17.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Salvador Illa descarta imposar un confinament general en tot el país a pesar de l’augment de contagis

 

La Comunitat de Madrid seguirà sent l’única amb un estat d’alarma imposat. D’eixa manera ho ha confirmat el ministre Salvador Illa en una entrevista en ‘Cadena SER’, a on afirma que van prendre el control de la capital espanyola perquè calia «actuar amb rapidesa».

 

I és que la situació de la comunitat central és la que més preocupa al govern espanyol. Illa ha explicat que les dades madrilenyes no eren positives i l’única manera d’aturar esta situació era fent un confinament perimetral: «Arriba un moment en què cal actuar, que cal dir que la situació és preocupant en Madrid».

 

Illa descarta, per ara, aplicar un nou estat d’alarma

Tot i això, Salvador Illa ha assegurat que el govern no pensat declarar un altre estat d’alarma com l’imposat el passat 13 de març. D’eixa manera, afirma que cada comunitat pot demanar l’estat d’alarma quan vulguen, però tenen clar que ara mateix no és necessari al conjunt de l’Estat: «Tal com s’ha fet fins ara, pensem que es pot controlar», insta Illa.

 

Illa aposta per altres mètodes de prevenció abans d’haver de tancar totalment el país per segona volta. «S’ha de fer detecció precoç, suports per fer aïllaments i fent això pensem que es pot controlar la pandèmia en el nostre país». Recorda que el país ha estat en pitjors condicions tot i el present negre que marquen les dades: «En Espanya hi ha un escenari molt inestable. No podem abaixar la guàrdia i hem de conscienciar. En el cas de Madrid, vam haver de prendre una decisió per a donar cobertura jurídica a unes mesures. La clau és actuar amb rapidesa».

Últimes notícies

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.