10.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Així és el mural de la Mare de Déu que ha pintat un artista valencià durant dotze hores

L’artista valencià Luis Lonjedo ha pintat este dimecres durant dotze hores un quadre gegant en honor a la Mare de Déu a la porta de la Basílica. Així mateix, tal com ha detallat l’artista, la principal novetat és que “pinte la imatge de la Verge i el xiquet Jesús sobre un llenç on està escrit a mà l’Himne de la Coronació, així li dona un toc d’autenticitat i és més personal”. Treballar amb esta base fa que, “a poc a poc, el dibuix va prenent protagonisme sobre la lletra i comença a sorgir la imatge, encara que queden paraules soltes”, al·lega.

La iniciativa és de Javier García, fundador d’ONGAKU, i consisteix en l’elaboració d’un llenç de grans dimensions, amb la imatge de la Verge dels Desemparats. Lonjedo ha començat a les 9 h del matí i ha finalitzat a les 00 h, en una de les portes de la Basílica, a la vista del divers públic que discorre per la plaça de la Verge.

El quadre romandrà exposat a l’interior de la Basílica durant uns dies i després passarà a formar part dels fons del Museu Mariano de la Basílica (MUMA).

Per realitzar esta obra, Lonjedo ha fet servir unes canyes de 2,5 metres de llarg on ha inserit els pinzells “per tindre una bona perspectiva i veure quina incidència té cada pinzellada al conjunt. En allunyar-me puc fer traços que amb la mà, de prop, no podria fer, és una tècnica emprada per molts pintors”, subratlla.

Així mateix, l’objectiu “és apropar la Verge als valencians, amb ajuda de l’art, tant amb la càmera de vídeo com amb els pinzells, per mostrar esta imatge a una plaça tan concorreguda com esta, amb la col·laboració de la Basílica”.

Per la seua banda, Javier García, impulsor d’este projecte, ha explicat que amb esta iniciativa senten que tenen “un altaveu per poder arribar a molta gent i reforçar valors, com la devoció per la patrona dels valencians, volem donar veu a tots els valencians que senten la Mare de Déu, i més encara, a Falles i este any del Centenari de la Coronació”. 

Últimes notícies

Detingut a Paterna després que la seua filla de 2 anys ingerira anabolitzants a casa

La Policia Nacional ha detingut a un home de 36 anys després que la seua filla de dos anys ingerira anabolitzants en el seu domicili. La menor va ser atesa en un hospital i es van intervindre diverses substàncies.

Les intenses pluges mantenen actius els avisos en quatre comunitats mediterrànies

Les precipitacions i tempestes s'estenen durant tota la jornada amb avisos grocs per acumulacions ràpides i graníssol. La Comunitat Valenciana concentra l'episodi més advers, mentres Balears, Almeria i el sud-est afronten ruixats persistents i boires a la Meseta nord.

Més de 2.000 rajos en un dia baten el rècord de desembre en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana va registrar 2.057 rajos en una sola jornada, molt per damunt del màxim anterior per a desembre. La majoria va caure a la província de València.

L’OCU alerta d’abús d’additius i mescla de greixos en tortells de supermercat

L'OCU ha advertit este dilluns que cinc dels dotze tortells analitzats en el súper mesclen la nata amb greixos més barats i acumulen fins a 12 additius de mitjana. També assenyala una qualitat sensorial allunyada de l'elaboració artesana.

Exteriors assistix a Jakarta després del naufragi a Indonèsia i les famílies demanen privacitat

L'Ambaixada a Jakarta està parant atenció consular després del naufragi del divendres. S'ha trobat el cos d'una menor i continua la busca de tres espanyols.

Presó per a un home per robar en 31 vehicles i una vivenda a Oropesa

Un jutjat ha ordenat presó per a un detingut vinculat amb robatoris en 31 cotxes i un domicili a Oropesa. Va ser identificat després d'un dispositiu conjunt.

Mor Luana, la lleona més anciana del Bioparc als 20 anys per una malaltia pancreàtica

Luana, la lleona més anciana del Bioparc de València, ha mort als 20 anys per una malaltia pancreàtica. El parc va aplicar una eutanàsia per a evitar el seu sofriment.

Pluges fortes i persistents este dilluns a València, sud de Castelló i nord d’Alacant

Este dilluns es preveuen ruixats localment forts i persistents amb tempesta en la Comunitat Valenciana, especialment a València, sud de Castelló i nord d'Alacant. El vent rolará a la vesprada i la cota de neu quedarà entre 1.400 i 1.600 metres.