Robles assegura que portara la Reial Senyera ‘amb molta il·lusió, gana’ i ‘respecte als senyals d’identitat’

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, portadora de la Reial Senyera durant la Processó Cívica del Dia de la Comunitat València, ha assegurat hui dimarts, vespra d’esta celebració, que portarà esta bandera “amb molta il·lusió, amb molta gana” i amb “respecte als senyals d’identitat” dels valencians.

“La Reial Senyera és el símbol que unix a tots els valencians i les valencianes”, ha afirmat Robles, que s’ha pronunciat d’esta manera després de l’acte de trasllat de la insígnia des del Museu Històric Municipal, situat a l’Ajuntament, fins al Saló de Cristall del consistori perquè quede allí exposada fins a l’inici de la Processó Cívica d’este dimecres i puga ser visitada pels ciutadans.

“Hui donem el tret d’eixida a este 9 d’Octubre”, ha afirmat la representant de Compromís, que ha assenyalat que afronta aquest jornada amb “honor” i uns “nervis” que són “compartits amb la ciutat” i estan “plens d’alegria”.

“Per a mi és un honor poder passar pels carrers de València i oferir a tota la ciutadania el nostre esforç, perquè puguem compartir este sentiment cap als nostres símbols demà”, ha manifestat l’edil.

Papi Robles ha indicat que Compromís “sempre” ha “lluitat molt perquè la processó” del 9 d’Octubre “siga cívica i compartida per tota la ciutadania”. “Per tant, demà faré tota la processó amb un somriure” i “amb tota la força” i “il·lusió” que “tinc dins del meu cos”, ha asseverat. “Amb este somriure traurem la Senyera, i amb tot el respecte als nostres senyals d’identitat”, ha agregat.

La regidora, que ha recordat que és murciana de naixement i valenciana d’adopció, ha considerat que el Dia de la Comunitat Valenciana ha de reivindicar-se “no només a la ciutat de València” sinó a tota l’autonomia.

Preguntada per la seua decisió de no entrar en la Catedral per a assistir a l’Et Deum que s’oferirà en ella durant la Processó Cívica, Robles ha explicat que portarà la Reial Senyera durant tot el recorregut excepte per a entrar en el temple.

En este moment serà l’alcaldessa de la capital valenciana, María José Catalá, qui agafe la Reial Senyera per a l’acte religiós. Quan este concloga, la primera edil retornarà a Robles la bandera perquè seguisca l’itinerari.

“Per a Compromís és fonamental que en esta processó puga participar tothom i que siga el més inclusiva possible. Per tant, entenem que en un espai que és excloent nosaltres no hem de participar”, ha manifestat la portaveu.

“Entenem que esta processó ha de ser cívica”, ha remarcat Papi Robles, que ha assenyalat que la seua formació política ha pogut “parlar amb l’arquebisbe –de València, Enrique Benavent– per a traslladar-li esta posició i els seus “respectes”.

“UN ESPAI COMÚ”

L’edil ha comentat també que el seu grup va proposar a l’alcaldessa que “si volia que la Senyera entrara a la Catedral”, això es fera “abans o després de la Processó Cívica amb la finalitat de “trobar un espai comú per a tots els valencians i valencianes”.

La representant de Compromís ha lamentat que este plantejament no fóra acceptat i ha detallat que el seu grup, per “coherència” no entrarà a la Catedral. Després d’això, ha insistit que portara la Reial Senyera “durant tota la Processó Cívica” amb “molta il·lusió i amb molta gana”.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.