11.8 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Una bústia per a abandonar bebés rep el primer nounat després de 2 anys buit

 

Un nounat va ser abandonat la setmana passada en una bústia a Amberes, Bèlgica. És una vella mesura per a evitar que els bebés siguen abandonats als carrers o a les portes d’edificis religiosos.

Algunes organitzacions van habilitar fa anys bústies en els quals depositar al nounat de manera anònima, perquè siga atés.

Les mares obrin la bústia i depositen al seu bebé de manera anònima. Les mares reben una peça de puzle que els serviria de prova si es penedeix d’abandonar-ho i vol demostrar que el bebé és seu.

Este sistema d’abandó va ser ideat per l’organització sense ànim de lucre ‘Moeders voor Moeders’ fa ja dos dècades.

L’associació ha acollit des de l’any 2000 a 19 bebés, quan es va introduir el pla perquè les mares pogueren deixar al seu fill de manera anònima.

L’associació tampoc sap d’on procedeixen els xiquets, llevat que la mare es pose en contacte amb ells. Des del seu abandó, l’organització es fa càrrec d’ells fins que, passat un temps, si la mare no ha tornat per ells, comencen els tràmits d’adopció.

L’alcalde no ha dubtat a recordar pel seu perfil de Facebook que la mare encara és a temps de tornar pel seu xicotet.

Este tipus de bústies també estan en països com Suïssa i Alemanya.

L’última vegada que es va deixar un bebé en esta bústia va ser fa dos anys, després que en 2018 s’aconseguira la xifra més alta d’abandons des de la seua creació, quatre bebés.

L’alcalde de la ciutat, Bart De Wever, va publicar una imatge amb el nounat.”Ara com ara soc el guardià d’este xicotet miracle. Les meues filles van cridar al bebé Finn. Al xicotet Finn no li faltarà de res”, va escriure en xarxes socials.

 

L’alcalde de la ciutat s’ha pronunciat i assegura que cuidarà del xicotet. A més, recorda que la mare pot encara és a temps d’anar a buscar-ho.

Tal vegada esta seria una bona solució per als bebés que els seus pares abandonen a Espanya en qualsevol lloc, o encara pitjor posen fi a la seua vida.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.