Metsola s’interessa per les víctimes de la dana i busca contactar amb Mazón

BRUSSEL·LES — La presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, ha mostrat la seua voluntat de comprometre’s amb les víctimes de la dana durant una reunió mantinguda amb diverses associacions representatives d’aquestes persones afectades. A la trobada, celebrada a la seu de l’Eurocambra a Brussel·les, Metsola ha assegurat que contactarà amb el president de la Generalitat, Carlos Mazón, per a demanar-li que s’interesse per la seua situació i les seues necessitats concretes.

Durant la reunió de mitja hora, els representants de les associacions Víctimes DANA 29 Octubre, Víctimes Mortals DANA 29-O i Damnificats DANA Horta Sud València van traslladar a Metsola les seues reivindicacions, així com la preocupació per haver tingut la seua «veu censurada» en diverses institucions valencianes. Amb aquestes queixes, llancen un clar missatge sobre la necessitat d’atenció i suport per part de les autoritats.

Fonts del seu equip han comentat que Metsola no oblidarà les víctimes ni la situació a València, i que es compromet a fer un seguiment de les necessitats per a veure les possibles accions que pugui dur a terme la Unió Europea per a ajudar en la recuperació.

Al final de la trobada, les víctimes van comunicar en una roda de premsa que Metsola s’ha compromès a escriure una carta per demanar una reunió entre el president Mazón i les associacions per a abordar diversos temes importants. No obstant això, fonts de l’Eurocambra han matisat que aquesta comunicació es farà per interessar-se per les víctimes, però no es clarifica si serà formal, com a través d’una carta o per altres mitjans.

En la roda de premsa, les associacions van expressar el seu agraïment pel suport i empatia mostrada tant per Metsola com per la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, qui també les ha rebut a Brussel·les fins a sis mesos després de la tragèdia.

Malgrat les visites recents de Von der Leyen i Metsola a València per al Congrés del PPE, les associacions van manifestar la decepció perquè no van visitar la «zona zero» del desastre. Aprofitaran futures trobades per a convidar ambdues a conèixer de primera mà la situació actual dels damnificats.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU