L’Agència Tributària Valenciana ha facilitat la presentació de 29.314 declaracions de la renda a una setmana del tancament de la campanya, gràcies a l’assistència telefònica i presencial posada en marxa per a ajudar els contribuents en el compliment de les seues obligacions tributàries.
El programa Més prop de tu ha permés presentar 16.300 declaracions mitjançant punts d’atenció habilitats al llarg de la Comunitat Valenciana. Aquesta xarxa busca acostar el servei a la ciutadania i facilitar la tramitació de la declaració de la renda.
A més, el programa Li telefonem ha sumat 8.345 declaracions presentades telefònicament en menys d’un mes. Aquest servei ha operat entre el 6 i el 29 de maig. D’altra banda, l’Institut Valencià d’Atenció Social-Sanitària ha presentat 4.177 declaracions de persones tutelades per la Generalitat.
Prop de 70 punts d’atenció
El termini per a presentar la declaració de la renda 2025 finalitza el 30 de juny. Fins a eixa data, els contribuents poden continuar rebent assessorament i presentar la seua declaració en prop de 70 punts d’atenció.
Aquests punts se situen en les tres seus provincials de l’Agència Tributària Valenciana, en les oficines liquidadores de la Comunitat Valenciana i en els municipis d’Ademuz, Ayora i Paiporta.
La Generalitat manté aquests programes amb l’objectiu d’oferir una atenció tributària pròxima, gratuïta i accessible per a tota la ciutadania. El servei resulta especialment útil per a les persones que necessiten suport presencial per a fer les gestions amb més comoditat i seguretat.
Horaris i cita prèvia
L’horari general d’atenció presencial en la seu central i en les delegacions de l’ATV a València, Alacant i Castelló de la Plana, així com en l’oficina de Paiporta, és dilluns, dimarts i dijous de 9.00 a 14.30 hores i de 16.00 a 19.00 hores. Els dimecres i divendres, l’atenció es presta de 9.00 a 15.00 hores.
Les oficines liquidadores atenen dilluns, dimarts i dijous de 9.00 a 14.00 hores i de 15.00 a 16.30 hores. Els dimecres i divendres obrin de 9.00 a 15.00 hores. A Ademuz, el servei es presta els dimarts, mentre que a Ayora funciona els dijous.
El termini per a sol·licitar cita prèvia romandrà obert fins al 29 de juny. Els contribuents poden gestionar-la a través de la web de l’AEAT, mitjançant l’app Agencia Tributaria o per telèfon, de dilluns a divendres, entre les 9.00 i les 19.00 hores, en els números 91 553 00 71 i 901 22 33 44.
Deduccions autonòmiques
La Generalitat manté, per tercer any consecutiu, les deduccions en el tram autonòmic de l’IRPF vinculades a despeses sanitàries, salut mental, pràctica esportiva i activitats saludables.
Aquest exercici incorpora com a novetat l’ampliació dels llindars de renda per a aplicar aquestes deduccions. Poden beneficiar-se’n contribuents amb una base liquidable de fins a 60.000 euros en declaració individual i de fins a 78.000 euros en declaració conjunta.
A més, en l’exercici fiscal actual s’ha introduït una nova deducció autonòmica dirigida a fomentar la formació musical i donar suport a l’activitat cultural i musical de la Comunitat Valenciana.








