Sánchez estarà el dijous a València en una interministerial amb alcaldes de municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, estarà dijous que ve a València on presidirà una interministerial sobre la situació de la província després de la dana que ha provocat més de 220 morts i a la qual s’ha convidat als alcaldes de les 28 localitats afectades per la riuada i que es troben en situació d’Emergència 2.

Sánchez tornarà així a València després de la visita que va fer junt amb els Reis i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, el passat 3 de novembre, uns dies després de la catàstrofe, que es va saldar amb incidents i amb el cap de l’Executiu abandonant Paiporta protegit pels seus escortes.

Este nou acte –en qualitat de president de l’Executiu i que es desenvoluparà en la seu de la Delegació de Govern a la Comunitat Valenciana– es produirà finalment el dijous, una vegada que Sánchez torne del Fòrum Econòmic Mundial en Davos (Suïssa) on s’ha desplaçat este dimarts.

Referent a això, fonts governamentals assenyalen que l’objectiu d’esta visita és traslladar “afecte” des del Govern a la població de València afectada per la riuada.

L’acte del dijous, per tant, serà previ a la seua presència l’1 de febrer per a intervenir en l’obertura del 15 Congrés del PSPV, que se celebrarà este cap de setmana a la capital del Turia. El també líder del PSOE serà l’encarregat d’obrir el conclave dels socialistes valencians, en el qual serà reelegida la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, com a secretària general del PSPV, tal com havien confirmat ja fonts del partit.

Per la seua banda, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana i secretària d’Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, havia assegurat a primera hora de hui que Sánchez anava a visitar els municipis afectats per la dana “més ràpid que tard”.

Bernabé es pronunciava en estos termes en una entrevista en Onda Cero, recollida per Europa Press, en ser preguntat per si Sánchez tenia previst visitar les localitats afectades per la riuada i si ho va a fer abans que tinga lloc el Congrés del PSPV.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vents de fins a 100 km/h

Aemet activa per a este diumenge l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per ratxes de fins a 100 km/h i manté avisos grocs a Castelló i València.

La Generalitat resol els primers expedients del Grau III+ per a persones amb ELA

La Conselleria ha resolt les 23 primeres sol·licituds del nou grau de dependència extrema per a ELA i patologies afins. Les prestacions aniran de 3.200 a 9.850 euros i es tramitaran amb prioritat en un màxim de tres mesos.

Els danys en el camp es disparen: 250% més d’hectàrees sinistrades en dos mesos

El tren de borrasques de l'inici de 2026 ha deixat 120.876 hectàrees sinistrades i eleva les indemnitzacions previstes a 83,16 milions. L'impacte es concentra a Andalusia i Extremadura, amb efectes també en la Comunitat Valenciana i Murcia.

Marissa Lynn, la fallera major nord-americana de Els Somnis: ‘Les Falles se senten i era ara o mai’

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio, és la fallera major de Els Somnis de València i defén que les Falles se senten. Assumix el càrrec 'ara o mai' i el compartix amb els seus fills, protagonistes infantils de la comissió.

Les vivendes turístiques de València pengen el cartell de complet en el cap de setmana prefalles

Les vivendes d'ús turístic aconseguixen el 100% d'ocupació a València durant el cap de setmana previ a les Falles. Entre setmana la previsió baixa al 71%.