Així és el mural de la Mare de Déu que ha pintat un artista valencià durant dotze hores

L’artista valencià Luis Lonjedo ha pintat este dimecres durant dotze hores un quadre gegant en honor a la Mare de Déu a la porta de la Basílica. Així mateix, tal com ha detallat l’artista, la principal novetat és que “pinte la imatge de la Verge i el xiquet Jesús sobre un llenç on està escrit a mà l’Himne de la Coronació, així li dona un toc d’autenticitat i és més personal”. Treballar amb esta base fa que, “a poc a poc, el dibuix va prenent protagonisme sobre la lletra i comença a sorgir la imatge, encara que queden paraules soltes”, al·lega.

La iniciativa és de Javier García, fundador d’ONGAKU, i consisteix en l’elaboració d’un llenç de grans dimensions, amb la imatge de la Verge dels Desemparats. Lonjedo ha començat a les 9 h del matí i ha finalitzat a les 00 h, en una de les portes de la Basílica, a la vista del divers públic que discorre per la plaça de la Verge.

El quadre romandrà exposat a l’interior de la Basílica durant uns dies i després passarà a formar part dels fons del Museu Mariano de la Basílica (MUMA).

Per realitzar esta obra, Lonjedo ha fet servir unes canyes de 2,5 metres de llarg on ha inserit els pinzells “per tindre una bona perspectiva i veure quina incidència té cada pinzellada al conjunt. En allunyar-me puc fer traços que amb la mà, de prop, no podria fer, és una tècnica emprada per molts pintors”, subratlla.

Així mateix, l’objectiu “és apropar la Verge als valencians, amb ajuda de l’art, tant amb la càmera de vídeo com amb els pinzells, per mostrar esta imatge a una plaça tan concorreguda com esta, amb la col·laboració de la Basílica”.

Per la seua banda, Javier García, impulsor d’este projecte, ha explicat que amb esta iniciativa senten que tenen “un altaveu per poder arribar a molta gent i reforçar valors, com la devoció per la patrona dels valencians, volem donar veu a tots els valencians que senten la Mare de Déu, i més encara, a Falles i este any del Centenari de la Coronació”. 

Últimes notícies

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que analitza la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil de la Delegació del Govern i a altres dos responsables vinculats a la resposta d'emergències.

La Mesa d’Educació no aconseguix frenar la vaga docent del 31 de març després de dos hores de negociació

La Conselleria d'Educació i els sindicats tanquen sense acord una reunió de més de dos hores i mantenen la vaga educativa del 31 de març a l'espera d'una nova Mesa el 16 d'abril.

Hugo Duro es veu capaç de superar el seu rècord de 13 gols amb el València

Hugo Duro, màxim golejador del València esta temporada, confia a superar el seu rècord de 13 gols i subratlla el paper de l'equip i de Mestalla en el seu millor moment com a davanter.

Presó provisional per al jove acusat de matar a punyalades a un home després d’una disputa per una reforma

Un jove de 22 anys entra a la presó provisional acusat d'apunyalar per l'esquena a un home de 48 anys a Torrent després d'una disputa per una reforma en la seua vivenda. La Policia Nacional li va localitzar ocult a Alaquàs i no es descarten més detencions.

La Ciutat de les Arts i les Ciències inaugura l’exposició Genoma i estructura escultòrica de Park Eun Sun

La Ciutat de les Arts i les Ciències inaugura l'exposició Genoma i estructura escultòrica de l'escultor sud-coreà Park Eun Sun, amb huit peces de gran format en marbre, acer i granit distribuïdes en interior i exterior del complex.

La nova APP GVA+Salut incorpora SIP virtual i accés a imatges clíniques

La Conselleria de Sanitat ha renovat l'APP GVA+Salut amb targeta SIP virtual, accés a imatges clíniques i noves ferramentes digitals per a agilitzar l'atenció i donar més autonomia al pacient.

Set detinguts per usar associacions cannábicas de Torrevieja com a punts de venda de droga

La Guàrdia Civil arresta a set responsables de cinc associacions cannábicas de Torrevieja per utilitzar-les com a punts de venda de marihuana i haixix, amb un menor implicat en l'activitat.

Espanya es mesura a Sèrbia amb el retorn de Rodri, Lamine Yamal i Pedri i el dubte de Joan García

La selecció espanyola afronta un amistós exigent davant Sèrbia en La Ceràmica, amb el retrobament de Rodri, Lamine Yamal i Pedri i la possible posada de llarg de Joan García en la porteria.