Plataforma per l’Ensenyament no descarta anar a la justícia per la consulta de llengua i anima a protestar contra Mazón

VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic ha convocat pares i mares a participar dissabte que ve en la nova manifestació per a exigir la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, per la seua gestió en la dana, com a secció de l’àmbit educatiu, per a protestar per la «quantitat d’errors i conflictes» que està registrant la consulta sobre la llengua base i ha tornat a exigir la seua invalidació.

Així, ho ha assenyalat el president de FAMPA-València i portaveu de la Plataforma, Rubén Pacheco, en una roda de premsa davant de la seu de la Conselleria d’Educació per a anunciar les pròximes mesures que adoptaran davant de «les incidències de les famílies per a emplenar correctament la consulta per la llengua».

Ha reclamat l’anul·lació de la consulta i ha demanat a les famílies que se sumen a la manifestació contra Mazón «pel mal funcionament que està tenint la consulta, els dubtes i els conflictes que està generant» i per «la repressió d’Inspecció Educativa, per indicació de Conselleria, contra els centres educatius, professors, contra les mares i pares i les AMPA que promouen el vot al valencià». Així mateix, la Plataforma ha donat el seu suport a la vaga convocada pel Sindicat d’Estudiants per al 4 de març.

Pacheco ha explicat que encara no s’ha pogut fer un recompte de les queixes per les incidències perquè estan «rebent una enorme quantitat» a causa de les «moltes errades del sistema i a la mala programació d’esta consulta», «no per falta d’habilitat de les persones que estan intentant fer efectiu el seu vot», ha recalcat.

Per això, ha instat a Conselleria a «resoldre les queixes i donar la possibilitat immediata a les famílies de corregir el seu vot perquè les errades són atribuïbles al sistema».

I ha destacat que si no es retira la consulta acompanyaran a totes les famílies que vulguen presentar alguna reclamació i per a açò ja tenen preparats els escrits perquè puguen emplenar les seues dades i agregar la informació que consideren oportuna i enviar-ho tant al registre d’entrada de la Direcció General d’Ordenació com a la de Política Lingüística.

De la mateixa manera, continuaran amb mesures de protesta, com a manifestacions, i no descarten acudir a la Justícia: «Representarem les famílies fins a on siga necessari, si cal portar-les als tribunals, les portarem».

Últimes notícies

Arenales del Sol reunirà en setembre les finals de les Lligues Nacionals de Triatló

La platja d’Arenales del Sol acollirà els dies 12 i 13 de setembre les jornades decisives de les Lligues Nacionals de Triatló, amb tres Campionats d’Espanya en format SuperSprint i relleus mixtos.

Fiscalia obri un expedient per aclarir si Vox va rebre informació reservada

La Inspecció Fiscal de l'Estat ha obert un expedient governatiu arran d'una queixa de Compromís sobre una possible filtració d'informació reservada a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Sense avisos de robatoris als pobles desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha confirmat que no hi ha constància de robatoris ni pillatges als municipis de l’interior de Castelló desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, que continua actiu i amb diverses zones encara evacuades.

Metges alerten del fum dels incendis: el principal risc per a la salut

Societats mèdiques advertixen que el fum dels incendis forestals és el principal risc per a la salut, sobretot per a xiquets, majors, embarassades i pacients crònics, i oferixen pautes clares d’autoprotecció.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua fora de control després de cremar 8.500 hectàrees

El gran incendi forestal de la Vall d’Uixó encadena quatre jornades actiu després de calcinar 8.500 hectàrees. El perímetre no ha crescut de nit, però el foc continua sense controlar i manté desallotjaments i confinaments.

Nou cos tècnic del Valencia Basket amb l’arribada destacada d’Israel González

El Valencia Basket ha definit el cos tècnic del primer equip masculí per a la temporada 2026-27, amb Xavi Albert al capdavant i la incorporació destacada d’Israel González com a ajudant principal. L’estructura es completa amb diverses novetats en l’àrea de vídeo, rendiment, fisioteràpia i serveis mèdics.

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.
FILMOTECA D'ESTIU