Un nou satèl·lit artificial controlarà la pujada del nivell de la mar

En la construcción del Sentinel 6 en la sede de la empresa IABG en Ottobrunn (Alemania)

‘Sentinel 6’ en construcció en la central de l’empresa IABG en Ottobrunn (Alemanya) | ESA

 

L’any que ve, la Terra tindrà un nou satèl·lit amb finalitats científiques per a estudiar més a fons els efectes del calfament global. Des d’una altitud de 133.600 metres, controlarà l’augment del nivell del mar, que s’està accelerant estos últims anys i, com a exemple, s’han produït les pitjors inundacions en Venècia dels últims 150 anys.

 

Els científics experts i encarregats d’este projecte han presentat les característiques d’esta missió. ‘Sentinel-‘6 recorda a una casa de muntanya amb una teulada de panells solars i sis instruments científics davall. Completarà una òrbita cada 112 minuts i tornarà a passar per damunt de cada punt de la Terra cada deu dies, cosa que permetrà obtindre 3 mapamundis al mes complets del nivell del mar. Segons observacions fetes per satèl·lits europeus i nord-americans, el nivell de les aigües ha pujat uns 8,3 cm des de 1993.

 

«Els satèl·lits Sentinel generaran les dades més precises sobre el canvi climàtic i el medi ambient», anuncia Astrid-Christina Koch, especialista en satèl·lits d’observació de la Terra de la Comissió Europea. Els anteriors ‘Sentinel’ fan seguiment de la desforestació, la fusió de les glaceres o la qualitat de l’aire en les ciutats, entre altres propòsits.

 

El nivell del mar augmenta sense parar

En els últims 25 anys, el nivell de l’aigua ha pujat a una mitjana de 3,34 mil·límetres anuals. Però si s’analitzen només els últims dotze anys, l’augment ha sigut de 4,18 mil·límetres anuals, segons el Laboratori d’Estudis en Geofísica i Oceanografia Espacials de Tolosa. Sense la influència del Canvi Climàtic, el fenomen de l’‘Aqcua Alta’ de Venècia no hauria patit una alçada tan significativa, l’ascens de l’aigua hauria quedat uns 10 cm per baix del nivell actual.

 

A partir de noviembre de 2020 Sentinel 6 vigilará el ascenso del nivel de los océanos con gran precisión

A partir de novembre del 2020, Sentinel 6 vigilarà l’augment del nivell dels oceans | ESA

 

‘Sentinel-6’ entrarà en òrbita a finals de 2020

Este satèl·lit pesa 1.440 kg i té unes dimensions de 5,3m x 4,3 m x 2,35 m. La seua construcció ha sigut possible gràcies a la NASA, que aporta aproximadament la mitat dels 800 milions d’euros de pressupost total del projecte. Liderada per Europa, es tracta de la primera missió d’observació de la Terra en què cooperen la NASA i l’Agència Europea de l’Espai (ESA). Espanya també ha participat en el projecte.

 

Té el llançament programat per a novembre de 2020 i ha d’estar operatiu cinc anys i mig. El llançament es farà des de Califòrnia. El seu instrument principal és un altímetre que indica amb extrema precisió la distància del satèl·lit a la superfície del mar en cada moment. El 2025 està previst llançar un altre satèl·lit igual per a garantir la continuïtat de les observacions.

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.