Un nou satèl·lit artificial controlarà la pujada del nivell de la mar

En la construcción del Sentinel 6 en la sede de la empresa IABG en Ottobrunn (Alemania)

‘Sentinel 6’ en construcció en la central de l’empresa IABG en Ottobrunn (Alemanya) | ESA

 

L’any que ve, la Terra tindrà un nou satèl·lit amb finalitats científiques per a estudiar més a fons els efectes del calfament global. Des d’una altitud de 133.600 metres, controlarà l’augment del nivell del mar, que s’està accelerant estos últims anys i, com a exemple, s’han produït les pitjors inundacions en Venècia dels últims 150 anys.

 

Els científics experts i encarregats d’este projecte han presentat les característiques d’esta missió. ‘Sentinel-‘6 recorda a una casa de muntanya amb una teulada de panells solars i sis instruments científics davall. Completarà una òrbita cada 112 minuts i tornarà a passar per damunt de cada punt de la Terra cada deu dies, cosa que permetrà obtindre 3 mapamundis al mes complets del nivell del mar. Segons observacions fetes per satèl·lits europeus i nord-americans, el nivell de les aigües ha pujat uns 8,3 cm des de 1993.

 

«Els satèl·lits Sentinel generaran les dades més precises sobre el canvi climàtic i el medi ambient», anuncia Astrid-Christina Koch, especialista en satèl·lits d’observació de la Terra de la Comissió Europea. Els anteriors ‘Sentinel’ fan seguiment de la desforestació, la fusió de les glaceres o la qualitat de l’aire en les ciutats, entre altres propòsits.

 

El nivell del mar augmenta sense parar

En els últims 25 anys, el nivell de l’aigua ha pujat a una mitjana de 3,34 mil·límetres anuals. Però si s’analitzen només els últims dotze anys, l’augment ha sigut de 4,18 mil·límetres anuals, segons el Laboratori d’Estudis en Geofísica i Oceanografia Espacials de Tolosa. Sense la influència del Canvi Climàtic, el fenomen de l’‘Aqcua Alta’ de Venècia no hauria patit una alçada tan significativa, l’ascens de l’aigua hauria quedat uns 10 cm per baix del nivell actual.

 

A partir de noviembre de 2020 Sentinel 6 vigilará el ascenso del nivel de los océanos con gran precisión

A partir de novembre del 2020, Sentinel 6 vigilarà l’augment del nivell dels oceans | ESA

 

‘Sentinel-6’ entrarà en òrbita a finals de 2020

Este satèl·lit pesa 1.440 kg i té unes dimensions de 5,3m x 4,3 m x 2,35 m. La seua construcció ha sigut possible gràcies a la NASA, que aporta aproximadament la mitat dels 800 milions d’euros de pressupost total del projecte. Liderada per Europa, es tracta de la primera missió d’observació de la Terra en què cooperen la NASA i l’Agència Europea de l’Espai (ESA). Espanya també ha participat en el projecte.

 

Té el llançament programat per a novembre de 2020 i ha d’estar operatiu cinc anys i mig. El llançament es farà des de Califòrnia. El seu instrument principal és un altímetre que indica amb extrema precisió la distància del satèl·lit a la superfície del mar en cada moment. El 2025 està previst llançar un altre satèl·lit igual per a garantir la continuïtat de les observacions.

També pots llegir…

Últimes notícies

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.