Científics europeus creuen viable hivernar humans per a viatjar a Mart d’ací a 20 anys

 

Experts convocats per l’Agència Espacial Europea (ESA) per avaluar els avantatges de la hibernació humana per a un viatge a un planeta del sistema solar, com Mart, veuen viable un pla perquè siga realitat d’ací a 20 anys.

 

Un estudi ha investigat per primera vegada l’impacte potencial d’hibernació en el disseny de missions interplanetàries. Van prendre com a referència un estudi d’una missió existent per enviar sis humans a Mart i tornar en un període de cinc anys.

 

«Treballem per ajustar l’arquitectura de la nau, la seua logística, el sistema de protecció contra la radiació, el consum d’energia i el disseny general de la missió», comenta el científic Robin Biesbroek.

 

A bord de naus més menudes supervisades per intel·ligència artificial

Es provocaria el procés d’hibernació a través d’un fàrmac i el viatge duraria al voltant de 180 dies. Esta son es duria a terme en xicotetes càpsules individuals que funcionarien com cabanyes mentres la tripulació està desperta. Segons l’experiència de la hibernació d’animals, l’expectativa seria que la tripulació no experimentaria un desgast ossi o muscular. Uns contenidors d’aigua protegirien als astronautes de la radiació còsmica.

 

Finalment, quan la tripulació siga incapaç de governar la nau, la missió hauria de ser supervisada per intel·ligència artificial, que mantindria un nivell mínim de seguretat i rendiment del sistema fins que la tripulació podria ser reviscuda.

 

La científica Jennifer Ngo-Anh, de SciSpacE, justifica la viabilitat d’este mètode perquè estalviaria l’energia de la tripulació i el cost de llargues missions d’exploració: «La idea bàsica de ficar els astronautes en hibernació no és tan estranya: s’ha provat i aplicat un mètode molt paregut durant més de dos dècades com a teràpia en pacients amb traumatismes de cures crítiques i aquells que es sotmeten a cirurgies majors».

 

La majoria dels centres mèdics més importants tenen protocols per induir la hipotèrmia en els pacients per tal de reduir el seu metabolisme i guanyar temps, bàsicament, per a mantindre als pacients en una millor forma del que estarien d’una altra manera.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.