Joves i majors d’Alacant compartiran temps per a reduir la soledat en la tercera edat

Després dels dramàtics casos d’aïllament social esdevinguts en pandèmia, des de l’Ajuntament d’Alacant han posat el focus a reduir la soledat dels majors. Ho faran a través del programa «En clau de barri», que posa en marxa en el territori Edusi però amb idea de replicar-lo més endavant a altres barris, ha explicat aquest dilluns la regidora d’Acció Social, Julia Llopis.

El programa, en realitat, és una intervenció amb col·lectius vulnerables de joves i majors, que ja va arrancar en 2017 amb actuacions d’inclusió sociolaboral i propostes d’oci saludable per a la població juvenil. I fins i tot es continue de manera en línia durant la pandèmia.

D’aquesta experiència va nàixer l’Associació Juvenil Edusi, assenyala Llopis. «S’ha captat a molts xavals amb molt d’interés en els seus barris. I ens interessava formar-los per a treballar amb persones majors. Sobretot les que estan en situació de vulnerabilitat per situació de soledat». «L’any passat vam fer un acostament, uns cursos en línia per a ensenyar-los com treballar amb ells en les seues pròpies cases i també en el Centre del Pla Carolines». Aquests mateixos joves i en col·laboració amb entitats i col·lectius socials, a través de la regidoria, seran els qui detecten a les persones majors en risc de soledat i que desitgen participar en el programa o redirigir-los a Serveis Socials.

Entre les activitats per a les persones majors de 65 anys, cursos de cuina saludable, ràdio comunitària, senderisme local i activitats intergeneracionals. Totes gratuïtes. A més els joves de 12 a 25 anys comptaran amb activitats esportives, dansa urbana, taller de noves masculinitats o tallers creatius d’art, creació musical o fotografia.

Així mateix, la regidoria disposa d’atenció individual d’informació, orientació, assessorament així com d’acompanyament. «En clau de barri» ha incorporat a 8 tècnics i estarà vigent fins a maig de 2024.

El regidor de Coordinació de Projectes, Antonio Peral, que també participa en aquest programa ha destacat el gran nombre de persones a les quals preveu ajudar aquesta intervenció que de moment es desenvolupa en el territori Edusi. És part d’una sèrie de mesures per a revitalitzar aquesta zona «per damunt d’Alfonso el Savi i fins a Altell i entre els dos castells, que està generant inversions per 22 milions d’euros que pràcticament estem culminant. La més important que veuran de seguida és la rehabilitació de la Casa de la Misericòrdia que estem a punt de traure a licitació però que està generant projectes com aquest de joves i majors que afavorirà que aquestes persones tinguen una eixida sociolaboral, que tinguen unes propostes d’oci saludable que afavoriran la seua integració i la seua inclusió i que milloraran la vida de tots els alacantins».

Punts d’informació

Per a més informació es pot trucar al telèfon 657124039 per a ciutadania de Carolines Baixes i Sant Antón o al 613144854 per a les persones residents en la zona de Mercat i Campoamor. També atenen en el mail edusi.accionsocial@alicante.es i edusilascigarreras@alicante.es

Els punts d’atenció presencial són:

Oficina Edusi alicante al carrer Sevilla, 2, els dimarts i dijous de 18 a 20 hores i dimecres de 10 a 14 hores.
Centre d’Innovació de Recursos Educatius Municipals (CIREM), al carrer Pare Mariana, 19, a partir de setembre dilluns i dijous de 9.30 a 12.30 hores.

Centre Municipal de Majors en Plaza Amèrica, 4, els dimecres de 17.30 a 19 hores i els divendres d’11.30 a 13 hores.
Centre Integrat Sergent Vaillo, al carrer Sergent Vaillo, 28 a partir de juliol.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.