quilos i el seu procés no ha sigut fàcil. L’animal va ser traslladat a Pretòria, on hi ha l’hospital Muelmed Mediclinic, a on va entrar per la porta del darrere lligat i anestesiat per a evitar mals majors. Esta opció era l’única possible, ja que no hi ha cap centre veterinari en el país que practique la radioteràpia.

 

Una volta dins de l’hospital, els metges especialitzats en radioteràpia i un oncòleg van tapar els ulls de l’animal amb benes, igual com la zona sana de la pell del nas. «És el nostre xiquet i farem el que siga per ell», va afirmar la seua cuidadora, Kara Heynis, que va afirmar que assumiran el cost del tractament tot i que siga car. El càncer també s’ha convertit en un alifac entre els animals.

 

L’hospital du a terme de forma legal este tractament perquè també té la llicència de centre zoològic. Este procés durarà prop d’un mes, temps en què l’animal viurà en un recinte tancat amb poca llum solar acompanyat d’una lleona.  

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

El València Basket incorpora ratpenats al seu primer equipament per a Europa

El club adapta la seua samarreta taronja per a Europa amb ratpenats en la part superior i manté el nom en el frontal. A la venda des de l'1 d'octubre per 70 euros.

La defensa de Sergio Blasco demana la nul·litat de la causa de l’Hospital General

El juí per les presumptes irregularitats a l'Hospital General arranca amb 11 acusats i la defensa de Sergio Blasco sol·licita anul·lar tot el procediment per investigació prospectiva i proves obtingudes sense autorització.

RTVE retirarà a Espanya d’Eurovisió 2026 si participa Israel i manté el Benidorm Fest

RTVE condiciona la participació espanyola en Eurovisió 2026 a l'absència d'Israel. La corporació confirma que el Benidorm Fest celebrarà la seua quinta edició sense canvis.

Calp decreta tres dies de dol per la mort d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

L'ajuntament acorda per unanimitat tres dies de dol després de dos accidents mortals que han commocionat la localitat: una bebé de 20 dies i una xiqueta de 4 anys.

La taula de la comissió de la DANA en Les Corts es reunix el dijous per a fixar el calendari de compareixences

La taula de la comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre fixarà este dijous el calendari de compareixences per a l'actual període de sessions. La reunió reactivarà uns treballs pausats a l'estiu i marcats pel pols polític entre els grups.

Protesta en la Universitat d’Alacant exigix la dimissió de Mazón en l’obertura del curs

Unes 150 persones van rebre amb crits i pancartes a la comitiva acadèmica a les portes del Paranimf de la UA. Van increpar al conseller Rovira i l'acte va començar amb lleuger retard, sense incidents.

Els accidents laborals amb bicicletes i patinets es disparen un 400% en nou anys en la Comunitat Valenciana

Bicicletes i patinets ja són el tercer vehicle amb més sinistres laborals amb baixa en la Comunitat, amb 2.981 casos des de 2016. El 91% ocorre in itinere i els dies perduts es multipliquen.

València afronta un dèficit de 133.340 vivendes i mira a l’àrea metropolitana per a créixer

Un informe calcula un dèficit de 133.340 vivendes a la província fins a 2030. L'eixida passa per planificar el creixement en l'àrea metropolitana amb més sòl, densitat i transport àgil.