Mastodon
22.8 C
València
Diumenge, 7 setembre, 2025

Reforcen l’atenció per a l’acompanyament emocional i de salut mental de l’alumnat

Les Conselleries d’Educació, Cultura i Esport i de Sanitat Universal i Salut Pública han abordat en una reunió de la Comissió Sanitat-Educació el reforç dels protocols, pautes i mesures de suport per a l’acompanyament emocional i de salut mental entre l’alumnat.

En la reunió, a més de la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, també ha participat la directora general d’Assistència Sanitària, Mariam Garcia Layunta, i el comissionat de Presidència de la Generalitat per al Pla valencià d’acció per a la salut mental, drogodependències i conductes addictives, Rafael Tabares.

En aquest sentit, la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, ha destacat “el treball conjunt i coordinat de les dues conselleries per compartir recursos amb els quals fer front als problemes de salut mental del nostre alumnat i facilitar, al mateix temps, la tasca d’assessorament i relació entre el personal d’orientació educativa dels centres educatius i de les noves unitats especialitzades d’orientació amb les unitats de salut mental infantil i de l’adolescència (USMIA)”.

Educació de la Generalitat, amb l’objectiu de millorar l’acompanyament de l’alumnat en el seu desenvolupament emocional, ha implantat aquest curs un nou model d’orientació educativa que incrementa un 37 % més les orientadores i els orientadors en els centres educatius, amb més personal especialitzat que garantisca una millor atenció a l’alumnat. 

Aquest model inclou, a més, 6 unitats especialitzades d’orientació (UEO) completament noves, conformades per 101 especialistes per a assessorar els equips i departaments d’orientació educativa dels centres.

Després de molts anys de col·laboració entre el sector sanitari i educatiu en promoció i educació per a la salut a l’escola, es planteja la necessitat de renovar compromisos, enfortir els llaços existents i apostar per noves estratègies que cobrisquen els vells i els nous problemes”, indica la directora general d’Assistència Sanitària.

El nostre compromís en l’àmbit educatiu passa per la creació de programes conjunts que asseguren la qualitat de les intervencions que s’han de desenvolupar; l’elaboració i avaluació d’un projecte coordinat per la detecció i atenció precoç a menors amb problemes de salut mental i la renovació dels protocols de coordinació entre el sistema de salut mental i els centres docents per atendre situacions relacionades amb la salut mental”, afig Mariam García Layunta.

Millorar la coordinació d’aquest nou model d’orientació educativa amb la xarxa d’USMIA de Sanitat de la Generalitat ha sigut un dels objectius de la reunió, i per això han participat en la trobada les coordinadores de les UEO de convivència i conducta d’Alacant, Castelló i València, i també de les unitats educatives terapèutiques (UET), juntament amb psicòlogues, psiquiatres i treballadores socials de les USMIA de la Ribera, Campanar, Malva-rosa, Castelló de la Plana, la Marina Baixa i l’Hospital General d’Alacant.

Últimes notícies

Desmantellat un laboratori clandestí a Manises que fabricava pastilles per a la disfunció erèctil

La Policia Nacional va desmantellar a Manises un laboratori clandestí de pastilles per a la disfunció erèctil i va detindre a dos hòmens. Es van intervindre 1.700 g de substància i 41 g de cocaïna.

Cel nuvolós i màximes en ascens, amb tempestes aïllades en el sud de València este diumenge

Domingo amb intervals nuvolosos i pujada de les màximes en la Comunitat Valenciana. Baixa probabilitat de ruixats, amb opció de tempesta en el sud de València.

El Roig Arena obri les seues portes amb un gran homenatge a Nino Bravo

El nou recinte multiusos de València s'estrena amb 'Bravo, Nino', un concert coral amb orquestra i innovador ús d'holograma, i plena quasi 20.000 butaques. El projecte serà seu del València Basket i aspira a superar el milió d'assistents en el seu primer any.

El Roig Arena s’estrena amb un gran homenatge a Nino Bravo

El nou recinte de València va obrir amb un concert coral que va repassar els himnes de Nino Bravo davant 20.000 persones. Inversió de 400 milions i previsió de més d'un milió d'assistents el primer any.

Selfies en la façana i elogis al disseny i al so en l’obertura del Roig Arena

El nou recinte multiusos s'estrena a València amb un homenatge a Nino Bravo, entrades esgotades i aplaudiments al disseny futurista i a la qualitat del so.

Patxi López acusa el PP de convertir els seus discursos en insults i brega

El portaveu del PSOE en el Congrés acusa el PP de copiar el marc de Vox en posar la immigració en el centre i associar-la amb la delinqüència. Assenyala a Feijóo i Ayuso per alimentar la crispació sense aportar propostes.

Obertura del Roig Arena: selfies en la façana i elogis a la seua estètica i acústica

Centenars de persones es van fotografiar davant la façana del nou recinte multiusos de València, que va debutar amb un homenatge a Nino Bravo i aplaudiments a la seua acústica. El pavelló, finançat amb 400 milions, va esgotar entrades i apunta a marcar l'agenda cultural i esportiva de la ciutat.

Descobrixen capeges il·legals després del tall de l’AP-7 per la fugida d’una vaquilla a Alacant

L'AP-7 es va tancar 40 minuts a Alacant per una vaquilla escapada. En seguir el camió que la transportava, la Policia Local va destapar una capeja sense llicència en una finca.