El ‘Danabetlem’, l’obra que representa la gota freda que va patir el Baix Segura

'Danabetlem'

El betlem representa un rescat en la gota freda | Twitter

 

Un home de la localitat de Catral, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha creat un betlem que representa als moments viscuts en la gota freda del mes de setembre i que va causar greus destrosses i la mort de tres persones.

 

Moisés Cruz, molt conegut en la comarca i veí d’este municipi, ha volgut retre homenatge a totes les forces de seguretat i als voluntaris que van ajudar en les faenes de neteja i rescat de persones atrapades per la DANA, això sí, amb un toc d’humor, que ha nomenat esta creació com a ‘DANAbetlem’.

 

Moisés, que és un activista en defensa del medi ambient, explica en un vídeo algunes escenes que es representen en el betlem: «els servicis d’emergència han acudit ràpidament i, en principi, han salvat al Jesuset i la Sagrada Família está salvada pels bombers. De la inundació no s’ha salvat ni el portal de Betlem» i es veuen a uns bombers que han desplegat una escala.

 

Representant altres escenes, també es veu com un camió d’àrids replena amb pedres el trencament d’un mur de contenció del riu Segura. «Fins al lloc estan els bombers i la policia rodejant la zona», també l’helicòpter de la Unitat Militar d’Emergències (UME), que simula a la perfecció tots els fets.

 

Per últim, el creador del betlem ha afegit la famosa figura del caganer, que «representa a la Confederació Hidrogràfica del Segura (CHS)», com a crítica per la «falta de manteniment» del riu Segura abans de les pluges. Es pot visitar esta obra en l’avinguda de Callosa número 42 de Catral.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Conselleria d’Educació dona per trencada la negociació amb els sindicats en deu minuts i la vaga seguix

La reunió entre la Conselleria d'Educació i els sindicats docents es va tancar en tot just deu minuts després d'alçar-se de la taula la consellera Carmen Ortí, per la qual cosa la vaga indefinida del professorat valencià continua.

L’IVAM obri Apoteosi Now, la gran explosió fotogràfica de Cristina de Middel

L'IVAM presenta Apoteosi Now, una exposició de Cristina de Middel amb 252 fotografies disposades com una gran explosió visual que qüestiona la saturació d'imatges.

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.

Hugo Duro veu la classificació europea com un gran premi per a acomiadar Mestalla

Hugo Duro confia que el València aprofite el seu opcion d'entrar en la Lliga Conferència davant el Barcelona i convertir el comiat de Mestalla en un gran premi per a la aficion.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana reafirma el seu suport total a Zapatero i la seua confiança en la Justícia

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, reitera el seu suport total a l'expresident José Luis Rodríguez Zapatero i subratlla la seua confiança plena en la Justícia després de la seua imputació en la causa sobre Plus ultra.

L’Habitació Roja celebra 30 anys amb un concert indie simfònic al costat de l’Orquestra de València

L'Habitació Roja celebra el seu 30 aniversari amb un concert especial en el Palau de la Música, on reinterpretarà el seu repertori en format indie simfònic al costat de l'Orquestra de València sota la direcció de Daniel Abad.