16 C
València
Diumenge, 19 octubre, 2025

La història real d’Antonio Montero, de la llista negra de Letícia a lluitar contra el càncer

El periodista Antonio Montero

Antonio Montero desvela algun dels secrets de la seua professió en el llibre ‘Paparazzi Confidencial’ | València Diari

 

Antonio Montero, un dels personatges més reconeguts de la televisió gràcies a la seua participació en el programa ‘Sálvame‘, explica en el seu llibre de memòries ‘Paparazzi Confidencial. Historias de una profesión maldita‘ moltes de les seues aventures professionals que el van dur fins a la seua exparella, Marisa Martín Blázquez, i fins a l’Olimp de la indústria i de les exclusives del cor durant els anys 90.

 

Crítiques al món de la televisió

El periodista va començar la seua trajectòria professional com a paparazzi, però ara ha decidit que el seu lloc es troba en la televisió. Montero sempre ha criticat este mitjà, arribant a afirmar que «La televisió aborda el nostre món des d’una perspectiva recurrent i estèril: setmanes i setmanes parlant del mateix tema fins a esgotar-lo. Fins a ofegar-nos a tots. És igual que es parle del cor o d’un succés tràgic: esperem fins a l’avorriment, a voltes fins a la nàusea». Tenint en compte el paper que té actualment Montero en la televisió, en especial en el programa ‘Sálvame’, estes paraules cobren especial rellevància

 

«Seguiré treballant ací o allí, a on em deixen. No renunciaré mai a una notícia fins que em muiga (…) Però he tornat i no tinc por. No tinc por al futur, ni a la incertesa, ni a la mort», va expressar Antonio Montero en el seu llibre, paraules que també impacten després de què el mateix Montero anunciara recentment que patix càncer.

 

Fotografies que l’han fet estar en la llista negra de Zarzuela

Durant l’època en què Montero treballava com a paparazzi, va fer fotografies que han passat a la història del país. Imàtgens d’Eva SannumGigi Howard, alguns dels amors del rei Felip VI, instantànies a on apareixia el rei de caça, exclusives de la Infanta Elena durant la seua lluna de mel amb Jaime de Marichalar i, fins i tot, imàtgens de la Reina Letícia amb biquini, van fer que Zarzuela incloguera al paparazzi en la seua llista negra. 

 

Com el mateix Montero explicava, totes les exclusives les va conseguir després de dies de persecució a la Família Reial. «L’existència d’una llista negra és una paranoia comuna entre els paparazzis. Tan comú que ningú de nosaltres dubta de la seua existència. Quan el teu nom ingressa en la llista negra comencen a passar-te coses inhabituals».

 

«El primer símptoma sol vindre en forma d’inspecció exhaustiva d’hisenda. També et fallen les fonts, reps informacions equivocades, ningú compra el teu treball, et descobrixen els escoltes abans de què hages arribat al teu destí, reps tocades de telèfon estranyes, documents incriminadors en la teua bústia…», detallava el periodista. Montero finalment explicava com l’entorn directe de la Casa Reial va conseguir «neutralitzar-lo» abans de què poguera fotografiar als Reis durant el seu viatge secret a Camboya: «No et preocupes per Montero. No ens tornarà a fer un reportatge ni res. Touché».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València se situa entre les províncies amb més dones estrangeres afiliades a la Seguretat Social

Espanya supera les 1.333.000 dones estrangeres afiliades a la Seguretat Social, un 78% més que fa una dècada. València concentra 76.731, després de Madrid i Barcelona.

Tres detinguts a Benidorm per sostraure 50.000 euros en material d’una empresa de recanvis

La Policia Nacional arresta a un empleat i a dos clients pel desviament de peces valorades en 50.000 euros d'una firma de recanvis a Benidorm. El material es treia per la porta posterior i s'ocultava en un contenidor per a la seua recollida.

DANA en el camp valencià, un any després: ajudes àgils i reparacions pendents

Un any després de la DANA, les indemnitzacions i ajudes han fluït amb rapidesa, però persistixen danys en camins i infraestructures i queden treballs per completar en zones arrosseres.

Prevenció i detecció precoç marquen el Dia Mundial del Càncer de Mama 2025

El Dia Mundial del Càncer de Mama arriba marcat per les fallades en el cribratge andalús. Societats i pacients reclamen prevenció, diagnòstic primerenc i més investigació.

Mor José Vicente González, referent empresarial i expresident de la CEV i Fira València

L'empresari metal·lúrgic José Vicente González mor als 83 anys. Va liderar FEMEVAL, la CEV i Fira València, on va ser l'últim president de perfil empresarial.

Antony rescata al Betis amb un doblet en el descompte davant el Vila-real

El Betis va neutralitzar un 2-0 amb dos gols d'Antony, l'últim en el 90+4, per a empatar en La Ceràmica. El Vila-real conserva la tercera plaça malgrat el colp final.

Antony rescata al Betis amb un doblet i sosté la baralla per la tercera plaça

El brasiler va marcar en el 66 i en el 94 per a igualar un 2-0 en La Ceràmica. El Betis va dominar el joc i el Vila-real manté la tercera plaça malgrat el colp final.

Antony rescata al Betis amb un doblet per a empatar 2-2 davant el Vila-real

Amb dos gols, el segon en el 94, Antony va remuntar un 2-0 per a firmar el 2-2 del Betis en La Ceràmica. El Vila-real conserva la tercera plaça en un dol directe per Europa.