El Parlament Europeu prohibix l’entrada a Carles Puigdemont

El Parlament Europeu denega l'entrada de Puigdemont a l'edifici de la CE

El Parlament Europeu denega l’entrada de Puigdemont a l’edifici de la CE | Cedida

 

El Parlament Europeu, amb seu a Brussel·les i Estrasburg, ha prohibit l’entrada a l’expresident de la Generalitat catalana, Carles Puigdemont, arran de la reactivació de l’euroordre emesa pel magistrat Pablo Llarena. Segons informa l’Eurocambra, la tramitació «d’una nova euroordre contra Carles Puigdemont» ha provocat que «el Parlament Europeu haja procedit a reactivar la prohibició d’accés als edificis del Parlament que es va prendre en el seu moment dins el marc de la cooperació entre estats membres i institucions europees». 

 

Llarena alça la suspensió de Puigdemont com a diputat 

Paral·lelament, el jutge del Suprem Pablo Llarena ha notificat este dimarts, 15 d’octubre, al Parlament de Catalunya que alça la suspensió de Carles Puigdemont com a diputat després de què en la sentència del tribunal haja caigut el delicte de rebel·lió. En estos moments, la mesura només afecta a Carles Puigdemont.

 

Segons fonts parlamentàries, ara es farà un informe com a pas formal per tal que Puigdemont torne a cobrar com a diputat del Parlament català. Una altra cosa és com votarà en el ple. És el diputat qui ha de fer una petició sobre com designar el vot en cas d’absència. Un tràmit que s’haurà de tractar en la Mesa.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.