Sánchez estarà el dijous a València en una interministerial amb alcaldes de municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, estarà dijous que ve a València on presidirà una interministerial sobre la situació de la província després de la dana que ha provocat més de 220 morts i a la qual s’ha convidat als alcaldes de les 28 localitats afectades per la riuada i que es troben en situació d’Emergència 2.

Sánchez tornarà així a València després de la visita que va fer junt amb els Reis i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, el passat 3 de novembre, uns dies després de la catàstrofe, que es va saldar amb incidents i amb el cap de l’Executiu abandonant Paiporta protegit pels seus escortes.

Este nou acte –en qualitat de president de l’Executiu i que es desenvoluparà en la seu de la Delegació de Govern a la Comunitat Valenciana– es produirà finalment el dijous, una vegada que Sánchez torne del Fòrum Econòmic Mundial en Davos (Suïssa) on s’ha desplaçat este dimarts.

Referent a això, fonts governamentals assenyalen que l’objectiu d’esta visita és traslladar «afecte» des del Govern a la població de València afectada per la riuada.

L’acte del dijous, per tant, serà previ a la seua presència l’1 de febrer per a intervenir en l’obertura del 15 Congrés del PSPV, que se celebrarà este cap de setmana a la capital del Turia. El també líder del PSOE serà l’encarregat d’obrir el conclave dels socialistes valencians, en el qual serà reelegida la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, com a secretària general del PSPV, tal com havien confirmat ja fonts del partit.

Per la seua banda, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana i secretària d’Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, havia assegurat a primera hora de hui que Sánchez anava a visitar els municipis afectats per la dana «més ràpid que tard».

Bernabé es pronunciava en estos termes en una entrevista en Onda Cero, recollida per Europa Press, en ser preguntat per si Sánchez tenia previst visitar les localitats afectades per la riuada i si ho va a fer abans que tinga lloc el Congrés del PSPV.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.