19 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Robles assegura que portara la Reial Senyera ‘amb molta il·lusió, gana’ i ‘respecte als senyals d’identitat’

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, portadora de la Reial Senyera durant la Processó Cívica del Dia de la Comunitat València, ha assegurat hui dimarts, vespra d’esta celebració, que portarà esta bandera “amb molta il·lusió, amb molta gana” i amb “respecte als senyals d’identitat” dels valencians.

“La Reial Senyera és el símbol que unix a tots els valencians i les valencianes”, ha afirmat Robles, que s’ha pronunciat d’esta manera després de l’acte de trasllat de la insígnia des del Museu Històric Municipal, situat a l’Ajuntament, fins al Saló de Cristall del consistori perquè quede allí exposada fins a l’inici de la Processó Cívica d’este dimecres i puga ser visitada pels ciutadans.

“Hui donem el tret d’eixida a este 9 d’Octubre”, ha afirmat la representant de Compromís, que ha assenyalat que afronta aquest jornada amb “honor” i uns “nervis” que són “compartits amb la ciutat” i estan “plens d’alegria”.

“Per a mi és un honor poder passar pels carrers de València i oferir a tota la ciutadania el nostre esforç, perquè puguem compartir este sentiment cap als nostres símbols demà”, ha manifestat l’edil.

Papi Robles ha indicat que Compromís “sempre” ha “lluitat molt perquè la processó” del 9 d’Octubre “siga cívica i compartida per tota la ciutadania”. “Per tant, demà faré tota la processó amb un somriure” i “amb tota la força” i “il·lusió” que “tinc dins del meu cos”, ha asseverat. “Amb este somriure traurem la Senyera, i amb tot el respecte als nostres senyals d’identitat”, ha agregat.

La regidora, que ha recordat que és murciana de naixement i valenciana d’adopció, ha considerat que el Dia de la Comunitat Valenciana ha de reivindicar-se “no només a la ciutat de València” sinó a tota l’autonomia.

Preguntada per la seua decisió de no entrar en la Catedral per a assistir a l’Et Deum que s’oferirà en ella durant la Processó Cívica, Robles ha explicat que portarà la Reial Senyera durant tot el recorregut excepte per a entrar en el temple.

En este moment serà l’alcaldessa de la capital valenciana, María José Catalá, qui agafe la Reial Senyera per a l’acte religiós. Quan este concloga, la primera edil retornarà a Robles la bandera perquè seguisca l’itinerari.

“Per a Compromís és fonamental que en esta processó puga participar tothom i que siga el més inclusiva possible. Per tant, entenem que en un espai que és excloent nosaltres no hem de participar”, ha manifestat la portaveu.

“Entenem que esta processó ha de ser cívica”, ha remarcat Papi Robles, que ha assenyalat que la seua formació política ha pogut “parlar amb l’arquebisbe –de València, Enrique Benavent– per a traslladar-li esta posició i els seus “respectes”.

“UN ESPAI COMÚ”

L’edil ha comentat també que el seu grup va proposar a l’alcaldessa que “si volia que la Senyera entrara a la Catedral”, això es fera “abans o després de la Processó Cívica amb la finalitat de “trobar un espai comú per a tots els valencians i valencianes”.

La representant de Compromís ha lamentat que este plantejament no fóra acceptat i ha detallat que el seu grup, per “coherència” no entrarà a la Catedral. Després d’això, ha insistit que portara la Reial Senyera “durant tota la Processó Cívica” amb “molta il·lusió i amb molta gana”.

Últimes notícies

Presó provisional per al jove de 21 anys acusat d’agredir a un policia a Vinalesa

Un jutjat de Paterna ha ordenat presó provisional per a un jove de 21 anys per l'agressió que va deixar en coma a un agent anara de servici a Vinalesa. El menor detingut va quedar lliure sense mesures per decisió de la Fiscalia de Menors.

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.

Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.

Estabilitzat l’incendi en una nau de desballestament de motocicletes a Alboraia

El foc, originat sobre les 9.45 en un desballestament de motocicletes d'Alboraia, ha sigut estabilitzat al migdia sense ferits. Es mantindrà vigilància 24 hores.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no tenen dret a decidir pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón i ha acusat PP i Vox de voler imposar un relleu amb Juanfran Pérez Llorca. Diana Morant ha advertit a Feijóo i Abascal que no tenen dret a decidir pels valencians.

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.

València Basket i Tenerife se citen en el cim de la Lliga Endesa

València i Tenerife arriben amb 5-1 com a líders compartits i estils oposats. El conjunt taronja afronta el xoc després de doble setmana europea; Matt Costello és dubte.