14.5 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

El ‘Danabetlem’, l’obra que representa la gota freda que va patir el Baix Segura

'Danabetlem'

El betlem representa un rescat en la gota freda | Twitter

 

Un home de la localitat de Catral, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha creat un betlem que representa als moments viscuts en la gota freda del mes de setembre i que va causar greus destrosses i la mort de tres persones.

 

Moisés Cruz, molt conegut en la comarca i veí d’este municipi, ha volgut retre homenatge a totes les forces de seguretat i als voluntaris que van ajudar en les faenes de neteja i rescat de persones atrapades per la DANA, això sí, amb un toc d’humor, que ha nomenat esta creació com a ‘DANAbetlem’.

 

Moisés, que és un activista en defensa del medi ambient, explica en un vídeo algunes escenes que es representen en el betlem: «els servicis d’emergència han acudit ràpidament i, en principi, han salvat al Jesuset i la Sagrada Família está salvada pels bombers. De la inundació no s’ha salvat ni el portal de Betlem» i es veuen a uns bombers que han desplegat una escala.

 

Representant altres escenes, també es veu com un camió d’àrids replena amb pedres el trencament d’un mur de contenció del riu Segura. «Fins al lloc estan els bombers i la policia rodejant la zona», també l’helicòpter de la Unitat Militar d’Emergències (UME), que simula a la perfecció tots els fets.

 

Per últim, el creador del betlem ha afegit la famosa figura del caganer, que «representa a la Confederació Hidrogràfica del Segura (CHS)», com a crítica per la «falta de manteniment» del riu Segura abans de les pluges. Es pot visitar esta obra en l’avinguda de Callosa número 42 de Catral.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.