15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Salvador Illa descarta imposar un confinament general en tot el país a pesar de l’augment de contagis

 

La Comunitat de Madrid seguirà sent l’única amb un estat d’alarma imposat. D’eixa manera ho ha confirmat el ministre Salvador Illa en una entrevista en ‘Cadena SER’, a on afirma que van prendre el control de la capital espanyola perquè calia «actuar amb rapidesa».

 

I és que la situació de la comunitat central és la que més preocupa al govern espanyol. Illa ha explicat que les dades madrilenyes no eren positives i l’única manera d’aturar esta situació era fent un confinament perimetral: «Arriba un moment en què cal actuar, que cal dir que la situació és preocupant en Madrid».

 

Illa descarta, per ara, aplicar un nou estat d’alarma

Tot i això, Salvador Illa ha assegurat que el govern no pensat declarar un altre estat d’alarma com l’imposat el passat 13 de març. D’eixa manera, afirma que cada comunitat pot demanar l’estat d’alarma quan vulguen, però tenen clar que ara mateix no és necessari al conjunt de l’Estat: «Tal com s’ha fet fins ara, pensem que es pot controlar», insta Illa.

 

Illa aposta per altres mètodes de prevenció abans d’haver de tancar totalment el país per segona volta. «S’ha de fer detecció precoç, suports per fer aïllaments i fent això pensem que es pot controlar la pandèmia en el nostre país». Recorda que el país ha estat en pitjors condicions tot i el present negre que marquen les dades: «En Espanya hi ha un escenari molt inestable. No podem abaixar la guàrdia i hem de conscienciar. En el cas de Madrid, vam haver de prendre una decisió per a donar cobertura jurídica a unes mesures. La clau és actuar amb rapidesa».

Últimes notícies

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.