17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Sánchez estarà el dijous a València en una interministerial amb alcaldes de municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, estarà dijous que ve a València on presidirà una interministerial sobre la situació de la província després de la dana que ha provocat més de 220 morts i a la qual s’ha convidat als alcaldes de les 28 localitats afectades per la riuada i que es troben en situació d’Emergència 2.

Sánchez tornarà així a València després de la visita que va fer junt amb els Reis i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, el passat 3 de novembre, uns dies després de la catàstrofe, que es va saldar amb incidents i amb el cap de l’Executiu abandonant Paiporta protegit pels seus escortes.

Este nou acte –en qualitat de president de l’Executiu i que es desenvoluparà en la seu de la Delegació de Govern a la Comunitat Valenciana– es produirà finalment el dijous, una vegada que Sánchez torne del Fòrum Econòmic Mundial en Davos (Suïssa) on s’ha desplaçat este dimarts.

Referent a això, fonts governamentals assenyalen que l’objectiu d’esta visita és traslladar “afecte” des del Govern a la població de València afectada per la riuada.

L’acte del dijous, per tant, serà previ a la seua presència l’1 de febrer per a intervenir en l’obertura del 15 Congrés del PSPV, que se celebrarà este cap de setmana a la capital del Turia. El també líder del PSOE serà l’encarregat d’obrir el conclave dels socialistes valencians, en el qual serà reelegida la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, com a secretària general del PSPV, tal com havien confirmat ja fonts del partit.

Per la seua banda, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana i secretària d’Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, havia assegurat a primera hora de hui que Sánchez anava a visitar els municipis afectats per la dana “més ràpid que tard”.

Bernabé es pronunciava en estos termes en una entrevista en Onda Cero, recollida per Europa Press, en ser preguntat per si Sánchez tenia previst visitar les localitats afectades per la riuada i si ho va a fer abans que tinga lloc el Congrés del PSPV.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.