7.9 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Morant anuncia la contractació de 426 professors en les universitats públiques valencianes

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha anunciat que el Govern, la Generalitat i les universitats públiques valencianes signaran un conveni que suposarà “només a la Comunitat, la incorporació de 426 professors sol en este curs, finançats pel Govern d’Espanya amb un poc més de cent milions d’euros”. Es tracta d’un pla estatal en el qual se signaran convenis amb la resta d’autonomies.

“Amb això volem reparar les retallades, estabilitzar a les plantilles, rejovenir-les i, per descomptat, aportar el nostre gra d’arena perquè es puga aplicar la Llei Orgànica del Sistema Universitari, que és una bona llei que modernitza el sistema universitari en el nostre país”, ha manifestat abans de l’acte d’obertura de curs de les universitats públiques valencianes, celebrat a la Politècnica de València (UPV).

La setmana passada, la ministra va avançar el pròxim inici de la signatura de convenis amb les comunitats autònomes per a activar el Programa d’Incorporació de Talent Docent i Investigador de les Universitats Públiques Espanyoles, amb el qual el Govern finançarà la contractació de 3.400 professors ajudants doctor a partir d’este curs 2024-2025 i durant sis anys.

Morant ha celebrat que arranca un curs “molt important” per a “fer front a l’època de les retallades, que va impedir l’accés a la universitat en condicions de normalitat a centenars de docents que són investigadors també en la universitat”.

A més, ha traslladat el seu “suport total” a la universitat pública com a “garantia de la investigació”. “La Universitat Politècnica i la resta d’universitats públiques valencianes tenen l’oportunitat d’ajudar-nos a assumir els grans reptes de la societat a través de la seua actuació sobre i el seu impacte sobre la societat”, ha asseverat, i ha tornat a defensar el seu paper com a “ascensor social que garantix igualtat d’oportunitats”.

En esta línia, la titular d’Universitats ha destacat que “a dia de hui tenim el major nombre de beques en la història del nostre país” i que “el Govern està finançant la baixada de les matrícules perquè tot el que vulga estudiar i que tinga un bon currículum acadèmic no tinga un problema econòmic, vinga d’on vinga i siga el que siga el bressol econòmic de la seua família”.

Últimes notícies

el Japó es rendix davant les slippers valencianes amb sola de pneumàtic i ressons venecians

La firma Muné ha adaptat el calçat venecià a unes slippers amb sola de pneumàtic reciclat i plantilla de gel, i ha aconseguit obrir mercat al Japó amb un punt fix en Aichi.

Nit de Nadal amb cels coberts i ruixats en la Comunitat Valenciana

La Nit de Nadal arriba en la Comunitat Valenciana amb cels molt nuvolosos i ruixats, més probables i localment moderats en el litoral sud de València i el nord d'Alacant. Les mínimes baixen de manera lleugera i s'esperen gelades febles a l'interior, amb vent que rolará a nord en les hores centrals.

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.