20.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Robles assegura que portara la Reial Senyera ‘amb molta il·lusió, gana’ i ‘respecte als senyals d’identitat’

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, portadora de la Reial Senyera durant la Processó Cívica del Dia de la Comunitat València, ha assegurat hui dimarts, vespra d’esta celebració, que portarà esta bandera “amb molta il·lusió, amb molta gana” i amb “respecte als senyals d’identitat” dels valencians.

“La Reial Senyera és el símbol que unix a tots els valencians i les valencianes”, ha afirmat Robles, que s’ha pronunciat d’esta manera després de l’acte de trasllat de la insígnia des del Museu Històric Municipal, situat a l’Ajuntament, fins al Saló de Cristall del consistori perquè quede allí exposada fins a l’inici de la Processó Cívica d’este dimecres i puga ser visitada pels ciutadans.

“Hui donem el tret d’eixida a este 9 d’Octubre”, ha afirmat la representant de Compromís, que ha assenyalat que afronta aquest jornada amb “honor” i uns “nervis” que són “compartits amb la ciutat” i estan “plens d’alegria”.

“Per a mi és un honor poder passar pels carrers de València i oferir a tota la ciutadania el nostre esforç, perquè puguem compartir este sentiment cap als nostres símbols demà”, ha manifestat l’edil.

Papi Robles ha indicat que Compromís “sempre” ha “lluitat molt perquè la processó” del 9 d’Octubre “siga cívica i compartida per tota la ciutadania”. “Per tant, demà faré tota la processó amb un somriure” i “amb tota la força” i “il·lusió” que “tinc dins del meu cos”, ha asseverat. “Amb este somriure traurem la Senyera, i amb tot el respecte als nostres senyals d’identitat”, ha agregat.

La regidora, que ha recordat que és murciana de naixement i valenciana d’adopció, ha considerat que el Dia de la Comunitat Valenciana ha de reivindicar-se “no només a la ciutat de València” sinó a tota l’autonomia.

Preguntada per la seua decisió de no entrar en la Catedral per a assistir a l’Et Deum que s’oferirà en ella durant la Processó Cívica, Robles ha explicat que portarà la Reial Senyera durant tot el recorregut excepte per a entrar en el temple.

En este moment serà l’alcaldessa de la capital valenciana, María José Catalá, qui agafe la Reial Senyera per a l’acte religiós. Quan este concloga, la primera edil retornarà a Robles la bandera perquè seguisca l’itinerari.

“Per a Compromís és fonamental que en esta processó puga participar tothom i que siga el més inclusiva possible. Per tant, entenem que en un espai que és excloent nosaltres no hem de participar”, ha manifestat la portaveu.

“Entenem que esta processó ha de ser cívica”, ha remarcat Papi Robles, que ha assenyalat que la seua formació política ha pogut “parlar amb l’arquebisbe –de València, Enrique Benavent– per a traslladar-li esta posició i els seus “respectes”.

“UN ESPAI COMÚ”

L’edil ha comentat també que el seu grup va proposar a l’alcaldessa que “si volia que la Senyera entrara a la Catedral”, això es fera “abans o després de la Processó Cívica amb la finalitat de “trobar un espai comú per a tots els valencians i valencianes”.

La representant de Compromís ha lamentat que este plantejament no fóra acceptat i ha detallat que el seu grup, per “coherència” no entrarà a la Catedral. Després d’això, ha insistit que portara la Reial Senyera “durant tota la Processó Cívica” amb “molta il·lusió i amb molta gana”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere

El president ha reclamat unitat i comprensió per a combatre la violència de gènere i ha evitat entrar en dogmes ideològics, després del crim masclista de Benicàssim.

Avís groc el dimecres per ratxes de 80 km/h a l’interior d’Alacant i València

Aemet ha establit per a la vesprada del dimecres l'avís groc a l'interior d'Alacant i València per ratxes de fins a 80 km/h. També hi haurà avís per fenòmens costaners en el litoral sud de Castelló i en el nord de València amb vent de 50-60 km/h.

La plantilla de Aemet a València exigix millors retribucions i reforços

Treballadors i sindicats han exigit en una concentració millores salarials, més ocupació pública i una negociació real, davant vacants i sobrecàrrega de torns.

Dos adjudicataris renuncien a les vivendes públiques investigades a Alacant

Dos dels 140 adjudicataris de VPP a la Platja de Sant Joan han renunciat. L'alcalde demana que els qui van rebre una vivenda de manera il·legítima la retornen.

El Suprem fixa que cridar a un immigrant ‘negre de merda’ és delicte d’odi

El Tribunal Suprem ha confirmat una condemna per dir 'negre de merda' i 'mico' a l'amo d'un bar a València i establix que eixos insults constituïxen delicte d'odi. La resolució manté presó, multa i inhabilitació i reforça que atacar per raça o nacionalitat és penalment rellevant.

València acull una Copa del Rei oberta en un Roig Arena imponent

El torneig arranca el dijous amb un quadre exigent, el retorn de Baskonia, Ricky Rubio i Xavi Pascual, i un ambient de ple en el nou Roig Arena.

València Basket: solidesa de projecte enfront de la maledicció de l’amfitrió

L'equip taronja encara la fase final com a amfitrió en el Roig Arena, amb un 70% de victòries i l'impuls de la Supercopa. L'estadística avisa: des de 1996 només un amfitrió ha alçat el trofeu.

Dos adjudicataris de vivendes públiques investigades a Alacant renuncien a les cases

Dos dels 140 adjudicataris de les VPP de la Platja de Sant Joan han renunciat a les vivendes, segons va anunciar l'alcalde d'Alacant. Les cases estan sota investigació.