El pont més gran de Baltimore s’enfonsa per la col·lisió d’un vaixell contra un dels seus pilars

El pont Francis Scott Key de la ciutat estatunidenca de Baltimore, situada a l’estat de Maryland (nord-est), s’ha esfonsat este dimarts a causa de la col·lisió d’un vaixell de càrrega contra l’estructura, provocant la caiguda de diversos vehicles al riu Patapsco.

L’Autoritat de Transport de Baltimore ha confirmat en un breu missatge al seu compte a la xarxa social ‘X’ que part del pont, el més gran de la ciutat, «va col·lapsar després de ser colpejat per un vaixell». «Zona activa», ha manifestat, abans d’emetre una «gran alerta de trànsit a Baltimore».

En este sentit, l’alcalde de Baltimore, Brandon Scott, ha dit al seu compte en esta mateixa xarxa social que es dirigeix al lloc del succés i ha confirmat que «hi ha personal dels serveis d’emergència al lloc». «Els esforços (de rescat) estan en marxa», ha afirmat.

Així mateix, el cap del comtat de Baltimore, Johnny Olszewski, ha apuntat a ‘X’ que té constància del succés al pont i que està en contacte amb l’alcalde i amb els serveis d’emergència. «Els esforços de rescat estan en marxa. Preguen pels afectats», ha afegit.

Fonts del Departament de Bombers de Baltimore han detallat en declaracions concedides a la cadena de televisió CBS que ara com ara no està clar quants vehicles han caigut al riu, si bé han confirmat que «hi ha almenys set persones» a les aigües del Patapsco.

Últimes notícies

El Govern responsabilitza a l’Ajuntament de València de gestionar l’acampada de docents

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana sosté que és l'Ajuntament de València qui ha d'autoritzar i, si és el cas, retirar l'acampada de docents en la plaça de la Verge, en el marc de la vaga indefinida iniciada l'11 de maig.

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.