El pont més gran de Baltimore s’enfonsa per la col·lisió d’un vaixell contra un dels seus pilars

El pont Francis Scott Key de la ciutat estatunidenca de Baltimore, situada a l’estat de Maryland (nord-est), s’ha esfonsat este dimarts a causa de la col·lisió d’un vaixell de càrrega contra l’estructura, provocant la caiguda de diversos vehicles al riu Patapsco.

L’Autoritat de Transport de Baltimore ha confirmat en un breu missatge al seu compte a la xarxa social ‘X’ que part del pont, el més gran de la ciutat, «va col·lapsar després de ser colpejat per un vaixell». «Zona activa», ha manifestat, abans d’emetre una «gran alerta de trànsit a Baltimore».

En este sentit, l’alcalde de Baltimore, Brandon Scott, ha dit al seu compte en esta mateixa xarxa social que es dirigeix al lloc del succés i ha confirmat que «hi ha personal dels serveis d’emergència al lloc». «Els esforços (de rescat) estan en marxa», ha afirmat.

Així mateix, el cap del comtat de Baltimore, Johnny Olszewski, ha apuntat a ‘X’ que té constància del succés al pont i que està en contacte amb l’alcalde i amb els serveis d’emergència. «Els esforços de rescat estan en marxa. Preguen pels afectats», ha afegit.

Fonts del Departament de Bombers de Baltimore han detallat en declaracions concedides a la cadena de televisió CBS que ara com ara no està clar quants vehicles han caigut al riu, si bé han confirmat que «hi ha almenys set persones» a les aigües del Patapsco.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.