Salvador Illa descarta imposar un confinament general en tot el país a pesar de l’augment de contagis

 

La Comunitat de Madrid seguirà sent l’única amb un estat d’alarma imposat. D’eixa manera ho ha confirmat el ministre Salvador Illa en una entrevista en ‘Cadena SER’, a on afirma que van prendre el control de la capital espanyola perquè calia «actuar amb rapidesa».

 

I és que la situació de la comunitat central és la que més preocupa al govern espanyol. Illa ha explicat que les dades madrilenyes no eren positives i l’única manera d’aturar esta situació era fent un confinament perimetral: «Arriba un moment en què cal actuar, que cal dir que la situació és preocupant en Madrid».

 

Illa descarta, per ara, aplicar un nou estat d’alarma

Tot i això, Salvador Illa ha assegurat que el govern no pensat declarar un altre estat d’alarma com l’imposat el passat 13 de març. D’eixa manera, afirma que cada comunitat pot demanar l’estat d’alarma quan vulguen, però tenen clar que ara mateix no és necessari al conjunt de l’Estat: «Tal com s’ha fet fins ara, pensem que es pot controlar», insta Illa.

 

Illa aposta per altres mètodes de prevenció abans d’haver de tancar totalment el país per segona volta. «S’ha de fer detecció precoç, suports per fer aïllaments i fent això pensem que es pot controlar la pandèmia en el nostre país». Recorda que el país ha estat en pitjors condicions tot i el present negre que marquen les dades: «En Espanya hi ha un escenari molt inestable. No podem abaixar la guàrdia i hem de conscienciar. En el cas de Madrid, vam haver de prendre una decisió per a donar cobertura jurídica a unes mesures. La clau és actuar amb rapidesa».

Últimes notícies

L’ocupació turística puja un 4,3 % en juny a la Comunitat Valenciana amb 9.556 afiliats més

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al juny l’augment d’afiliació turística a Espanya, amb 9.556 treballadors més i un creixement del 4,3 %. A nivell estatal, el sector suma ja més de tres milions d’afiliats i representa el 13,7 % de l’ocupació total.

El primer mes d’estiu deixa 238 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la xifra més alta des de 2015

El Sistema MoMo ha estimat 238 morts atribuïbles a la calor entre el 21 de juny i el 20 de juliol a la Comunitat Valenciana, el registre més alt des que hi ha dades (2015), amb especial impacte a la província d’Alacant.

Ferrán Torres fa història i bat tots els rècords valencians amb Espanya al Mundial 2026

Ferrán Torres, autor del gol decisiu en la final del Mundial 2026 davant l’Argentina, s’ha convertit en el futbolista valencià amb més partits, gols i fites assolides amb la selecció espanyola.

L’Escut d’Or de les Habaneras reconeix Francisco Andréu com a memòria viva del certamen de Torrevieja

El Certamen Coral Internacional de Habaneras i Polifonia de Torrevieja ha lliurat l’Escut d’Or a Francisco Andréu, participant de la primera edició i nebot del compositor de la popular habanera 'Torrevieja'. La segona vetlada ha reunit sis corals locals i ha servit també per anunciar la creació de dues noves places de jutges al partit judicial de Torrevieja.

Detingut un jove per pintades antisemites a la façana de la Llotja de València

La Policia Nacional ha detingut un jove de 25 anys acusat de fer dues pintades amb missatges antisemites a la façana de la Llotja de València, Bé Patrimoni de la Humanitat des de 1996.

Deting en l’A-23 un camioner que multiplicava per huit la taxa d’alcohol permesa

La Guàrdia Civil ha detingut en l’A-23, a l’altura del km 25 en sentit Terol, un camioner bielorús de 46 anys que circulava en ziga-zaga i superava huit vegades la taxa d’alcohol permesa per a professionals.

Calor intens a l’interior i risc de tempestes amb ratxes fortes de vent a la Comunitat

L’interior de València i Alacant mantindrà temperatures molt altes hui i demà, amb nuvolositat d’evolució i tempestes vespertines amb ratxes fortes de vent, segons Aemet.

La Comunitat commemora els 750 anys del llegat de Jaume I amb activitats en les tres províncies

La programació inclou concerts, exposicions, congressos, propostes educatives, rutes turístiques i un volteig general de campanes el 27 de juliol