Carmen Maura, crítica amb el moviment feminista #MeToo

Carmen Maura, crítica amb el moviment #MeToo

Carmen Maura, crítica amb el moviment #MeToo | Europa Press

 

El passat 19 de març, coincidint amb la celebració del Dia del Pare, l’actriu Carmen Maura va rebre de mans del President de la Comunitat de Madrid, Ángel Garrido, la Medalla Internacional de les Arts per la seua trajectòria artística fora d’Espanya.

 

Durant el discurs i els agraïments, Carmen Maura va aprofitar per a mostrar-se, una vegada més, en contra del moviment #MeToo, que va nàixer a Hollywood després de les acusacions que li van fer al productor de cinema Harvey Weinstein per abús sexual.

 

Carmen Maura: «Estic cansada de tant #MeToo»

En el discurs posterior a l’entrega del reconeixement, l’actriu va voler homenatjar als homes: «Em donen molta tendresa últimament», per a després reconéixer que està «un poc cansada de tant #MeToo».

 

Maura explicava al públic assistent que ella es considera «una dona que ha lluitat de veritat per fer el que volia i perquè la nostra situació fóra millor», i a més, amb un to crític, advertia: «Crec que moltes de les joves d’ara no es poden ni imaginar com era la situació de la dona abans que arribara la democràcia».

 

 

Cal recordar que no és la primera vegada que l’artista es posiciona en contra d’aquest moviment i assegurant que no es creu a la meitat d’actrius que han reconegut passar per una situació d’aquest tipus. I és que l’actriu ja ho ha fet en diverses ocasions, com fa unes setmanes en una entrevista concedida a ‘XL Semanal’, on assegurava que: «S’està abusant tant del tema que els homes s’estan acollonant d’una manera increïble».

 

‘La Golondrina’, la seua última obra

Tot i que fa poc temps mostrava la seua preocupació perquè feia molt de temps que no es pujava als escenaris, la veterana actriu és tema d’actualitat altra vegada, ja que es troba interpretant el paper d’una professora de música juntament amb l’actor Féix Gómez, en l’obra ‘La Golondria’.

 

Una obra de teatre que està rebent bones crítiques, algunes procedents del món de l’espectacle, com és el popular presentador, Jorge Javier Vázquez, qui reconeixia el bon paper de l’actriu en el seu blog a la revista ‘Lecturas’: «Que de què va ‘La golondrina’? D’amor. De silencis. De les coses que deixem de dir-nos. Del penediment i de l’esperança també. Carmen Maura i Félix Gómez estan superbs».

 

Carmen Maura a 'El Hormiguero'

Carmen Maura a ‘El Hormiguero’ | ANTENA 3

 

L’actriu nascuda a Madrid, als seus 73 anys és reconeguda tant dins com fora del país. I és que durant tota la seua llarga trajectòria professional ha aconseguit un ampli palmarés, on figuren grans reconeixements com: quatre premis Goya, un César, dos Conchas de Plata o la Medalla d’Or de l’Acadèmia de Cinema.

 

Una dona sense pèls en la llengua

Carmen Maura no només és popular pels seus papers damunt dels escenaris, sinó que també es caracteritza per dir les coses tal com les pensa. I és que l’actriu, siga quan concedeix una entrevista o quan proclama algun discurs, sempre es mostra de manera convincent amb els seus ideals i sense pèls en la llengua.

 

És el cas, per exemple, del seu pas pel programa presentat per Pablo Motos, ‘El Hormiguero’, on va ser preguntada per les pròximes eleccions espanyoles, i no va dubtar en criticar als polítics espanyols, dels quals va dir que el seu nivell «era baixíssim», i ho va argumentar dient que: «Em sembla que són uns maleducats impressionants. Tot consisteix en posar a parir al de davant perquè, en lloc d’assumir els seus errors, es dediquen a atacar als altres».

 

Carmen Maura sense pèls a la llengua, a 'El Hormiguero'

Carmen Maura sense pèls en la llengua a ‘El Hormiguero’ | ANTENA 3

 

El mateix to que va utilitzar per a parlar de Pedro Almodóvar, el director de cinema amb qui va aconseguir tants èxits. I és que tot i reconéixer que han passat èpoques en les quals no han tingut cap classe de relació, Maura admetia en el mateix programa que tenia moltes ganes de veure ‘Dolor y Gloria’, l’última pel·lícula del director. «Ara Pedro i jo no tenim tracte i intente no parlar sobre ell. De fet, alguna vegada ho he fet i s’ha enfadat. A vegades li dóna importància a coses a les quals jo no li’n done», va aclarir l’actriu.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU