Morant anuncia la contractació de 426 professors en les universitats públiques valencianes

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha anunciat que el Govern, la Generalitat i les universitats públiques valencianes signaran un conveni que suposarà «només a la Comunitat, la incorporació de 426 professors sol en este curs, finançats pel Govern d’Espanya amb un poc més de cent milions d’euros». Es tracta d’un pla estatal en el qual se signaran convenis amb la resta d’autonomies.

«Amb això volem reparar les retallades, estabilitzar a les plantilles, rejovenir-les i, per descomptat, aportar el nostre gra d’arena perquè es puga aplicar la Llei Orgànica del Sistema Universitari, que és una bona llei que modernitza el sistema universitari en el nostre país», ha manifestat abans de l’acte d’obertura de curs de les universitats públiques valencianes, celebrat a la Politècnica de València (UPV).

La setmana passada, la ministra va avançar el pròxim inici de la signatura de convenis amb les comunitats autònomes per a activar el Programa d’Incorporació de Talent Docent i Investigador de les Universitats Públiques Espanyoles, amb el qual el Govern finançarà la contractació de 3.400 professors ajudants doctor a partir d’este curs 2024-2025 i durant sis anys.

Morant ha celebrat que arranca un curs «molt important» per a «fer front a l’època de les retallades, que va impedir l’accés a la universitat en condicions de normalitat a centenars de docents que són investigadors també en la universitat».

A més, ha traslladat el seu «suport total» a la universitat pública com a «garantia de la investigació». «La Universitat Politècnica i la resta d’universitats públiques valencianes tenen l’oportunitat d’ajudar-nos a assumir els grans reptes de la societat a través de la seua actuació sobre i el seu impacte sobre la societat», ha asseverat, i ha tornat a defensar el seu paper com a «ascensor social que garantix igualtat d’oportunitats».

En esta línia, la titular d’Universitats ha destacat que «a dia de hui tenim el major nombre de beques en la història del nostre país» i que «el Govern està finançant la baixada de les matrícules perquè tot el que vulga estudiar i que tinga un bon currículum acadèmic no tinga un problema econòmic, vinga d’on vinga i siga el que siga el bressol econòmic de la seua família».

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.