Un nou satèl·lit artificial controlarà la pujada del nivell de la mar

En la construcción del Sentinel 6 en la sede de la empresa IABG en Ottobrunn (Alemania)

‘Sentinel 6’ en construcció en la central de l’empresa IABG en Ottobrunn (Alemanya) | ESA

 

L’any que ve, la Terra tindrà un nou satèl·lit amb finalitats científiques per a estudiar més a fons els efectes del calfament global. Des d’una altitud de 133.600 metres, controlarà l’augment del nivell del mar, que s’està accelerant estos últims anys i, com a exemple, s’han produït les pitjors inundacions en Venècia dels últims 150 anys.

 

Els científics experts i encarregats d’este projecte han presentat les característiques d’esta missió. ‘Sentinel-‘6 recorda a una casa de muntanya amb una teulada de panells solars i sis instruments científics davall. Completarà una òrbita cada 112 minuts i tornarà a passar per damunt de cada punt de la Terra cada deu dies, cosa que permetrà obtindre 3 mapamundis al mes complets del nivell del mar. Segons observacions fetes per satèl·lits europeus i nord-americans, el nivell de les aigües ha pujat uns 8,3 cm des de 1993.

 

«Els satèl·lits Sentinel generaran les dades més precises sobre el canvi climàtic i el medi ambient», anuncia Astrid-Christina Koch, especialista en satèl·lits d’observació de la Terra de la Comissió Europea. Els anteriors ‘Sentinel’ fan seguiment de la desforestació, la fusió de les glaceres o la qualitat de l’aire en les ciutats, entre altres propòsits.

 

El nivell del mar augmenta sense parar

En els últims 25 anys, el nivell de l’aigua ha pujat a una mitjana de 3,34 mil·límetres anuals. Però si s’analitzen només els últims dotze anys, l’augment ha sigut de 4,18 mil·límetres anuals, segons el Laboratori d’Estudis en Geofísica i Oceanografia Espacials de Tolosa. Sense la influència del Canvi Climàtic, el fenomen de l’‘Aqcua Alta’ de Venècia no hauria patit una alçada tan significativa, l’ascens de l’aigua hauria quedat uns 10 cm per baix del nivell actual.

 

A partir de noviembre de 2020 Sentinel 6 vigilará el ascenso del nivel de los océanos con gran precisión

A partir de novembre del 2020, Sentinel 6 vigilarà l’augment del nivell dels oceans | ESA

 

‘Sentinel-6’ entrarà en òrbita a finals de 2020

Este satèl·lit pesa 1.440 kg i té unes dimensions de 5,3m x 4,3 m x 2,35 m. La seua construcció ha sigut possible gràcies a la NASA, que aporta aproximadament la mitat dels 800 milions d’euros de pressupost total del projecte. Liderada per Europa, es tracta de la primera missió d’observació de la Terra en què cooperen la NASA i l’Agència Europea de l’Espai (ESA). Espanya també ha participat en el projecte.

 

Té el llançament programat per a novembre de 2020 i ha d’estar operatiu cinc anys i mig. El llançament es farà des de Califòrnia. El seu instrument principal és un altímetre que indica amb extrema precisió la distància del satèl·lit a la superfície del mar en cada moment. El 2025 està previst llançar un altre satèl·lit igual per a garantir la continuïtat de les observacions.

També pots llegir…

Últimes notícies

Les plantilles de Lladró paren dues hores contra la no aplicació del conveni

Les plantilles de Lladró SA, Arte y Porcelanas SAU i Daisa han parat dues hores per protestar per la no aplicació del conveni en matèria salarial i el no pagament dels atrasos, després de setmanes de negociacions sense acord.

Kiko Martínez torna al ring amb un combat de striking a Elx davant Julián Londoño

L’ex campió del món del pes ploma Kiko Martínez debutarà en striking amb guantilles el 7 de novembre al pavelló Sara Marín i María Díez d’Elx, en una vetlada que reunirà unes 4.000 persones i inclourà combats de Muay Thai, K-1 i boxeig.

El PSPV acusa el Consell d’assumir una “segregació racial” en els pressupostos

El PSPV ha acusat el Govern valencià del PP d’introduir una segregació racial i discriminació per origen en el projecte de pressupostos de la Generalitat de 2026 mitjançant el concepte de prioritat nacional, i estudia totes les vies institucionals i judicials per frenar-lo.

El Valencia començarà la Lliga contra el Celta el dissabte 22 d’agost a les 19.30 hores

LaLiga ha confirmat que el Valencia debutarà en la segona jornada de LaLiga EA Sports 2025-2026, el dissabte 22 d’agost a Mestalla contra el Celta a les 19.30 hores, després de l’ajornament del partit inicial davant el Betis. Villarreal, Elche i Levante també tenen definits els seus horaris per a la segona i tercera jornada.

El València debutarà en Lliga el 22 d’agost a Mestalla contra el Celta

LaLiga ha confirmat que el València s’estrenarà en la Lliga 2025-2026 el dissabte 22 d’agost a les 19.30 hores davant el Celta, després de l’ajornament del seu partit de la primera jornada contra el Betis. Villarreal, Elx i Llevant també tenen ja definits els seus horaris per a la segona i tercera jornada.

Pau Navarro seguirà al Villarreal fins a 2031 després de renovar el seu contracte

El defensa de la Vilavella Pau Navarro ha ampliat el seu contracte amb el Villarreal CF fins a juny de 2031. El central, clau en la tercera plaça de LaLiga, suma 46 partits oficials amb el primer equip groguet.

Com s’organitzarà la seguretat per vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

El Govern central s’ha oferit a la Generalitat per reforçar la protecció civil i la seguretat ciutadana als nou punts clau d’observació de l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.