El ‘Danabetlem’, l’obra que representa la gota freda que va patir el Baix Segura

'Danabetlem'

El betlem representa un rescat en la gota freda | Twitter

 

Un home de la localitat de Catral, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha creat un betlem que representa als moments viscuts en la gota freda del mes de setembre i que va causar greus destrosses i la mort de tres persones.

 

Moisés Cruz, molt conegut en la comarca i veí d’este municipi, ha volgut retre homenatge a totes les forces de seguretat i als voluntaris que van ajudar en les faenes de neteja i rescat de persones atrapades per la DANA, això sí, amb un toc d’humor, que ha nomenat esta creació com a ‘DANAbetlem’.

 

Moisés, que és un activista en defensa del medi ambient, explica en un vídeo algunes escenes que es representen en el betlem: «els servicis d’emergència han acudit ràpidament i, en principi, han salvat al Jesuset i la Sagrada Família está salvada pels bombers. De la inundació no s’ha salvat ni el portal de Betlem» i es veuen a uns bombers que han desplegat una escala.

 

Representant altres escenes, també es veu com un camió d’àrids replena amb pedres el trencament d’un mur de contenció del riu Segura. «Fins al lloc estan els bombers i la policia rodejant la zona», també l’helicòpter de la Unitat Militar d’Emergències (UME), que simula a la perfecció tots els fets.

 

Per últim, el creador del betlem ha afegit la famosa figura del caganer, que «representa a la Confederació Hidrogràfica del Segura (CHS)», com a crítica per la «falta de manteniment» del riu Segura abans de les pluges. Es pot visitar esta obra en l’avinguda de Callosa número 42 de Catral.

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre María Jesús Montero

Diana Morant afirma que el comentari de Jorge Azcón sobre el físic de Pilar Alegría i María Jesús Montero reflectix el masclisme encara present en el PP i el vincula amb el qüestionament de la violència de gènere.

Salven la vida a un operari després de patir una parada cardíaca en podar una palmera a València

Un operari de 41 anys va ser rescatat pels bombers a València després de quedar atrapat mentres podava una palmera, patir un esvaïment i entrar en parada cardíaca, que l'equip mèdic va aconseguir revertir abans del seu trasllat a l'hospital.

Morant titlla d’intolerable el veto a les dones en la confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig a les dones en la confraria de Sagunt i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la participació femenina.

Xoc entre tramvia i cotxe interromp les línies 4 i 6 a València i deixa cinc ferits

Un cotxe que se salta un semàfor en roig provoca un xoc amb un tramvia a València, interromp el servici en les línies 4 i 6 i deixa cinc ferits amb policontusiones.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón com a testimoni en la causa penal per la gestió de la dana i exigix responsabilitats polítiques en la Generalitat.

Pérez Llorca enaltix el talent de Generació Espontània en la UPV com a motor del futur tecnològic

Cotxes de Fórmula 1, coets i càpsules d'alta velocitat són alguns dels projectes de Generació Espontània de la UPV, que Pérez Llorca ha posat com a model de talent, formació pràctica i connexió amb el teixit empresarial.

Alacant aprova una ajuda de 300 euros per naixement o adopció des de 2026

L'Ajuntament d'Alacant aprova una ajuda de 300 euros per cada fill nascut o adoptat en 2026, duplicant el pressupost total i donant prioritat a les sol·licituds pendents de 2025.