7.9 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Carmen Maura, crítica amb el moviment feminista #MeToo

Carmen Maura, crítica amb el moviment #MeToo

Carmen Maura, crítica amb el moviment #MeToo | Europa Press

 

El passat 19 de març, coincidint amb la celebració del Dia del Pare, l’actriu Carmen Maura va rebre de mans del President de la Comunitat de Madrid, Ángel Garrido, la Medalla Internacional de les Arts per la seua trajectòria artística fora d’Espanya.

 

Durant el discurs i els agraïments, Carmen Maura va aprofitar per a mostrar-se, una vegada més, en contra del moviment #MeToo, que va nàixer a Hollywood després de les acusacions que li van fer al productor de cinema Harvey Weinstein per abús sexual.

 

Carmen Maura: «Estic cansada de tant #MeToo»

En el discurs posterior a l’entrega del reconeixement, l’actriu va voler homenatjar als homes: «Em donen molta tendresa últimament», per a després reconéixer que està «un poc cansada de tant #MeToo».

 

Maura explicava al públic assistent que ella es considera «una dona que ha lluitat de veritat per fer el que volia i perquè la nostra situació fóra millor», i a més, amb un to crític, advertia: «Crec que moltes de les joves d’ara no es poden ni imaginar com era la situació de la dona abans que arribara la democràcia».

 

 

Cal recordar que no és la primera vegada que l’artista es posiciona en contra d’aquest moviment i assegurant que no es creu a la meitat d’actrius que han reconegut passar per una situació d’aquest tipus. I és que l’actriu ja ho ha fet en diverses ocasions, com fa unes setmanes en una entrevista concedida a ‘XL Semanal’, on assegurava que: «S’està abusant tant del tema que els homes s’estan acollonant d’una manera increïble».

 

‘La Golondrina’, la seua última obra

Tot i que fa poc temps mostrava la seua preocupació perquè feia molt de temps que no es pujava als escenaris, la veterana actriu és tema d’actualitat altra vegada, ja que es troba interpretant el paper d’una professora de música juntament amb l’actor Féix Gómez, en l’obra ‘La Golondria’.

 

Una obra de teatre que està rebent bones crítiques, algunes procedents del món de l’espectacle, com és el popular presentador, Jorge Javier Vázquez, qui reconeixia el bon paper de l’actriu en el seu blog a la revista ‘Lecturas’: «Que de què va ‘La golondrina’? D’amor. De silencis. De les coses que deixem de dir-nos. Del penediment i de l’esperança també. Carmen Maura i Félix Gómez estan superbs».

 

Carmen Maura a 'El Hormiguero'

Carmen Maura a ‘El Hormiguero’ | ANTENA 3

 

L’actriu nascuda a Madrid, als seus 73 anys és reconeguda tant dins com fora del país. I és que durant tota la seua llarga trajectòria professional ha aconseguit un ampli palmarés, on figuren grans reconeixements com: quatre premis Goya, un César, dos Conchas de Plata o la Medalla d’Or de l’Acadèmia de Cinema.

 

Una dona sense pèls en la llengua

Carmen Maura no només és popular pels seus papers damunt dels escenaris, sinó que també es caracteritza per dir les coses tal com les pensa. I és que l’actriu, siga quan concedeix una entrevista o quan proclama algun discurs, sempre es mostra de manera convincent amb els seus ideals i sense pèls en la llengua.

 

És el cas, per exemple, del seu pas pel programa presentat per Pablo Motos, ‘El Hormiguero’, on va ser preguntada per les pròximes eleccions espanyoles, i no va dubtar en criticar als polítics espanyols, dels quals va dir que el seu nivell «era baixíssim», i ho va argumentar dient que: «Em sembla que són uns maleducats impressionants. Tot consisteix en posar a parir al de davant perquè, en lloc d’assumir els seus errors, es dediquen a atacar als altres».

 

Carmen Maura sense pèls a la llengua, a 'El Hormiguero'

Carmen Maura sense pèls en la llengua a ‘El Hormiguero’ | ANTENA 3

 

El mateix to que va utilitzar per a parlar de Pedro Almodóvar, el director de cinema amb qui va aconseguir tants èxits. I és que tot i reconéixer que han passat èpoques en les quals no han tingut cap classe de relació, Maura admetia en el mateix programa que tenia moltes ganes de veure ‘Dolor y Gloria’, l’última pel·lícula del director. «Ara Pedro i jo no tenim tracte i intente no parlar sobre ell. De fet, alguna vegada ho he fet i s’ha enfadat. A vegades li dóna importància a coses a les quals jo no li’n done», va aclarir l’actriu.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.