Mor per Coronavirus Colin Powell, primer secretari d’estat negre dels EUA

Ejemplo de shortcode con estilo
  Colin Powell, el primer secretari d’Estat negre dels Estats Units i el lideratge del qual en diverses administracions republicanes va ajudar a donar forma a la política exterior estatunidenca en els últims anys del segle XX i els primers anys del XXI, va morir per complicacions del covid-19, va dir la seua família en un comunicat […]

 

Colin Powell, el primer secretari d’Estat negre dels Estats Units i el lideratge del qual en diverses administracions republicanes va ajudar a donar forma a la política exterior estatunidenca en els últims anys del segle XX i els primers anys del XXI, va morir per complicacions del covid-19, va dir la seua família en un comunicat a través de Facebook.

El general, de 84 anys, havia rebut les dos dosis de la vacuna, segons ha informat la família.

 

El comunicat

 

«El general Colin L. Powell, exsecretari d’Estat dels Estats Units i president de l’Estat Major Conjunt, va morir este matí a causa de complicacions de Covid 19″, va escriure la família Powell en Facebook.

«Volem agrair al personal mèdic del Walter Reed National Medical Center pel seu tractament acurat. Hem perdut a un espòs, pare, avi i un gran estatunidenc extraordinari i amorós», van afegir.

 

 

Membre del partit Republicà

 

Powell va ser membre del Partit Republicà, en els seus últims anys es va oposar a Donal Trump i, de fet, va fer costat a Joe Biden en les eleccions presidencials de 2020.

Powell, que va ser cap de l’Estat Major Conjunt de les Forces Armades estatunidenques durant la presidència de George Bush pare (1989-1993), es va convertir en el primer negre encarregat de la diplomàcia dels EUA en 2001 de la mà de George W. Bush.

 

La seua postura política

 

Colin Powell, es va definir sempre com a votant republicà. Fins que va arribar Barack Obama. Llavors, Powell va optar per Obama per damunt del candidat republicà John McCain.

“Crec que és una figura transformadora”, va dir Powell quan va anunciar la seua decisió de votar pel senador d’Illinois.

Powell va repetir opció en 2012 sobre el llavors candidat Mitt Romney.

En les últimes eleccions el general va votar per Joe Biden i va demanar el suport per al candidat demòcrata. Les seues raons van ser moltes, ja que Powell considerava que Trump «mentia» contínuament i vivia d’esquena a la Constitució dels Estats Units.
 

Últimes notícies

35 detinguts en els dispositius de Halloween a València i Alicante

La Policía Nacional ha detingut 22 persones a València i 13 a Alicante durant els dispositius de seguretat de Halloween. També ha identificat centenars de persones i ha alçat actes per drogues i armes.

Detingut al centre de València un menor de 16 anys per la seua relació amb Blocus

El jove ha sigut arrestat al centre de València per la seua relació amb el moviment Blocus. La policia ha identificat 440 persones i ha intervingut diversos objectes.

Raquel Ricart retrata la pèrdua de la innocència en una saga familiar

En 'L'estiu que vaig matar mon pare', Raquel Ricart explora l’adolescència, la memòria i els silencis que travessen una família.

El MICOF vol acostar el Col·legi als farmacèutics i recuperar-ne la confiança

El nou president del MICOF vol recuperar la confiança dels prop de 5.200 col·legiats i reforçar el paper de les farmàcies valencianes.

El menor detenido por missatges de Blocus Valencia passa a disposició de la Fiscalia

El menor detingut per la seua relació amb Blocus Valencia passarà este diumenge a disposició de la Fiscalia. És la quarta detenció a Valencia vinculada al cas.

Novembre arranca amb pluges febles al sud de València i el nord d’Alacant

El primer dia de novembre porta núvols i pluges febles o moderades al sud de València i al nord d’Alacant. Les màximes pujaran hui, però baixaran dilluns.

València ha passat una vesprada sense incidents destacats

El centre de València ha viscut una vesprada tranquil·la, tot i la vigilància policial davant d’una convocatòria de disturbis vinculada a Blocus.

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.