Una bústia per a abandonar bebés rep el primer nounat després de 2 anys buit

 

Un nounat va ser abandonat la setmana passada en una bústia a Amberes, Bèlgica. És una vella mesura per a evitar que els bebés siguen abandonats als carrers o a les portes d’edificis religiosos.

Algunes organitzacions van habilitar fa anys bústies en els quals depositar al nounat de manera anònima, perquè siga atés.

Les mares obrin la bústia i depositen al seu bebé de manera anònima. Les mares reben una peça de puzle que els serviria de prova si es penedeix d’abandonar-ho i vol demostrar que el bebé és seu.

Este sistema d’abandó va ser ideat per l’organització sense ànim de lucre ‘Moeders voor Moeders’ fa ja dos dècades.

L’associació ha acollit des de l’any 2000 a 19 bebés, quan es va introduir el pla perquè les mares pogueren deixar al seu fill de manera anònima.

L’associació tampoc sap d’on procedeixen els xiquets, llevat que la mare es pose en contacte amb ells. Des del seu abandó, l’organització es fa càrrec d’ells fins que, passat un temps, si la mare no ha tornat per ells, comencen els tràmits d’adopció.

L’alcalde no ha dubtat a recordar pel seu perfil de Facebook que la mare encara és a temps de tornar pel seu xicotet.

Este tipus de bústies també estan en països com Suïssa i Alemanya.

L’última vegada que es va deixar un bebé en esta bústia va ser fa dos anys, després que en 2018 s’aconseguira la xifra més alta d’abandons des de la seua creació, quatre bebés.

L’alcalde de la ciutat, Bart De Wever, va publicar una imatge amb el nounat.”Ara com ara soc el guardià d’este xicotet miracle. Les meues filles van cridar al bebé Finn. Al xicotet Finn no li faltarà de res”, va escriure en xarxes socials.

 

L’alcalde de la ciutat s’ha pronunciat i assegura que cuidarà del xicotet. A més, recorda que la mare pot encara és a temps d’anar a buscar-ho.

Tal vegada esta seria una bona solució per als bebés que els seus pares abandonen a Espanya en qualsevol lloc, o encara pitjor posen fi a la seua vida.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.