Robles assegura que portara la Reial Senyera ‘amb molta il·lusió, gana’ i ‘respecte als senyals d’identitat’

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, portadora de la Reial Senyera durant la Processó Cívica del Dia de la Comunitat València, ha assegurat hui dimarts, vespra d’esta celebració, que portarà esta bandera «amb molta il·lusió, amb molta gana» i amb «respecte als senyals d’identitat» dels valencians.

«La Reial Senyera és el símbol que unix a tots els valencians i les valencianes», ha afirmat Robles, que s’ha pronunciat d’esta manera després de l’acte de trasllat de la insígnia des del Museu Històric Municipal, situat a l’Ajuntament, fins al Saló de Cristall del consistori perquè quede allí exposada fins a l’inici de la Processó Cívica d’este dimecres i puga ser visitada pels ciutadans.

«Hui donem el tret d’eixida a este 9 d’Octubre», ha afirmat la representant de Compromís, que ha assenyalat que afronta aquest jornada amb «honor» i uns «nervis» que són «compartits amb la ciutat» i estan «plens d’alegria».

«Per a mi és un honor poder passar pels carrers de València i oferir a tota la ciutadania el nostre esforç, perquè puguem compartir este sentiment cap als nostres símbols demà», ha manifestat l’edil.

Papi Robles ha indicat que Compromís «sempre» ha «lluitat molt perquè la processó» del 9 d’Octubre «siga cívica i compartida per tota la ciutadania». «Per tant, demà faré tota la processó amb un somriure» i «amb tota la força» i «il·lusió» que «tinc dins del meu cos», ha asseverat. «Amb este somriure traurem la Senyera, i amb tot el respecte als nostres senyals d’identitat», ha agregat.

La regidora, que ha recordat que és murciana de naixement i valenciana d’adopció, ha considerat que el Dia de la Comunitat Valenciana ha de reivindicar-se «no només a la ciutat de València» sinó a tota l’autonomia.

Preguntada per la seua decisió de no entrar en la Catedral per a assistir a l’Et Deum que s’oferirà en ella durant la Processó Cívica, Robles ha explicat que portarà la Reial Senyera durant tot el recorregut excepte per a entrar en el temple.

En este moment serà l’alcaldessa de la capital valenciana, María José Catalá, qui agafe la Reial Senyera per a l’acte religiós. Quan este concloga, la primera edil retornarà a Robles la bandera perquè seguisca l’itinerari.

«Per a Compromís és fonamental que en esta processó puga participar tothom i que siga el més inclusiva possible. Per tant, entenem que en un espai que és excloent nosaltres no hem de participar», ha manifestat la portaveu.

«Entenem que esta processó ha de ser cívica», ha remarcat Papi Robles, que ha assenyalat que la seua formació política ha pogut «parlar amb l’arquebisbe –de València, Enrique Benavent– per a traslladar-li esta posició i els seus «respectes».

«UN ESPAI COMÚ»

L’edil ha comentat també que el seu grup va proposar a l’alcaldessa que «si volia que la Senyera entrara a la Catedral», això es fera «abans o després de la Processó Cívica amb la finalitat de «trobar un espai comú per a tots els valencians i valencianes».

La representant de Compromís ha lamentat que este plantejament no fóra acceptat i ha detallat que el seu grup, per «coherència» no entrarà a la Catedral. Després d’això, ha insistit que portara la Reial Senyera «durant tota la Processó Cívica» amb «molta il·lusió i amb molta gana».

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.