9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Científics europeus creuen viable hivernar humans per a viatjar a Mart d’ací a 20 anys

 

Experts convocats per l’Agència Espacial Europea (ESA) per avaluar els avantatges de la hibernació humana per a un viatge a un planeta del sistema solar, com Mart, veuen viable un pla perquè siga realitat d’ací a 20 anys.

 

Un estudi ha investigat per primera vegada l’impacte potencial d’hibernació en el disseny de missions interplanetàries. Van prendre com a referència un estudi d’una missió existent per enviar sis humans a Mart i tornar en un període de cinc anys.

 

«Treballem per ajustar l’arquitectura de la nau, la seua logística, el sistema de protecció contra la radiació, el consum d’energia i el disseny general de la missió», comenta el científic Robin Biesbroek.

 

A bord de naus més menudes supervisades per intel·ligència artificial

Es provocaria el procés d’hibernació a través d’un fàrmac i el viatge duraria al voltant de 180 dies. Esta son es duria a terme en xicotetes càpsules individuals que funcionarien com cabanyes mentres la tripulació està desperta. Segons l’experiència de la hibernació d’animals, l’expectativa seria que la tripulació no experimentaria un desgast ossi o muscular. Uns contenidors d’aigua protegirien als astronautes de la radiació còsmica.

 

Finalment, quan la tripulació siga incapaç de governar la nau, la missió hauria de ser supervisada per intel·ligència artificial, que mantindria un nivell mínim de seguretat i rendiment del sistema fins que la tripulació podria ser reviscuda.

 

La científica Jennifer Ngo-Anh, de SciSpacE, justifica la viabilitat d’este mètode perquè estalviaria l’energia de la tripulació i el cost de llargues missions d’exploració: «La idea bàsica de ficar els astronautes en hibernació no és tan estranya: s’ha provat i aplicat un mètode molt paregut durant més de dos dècades com a teràpia en pacients amb traumatismes de cures crítiques i aquells que es sotmeten a cirurgies majors».

 

La majoria dels centres mèdics més importants tenen protocols per induir la hipotèrmia en els pacients per tal de reduir el seu metabolisme i guanyar temps, bàsicament, per a mantindre als pacients en una millor forma del que estarien d’una altra manera.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.