Mor una persona en un nou bombardeig d’Israel contra un vehicle en el sud de Líban

L’Exèrcit israelià confirma l’atac amb dron i afirma que el mort era membre d’Hezbolà

MADRID, 19 (EUROPA PRESS)

Almenys una persona ha mort aquest dimecres en un bombardeig executat per un dron de l’Exèrcit d’Israel contra un vehicle als voltants de la ciutat d’Aita al Chaab, al sud de Líban, un dia després que Israel violara el seu compromís de retirar-se de territori libanés en el marc de l’acord d’alto el foc en vigor des del 27 de novembre del 2024.

El Ministeri de Sanitat libanés ha afirmat en un breu comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social Facebook que «l’enemic ha dut a terme un atac amb un dron contra un vehicle en Aita al Chaab, causant el martiri d’una persona». Segons les informacions arreplegades pel diari libanés ‘L’Orient-Le Jour’, el mort és Yusef Mohamad Srur, fill del president de la municipalitat d’Aita al Chaab.

Per la seua banda, l’Exèrcit israelià ha confirmat en un comunicat l’atac i ha assenyalat que est ha sigut perpetrat amb un dron contra posicions del partit-milícia libanés Hezbolà al sud de Líban.

En este sentit, ha confirmat que el mort és un membre de Hezbolà i ha explicat que l’atac va ser engegat després d’una sèrie d’operacions que han facilitat concretar l’objectiu, que es trobava «manejant armes» en el moment de l’atac.

Israel va anunciar el dimarts que els seus militars romandrien desplegats en cinc llocs en territori libanés després de no completar el retirada del sud de Líban, la qual cosa va portar a les autoritats libaneses a denunciar que tota presència militar d’Israel en el seu territori suposa «una ocupació».

Així mateix, Nacions Unides va afirmar que el «retard» per part d’Israel a l’hora de retirar-se totalment de territori de Líban suposa una «violació» de la resolució 1701 del Consell de Seguretat de l’ONU, pilar de l’alto el foc, després que l’Exèrcit libanés es desplegara en la frontera, a excepció dels citats llocs.

No obstant això, el ministre de Defensa d’Israel, Israel Katz, va insistir que «les Forces de Defensa d’Israel (FDI) romandran en la zona d’amortiment del Líban, en cinc llocs de control al llarg de la línia fronterera, per a garantir la protecció de les comunitats del nord (d’Israel)».

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.