El pont més gran de Baltimore s’enfonsa per la col·lisió d’un vaixell contra un dels seus pilars

El pont Francis Scott Key de la ciutat estatunidenca de Baltimore, situada a l’estat de Maryland (nord-est), s’ha esfonsat este dimarts a causa de la col·lisió d’un vaixell de càrrega contra l’estructura, provocant la caiguda de diversos vehicles al riu Patapsco.

L’Autoritat de Transport de Baltimore ha confirmat en un breu missatge al seu compte a la xarxa social ‘X’ que part del pont, el més gran de la ciutat, «va col·lapsar després de ser colpejat per un vaixell». «Zona activa», ha manifestat, abans d’emetre una «gran alerta de trànsit a Baltimore».

En este sentit, l’alcalde de Baltimore, Brandon Scott, ha dit al seu compte en esta mateixa xarxa social que es dirigeix al lloc del succés i ha confirmat que «hi ha personal dels serveis d’emergència al lloc». «Els esforços (de rescat) estan en marxa», ha afirmat.

Així mateix, el cap del comtat de Baltimore, Johnny Olszewski, ha apuntat a ‘X’ que té constància del succés al pont i que està en contacte amb l’alcalde i amb els serveis d’emergència. «Els esforços de rescat estan en marxa. Preguen pels afectats», ha afegit.

Fonts del Departament de Bombers de Baltimore han detallat en declaracions concedides a la cadena de televisió CBS que ara com ara no està clar quants vehicles han caigut al riu, si bé han confirmat que «hi ha almenys set persones» a les aigües del Patapsco.

Últimes notícies

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.