Un nou satèl·lit artificial controlarà la pujada del nivell de la mar

En la construcción del Sentinel 6 en la sede de la empresa IABG en Ottobrunn (Alemania)

‘Sentinel 6’ en construcció en la central de l’empresa IABG en Ottobrunn (Alemanya) | ESA

 

L’any que ve, la Terra tindrà un nou satèl·lit amb finalitats científiques per a estudiar més a fons els efectes del calfament global. Des d’una altitud de 133.600 metres, controlarà l’augment del nivell del mar, que s’està accelerant estos últims anys i, com a exemple, s’han produït les pitjors inundacions en Venècia dels últims 150 anys.

 

Els científics experts i encarregats d’este projecte han presentat les característiques d’esta missió. ‘Sentinel-‘6 recorda a una casa de muntanya amb una teulada de panells solars i sis instruments científics davall. Completarà una òrbita cada 112 minuts i tornarà a passar per damunt de cada punt de la Terra cada deu dies, cosa que permetrà obtindre 3 mapamundis al mes complets del nivell del mar. Segons observacions fetes per satèl·lits europeus i nord-americans, el nivell de les aigües ha pujat uns 8,3 cm des de 1993.

 

«Els satèl·lits Sentinel generaran les dades més precises sobre el canvi climàtic i el medi ambient», anuncia Astrid-Christina Koch, especialista en satèl·lits d’observació de la Terra de la Comissió Europea. Els anteriors ‘Sentinel’ fan seguiment de la desforestació, la fusió de les glaceres o la qualitat de l’aire en les ciutats, entre altres propòsits.

 

El nivell del mar augmenta sense parar

En els últims 25 anys, el nivell de l’aigua ha pujat a una mitjana de 3,34 mil·límetres anuals. Però si s’analitzen només els últims dotze anys, l’augment ha sigut de 4,18 mil·límetres anuals, segons el Laboratori d’Estudis en Geofísica i Oceanografia Espacials de Tolosa. Sense la influència del Canvi Climàtic, el fenomen de l’‘Aqcua Alta’ de Venècia no hauria patit una alçada tan significativa, l’ascens de l’aigua hauria quedat uns 10 cm per baix del nivell actual.

 

A partir de noviembre de 2020 Sentinel 6 vigilará el ascenso del nivel de los océanos con gran precisión

A partir de novembre del 2020, Sentinel 6 vigilarà l’augment del nivell dels oceans | ESA

 

‘Sentinel-6’ entrarà en òrbita a finals de 2020

Este satèl·lit pesa 1.440 kg i té unes dimensions de 5,3m x 4,3 m x 2,35 m. La seua construcció ha sigut possible gràcies a la NASA, que aporta aproximadament la mitat dels 800 milions d’euros de pressupost total del projecte. Liderada per Europa, es tracta de la primera missió d’observació de la Terra en què cooperen la NASA i l’Agència Europea de l’Espai (ESA). Espanya també ha participat en el projecte.

 

Té el llançament programat per a novembre de 2020 i ha d’estar operatiu cinc anys i mig. El llançament es farà des de Califòrnia. El seu instrument principal és un altímetre que indica amb extrema precisió la distància del satèl·lit a la superfície del mar en cada moment. El 2025 està previst llançar un altre satèl·lit igual per a garantir la continuïtat de les observacions.

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La vaga mèdica en la Comunitat Valenciana deixa sense atendre més de 223.000 pacients

La vaga intermitent de metges en la Comunitat Valenciana ha provocat que més de 223.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de consultes, proves i cirurgies ajornades.

Aldama implica a Sánchez i al PSOE en les seues reunions amb Koldo en el Suprem

Víctor de Aldama declara en el Suprem que Pedro Sánchez li va agrair la seua labor en 2019 i que Koldo García li va plantejar suposades ajudes a constructores per a finançar al PSOE.

Marcelino pot firmar la millor temporada de la seua carrera en Primera amb el Vila-real

Marcelino García Toral pot tancar la millor temporada de la seua carrera en Primera si el Vila-real suma almenys 9 punts en les cinc jornades que queden de Lliga. El tècnic ja ha batut diversos dels seus registres anteriors amb el club castellonenc.

El Llevant s’aferra al golaveraje per a continuar creient en la permanència

El Llevant, penúltim a dos punts de la salvació, té el golaveraje particular bestiar amb quatre dels seus sis rivals directes en la lluita per evitar el descens.

Consum creix un 9,7% en 2025 i supera els 5.163 milions de facturació

Consum augmenta un 9,7% les vendes en 2025 i supera els 5.163 milions amb més ocupació, inversió i aposta pels preus.

Alacant, Elx i Torrevieja se sumen a la Xarxa de Ciutats de la Ciència i Innovació

El Ministeri de Ciència reconeix a 19 municipis amb la distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació i eleva a 128 el nombre de localitats integrades en la Xarxa Innpulso.

Europa va patir en 2025 un any desolador per al clima amb el 95% del continent més càlid del normal

El 95% d'Europa va registrar en 2025 temperatures per damunt de la mitjana, amb onades de calor extremes, rècord d'hectàrees cremades, forta pèrdua de gel i una mar cada vegada més càlid.

Pedro Bigas crida a la calma: l’Elx acaricia la permanència però avisa que encara no hi ha res fet

Pedro Bigas destaca que l'Elx està en una bona posició per a aconseguir la permanència en Primera després de tres triomfs seguits, però recorda que encara no hi ha res assegurat i que l'equip ha de continuar competint amb la mateixa exigència.