Pérez Llorca recolza a Catalá i confia en el seu bon fer davant la investigació d’Anticorrupció

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat el seu respecte a qualsevol tipus d’investigació judicial i fiscal, al mateix temps que ha manifestat una confiança plena en el bon fer de l’alcaldessa de València, María José Catalá, a la qual ha definit com una dirigent fantàstica per a la ciutat.

La posició de Pérez Llorca es coneix després de transcendir que la Fiscalia Anticorrupció investiga a l’alcaldessa de València i a la presidenta del Port, Mar Chao, al costat d’altres càrrecs públics, per suposats delictes de prevaricació i tràfic d’influències vinculats a processos de col·locació de personal. Es tracta de diligències en marxa que, segons ha subratllat, formen part de les funcions habituals de la Justícia i del Ministeri Públic quan detecten possibles irregularitats administratives.

Respecte a la investigació i defensa de l’alcaldessa

Pérez Llorca ha insistit que, en este moment, no disposa d’informació detallada sobre el contingut de les actuacions obertes ni sobre l’abast concret de les sospites. Ha recalcat que no s’ha parlat d’imputacions ni de processaments, sinó únicament que s’estan realitzant investigacions preliminars. En este context, ha evitat entrar en valoracions de fons i ha remarcat que correspon a la Fiscalia i als tribunals aclarir els fets.

Davant les preguntes dels mitjans de comunicació després d’un acte a l’Hospital La Fe de València, el president ha reiterat que el seu paper no és interferir ni condicionar eixes perquisicions, sinó respectar el seu desenrotllament. Ha explicat que, en un Estat de dret, els òrgans judicials i la Fiscalia han de poder treballar amb autonomia i sense pressions polítiques, especialment en assumptes relacionats amb possibles delictes de corrupció o d’abús de poder.

Malgrat eixa prudència, Pérez Llorca ha volgut deixar clara la seua confiança personal i política en l’alcaldessa. Ha assegurat que creu totalment en el bon fer de Catalá i que, al seu juí, està exercint una labor molt positiva al capdavant de l’Ajuntament de València. Al seu entendre, este suport es basa en la gestió que ve desenrotllant a la ciutat i en la manera en què afronta el dia a dia municipal.

En relació amb la presidenta del Port de València, Mar Chao, el president ha assenyalat que des de fa temps es publiquen informacions negatives sobre la seua figura. No obstant això, ha apuntat que, malgrat la reiteració d’eixes notícies crítiques, la realitat és que fins ara no s’ha produït un avanç major en termes de responsabilitats penals o decisions judicials més contundents. Amb esta reflexió, ha suggerit que és habitual que càrrecs de rellevància institucional es vegen sotmesos a un intens escrutini públic sense que això implique necessàriament la comissió de delictes.

Pérez Llorca ha conclòs subratllant una vegada més que mostra un respecte màxim a qualsevol tipus d’investigació que es pose en marxa. Al mateix temps, ha reafirmat que manté intacta la seua confiança en l’alcaldessa de València, a la qual considera una peça clau per a la ciutat i per a l’estabilitat institucional, convençut que la seua actuació s’ajusta a la legalitat i als principis de bon govern mentres avancen les diligències d’Anticorrupció.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.