Sánchez estarà el dijous a València en una interministerial amb alcaldes de municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, estarà dijous que ve a València on presidirà una interministerial sobre la situació de la província després de la dana que ha provocat més de 220 morts i a la qual s’ha convidat als alcaldes de les 28 localitats afectades per la riuada i que es troben en situació d’Emergència 2.

Sánchez tornarà així a València després de la visita que va fer junt amb els Reis i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, el passat 3 de novembre, uns dies després de la catàstrofe, que es va saldar amb incidents i amb el cap de l’Executiu abandonant Paiporta protegit pels seus escortes.

Este nou acte –en qualitat de president de l’Executiu i que es desenvoluparà en la seu de la Delegació de Govern a la Comunitat Valenciana– es produirà finalment el dijous, una vegada que Sánchez torne del Fòrum Econòmic Mundial en Davos (Suïssa) on s’ha desplaçat este dimarts.

Referent a això, fonts governamentals assenyalen que l’objectiu d’esta visita és traslladar “afecte” des del Govern a la població de València afectada per la riuada.

L’acte del dijous, per tant, serà previ a la seua presència l’1 de febrer per a intervenir en l’obertura del 15 Congrés del PSPV, que se celebrarà este cap de setmana a la capital del Turia. El també líder del PSOE serà l’encarregat d’obrir el conclave dels socialistes valencians, en el qual serà reelegida la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, com a secretària general del PSPV, tal com havien confirmat ja fonts del partit.

Per la seua banda, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana i secretària d’Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, havia assegurat a primera hora de hui que Sánchez anava a visitar els municipis afectats per la dana “més ràpid que tard”.

Bernabé es pronunciava en estos termes en una entrevista en Onda Cero, recollida per Europa Press, en ser preguntat per si Sánchez tenia previst visitar les localitats afectades per la riuada i si ho va a fer abans que tinga lloc el Congrés del PSPV.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, demana a les Corts que respecten la independència de la institució i alerta de greus fallades en servicis socials, vivenda i transparència en l'administració valenciana.

Morant critica que el PP assumisca el discurs de l’extrema dreta sobre migració

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta en els seus pactes amb Vox i defén la regularització i aportació de les persones migrants.

Inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores del Ministeri de Transports defenen davant el Suprem la independència de l'auditoria interna sobre contractes de màscares vinculats al cas Koldo i que afecten a José Luis Ábalos.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint transparència sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV-PSOE mantindrà la pressió al Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.

Ford Europa reafirma el paper clau de la planta de València en la seua transformació de negoci

El president de Ford Europa visita la factoria d'Almussafes i subratlla el seu paper estratègic en la transformació del negoci en el continent, en un context d'ERTO i a l'espera d'un nou model.

El TSJCV ordena revisar l’absolució de 14 acusats per 117 quilos de cocaïna intervinguts a València

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana anul·la l'absolució de 14 acusats per introduir 117 quilos de cocaïna en el Port de València i ordena dictar una nova sentència valorant totes les proves, incloses les converses intervingudes en Sky ECC.