Joves i majors d’Alacant compartiran temps per a reduir la soledat en la tercera edat

Després dels dramàtics casos d’aïllament social esdevinguts en pandèmia, des de l’Ajuntament d’Alacant han posat el focus a reduir la soledat dels majors. Ho faran a través del programa «En clau de barri», que posa en marxa en el territori Edusi però amb idea de replicar-lo més endavant a altres barris, ha explicat aquest dilluns la regidora d’Acció Social, Julia Llopis.

El programa, en realitat, és una intervenció amb col·lectius vulnerables de joves i majors, que ja va arrancar en 2017 amb actuacions d’inclusió sociolaboral i propostes d’oci saludable per a la població juvenil. I fins i tot es continue de manera en línia durant la pandèmia.

D’aquesta experiència va nàixer l’Associació Juvenil Edusi, assenyala Llopis. «S’ha captat a molts xavals amb molt d’interés en els seus barris. I ens interessava formar-los per a treballar amb persones majors. Sobretot les que estan en situació de vulnerabilitat per situació de soledat». «L’any passat vam fer un acostament, uns cursos en línia per a ensenyar-los com treballar amb ells en les seues pròpies cases i també en el Centre del Pla Carolines». Aquests mateixos joves i en col·laboració amb entitats i col·lectius socials, a través de la regidoria, seran els qui detecten a les persones majors en risc de soledat i que desitgen participar en el programa o redirigir-los a Serveis Socials.

Entre les activitats per a les persones majors de 65 anys, cursos de cuina saludable, ràdio comunitària, senderisme local i activitats intergeneracionals. Totes gratuïtes. A més els joves de 12 a 25 anys comptaran amb activitats esportives, dansa urbana, taller de noves masculinitats o tallers creatius d’art, creació musical o fotografia.

Així mateix, la regidoria disposa d’atenció individual d’informació, orientació, assessorament així com d’acompanyament. «En clau de barri» ha incorporat a 8 tècnics i estarà vigent fins a maig de 2024.

El regidor de Coordinació de Projectes, Antonio Peral, que també participa en aquest programa ha destacat el gran nombre de persones a les quals preveu ajudar aquesta intervenció que de moment es desenvolupa en el territori Edusi. És part d’una sèrie de mesures per a revitalitzar aquesta zona «per damunt d’Alfonso el Savi i fins a Altell i entre els dos castells, que està generant inversions per 22 milions d’euros que pràcticament estem culminant. La més important que veuran de seguida és la rehabilitació de la Casa de la Misericòrdia que estem a punt de traure a licitació però que està generant projectes com aquest de joves i majors que afavorirà que aquestes persones tinguen una eixida sociolaboral, que tinguen unes propostes d’oci saludable que afavoriran la seua integració i la seua inclusió i que milloraran la vida de tots els alacantins».

Punts d’informació

Per a més informació es pot trucar al telèfon 657124039 per a ciutadania de Carolines Baixes i Sant Antón o al 613144854 per a les persones residents en la zona de Mercat i Campoamor. També atenen en el mail edusi.accionsocial@alicante.es i edusilascigarreras@alicante.es

Els punts d’atenció presencial són:

Oficina Edusi alicante al carrer Sevilla, 2, els dimarts i dijous de 18 a 20 hores i dimecres de 10 a 14 hores.
Centre d’Innovació de Recursos Educatius Municipals (CIREM), al carrer Pare Mariana, 19, a partir de setembre dilluns i dijous de 9.30 a 12.30 hores.

Centre Municipal de Majors en Plaza Amèrica, 4, els dimecres de 17.30 a 19 hores i els divendres d’11.30 a 13 hores.
Centre Integrat Sergent Vaillo, al carrer Sergent Vaillo, 28 a partir de juliol.

Últimes notícies

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.