El ‘Danabetlem’, l’obra que representa la gota freda que va patir el Baix Segura

'Danabetlem'

El betlem representa un rescat en la gota freda | Twitter

 

Un home de la localitat de Catral, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha creat un betlem que representa als moments viscuts en la gota freda del mes de setembre i que va causar greus destrosses i la mort de tres persones.

 

Moisés Cruz, molt conegut en la comarca i veí d’este municipi, ha volgut retre homenatge a totes les forces de seguretat i als voluntaris que van ajudar en les faenes de neteja i rescat de persones atrapades per la DANA, això sí, amb un toc d’humor, que ha nomenat esta creació com a ‘DANAbetlem’.

 

Moisés, que és un activista en defensa del medi ambient, explica en un vídeo algunes escenes que es representen en el betlem: «els servicis d’emergència han acudit ràpidament i, en principi, han salvat al Jesuset i la Sagrada Família está salvada pels bombers. De la inundació no s’ha salvat ni el portal de Betlem» i es veuen a uns bombers que han desplegat una escala.

 

Representant altres escenes, també es veu com un camió d’àrids replena amb pedres el trencament d’un mur de contenció del riu Segura. «Fins al lloc estan els bombers i la policia rodejant la zona», també l’helicòpter de la Unitat Militar d’Emergències (UME), que simula a la perfecció tots els fets.

 

Per últim, el creador del betlem ha afegit la famosa figura del caganer, que «representa a la Confederació Hidrogràfica del Segura (CHS)», com a crítica per la «falta de manteniment» del riu Segura abans de les pluges. Es pot visitar esta obra en l’avinguda de Callosa número 42 de Catral.

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a dos jóvens per intentar robar la bossa a una anciana i ferir-la de gravetat

Dos jóvens de 21 i 31 anys han ingressat a la presó provisional acusats d'intentar robar la bossa a una anciana de 86 anys a Torrevieja i causar-li greus lesions en tirar-la al sòl.

Detinguts a Calp cinc hòmens per una sèrie de robatoris de rellotges de luxe a Madrid, Port Banús i Benidorm

La Policia Nacional ha arrestat a Calp a cinc hòmens per tres robatoris amb violència i un furt de rellotges d'alta gamma a Madrid, Port Banús i Benidorm, inclòs un valorat en 500.000 euros.

Un 35% dels espanyols mai ha eixit del municipi on va nàixer

L'INE revela que quasi el 35% dels espanyols sempre ha viscut en el seu municipi de naixement, mentres que la mobilitat interna i l'arribada de població estrangera dibuixen un mapa demogràfic divers.

El València Basket arranca a Lugo la defensa del seu tron de lliga

El València Basket visita la pista del Ensino Lugo en l'anada dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa, després d'una mala ratxa en la fase regular però amb la plantilla al complet i el repte de referendar els seus tres títols seguits.

La vaga mèdica en la Comunitat Valenciana deixa sense atendre més de 223.000 pacients

La vaga intermitent de metges en la Comunitat Valenciana ha provocat que més de 223.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de consultes, proves i cirurgies ajornades.

Aldama implica a Sánchez i al PSOE en les seues reunions amb Koldo en el Suprem

Víctor de Aldama declara en el Suprem que Pedro Sánchez li va agrair la seua labor en 2019 i que Koldo García li va plantejar suposades ajudes a constructores per a finançar al PSOE.

Marcelino pot firmar la millor temporada de la seua carrera en Primera amb el Vila-real

Marcelino García Toral pot tancar la millor temporada de la seua carrera en Primera si el Vila-real suma almenys 9 punts en les cinc jornades que queden de Lliga. El tècnic ja ha batut diversos dels seus registres anteriors amb el club castellonenc.

El Llevant s’aferra al golaveraje per a continuar creient en la permanència

El Llevant, penúltim a dos punts de la salvació, té el golaveraje particular bestiar amb quatre dels seus sis rivals directes en la lluita per evitar el descens.