Un lleó ingressa en un hospital d’humans per ser tractat de càncer

Imatge del lleó en una sala d'oncologia de Sud-àfrica

Imatge del lleó en una sala d’oncologia de Sud-àfrica | UAEM ININ

 

A vegades, algunes històries animals podrien ser 100% humanes. Este és el cas d’un lleó de Sud-àfrica que es diu Caos i que ha hagut d’ingressar en un hospital oncològic per a humans per tal de ser tractat de càncer. L’animal està considerat un ancià dins de la seua espècie, ja que té 16 anys. Hem de tindre en compte que els lleons en llibertat duren només entre 10 i 14 anys, mentres que els que estan en captiveri poden arribar a viure fins a 22 anys.

 

En concret, este exemplar de lleó patix un càncer de pell en el nas i els responsables del parc Santuari d’Animals i Mussols Lory Park van contemplar de seguida la possibilitat que l’animal ingressara en un centre hospitalari d’humans per tal de ser tractat de la seua malaltia. S’han filtrat imàtgens del procés i és prou impressionant vore al rei de la selva dins d’una sala hospitalària.

 

 

El lleó, tractat com un pacient més

El lleó ingressat pesa 258 quilos i el seu procés no ha sigut fàcil. L’animal va ser traslladat a Pretòria, on hi ha l’hospital Muelmed Mediclinic, a on va entrar per la porta del darrere lligat i anestesiat per a evitar mals majors. Esta opció era l’única possible, ja que no hi ha cap centre veterinari en el país que practique la radioteràpia.

 

Una volta dins de l’hospital, els metges especialitzats en radioteràpia i un oncòleg van tapar els ulls de l’animal amb benes, igual com la zona sana de la pell del nas. «És el nostre xiquet i farem el que siga per ell», va afirmar la seua cuidadora, Kara Heynis, que va afirmar que assumiran el cost del tractament tot i que siga car. El càncer també s’ha convertit en un alifac entre els animals.

 

L’hospital du a terme de forma legal este tractament perquè també té la llicència de centre zoològic. Este procés durarà prop d’un mes, temps en què l’animal viurà en un recinte tancat amb poca llum solar acompanyat d’una lleona.  

 

També et pot interessar…

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.