Una bústia per a abandonar bebés rep el primer nounat després de 2 anys buit

 

Un nounat va ser abandonat la setmana passada en una bústia a Amberes, Bèlgica. És una vella mesura per a evitar que els bebés siguen abandonats als carrers o a les portes d’edificis religiosos.

Algunes organitzacions van habilitar fa anys bústies en els quals depositar al nounat de manera anònima, perquè siga atés.

Les mares obrin la bústia i depositen al seu bebé de manera anònima. Les mares reben una peça de puzle que els serviria de prova si es penedeix d’abandonar-ho i vol demostrar que el bebé és seu.

Este sistema d’abandó va ser ideat per l’organització sense ànim de lucre ‘Moeders voor Moeders’ fa ja dos dècades.

L’associació ha acollit des de l’any 2000 a 19 bebés, quan es va introduir el pla perquè les mares pogueren deixar al seu fill de manera anònima.

L’associació tampoc sap d’on procedeixen els xiquets, llevat que la mare es pose en contacte amb ells. Des del seu abandó, l’organització es fa càrrec d’ells fins que, passat un temps, si la mare no ha tornat per ells, comencen els tràmits d’adopció.

L’alcalde no ha dubtat a recordar pel seu perfil de Facebook que la mare encara és a temps de tornar pel seu xicotet.

Este tipus de bústies també estan en països com Suïssa i Alemanya.

L’última vegada que es va deixar un bebé en esta bústia va ser fa dos anys, després que en 2018 s’aconseguira la xifra més alta d’abandons des de la seua creació, quatre bebés.

L’alcalde de la ciutat, Bart De Wever, va publicar una imatge amb el nounat.”Ara com ara soc el guardià d’este xicotet miracle. Les meues filles van cridar al bebé Finn. Al xicotet Finn no li faltarà de res”, va escriure en xarxes socials.

 

L’alcalde de la ciutat s’ha pronunciat i assegura que cuidarà del xicotet. A més, recorda que la mare pot encara és a temps d’anar a buscar-ho.

Tal vegada esta seria una bona solució per als bebés que els seus pares abandonen a Espanya en qualsevol lloc, o encara pitjor posen fi a la seua vida.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.