La història real d’Antonio Montero, de la llista negra de Letícia a lluitar contra el càncer

El periodista Antonio Montero

Antonio Montero desvela algun dels secrets de la seua professió en el llibre ‘Paparazzi Confidencial’ | València Diari

 

Antonio Montero, un dels personatges més reconeguts de la televisió gràcies a la seua participació en el programa ‘Sálvame‘, explica en el seu llibre de memòries ‘Paparazzi Confidencial. Historias de una profesión maldita‘ moltes de les seues aventures professionals que el van dur fins a la seua exparella, Marisa Martín Blázquez, i fins a l’Olimp de la indústria i de les exclusives del cor durant els anys 90.

 

Crítiques al món de la televisió

El periodista va començar la seua trajectòria professional com a paparazzi, però ara ha decidit que el seu lloc es troba en la televisió. Montero sempre ha criticat este mitjà, arribant a afirmar que «La televisió aborda el nostre món des d’una perspectiva recurrent i estèril: setmanes i setmanes parlant del mateix tema fins a esgotar-lo. Fins a ofegar-nos a tots. És igual que es parle del cor o d’un succés tràgic: esperem fins a l’avorriment, a voltes fins a la nàusea». Tenint en compte el paper que té actualment Montero en la televisió, en especial en el programa ‘Sálvame’, estes paraules cobren especial rellevància

 

«Seguiré treballant ací o allí, a on em deixen. No renunciaré mai a una notícia fins que em muiga (…) Però he tornat i no tinc por. No tinc por al futur, ni a la incertesa, ni a la mort», va expressar Antonio Montero en el seu llibre, paraules que també impacten després de què el mateix Montero anunciara recentment que patix càncer.

 

Fotografies que l’han fet estar en la llista negra de Zarzuela

Durant l’època en què Montero treballava com a paparazzi, va fer fotografies que han passat a la història del país. Imàtgens d’Eva SannumGigi Howard, alguns dels amors del rei Felip VI, instantànies a on apareixia el rei de caça, exclusives de la Infanta Elena durant la seua lluna de mel amb Jaime de Marichalar i, fins i tot, imàtgens de la Reina Letícia amb biquini, van fer que Zarzuela incloguera al paparazzi en la seua llista negra. 

 

Com el mateix Montero explicava, totes les exclusives les va conseguir després de dies de persecució a la Família Reial. «L’existència d’una llista negra és una paranoia comuna entre els paparazzis. Tan comú que ningú de nosaltres dubta de la seua existència. Quan el teu nom ingressa en la llista negra comencen a passar-te coses inhabituals».

 

«El primer símptoma sol vindre en forma d’inspecció exhaustiva d’hisenda. També et fallen les fonts, reps informacions equivocades, ningú compra el teu treball, et descobrixen els escoltes abans de què hages arribat al teu destí, reps tocades de telèfon estranyes, documents incriminadors en la teua bústia…», detallava el periodista. Montero finalment explicava com l’entorn directe de la Casa Reial va conseguir «neutralitzar-lo» abans de què poguera fotografiar als Reis durant el seu viatge secret a Camboya: «No et preocupes per Montero. No ens tornarà a fer un reportatge ni res. Touché».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai pel vent

València ha començat el dia amb 382 monuments infantils plantats que obrin els cinc dies grans de les Falles 2026. El vent ha provocat caigudes de peces i treballs de reforç, encara que s'espera millora al llarg del dia.

Banc mundial de sons d’aus aconseguix 1.192 espècies sota coordinació espanyola

El nou banc acústic global, coordinat per biòlegs espanyols, reunix gravacions anotades de cinc continents per a impulsar la identificació automàtica d'aus.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantá en diversos municipis

Les ratxes des d'anit han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan retardant la plantá a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió de Oltá espera a l'artista per a reparar mentres l'infantil es va plantar sense problemes.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantà en diversos municipis

Les ratxes han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan afectant la plantà a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió espera a l'artista per a valorar la reparació mentres l'infantil s'ha plantat sense problemes.

La falla més llarga del món ret homenatge a la Marató de València amb 42,195 metres

La comissió Manuel de Falla Tamarindes firma un monument horitzontal de 42,195 metres que recrea la meta de la Marató de València i aspira a fer història.

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.

Ratxes de fins a 103 km/h a l’interior nord de Castelló i alerta taronja per vent

La passada nit va deixar ratxes de 103 km/h a La Pobla de Benifassà i l'interior nord de Castelló seguix en avís taronja fins a les 19.00. També hi ha avisos grocs per vent i fenòmens costaners en altres zones.

Un policia fora de servici frustra un furt afectuós a un home de 77 anys a Elx i deté a tres

Un agent de la Policia Nacional ha impedit que un grup sostraguera la cadena d'or d'un home de 77 anys a Elx. Tres persones han sigut detingudes per furt i pertinença a grup criminal.