Joves i majors d’Alacant compartiran temps per a reduir la soledat en la tercera edat

Després dels dramàtics casos d’aïllament social esdevinguts en pandèmia, des de l’Ajuntament d’Alacant han posat el focus a reduir la soledat dels majors. Ho faran a través del programa «En clau de barri», que posa en marxa en el territori Edusi però amb idea de replicar-lo més endavant a altres barris, ha explicat aquest dilluns la regidora d’Acció Social, Julia Llopis.

El programa, en realitat, és una intervenció amb col·lectius vulnerables de joves i majors, que ja va arrancar en 2017 amb actuacions d’inclusió sociolaboral i propostes d’oci saludable per a la població juvenil. I fins i tot es continue de manera en línia durant la pandèmia.

D’aquesta experiència va nàixer l’Associació Juvenil Edusi, assenyala Llopis. «S’ha captat a molts xavals amb molt d’interés en els seus barris. I ens interessava formar-los per a treballar amb persones majors. Sobretot les que estan en situació de vulnerabilitat per situació de soledat». «L’any passat vam fer un acostament, uns cursos en línia per a ensenyar-los com treballar amb ells en les seues pròpies cases i també en el Centre del Pla Carolines». Aquests mateixos joves i en col·laboració amb entitats i col·lectius socials, a través de la regidoria, seran els qui detecten a les persones majors en risc de soledat i que desitgen participar en el programa o redirigir-los a Serveis Socials.

Entre les activitats per a les persones majors de 65 anys, cursos de cuina saludable, ràdio comunitària, senderisme local i activitats intergeneracionals. Totes gratuïtes. A més els joves de 12 a 25 anys comptaran amb activitats esportives, dansa urbana, taller de noves masculinitats o tallers creatius d’art, creació musical o fotografia.

Així mateix, la regidoria disposa d’atenció individual d’informació, orientació, assessorament així com d’acompanyament. «En clau de barri» ha incorporat a 8 tècnics i estarà vigent fins a maig de 2024.

El regidor de Coordinació de Projectes, Antonio Peral, que també participa en aquest programa ha destacat el gran nombre de persones a les quals preveu ajudar aquesta intervenció que de moment es desenvolupa en el territori Edusi. És part d’una sèrie de mesures per a revitalitzar aquesta zona «per damunt d’Alfonso el Savi i fins a Altell i entre els dos castells, que està generant inversions per 22 milions d’euros que pràcticament estem culminant. La més important que veuran de seguida és la rehabilitació de la Casa de la Misericòrdia que estem a punt de traure a licitació però que està generant projectes com aquest de joves i majors que afavorirà que aquestes persones tinguen una eixida sociolaboral, que tinguen unes propostes d’oci saludable que afavoriran la seua integració i la seua inclusió i que milloraran la vida de tots els alacantins».

Punts d’informació

Per a més informació es pot trucar al telèfon 657124039 per a ciutadania de Carolines Baixes i Sant Antón o al 613144854 per a les persones residents en la zona de Mercat i Campoamor. També atenen en el mail edusi.accionsocial@alicante.es i edusilascigarreras@alicante.es

Els punts d’atenció presencial són:

Oficina Edusi alicante al carrer Sevilla, 2, els dimarts i dijous de 18 a 20 hores i dimecres de 10 a 14 hores.
Centre d’Innovació de Recursos Educatius Municipals (CIREM), al carrer Pare Mariana, 19, a partir de setembre dilluns i dijous de 9.30 a 12.30 hores.

Centre Municipal de Majors en Plaza Amèrica, 4, els dimecres de 17.30 a 19 hores i els divendres d’11.30 a 13 hores.
Centre Integrat Sergent Vaillo, al carrer Sergent Vaillo, 28 a partir de juliol.

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.