Una bústia per a abandonar bebés rep el primer nounat després de 2 anys buit

 

Un nounat va ser abandonat la setmana passada en una bústia a Amberes, Bèlgica. És una vella mesura per a evitar que els bebés siguen abandonats als carrers o a les portes d’edificis religiosos.

Algunes organitzacions van habilitar fa anys bústies en els quals depositar al nounat de manera anònima, perquè siga atés.

Les mares obrin la bústia i depositen al seu bebé de manera anònima. Les mares reben una peça de puzle que els serviria de prova si es penedeix d’abandonar-ho i vol demostrar que el bebé és seu.

Este sistema d’abandó va ser ideat per l’organització sense ànim de lucre ‘Moeders voor Moeders’ fa ja dos dècades.

L’associació ha acollit des de l’any 2000 a 19 bebés, quan es va introduir el pla perquè les mares pogueren deixar al seu fill de manera anònima.

L’associació tampoc sap d’on procedeixen els xiquets, llevat que la mare es pose en contacte amb ells. Des del seu abandó, l’organització es fa càrrec d’ells fins que, passat un temps, si la mare no ha tornat per ells, comencen els tràmits d’adopció.

L’alcalde no ha dubtat a recordar pel seu perfil de Facebook que la mare encara és a temps de tornar pel seu xicotet.

Este tipus de bústies també estan en països com Suïssa i Alemanya.

L’última vegada que es va deixar un bebé en esta bústia va ser fa dos anys, després que en 2018 s’aconseguira la xifra més alta d’abandons des de la seua creació, quatre bebés.

L’alcalde de la ciutat, Bart De Wever, va publicar una imatge amb el nounat.»Ara com ara soc el guardià d’este xicotet miracle. Les meues filles van cridar al bebé Finn. Al xicotet Finn no li faltarà de res», va escriure en xarxes socials.

 

L’alcalde de la ciutat s’ha pronunciat i assegura que cuidarà del xicotet. A més, recorda que la mare pot encara és a temps d’anar a buscar-ho.

Tal vegada esta seria una bona solució per als bebés que els seus pares abandonen a Espanya en qualsevol lloc, o encara pitjor posen fi a la seua vida.

 

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU