Científics europeus creuen viable hivernar humans per a viatjar a Mart d’ací a 20 anys

 

Experts convocats per l’Agència Espacial Europea (ESA) per avaluar els avantatges de la hibernació humana per a un viatge a un planeta del sistema solar, com Mart, veuen viable un pla perquè siga realitat d’ací a 20 anys.

 

Un estudi ha investigat per primera vegada l’impacte potencial d’hibernació en el disseny de missions interplanetàries. Van prendre com a referència un estudi d’una missió existent per enviar sis humans a Mart i tornar en un període de cinc anys.

 

«Treballem per ajustar l’arquitectura de la nau, la seua logística, el sistema de protecció contra la radiació, el consum d’energia i el disseny general de la missió», comenta el científic Robin Biesbroek.

 

A bord de naus més menudes supervisades per intel·ligència artificial

Es provocaria el procés d’hibernació a través d’un fàrmac i el viatge duraria al voltant de 180 dies. Esta son es duria a terme en xicotetes càpsules individuals que funcionarien com cabanyes mentres la tripulació està desperta. Segons l’experiència de la hibernació d’animals, l’expectativa seria que la tripulació no experimentaria un desgast ossi o muscular. Uns contenidors d’aigua protegirien als astronautes de la radiació còsmica.

 

Finalment, quan la tripulació siga incapaç de governar la nau, la missió hauria de ser supervisada per intel·ligència artificial, que mantindria un nivell mínim de seguretat i rendiment del sistema fins que la tripulació podria ser reviscuda.

 

La científica Jennifer Ngo-Anh, de SciSpacE, justifica la viabilitat d’este mètode perquè estalviaria l’energia de la tripulació i el cost de llargues missions d’exploració: «La idea bàsica de ficar els astronautes en hibernació no és tan estranya: s’ha provat i aplicat un mètode molt paregut durant més de dos dècades com a teràpia en pacients amb traumatismes de cures crítiques i aquells que es sotmeten a cirurgies majors».

 

La majoria dels centres mèdics més importants tenen protocols per induir la hipotèrmia en els pacients per tal de reduir el seu metabolisme i guanyar temps, bàsicament, per a mantindre als pacients en una millor forma del que estarien d’una altra manera.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Tres detinguts per raptar i atracar una dona de 79 anys a València amb el mètode del tocomotxo

La Guàrdia Civil ha detingut en dos municipis de Toledo tres sospitosos d’atraure una dona major a València amb el mètode del tocomotxo, raptar-la i obligar-la a entregar uns 50.000 euros en joies i diners.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

L’Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja a l’interior de la província de València per temperatures màximes de fins a 40 graus, en plena quarta onada de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

La ciència guia l’extinció dels grans incendis de Castelló, Madrid, Toledo i Àvila

Un equip del CSIC assessora en temps real sobre vent i zones cremades en els incendis de La Vall d'Uixò, Madrid, Toledo i Àvila per a millorar l’estratègia d’extinció.

Un miler de veïns torna a casa per l’avenç en l’incendi de la Vall d’Uixó

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ja ha arrasat 9.644 hectàrees i manté 7.000 persones confinades, però l’avenç en l’extinció ha permés el retorn d’un miler de veïns desallotjats.

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.
FILMOTECA D'ESTIU