Joves i majors d’Alacant compartiran temps per a reduir la soledat en la tercera edat

Després dels dramàtics casos d’aïllament social esdevinguts en pandèmia, des de l’Ajuntament d’Alacant han posat el focus a reduir la soledat dels majors. Ho faran a través del programa «En clau de barri», que posa en marxa en el territori Edusi però amb idea de replicar-lo més endavant a altres barris, ha explicat aquest dilluns la regidora d’Acció Social, Julia Llopis.

El programa, en realitat, és una intervenció amb col·lectius vulnerables de joves i majors, que ja va arrancar en 2017 amb actuacions d’inclusió sociolaboral i propostes d’oci saludable per a la població juvenil. I fins i tot es continue de manera en línia durant la pandèmia.

D’aquesta experiència va nàixer l’Associació Juvenil Edusi, assenyala Llopis. «S’ha captat a molts xavals amb molt d’interés en els seus barris. I ens interessava formar-los per a treballar amb persones majors. Sobretot les que estan en situació de vulnerabilitat per situació de soledat». «L’any passat vam fer un acostament, uns cursos en línia per a ensenyar-los com treballar amb ells en les seues pròpies cases i també en el Centre del Pla Carolines». Aquests mateixos joves i en col·laboració amb entitats i col·lectius socials, a través de la regidoria, seran els qui detecten a les persones majors en risc de soledat i que desitgen participar en el programa o redirigir-los a Serveis Socials.

Entre les activitats per a les persones majors de 65 anys, cursos de cuina saludable, ràdio comunitària, senderisme local i activitats intergeneracionals. Totes gratuïtes. A més els joves de 12 a 25 anys comptaran amb activitats esportives, dansa urbana, taller de noves masculinitats o tallers creatius d’art, creació musical o fotografia.

Així mateix, la regidoria disposa d’atenció individual d’informació, orientació, assessorament així com d’acompanyament. «En clau de barri» ha incorporat a 8 tècnics i estarà vigent fins a maig de 2024.

El regidor de Coordinació de Projectes, Antonio Peral, que també participa en aquest programa ha destacat el gran nombre de persones a les quals preveu ajudar aquesta intervenció que de moment es desenvolupa en el territori Edusi. És part d’una sèrie de mesures per a revitalitzar aquesta zona «per damunt d’Alfonso el Savi i fins a Altell i entre els dos castells, que està generant inversions per 22 milions d’euros que pràcticament estem culminant. La més important que veuran de seguida és la rehabilitació de la Casa de la Misericòrdia que estem a punt de traure a licitació però que està generant projectes com aquest de joves i majors que afavorirà que aquestes persones tinguen una eixida sociolaboral, que tinguen unes propostes d’oci saludable que afavoriran la seua integració i la seua inclusió i que milloraran la vida de tots els alacantins».

Punts d’informació

Per a més informació es pot trucar al telèfon 657124039 per a ciutadania de Carolines Baixes i Sant Antón o al 613144854 per a les persones residents en la zona de Mercat i Campoamor. També atenen en el mail edusi.accionsocial@alicante.es i edusilascigarreras@alicante.es

Els punts d’atenció presencial són:

Oficina Edusi alicante al carrer Sevilla, 2, els dimarts i dijous de 18 a 20 hores i dimecres de 10 a 14 hores.
Centre d’Innovació de Recursos Educatius Municipals (CIREM), al carrer Pare Mariana, 19, a partir de setembre dilluns i dijous de 9.30 a 12.30 hores.

Centre Municipal de Majors en Plaza Amèrica, 4, els dimecres de 17.30 a 19 hores i els divendres d’11.30 a 13 hores.
Centre Integrat Sergent Vaillo, al carrer Sergent Vaillo, 28 a partir de juliol.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.