Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Un nou satèl·lit artificial controlarà la pujada del nivell de la mar

En la construcción del Sentinel 6 en la sede de la empresa IABG en Ottobrunn (Alemania)

‘Sentinel 6′ en construcció en la central de l’empresa IABG en Ottobrunn (Alemanya) | ESA

 

L’any que ve, la Terra tindrà un nou satèl·lit amb finalitats científiques per a estudiar més a fons els efectes del calfament global. Des d’una altitud de 133.600 metres, controlarà l’augment del nivell del mar, que s’està accelerant estos últims anys i, com a exemple, s’han produït les pitjors inundacions en Venècia dels últims 150 anys.

 

Els científics experts i encarregats d’este projecte han presentat les característiques d’esta missió. ‘Sentinel-‘6 recorda a una casa de muntanya amb una teulada de panells solars i sis instruments científics davall. Completarà una òrbita cada 112 minuts i tornarà a passar per damunt de cada punt de la Terra cada deu dies, cosa que permetrà obtindre 3 mapamundis al mes complets del nivell del mar. Segons observacions fetes per satèl·lits europeus i nord-americans, el nivell de les aigües ha pujat uns 8,3 cm des de 1993.

 

«Els satèl·lits Sentinel generaran les dades més precises sobre el canvi climàtic i el medi ambient», anuncia Astrid-Christina Koch, especialista en satèl·lits d’observació de la Terra de la Comissió Europea. Els anteriors ‘Sentinel’ fan seguiment de la desforestació, la fusió de les glaceres o la qualitat de l’aire en les ciutats, entre altres propòsits.

 

El nivell del mar augmenta sense parar

En els últims 25 anys, el nivell de l’aigua ha pujat a una mitjana de 3,34 mil·límetres anuals. Però si s’analitzen només els últims dotze anys, l’augment ha sigut de 4,18 mil·límetres anuals, segons el Laboratori d’Estudis en Geofísica i Oceanografia Espacials de Tolosa. Sense la influència del Canvi Climàtic, el fenomen de l’‘Aqcua Alta’ de Venècia no hauria patit una alçada tan significativa, l’ascens de l’aigua hauria quedat uns 10 cm per baix del nivell actual.

 

A partir de noviembre de 2020 Sentinel 6 vigilará el ascenso del nivel de los océanos con gran precisión

A partir de novembre del 2020, Sentinel 6 vigilarà l’augment del nivell dels oceans | ESA

 

‘Sentinel-6’ entrarà en òrbita a finals de 2020

Este satèl·lit pesa 1.440 kg i té unes dimensions de 5,3m x 4,3 m x 2,35 m. La seua construcció ha sigut possible gràcies a la NASA, que aporta aproximadament la mitat dels 800 milions d’euros de pressupost total del projecte. Liderada per Europa, es tracta de la primera missió d’observació de la Terra en què cooperen la NASA i l’Agència Europea de l’Espai (ESA). Espanya també ha participat en el projecte.

 

Té el llançament programat per a novembre de 2020 i ha d’estar operatiu cinc anys i mig. El llançament es farà des de Califòrnia. El seu instrument principal és un altímetre que indica amb extrema precisió la distància del satèl·lit a la superfície del mar en cada moment. El 2025 està previst llançar un altre satèl·lit igual per a garantir la continuïtat de les observacions.

També pots llegir…

Últimes notícies

La Gonzalo Anaya denuncia la calor en col·legis i IES i exigix bioclimatización en la Comunitat Valenciana

La confederació d'AMPA alerta de temperatures superiors a 30 graus en aules sense ventilació ni climatització i reclama a la Conselleria un pla global i urgent.

Mor l’home que es va autolesionar després d’agredir a un altre amb un pal a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a l'hospital després de tallar-se el coll amb una arma blanca després d'agredir amb un pal a un altre a Sant Joan. La disputa va ser laboral i el ferit de 48 anys està fora de perill.

Afectats d’ELA, pendents del pla del Govern per a aplicar la llei el 31 d’octubre

Pacients i entitats esperen que el 31 d'octubre el Govern plantege a les autonomies un pla per a aplicar la llei ELA, amb finançament estatal i execució autonòmica. El moviment confia en un impuls real després d'un primer any frenat per la falta de recursos.

Sánchez anuncia 1.154 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx: més terminal, dic no Schengen i nou carrer de rodatge

El Govern invertirà 1.154 milions en l'aeroport Alacant-Elx entre 2027 i 2031 per a ampliar un 30% la terminal, crear un dic no Schengen i millorar l'operativa en pista. L'alcalde i el sector turístic reclamen segona pista i connexió ferroviària.

Les obres en el Mercat Central destapen mosaic Nolla, reixeria i una taula numerada

La retirada de set parades per a ampliar el Central Bar trau a la llum pavimente de mosaic Nolla, reixeria i una taula de marbre amb bancada. Les troballes es conservaran i es posaran en valor amb supervisió arqueològica.

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions per a ampliar la cartera de salut bucodental

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions dins del repartiment estatal per a ampliar la cartera de salut bucodental i incorporar de manera progressiva als majors de 65. El desplegament començarà per les residències i es manté la prioritat per a infància, embarassades, persones amb discapacitat i pacients oncològics cervicofaciales.

Compromís i PSPV denuncien que la Generalitat va llevar la placa veïnal del Pont de la Solidaritat

L'oposició a València critica que la Generalitat haja substituït la placa veïnal del Pont de la Solidaritat per una altra amb el seu logotip i en castellà. Acusen el Consell de desoir a les entitats que van impulsar l'homenatge després de la DANA.

Arxivades les demandes per presumpte assetjament laboral contra l’alcaldessa de La Vall d’Uixó

La directora dels Coves de Sant Josep retira dos demandes per presumpte assetjament laboral contra l'alcaldessa i l'empresa pública Emsevall. Les parts pacten l'extinció del contracte amb una indemnització de 41.500 euros i el jutjat arxiva el cas.