Reforcen l’atenció per a l’acompanyament emocional i de salut mental de l’alumnat

Les Conselleries d’Educació, Cultura i Esport i de Sanitat Universal i Salut Pública han abordat en una reunió de la Comissió Sanitat-Educació el reforç dels protocols, pautes i mesures de suport per a l’acompanyament emocional i de salut mental entre l’alumnat.

En la reunió, a més de la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, també ha participat la directora general d’Assistència Sanitària, Mariam Garcia Layunta, i el comissionat de Presidència de la Generalitat per al Pla valencià d’acció per a la salut mental, drogodependències i conductes addictives, Rafael Tabares.

En aquest sentit, la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, ha destacat “el treball conjunt i coordinat de les dues conselleries per compartir recursos amb els quals fer front als problemes de salut mental del nostre alumnat i facilitar, al mateix temps, la tasca d’assessorament i relació entre el personal d’orientació educativa dels centres educatius i de les noves unitats especialitzades d’orientació amb les unitats de salut mental infantil i de l’adolescència (USMIA)”.

Educació de la Generalitat, amb l’objectiu de millorar l’acompanyament de l’alumnat en el seu desenvolupament emocional, ha implantat aquest curs un nou model d’orientació educativa que incrementa un 37 % més les orientadores i els orientadors en els centres educatius, amb més personal especialitzat que garantisca una millor atenció a l’alumnat. 

Aquest model inclou, a més, 6 unitats especialitzades d’orientació (UEO) completament noves, conformades per 101 especialistes per a assessorar els equips i departaments d’orientació educativa dels centres.

Després de molts anys de col·laboració entre el sector sanitari i educatiu en promoció i educació per a la salut a l’escola, es planteja la necessitat de renovar compromisos, enfortir els llaços existents i apostar per noves estratègies que cobrisquen els vells i els nous problemes”, indica la directora general d’Assistència Sanitària.

El nostre compromís en l’àmbit educatiu passa per la creació de programes conjunts que asseguren la qualitat de les intervencions que s’han de desenvolupar; l’elaboració i avaluació d’un projecte coordinat per la detecció i atenció precoç a menors amb problemes de salut mental i la renovació dels protocols de coordinació entre el sistema de salut mental i els centres docents per atendre situacions relacionades amb la salut mental”, afig Mariam García Layunta.

Millorar la coordinació d’aquest nou model d’orientació educativa amb la xarxa d’USMIA de Sanitat de la Generalitat ha sigut un dels objectius de la reunió, i per això han participat en la trobada les coordinadores de les UEO de convivència i conducta d’Alacant, Castelló i València, i també de les unitats educatives terapèutiques (UET), juntament amb psicòlogues, psiquiatres i treballadores socials de les USMIA de la Ribera, Campanar, Malva-rosa, Castelló de la Plana, la Marina Baixa i l’Hospital General d’Alacant.

Últimes notícies

Vint ferits lleus en la Cordà i la Recordà de Paterna

La Cordà pirotècnica i la posterior Recordà de Paterna han deixat esta matinada vint ferits lleus, menys que en l’edició anterior. L’acte, amb 70.000 coets llançats en menys de vint minuts, ha mantingut la tradició de més de dos segles.

La hostaleria de València exigix ajudes urgents per l’impacte de l’incendi d’El Saler

Les organitzacions de restauració de València reclamen un pla extraordinari d’ajudes per a compensar les pèrdues pels desallotjaments, tancaments i cancel·lacions provocats per l’incendi d’El Saler. Les patronals demanen ajudes directes, bonificacions fiscals i campanyes de promoció turística per a reactivar la zona.

Deting per traure quasi 5.700 euros del compte del seu veí de 83 anys a la Salzadella

La Guàrdia Civil de Sant Mateu ha detingut un home de 63 anys acusat de buidar 5.690 euros del compte bancari del seu veí malalt, de 83 anys, a la Salzadella, aprofitant-se de la confiança i de l’accés al seu domicili.

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.