Una bústia per a abandonar bebés rep el primer nounat després de 2 anys buit

 

Un nounat va ser abandonat la setmana passada en una bústia a Amberes, Bèlgica. És una vella mesura per a evitar que els bebés siguen abandonats als carrers o a les portes d’edificis religiosos.

Algunes organitzacions van habilitar fa anys bústies en els quals depositar al nounat de manera anònima, perquè siga atés.

Les mares obrin la bústia i depositen al seu bebé de manera anònima. Les mares reben una peça de puzle que els serviria de prova si es penedeix d’abandonar-ho i vol demostrar que el bebé és seu.

Este sistema d’abandó va ser ideat per l’organització sense ànim de lucre ‘Moeders voor Moeders’ fa ja dos dècades.

L’associació ha acollit des de l’any 2000 a 19 bebés, quan es va introduir el pla perquè les mares pogueren deixar al seu fill de manera anònima.

L’associació tampoc sap d’on procedeixen els xiquets, llevat que la mare es pose en contacte amb ells. Des del seu abandó, l’organització es fa càrrec d’ells fins que, passat un temps, si la mare no ha tornat per ells, comencen els tràmits d’adopció.

L’alcalde no ha dubtat a recordar pel seu perfil de Facebook que la mare encara és a temps de tornar pel seu xicotet.

Este tipus de bústies també estan en països com Suïssa i Alemanya.

L’última vegada que es va deixar un bebé en esta bústia va ser fa dos anys, després que en 2018 s’aconseguira la xifra més alta d’abandons des de la seua creació, quatre bebés.

L’alcalde de la ciutat, Bart De Wever, va publicar una imatge amb el nounat.»Ara com ara soc el guardià d’este xicotet miracle. Les meues filles van cridar al bebé Finn. Al xicotet Finn no li faltarà de res», va escriure en xarxes socials.

 

L’alcalde de la ciutat s’ha pronunciat i assegura que cuidarà del xicotet. A més, recorda que la mare pot encara és a temps d’anar a buscar-ho.

Tal vegada esta seria una bona solució per als bebés que els seus pares abandonen a Espanya en qualsevol lloc, o encara pitjor posen fi a la seua vida.

 

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.