13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

El ‘Danabetlem’, l’obra que representa la gota freda que va patir el Baix Segura

'Danabetlem'

El betlem representa un rescat en la gota freda | Twitter

 

Un home de la localitat de Catral, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha creat un betlem que representa als moments viscuts en la gota freda del mes de setembre i que va causar greus destrosses i la mort de tres persones.

 

Moisés Cruz, molt conegut en la comarca i veí d’este municipi, ha volgut retre homenatge a totes les forces de seguretat i als voluntaris que van ajudar en les faenes de neteja i rescat de persones atrapades per la DANA, això sí, amb un toc d’humor, que ha nomenat esta creació com a ‘DANAbetlem’.

 

Moisés, que és un activista en defensa del medi ambient, explica en un vídeo algunes escenes que es representen en el betlem: «els servicis d’emergència han acudit ràpidament i, en principi, han salvat al Jesuset i la Sagrada Família está salvada pels bombers. De la inundació no s’ha salvat ni el portal de Betlem» i es veuen a uns bombers que han desplegat una escala.

 

Representant altres escenes, també es veu com un camió d’àrids replena amb pedres el trencament d’un mur de contenció del riu Segura. «Fins al lloc estan els bombers i la policia rodejant la zona», també l’helicòpter de la Unitat Militar d’Emergències (UME), que simula a la perfecció tots els fets.

 

Per últim, el creador del betlem ha afegit la famosa figura del caganer, que «representa a la Confederació Hidrogràfica del Segura (CHS)», com a crítica per la «falta de manteniment» del riu Segura abans de les pluges. Es pot visitar esta obra en l’avinguda de Callosa número 42 de Catral.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detinguda la directora d’una guarderia a Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia Nacional ha detingut a la directora d'una guarderia d'Algemesí per presumpte maltractament habitual i vexacions a menors. Després de declarar, ha quedat en llibertat provisional amb mesures d'allunyament i prohibició de treballar amb menors.

Dos milions per a millorar l’eficiència energètica en tres edificis de l’Estat a Castelló

MITECO ha aprovat tres projectes per a reduir consum i emissions en edificis de la AGE a Castelló amb fons Feder 2021-2027. El principal convertirà un immoble en edifici de consum quasi nul.

Vivenda demana retirar de les plataformes 14.000 pisos turístics il·legals en la Comunitat Valenciana

Vivenda ha notificat a les plataformes 86.275 vivendes turístiques i de temporada il·legals i els ha demanat retirar els seus anuncis. En la Comunitat Valenciana són 14.387.

Morant acusa a Feijoo de mentir sobre la dana i sosté que continua fent-ho

La ministra Diana Morant ha carregat contra Alberto Núñez Feijoo per la gestió de la dana en la Comunitat i li ha acusat de mentir per a protegir a Carlos Mazón. Les seues crítiques coincidixen amb la compareixença del líder del PP en la comissió parlamentària.

Detinguda una treballadora d’una guarderia d’Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia ha detingut a una dona de 55 anys que treballa en una guarderia d'Algemesí pel presumpte maltractament a menors. La denúncia va partir del personal i el centre està clausurat.

Morant acusa a Feijóo de mentir sobre la DANA i de donar cobertura a Mazón

Diana Morant ha retret a Alberto Núñez Feijóo que comparega per haver mentit sobre la gestió de la DANA a València i sosté que continua fent-ho. Afirma que va buscar donar una coartada a Carlos Mazón i denúncia una apagada informativa fins a la seua eixida del Ventorro.

Presó provisional per una onada de robatoris en vivendes de l’Alacantí

Un home de 31 anys ha sigut detingut i ha ingressat a la presó provisional per set robatoris amb força en vivendes rurals de l'Alacantí. Un altre detingut també ha entrat a la presó per dos assalts en El Moralet.

Compromís demana en Les Corts una comissió d’investigació per les VPO d’Alacant

Compromís ha registrat en Les Corts la petició de crear una comissió d'investigació sobre les VPO d'Alacant. La formació denúncia canvis del Pla Viu i possibles favoritismes.