12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Robles assegura que portara la Reial Senyera ‘amb molta il·lusió, gana’ i ‘respecte als senyals d’identitat’

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, portadora de la Reial Senyera durant la Processó Cívica del Dia de la Comunitat València, ha assegurat hui dimarts, vespra d’esta celebració, que portarà esta bandera “amb molta il·lusió, amb molta gana” i amb “respecte als senyals d’identitat” dels valencians.

“La Reial Senyera és el símbol que unix a tots els valencians i les valencianes”, ha afirmat Robles, que s’ha pronunciat d’esta manera després de l’acte de trasllat de la insígnia des del Museu Històric Municipal, situat a l’Ajuntament, fins al Saló de Cristall del consistori perquè quede allí exposada fins a l’inici de la Processó Cívica d’este dimecres i puga ser visitada pels ciutadans.

“Hui donem el tret d’eixida a este 9 d’Octubre”, ha afirmat la representant de Compromís, que ha assenyalat que afronta aquest jornada amb “honor” i uns “nervis” que són “compartits amb la ciutat” i estan “plens d’alegria”.

“Per a mi és un honor poder passar pels carrers de València i oferir a tota la ciutadania el nostre esforç, perquè puguem compartir este sentiment cap als nostres símbols demà”, ha manifestat l’edil.

Papi Robles ha indicat que Compromís “sempre” ha “lluitat molt perquè la processó” del 9 d’Octubre “siga cívica i compartida per tota la ciutadania”. “Per tant, demà faré tota la processó amb un somriure” i “amb tota la força” i “il·lusió” que “tinc dins del meu cos”, ha asseverat. “Amb este somriure traurem la Senyera, i amb tot el respecte als nostres senyals d’identitat”, ha agregat.

La regidora, que ha recordat que és murciana de naixement i valenciana d’adopció, ha considerat que el Dia de la Comunitat Valenciana ha de reivindicar-se “no només a la ciutat de València” sinó a tota l’autonomia.

Preguntada per la seua decisió de no entrar en la Catedral per a assistir a l’Et Deum que s’oferirà en ella durant la Processó Cívica, Robles ha explicat que portarà la Reial Senyera durant tot el recorregut excepte per a entrar en el temple.

En este moment serà l’alcaldessa de la capital valenciana, María José Catalá, qui agafe la Reial Senyera per a l’acte religiós. Quan este concloga, la primera edil retornarà a Robles la bandera perquè seguisca l’itinerari.

“Per a Compromís és fonamental que en esta processó puga participar tothom i que siga el més inclusiva possible. Per tant, entenem que en un espai que és excloent nosaltres no hem de participar”, ha manifestat la portaveu.

“Entenem que esta processó ha de ser cívica”, ha remarcat Papi Robles, que ha assenyalat que la seua formació política ha pogut “parlar amb l’arquebisbe –de València, Enrique Benavent– per a traslladar-li esta posició i els seus “respectes”.

“UN ESPAI COMÚ”

L’edil ha comentat també que el seu grup va proposar a l’alcaldessa que “si volia que la Senyera entrara a la Catedral”, això es fera “abans o després de la Processó Cívica amb la finalitat de “trobar un espai comú per a tots els valencians i valencianes”.

La representant de Compromís ha lamentat que este plantejament no fóra acceptat i ha detallat que el seu grup, per “coherència” no entrarà a la Catedral. Després d’això, ha insistit que portara la Reial Senyera “durant tota la Processó Cívica” amb “molta il·lusió i amb molta gana”.

Últimes notícies

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.

Montero critica als barons del PP per parlar sense propostes sobre finançament autonòmic

La vicepresidenta primera ha retret al PP que convoque un cim per a debatre sense plantejar alternatives i ha defés una proposta de 21.000 milions.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada entre dolor i pau i demana justícia

L'única supervivent adulta del naufragi a Indonèsia ha agraït el suport en el funeral a València i ha reclamat una justícia sense odi ni rancor. La família demana a la societat que no s'oblide i recorda que seguix desaparegut un xiquet.

El PSPV impulsa mocions en tots els ajuntaments per a recolzar el nou model de finançament

El PSPV-PSOE presentarà mocions en tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a recolzar el nou sistema de finançament autonòmic. La proposta preveu 21.000 milions extra i 3.669 per a la Comunitat en 2027, amb impacte directe en servicis públics

El València busca arrabassar el lideratge i el dia extra de Copa al Reial Madrid

El València visita al líder Reial Madrid en un dol que marca el primer lloc al tancament de la primera volta i atorga jugar les habitacions de Copa en dijous amb dia extra si hi ha passe a semifinals. El resultat condiciona també la condició de cap de sèrie i l'encreuament en el torneig.