9.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Salvador Illa descarta imposar un confinament general en tot el país a pesar de l’augment de contagis

 

La Comunitat de Madrid seguirà sent l’única amb un estat d’alarma imposat. D’eixa manera ho ha confirmat el ministre Salvador Illa en una entrevista en ‘Cadena SER’, a on afirma que van prendre el control de la capital espanyola perquè calia «actuar amb rapidesa».

 

I és que la situació de la comunitat central és la que més preocupa al govern espanyol. Illa ha explicat que les dades madrilenyes no eren positives i l’única manera d’aturar esta situació era fent un confinament perimetral: «Arriba un moment en què cal actuar, que cal dir que la situació és preocupant en Madrid».

 

Illa descarta, per ara, aplicar un nou estat d’alarma

Tot i això, Salvador Illa ha assegurat que el govern no pensat declarar un altre estat d’alarma com l’imposat el passat 13 de març. D’eixa manera, afirma que cada comunitat pot demanar l’estat d’alarma quan vulguen, però tenen clar que ara mateix no és necessari al conjunt de l’Estat: «Tal com s’ha fet fins ara, pensem que es pot controlar», insta Illa.

 

Illa aposta per altres mètodes de prevenció abans d’haver de tancar totalment el país per segona volta. «S’ha de fer detecció precoç, suports per fer aïllaments i fent això pensem que es pot controlar la pandèmia en el nostre país». Recorda que el país ha estat en pitjors condicions tot i el present negre que marquen les dades: «En Espanya hi ha un escenari molt inestable. No podem abaixar la guàrdia i hem de conscienciar. En el cas de Madrid, vam haver de prendre una decisió per a donar cobertura jurídica a unes mesures. La clau és actuar amb rapidesa».

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.