Carmen Maura, crítica amb el moviment feminista #MeToo

Carmen Maura, crítica amb el moviment #MeToo

Carmen Maura, crítica amb el moviment #MeToo | Europa Press

 

El passat 19 de març, coincidint amb la celebració del Dia del Pare, l’actriu Carmen Maura va rebre de mans del President de la Comunitat de Madrid, Ángel Garrido, la Medalla Internacional de les Arts per la seua trajectòria artística fora d’Espanya.

 

Durant el discurs i els agraïments, Carmen Maura va aprofitar per a mostrar-se, una vegada més, en contra del moviment #MeToo, que va nàixer a Hollywood després de les acusacions que li van fer al productor de cinema Harvey Weinstein per abús sexual.

 

Carmen Maura: «Estic cansada de tant #MeToo»

En el discurs posterior a l’entrega del reconeixement, l’actriu va voler homenatjar als homes: «Em donen molta tendresa últimament», per a després reconéixer que està «un poc cansada de tant #MeToo».

 

Maura explicava al públic assistent que ella es considera «una dona que ha lluitat de veritat per fer el que volia i perquè la nostra situació fóra millor», i a més, amb un to crític, advertia: «Crec que moltes de les joves d’ara no es poden ni imaginar com era la situació de la dona abans que arribara la democràcia».

 

 

Cal recordar que no és la primera vegada que l’artista es posiciona en contra d’aquest moviment i assegurant que no es creu a la meitat d’actrius que han reconegut passar per una situació d’aquest tipus. I és que l’actriu ja ho ha fet en diverses ocasions, com fa unes setmanes en una entrevista concedida a ‘XL Semanal’, on assegurava que: «S’està abusant tant del tema que els homes s’estan acollonant d’una manera increïble».

 

‘La Golondrina’, la seua última obra

Tot i que fa poc temps mostrava la seua preocupació perquè feia molt de temps que no es pujava als escenaris, la veterana actriu és tema d’actualitat altra vegada, ja que es troba interpretant el paper d’una professora de música juntament amb l’actor Féix Gómez, en l’obra ‘La Golondria’.

 

Una obra de teatre que està rebent bones crítiques, algunes procedents del món de l’espectacle, com és el popular presentador, Jorge Javier Vázquez, qui reconeixia el bon paper de l’actriu en el seu blog a la revista ‘Lecturas’: «Que de què va ‘La golondrina’? D’amor. De silencis. De les coses que deixem de dir-nos. Del penediment i de l’esperança també. Carmen Maura i Félix Gómez estan superbs».

 

Carmen Maura a 'El Hormiguero'

Carmen Maura a ‘El Hormiguero’ | ANTENA 3

 

L’actriu nascuda a Madrid, als seus 73 anys és reconeguda tant dins com fora del país. I és que durant tota la seua llarga trajectòria professional ha aconseguit un ampli palmarés, on figuren grans reconeixements com: quatre premis Goya, un César, dos Conchas de Plata o la Medalla d’Or de l’Acadèmia de Cinema.

 

Una dona sense pèls en la llengua

Carmen Maura no només és popular pels seus papers damunt dels escenaris, sinó que també es caracteritza per dir les coses tal com les pensa. I és que l’actriu, siga quan concedeix una entrevista o quan proclama algun discurs, sempre es mostra de manera convincent amb els seus ideals i sense pèls en la llengua.

 

És el cas, per exemple, del seu pas pel programa presentat per Pablo Motos, ‘El Hormiguero’, on va ser preguntada per les pròximes eleccions espanyoles, i no va dubtar en criticar als polítics espanyols, dels quals va dir que el seu nivell «era baixíssim», i ho va argumentar dient que: «Em sembla que són uns maleducats impressionants. Tot consisteix en posar a parir al de davant perquè, en lloc d’assumir els seus errors, es dediquen a atacar als altres».

 

Carmen Maura sense pèls a la llengua, a 'El Hormiguero'

Carmen Maura sense pèls en la llengua a ‘El Hormiguero’ | ANTENA 3

 

El mateix to que va utilitzar per a parlar de Pedro Almodóvar, el director de cinema amb qui va aconseguir tants èxits. I és que tot i reconéixer que han passat èpoques en les quals no han tingut cap classe de relació, Maura admetia en el mateix programa que tenia moltes ganes de veure ‘Dolor y Gloria’, l’última pel·lícula del director. «Ara Pedro i jo no tenim tracte i intente no parlar sobre ell. De fet, alguna vegada ho he fet i s’ha enfadat. A vegades li dóna importància a coses a les quals jo no li’n done», va aclarir l’actriu.

Últimes notícies

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.