Carmen Maura, crítica amb el moviment feminista #MeToo

Carmen Maura, crítica amb el moviment #MeToo

Carmen Maura, crítica amb el moviment #MeToo | Europa Press

 

El passat 19 de març, coincidint amb la celebració del Dia del Pare, l’actriu Carmen Maura va rebre de mans del President de la Comunitat de Madrid, Ángel Garrido, la Medalla Internacional de les Arts per la seua trajectòria artística fora d’Espanya.

 

Durant el discurs i els agraïments, Carmen Maura va aprofitar per a mostrar-se, una vegada més, en contra del moviment #MeToo, que va nàixer a Hollywood després de les acusacions que li van fer al productor de cinema Harvey Weinstein per abús sexual.

 

Carmen Maura: «Estic cansada de tant #MeToo»

En el discurs posterior a l’entrega del reconeixement, l’actriu va voler homenatjar als homes: «Em donen molta tendresa últimament», per a després reconéixer que està «un poc cansada de tant #MeToo».

 

Maura explicava al públic assistent que ella es considera «una dona que ha lluitat de veritat per fer el que volia i perquè la nostra situació fóra millor», i a més, amb un to crític, advertia: «Crec que moltes de les joves d’ara no es poden ni imaginar com era la situació de la dona abans que arribara la democràcia».

 

 

Cal recordar que no és la primera vegada que l’artista es posiciona en contra d’aquest moviment i assegurant que no es creu a la meitat d’actrius que han reconegut passar per una situació d’aquest tipus. I és que l’actriu ja ho ha fet en diverses ocasions, com fa unes setmanes en una entrevista concedida a ‘XL Semanal’, on assegurava que: «S’està abusant tant del tema que els homes s’estan acollonant d’una manera increïble».

 

‘La Golondrina’, la seua última obra

Tot i que fa poc temps mostrava la seua preocupació perquè feia molt de temps que no es pujava als escenaris, la veterana actriu és tema d’actualitat altra vegada, ja que es troba interpretant el paper d’una professora de música juntament amb l’actor Féix Gómez, en l’obra ‘La Golondria’.

 

Una obra de teatre que està rebent bones crítiques, algunes procedents del món de l’espectacle, com és el popular presentador, Jorge Javier Vázquez, qui reconeixia el bon paper de l’actriu en el seu blog a la revista ‘Lecturas’: «Que de què va ‘La golondrina’? D’amor. De silencis. De les coses que deixem de dir-nos. Del penediment i de l’esperança també. Carmen Maura i Félix Gómez estan superbs».

 

Carmen Maura a 'El Hormiguero'

Carmen Maura a ‘El Hormiguero’ | ANTENA 3

 

L’actriu nascuda a Madrid, als seus 73 anys és reconeguda tant dins com fora del país. I és que durant tota la seua llarga trajectòria professional ha aconseguit un ampli palmarés, on figuren grans reconeixements com: quatre premis Goya, un César, dos Conchas de Plata o la Medalla d’Or de l’Acadèmia de Cinema.

 

Una dona sense pèls en la llengua

Carmen Maura no només és popular pels seus papers damunt dels escenaris, sinó que també es caracteritza per dir les coses tal com les pensa. I és que l’actriu, siga quan concedeix una entrevista o quan proclama algun discurs, sempre es mostra de manera convincent amb els seus ideals i sense pèls en la llengua.

 

És el cas, per exemple, del seu pas pel programa presentat per Pablo Motos, ‘El Hormiguero’, on va ser preguntada per les pròximes eleccions espanyoles, i no va dubtar en criticar als polítics espanyols, dels quals va dir que el seu nivell «era baixíssim», i ho va argumentar dient que: «Em sembla que són uns maleducats impressionants. Tot consisteix en posar a parir al de davant perquè, en lloc d’assumir els seus errors, es dediquen a atacar als altres».

 

Carmen Maura sense pèls a la llengua, a 'El Hormiguero'

Carmen Maura sense pèls en la llengua a ‘El Hormiguero’ | ANTENA 3

 

El mateix to que va utilitzar per a parlar de Pedro Almodóvar, el director de cinema amb qui va aconseguir tants èxits. I és que tot i reconéixer que han passat èpoques en les quals no han tingut cap classe de relació, Maura admetia en el mateix programa que tenia moltes ganes de veure ‘Dolor y Gloria’, l’última pel·lícula del director. «Ara Pedro i jo no tenim tracte i intente no parlar sobre ell. De fet, alguna vegada ho he fet i s’ha enfadat. A vegades li dóna importància a coses a les quals jo no li’n done», va aclarir l’actriu.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.