11.4 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Salvador Illa descarta imposar un confinament general en tot el país a pesar de l’augment de contagis

 

La Comunitat de Madrid seguirà sent l’única amb un estat d’alarma imposat. D’eixa manera ho ha confirmat el ministre Salvador Illa en una entrevista en ‘Cadena SER’, a on afirma que van prendre el control de la capital espanyola perquè calia «actuar amb rapidesa».

 

I és que la situació de la comunitat central és la que més preocupa al govern espanyol. Illa ha explicat que les dades madrilenyes no eren positives i l’única manera d’aturar esta situació era fent un confinament perimetral: «Arriba un moment en què cal actuar, que cal dir que la situació és preocupant en Madrid».

 

Illa descarta, per ara, aplicar un nou estat d’alarma

Tot i això, Salvador Illa ha assegurat que el govern no pensat declarar un altre estat d’alarma com l’imposat el passat 13 de març. D’eixa manera, afirma que cada comunitat pot demanar l’estat d’alarma quan vulguen, però tenen clar que ara mateix no és necessari al conjunt de l’Estat: «Tal com s’ha fet fins ara, pensem que es pot controlar», insta Illa.

 

Illa aposta per altres mètodes de prevenció abans d’haver de tancar totalment el país per segona volta. «S’ha de fer detecció precoç, suports per fer aïllaments i fent això pensem que es pot controlar la pandèmia en el nostre país». Recorda que el país ha estat en pitjors condicions tot i el present negre que marquen les dades: «En Espanya hi ha un escenari molt inestable. No podem abaixar la guàrdia i hem de conscienciar. En el cas de Madrid, vam haver de prendre una decisió per a donar cobertura jurídica a unes mesures. La clau és actuar amb rapidesa».

Últimes notícies

Temperatures en descens i possibles ratxes molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana

L'inici de l'hivern arriba amb núvols, descens tèrmic i probables pluges febles a l'interior a la vesprada, amb la cota de neu baixant a 900-1.100 m. Demà continuarà el descens, amb gelades febles en zones interiors.

Retirades 109 nasas il·legals per a capturar polp en Torre de la Perforada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha localitzat i retirat 109 nasas per a polp a dos milles de la costa de Torre de la Perforada. S'ha obert una investigació amb possibles multes.

Desarticulat un punt de venda de droga a Torrent amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat un 'punt negre' de sovintege en el barri del Xenillet de Torrent i ha detingut a un matrimoni i el seu fill. En els registres s'han intervingut 130 plantes de marihuana i 3.660 euros.

Intervingudes 136.000 paquets de tabac de contraban en Benifairó i Riba-roja

La Guàrdia Civil investiga a una persona i ha proposat sanció a una altra després de confiscar 136.000 paquets en dos operatius en Benifairó i Riba-roja de Túria.

Cinc detinguts per tràfic de drogues a Torrevieja i Almoradí després de desarticular una xarxa de cocaïna

Cinc persones han sigut detingudes i s'ha desarticulat un grup que subministrava cocaïna a redistribuïdors de la Vega Baixa. Es van confiscar 4,5 quilos de cocaïna, un quilo de pastilles d'èxtasis i 14.000 euros, i s'ha decretat presó per a tres arrestats.

La UPV desenrotlla una IA que prediu l’evolució de les turbulències i revela les zones clau

Investigadors de la UPV i la Universitat de Michigan han creat una IA que prediu l'evolució de la turbulència i identifica les regions del flux que més influïxen, amb aplicacions en seguretat aèria i indústria.

Els valencians gastaran este any més de 85 euros per habitant en Loteria de Nadal

El gasto mig previst en la Comunitat Valenciana aconseguix 85,17 euros, per damunt de la mitjana nacional de 76,08. La consignació suma 452,8 milions en 2,26 milions de bitllets.

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.