Morant anuncia la contractació de 426 professors en les universitats públiques valencianes

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha anunciat que el Govern, la Generalitat i les universitats públiques valencianes signaran un conveni que suposarà “només a la Comunitat, la incorporació de 426 professors sol en este curs, finançats pel Govern d’Espanya amb un poc més de cent milions d’euros”. Es tracta d’un pla estatal en el qual se signaran convenis amb la resta d’autonomies.

“Amb això volem reparar les retallades, estabilitzar a les plantilles, rejovenir-les i, per descomptat, aportar el nostre gra d’arena perquè es puga aplicar la Llei Orgànica del Sistema Universitari, que és una bona llei que modernitza el sistema universitari en el nostre país”, ha manifestat abans de l’acte d’obertura de curs de les universitats públiques valencianes, celebrat a la Politècnica de València (UPV).

La setmana passada, la ministra va avançar el pròxim inici de la signatura de convenis amb les comunitats autònomes per a activar el Programa d’Incorporació de Talent Docent i Investigador de les Universitats Públiques Espanyoles, amb el qual el Govern finançarà la contractació de 3.400 professors ajudants doctor a partir d’este curs 2024-2025 i durant sis anys.

Morant ha celebrat que arranca un curs “molt important” per a “fer front a l’època de les retallades, que va impedir l’accés a la universitat en condicions de normalitat a centenars de docents que són investigadors també en la universitat”.

A més, ha traslladat el seu “suport total” a la universitat pública com a “garantia de la investigació”. “La Universitat Politècnica i la resta d’universitats públiques valencianes tenen l’oportunitat d’ajudar-nos a assumir els grans reptes de la societat a través de la seua actuació sobre i el seu impacte sobre la societat”, ha asseverat, i ha tornat a defensar el seu paper com a “ascensor social que garantix igualtat d’oportunitats”.

En esta línia, la titular d’Universitats ha destacat que “a dia de hui tenim el major nombre de beques en la història del nostre país” i que “el Govern està finançant la baixada de les matrícules perquè tot el que vulga estudiar i que tinga un bon currículum acadèmic no tinga un problema econòmic, vinga d’on vinga i siga el que siga el bressol econòmic de la seua família”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.

Denuncien a un coordinador de seguretat per no auxiliar a un vigilant amb símptomes d’infart en FGV

Alternativa Sindical denúncia a un coordinador de seguretat d'FGV per una presumpta omision de socors a un vigilant que sufria sintomas d'infart en el lloc de comandament de València.

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.