17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

El Parlament Europeu prohibix l’entrada a Carles Puigdemont

El Parlament Europeu denega l'entrada de Puigdemont a l'edifici de la CE

El Parlament Europeu denega l’entrada de Puigdemont a l’edifici de la CE | Cedida

 

El Parlament Europeu, amb seu a Brussel·les i Estrasburg, ha prohibit l’entrada a l’expresident de la Generalitat catalana, Carles Puigdemont, arran de la reactivació de l’euroordre emesa pel magistrat Pablo Llarena. Segons informa l’Eurocambra, la tramitació «d’una nova euroordre contra Carles Puigdemont» ha provocat que «el Parlament Europeu haja procedit a reactivar la prohibició d’accés als edificis del Parlament que es va prendre en el seu moment dins el marc de la cooperació entre estats membres i institucions europees». 

 

Llarena alça la suspensió de Puigdemont com a diputat 

Paral·lelament, el jutge del Suprem Pablo Llarena ha notificat este dimarts, 15 d’octubre, al Parlament de Catalunya que alça la suspensió de Carles Puigdemont com a diputat després de què en la sentència del tribunal haja caigut el delicte de rebel·lió. En estos moments, la mesura només afecta a Carles Puigdemont.

 

Segons fonts parlamentàries, ara es farà un informe com a pas formal per tal que Puigdemont torne a cobrar com a diputat del Parlament català. Una altra cosa és com votarà en el ple. És el diputat qui ha de fer una petició sobre com designar el vot en cas d’absència. Un tràmit que s’haurà de tractar en la Mesa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.