Robles assegura que portara la Reial Senyera ‘amb molta il·lusió, gana’ i ‘respecte als senyals d’identitat’

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, portadora de la Reial Senyera durant la Processó Cívica del Dia de la Comunitat València, ha assegurat hui dimarts, vespra d’esta celebració, que portarà esta bandera «amb molta il·lusió, amb molta gana» i amb «respecte als senyals d’identitat» dels valencians.

«La Reial Senyera és el símbol que unix a tots els valencians i les valencianes», ha afirmat Robles, que s’ha pronunciat d’esta manera després de l’acte de trasllat de la insígnia des del Museu Històric Municipal, situat a l’Ajuntament, fins al Saló de Cristall del consistori perquè quede allí exposada fins a l’inici de la Processó Cívica d’este dimecres i puga ser visitada pels ciutadans.

«Hui donem el tret d’eixida a este 9 d’Octubre», ha afirmat la representant de Compromís, que ha assenyalat que afronta aquest jornada amb «honor» i uns «nervis» que són «compartits amb la ciutat» i estan «plens d’alegria».

«Per a mi és un honor poder passar pels carrers de València i oferir a tota la ciutadania el nostre esforç, perquè puguem compartir este sentiment cap als nostres símbols demà», ha manifestat l’edil.

Papi Robles ha indicat que Compromís «sempre» ha «lluitat molt perquè la processó» del 9 d’Octubre «siga cívica i compartida per tota la ciutadania». «Per tant, demà faré tota la processó amb un somriure» i «amb tota la força» i «il·lusió» que «tinc dins del meu cos», ha asseverat. «Amb este somriure traurem la Senyera, i amb tot el respecte als nostres senyals d’identitat», ha agregat.

La regidora, que ha recordat que és murciana de naixement i valenciana d’adopció, ha considerat que el Dia de la Comunitat Valenciana ha de reivindicar-se «no només a la ciutat de València» sinó a tota l’autonomia.

Preguntada per la seua decisió de no entrar en la Catedral per a assistir a l’Et Deum que s’oferirà en ella durant la Processó Cívica, Robles ha explicat que portarà la Reial Senyera durant tot el recorregut excepte per a entrar en el temple.

En este moment serà l’alcaldessa de la capital valenciana, María José Catalá, qui agafe la Reial Senyera per a l’acte religiós. Quan este concloga, la primera edil retornarà a Robles la bandera perquè seguisca l’itinerari.

«Per a Compromís és fonamental que en esta processó puga participar tothom i que siga el més inclusiva possible. Per tant, entenem que en un espai que és excloent nosaltres no hem de participar», ha manifestat la portaveu.

«Entenem que esta processó ha de ser cívica», ha remarcat Papi Robles, que ha assenyalat que la seua formació política ha pogut «parlar amb l’arquebisbe –de València, Enrique Benavent– per a traslladar-li esta posició i els seus «respectes».

«UN ESPAI COMÚ»

L’edil ha comentat també que el seu grup va proposar a l’alcaldessa que «si volia que la Senyera entrara a la Catedral», això es fera «abans o després de la Processó Cívica amb la finalitat de «trobar un espai comú per a tots els valencians i valencianes».

La representant de Compromís ha lamentat que este plantejament no fóra acceptat i ha detallat que el seu grup, per «coherència» no entrarà a la Catedral. Després d’això, ha insistit que portara la Reial Senyera «durant tota la Processó Cívica» amb «molta il·lusió i amb molta gana».

Últimes notícies

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.