S’obri la porta als fronts atlàntics

Núvols

 

Segur que des de fa uns dies heu escoltat que el cap de setmana estarà passat per aigua i per un descens de les temperatures provocat per l’arribada d’un ‘riu atmosfèric’ que des de demà mateix no ens deixarà veure el sol, farà baixar les temperatures i deixarà bona cosa de pluja.

Són previsions encertades però no per a la Comunitat Valenciana. Són previsions segurament molt acurades i encertades per al nord-oest, l’oest, el sud-oest i el centre de la Península, però a la Comunitat Valenciana les previsions són ben diferents perquè ací el ponent potser arribe a bufar amb més força però també és cert que va calfant-se pel camí i entre dissabte i dilluns les temperatures s’enfilaran per damunt dels 25 graus al centre i a la costa, i fins i tot s’aproparan als 30 en punts del litoral de València.

Esta nit ja hem notat el canvi en la direcció del vent i amb el pas de les hores els núvols deixaran el cel més ennuvolat però només cal esperar ruixats dèbils en punts de l’interior.

 

Oratge hui divendres 29 octubre

Les temperatures nocturnes han pujat, i tot i el descens de la insolació pujaran també pujaran les temperatures diürnes.

 

Temperatures hui divendres 29 octubre

El cap de setmana començarà amb temperatures suaus (altes fins i tot si tenim en compte que estem a les acaballes d’octubre i les mínimes quedaran per damunt dels 15 graus a la costa i les màximes per dalt dels 25) i amb pas de núvols que només deixaran algun ruixat de més entitat al nord, i plugims dèbils a les comarques centrals i interiors de València i d’Alacant.

Oratge demà dissabte 30 octubre

 

Temperatures demà dissabte 30 octubre

Diumenge i dilluns anirà afegint-se l’efecte del ponent que bufarà des de hui divendres i les temperatures encara pujaran més. Arraparan els 27-28 graus a la costa i els 20-22 per l’interior on diumenge també pot ploure dèbilment.

 

Oratge a partir del diumenge 31 octubre

Dimarts el vent serà més fresc en girar a mestral i portar una massa d’aire més fresca. La nuvolositat encara serà variable i prou abundant amb ruixats dèbils que avançaran de nord a sud, entrant pel nord de Castelló i eixint pel sud d’Alacant.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.