Mor per Coronavirus Colin Powell, primer secretari d’estat negre dels EUA

 

Colin Powell, el primer secretari d’Estat negre dels Estats Units i el lideratge del qual en diverses administracions republicanes va ajudar a donar forma a la política exterior estatunidenca en els últims anys del segle XX i els primers anys del XXI, va morir per complicacions del covid-19, va dir la seua família en un comunicat a través de Facebook.

El general, de 84 anys, havia rebut les dos dosis de la vacuna, segons ha informat la família.

 

El comunicat

 

“El general Colin L. Powell, exsecretari d’Estat dels Estats Units i president de l’Estat Major Conjunt, va morir este matí a causa de complicacions de Covid 19″, va escriure la família Powell en Facebook.

“Volem agrair al personal mèdic del Walter Reed National Medical Center pel seu tractament acurat. Hem perdut a un espòs, pare, avi i un gran estatunidenc extraordinari i amorós”, van afegir.

 

 

Membre del partit Republicà

 

Powell va ser membre del Partit Republicà, en els seus últims anys es va oposar a Donal Trump i, de fet, va fer costat a Joe Biden en les eleccions presidencials de 2020.

Powell, que va ser cap de l’Estat Major Conjunt de les Forces Armades estatunidenques durant la presidència de George Bush pare (1989-1993), es va convertir en el primer negre encarregat de la diplomàcia dels EUA en 2001 de la mà de George W. Bush.

 

La seua postura política

 

Colin Powell, es va definir sempre com a votant republicà. Fins que va arribar Barack Obama. Llavors, Powell va optar per Obama per damunt del candidat republicà John McCain.

“Crec que és una figura transformadora”, va dir Powell quan va anunciar la seua decisió de votar pel senador d’Illinois.

Powell va repetir opció en 2012 sobre el llavors candidat Mitt Romney.

En les últimes eleccions el general va votar per Joe Biden i va demanar el suport per al candidat demòcrata. Les seues raons van ser moltes, ja que Powell considerava que Trump “mentia” contínuament i vivia d’esquena a la Constitució dels Estats Units.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.