Morant anuncia la contractació de 426 professors en les universitats públiques valencianes

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha anunciat que el Govern, la Generalitat i les universitats públiques valencianes signaran un conveni que suposarà “només a la Comunitat, la incorporació de 426 professors sol en este curs, finançats pel Govern d’Espanya amb un poc més de cent milions d’euros”. Es tracta d’un pla estatal en el qual se signaran convenis amb la resta d’autonomies.

“Amb això volem reparar les retallades, estabilitzar a les plantilles, rejovenir-les i, per descomptat, aportar el nostre gra d’arena perquè es puga aplicar la Llei Orgànica del Sistema Universitari, que és una bona llei que modernitza el sistema universitari en el nostre país”, ha manifestat abans de l’acte d’obertura de curs de les universitats públiques valencianes, celebrat a la Politècnica de València (UPV).

La setmana passada, la ministra va avançar el pròxim inici de la signatura de convenis amb les comunitats autònomes per a activar el Programa d’Incorporació de Talent Docent i Investigador de les Universitats Públiques Espanyoles, amb el qual el Govern finançarà la contractació de 3.400 professors ajudants doctor a partir d’este curs 2024-2025 i durant sis anys.

Morant ha celebrat que arranca un curs “molt important” per a “fer front a l’època de les retallades, que va impedir l’accés a la universitat en condicions de normalitat a centenars de docents que són investigadors també en la universitat”.

A més, ha traslladat el seu “suport total” a la universitat pública com a “garantia de la investigació”. “La Universitat Politècnica i la resta d’universitats públiques valencianes tenen l’oportunitat d’ajudar-nos a assumir els grans reptes de la societat a través de la seua actuació sobre i el seu impacte sobre la societat”, ha asseverat, i ha tornat a defensar el seu paper com a “ascensor social que garantix igualtat d’oportunitats”.

En esta línia, la titular d’Universitats ha destacat que “a dia de hui tenim el major nombre de beques en la història del nostre país” i que “el Govern està finançant la baixada de les matrícules perquè tot el que vulga estudiar i que tinga un bon currículum acadèmic no tinga un problema econòmic, vinga d’on vinga i siga el que siga el bressol econòmic de la seua família”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.