La història real d’Antonio Montero, de la llista negra de Letícia a lluitar contra el càncer

El periodista Antonio Montero

Antonio Montero desvela algun dels secrets de la seua professió en el llibre ‘Paparazzi Confidencial’ | València Diari

 

Antonio Montero, un dels personatges més reconeguts de la televisió gràcies a la seua participació en el programa ‘Sálvame‘, explica en el seu llibre de memòries ‘Paparazzi Confidencial. Historias de una profesión maldita‘ moltes de les seues aventures professionals que el van dur fins a la seua exparella, Marisa Martín Blázquez, i fins a l’Olimp de la indústria i de les exclusives del cor durant els anys 90.

 

Crítiques al món de la televisió

El periodista va començar la seua trajectòria professional com a paparazzi, però ara ha decidit que el seu lloc es troba en la televisió. Montero sempre ha criticat este mitjà, arribant a afirmar que «La televisió aborda el nostre món des d’una perspectiva recurrent i estèril: setmanes i setmanes parlant del mateix tema fins a esgotar-lo. Fins a ofegar-nos a tots. És igual que es parle del cor o d’un succés tràgic: esperem fins a l’avorriment, a voltes fins a la nàusea». Tenint en compte el paper que té actualment Montero en la televisió, en especial en el programa ‘Sálvame’, estes paraules cobren especial rellevància

 

«Seguiré treballant ací o allí, a on em deixen. No renunciaré mai a una notícia fins que em muiga (…) Però he tornat i no tinc por. No tinc por al futur, ni a la incertesa, ni a la mort», va expressar Antonio Montero en el seu llibre, paraules que també impacten després de què el mateix Montero anunciara recentment que patix càncer.

 

Fotografies que l’han fet estar en la llista negra de Zarzuela

Durant l’època en què Montero treballava com a paparazzi, va fer fotografies que han passat a la història del país. Imàtgens d’Eva SannumGigi Howard, alguns dels amors del rei Felip VI, instantànies a on apareixia el rei de caça, exclusives de la Infanta Elena durant la seua lluna de mel amb Jaime de Marichalar i, fins i tot, imàtgens de la Reina Letícia amb biquini, van fer que Zarzuela incloguera al paparazzi en la seua llista negra. 

 

Com el mateix Montero explicava, totes les exclusives les va conseguir després de dies de persecució a la Família Reial. «L’existència d’una llista negra és una paranoia comuna entre els paparazzis. Tan comú que ningú de nosaltres dubta de la seua existència. Quan el teu nom ingressa en la llista negra comencen a passar-te coses inhabituals».

 

«El primer símptoma sol vindre en forma d’inspecció exhaustiva d’hisenda. També et fallen les fonts, reps informacions equivocades, ningú compra el teu treball, et descobrixen els escoltes abans de què hages arribat al teu destí, reps tocades de telèfon estranyes, documents incriminadors en la teua bústia…», detallava el periodista. Montero finalment explicava com l’entorn directe de la Casa Reial va conseguir «neutralitzar-lo» abans de què poguera fotografiar als Reis durant el seu viatge secret a Camboya: «No et preocupes per Montero. No ens tornarà a fer un reportatge ni res. Touché».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.