Carmen Maura, crítica amb el moviment feminista #MeToo

Carmen Maura, crítica amb el moviment #MeToo

Carmen Maura, crítica amb el moviment #MeToo | Europa Press

 

El passat 19 de març, coincidint amb la celebració del Dia del Pare, l’actriu Carmen Maura va rebre de mans del President de la Comunitat de Madrid, Ángel Garrido, la Medalla Internacional de les Arts per la seua trajectòria artística fora d’Espanya.

 

Durant el discurs i els agraïments, Carmen Maura va aprofitar per a mostrar-se, una vegada més, en contra del moviment #MeToo, que va nàixer a Hollywood després de les acusacions que li van fer al productor de cinema Harvey Weinstein per abús sexual.

 

Carmen Maura: «Estic cansada de tant #MeToo»

En el discurs posterior a l’entrega del reconeixement, l’actriu va voler homenatjar als homes: «Em donen molta tendresa últimament», per a després reconéixer que està «un poc cansada de tant #MeToo».

 

Maura explicava al públic assistent que ella es considera «una dona que ha lluitat de veritat per fer el que volia i perquè la nostra situació fóra millor», i a més, amb un to crític, advertia: «Crec que moltes de les joves d’ara no es poden ni imaginar com era la situació de la dona abans que arribara la democràcia».

 

 

Cal recordar que no és la primera vegada que l’artista es posiciona en contra d’aquest moviment i assegurant que no es creu a la meitat d’actrius que han reconegut passar per una situació d’aquest tipus. I és que l’actriu ja ho ha fet en diverses ocasions, com fa unes setmanes en una entrevista concedida a ‘XL Semanal’, on assegurava que: «S’està abusant tant del tema que els homes s’estan acollonant d’una manera increïble».

 

‘La Golondrina’, la seua última obra

Tot i que fa poc temps mostrava la seua preocupació perquè feia molt de temps que no es pujava als escenaris, la veterana actriu és tema d’actualitat altra vegada, ja que es troba interpretant el paper d’una professora de música juntament amb l’actor Féix Gómez, en l’obra ‘La Golondria’.

 

Una obra de teatre que està rebent bones crítiques, algunes procedents del món de l’espectacle, com és el popular presentador, Jorge Javier Vázquez, qui reconeixia el bon paper de l’actriu en el seu blog a la revista ‘Lecturas’: «Que de què va ‘La golondrina’? D’amor. De silencis. De les coses que deixem de dir-nos. Del penediment i de l’esperança també. Carmen Maura i Félix Gómez estan superbs».

 

Carmen Maura a 'El Hormiguero'

Carmen Maura a ‘El Hormiguero’ | ANTENA 3

 

L’actriu nascuda a Madrid, als seus 73 anys és reconeguda tant dins com fora del país. I és que durant tota la seua llarga trajectòria professional ha aconseguit un ampli palmarés, on figuren grans reconeixements com: quatre premis Goya, un César, dos Conchas de Plata o la Medalla d’Or de l’Acadèmia de Cinema.

 

Una dona sense pèls en la llengua

Carmen Maura no només és popular pels seus papers damunt dels escenaris, sinó que també es caracteritza per dir les coses tal com les pensa. I és que l’actriu, siga quan concedeix una entrevista o quan proclama algun discurs, sempre es mostra de manera convincent amb els seus ideals i sense pèls en la llengua.

 

És el cas, per exemple, del seu pas pel programa presentat per Pablo Motos, ‘El Hormiguero’, on va ser preguntada per les pròximes eleccions espanyoles, i no va dubtar en criticar als polítics espanyols, dels quals va dir que el seu nivell «era baixíssim», i ho va argumentar dient que: «Em sembla que són uns maleducats impressionants. Tot consisteix en posar a parir al de davant perquè, en lloc d’assumir els seus errors, es dediquen a atacar als altres».

 

Carmen Maura sense pèls a la llengua, a 'El Hormiguero'

Carmen Maura sense pèls en la llengua a ‘El Hormiguero’ | ANTENA 3

 

El mateix to que va utilitzar per a parlar de Pedro Almodóvar, el director de cinema amb qui va aconseguir tants èxits. I és que tot i reconéixer que han passat èpoques en les quals no han tingut cap classe de relació, Maura admetia en el mateix programa que tenia moltes ganes de veure ‘Dolor y Gloria’, l’última pel·lícula del director. «Ara Pedro i jo no tenim tracte i intente no parlar sobre ell. De fet, alguna vegada ho he fet i s’ha enfadat. A vegades li dóna importància a coses a les quals jo no li’n done», va aclarir l’actriu.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.

Pedro Martínez prioritza quedar el més amunt possible i evita fer travesses en l’Eurolliga

Pedro Martínez insistix que el València Basket ha de barallar per acabar el més amunt possible en la fase regular de l'Eurolliga i rebutja triar rival per als quarts de final.

El València Basket tanca la fase regular de l’Eurolliga a Bòsnia amb el treball fet

El València Basket afronta a Bòsnia davant el Dubai un tancament de fase regular de l'Eurolliga sense urgències classificatòries, ja amb el bitllet directe a quarts i avantatge de pista assegurats.

Catalá defén que l’agenda de Marí Olano és pública i es compromet a entregar tota la documentació

María José Catalá assegura que l'agenda del regidor José Marí Olano és pública i reitera que l'Ajuntament entregarà a la Fiscalia Anticorrupció tota la documentació sobre la recol·locació de personal investigada.

Compromís i PSPV rebutgen les explicacions de Catalá i preparen noves accions judicials

Compromís i PSPV qüestionen la defensa de María José Catalá sobre els contractes vinculats al Consorci València 2007 i anuncien noves iniciatives davant la Fiscalia Anticorrupció.