Morant anuncia la contractació de 426 professors en les universitats públiques valencianes

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha anunciat que el Govern, la Generalitat i les universitats públiques valencianes signaran un conveni que suposarà “només a la Comunitat, la incorporació de 426 professors sol en este curs, finançats pel Govern d’Espanya amb un poc més de cent milions d’euros”. Es tracta d’un pla estatal en el qual se signaran convenis amb la resta d’autonomies.

“Amb això volem reparar les retallades, estabilitzar a les plantilles, rejovenir-les i, per descomptat, aportar el nostre gra d’arena perquè es puga aplicar la Llei Orgànica del Sistema Universitari, que és una bona llei que modernitza el sistema universitari en el nostre país”, ha manifestat abans de l’acte d’obertura de curs de les universitats públiques valencianes, celebrat a la Politècnica de València (UPV).

La setmana passada, la ministra va avançar el pròxim inici de la signatura de convenis amb les comunitats autònomes per a activar el Programa d’Incorporació de Talent Docent i Investigador de les Universitats Públiques Espanyoles, amb el qual el Govern finançarà la contractació de 3.400 professors ajudants doctor a partir d’este curs 2024-2025 i durant sis anys.

Morant ha celebrat que arranca un curs “molt important” per a “fer front a l’època de les retallades, que va impedir l’accés a la universitat en condicions de normalitat a centenars de docents que són investigadors també en la universitat”.

A més, ha traslladat el seu “suport total” a la universitat pública com a “garantia de la investigació”. “La Universitat Politècnica i la resta d’universitats públiques valencianes tenen l’oportunitat d’ajudar-nos a assumir els grans reptes de la societat a través de la seua actuació sobre i el seu impacte sobre la societat”, ha asseverat, i ha tornat a defensar el seu paper com a “ascensor social que garantix igualtat d’oportunitats”.

En esta línia, la titular d’Universitats ha destacat que “a dia de hui tenim el major nombre de beques en la història del nostre país” i que “el Govern està finançant la baixada de les matrícules perquè tot el que vulga estudiar i que tinga un bon currículum acadèmic no tinga un problema econòmic, vinga d’on vinga i siga el que siga el bressol econòmic de la seua família”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.