14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Joves i majors d’Alacant compartiran temps per a reduir la soledat en la tercera edat

Després dels dramàtics casos d’aïllament social esdevinguts en pandèmia, des de l’Ajuntament d’Alacant han posat el focus a reduir la soledat dels majors. Ho faran a través del programa «En clau de barri», que posa en marxa en el territori Edusi però amb idea de replicar-lo més endavant a altres barris, ha explicat aquest dilluns la regidora d’Acció Social, Julia Llopis.

El programa, en realitat, és una intervenció amb col·lectius vulnerables de joves i majors, que ja va arrancar en 2017 amb actuacions d’inclusió sociolaboral i propostes d’oci saludable per a la població juvenil. I fins i tot es continue de manera en línia durant la pandèmia.

D’aquesta experiència va nàixer l’Associació Juvenil Edusi, assenyala Llopis. «S’ha captat a molts xavals amb molt d’interés en els seus barris. I ens interessava formar-los per a treballar amb persones majors. Sobretot les que estan en situació de vulnerabilitat per situació de soledat». «L’any passat vam fer un acostament, uns cursos en línia per a ensenyar-los com treballar amb ells en les seues pròpies cases i també en el Centre del Pla Carolines». Aquests mateixos joves i en col·laboració amb entitats i col·lectius socials, a través de la regidoria, seran els qui detecten a les persones majors en risc de soledat i que desitgen participar en el programa o redirigir-los a Serveis Socials.

Entre les activitats per a les persones majors de 65 anys, cursos de cuina saludable, ràdio comunitària, senderisme local i activitats intergeneracionals. Totes gratuïtes. A més els joves de 12 a 25 anys comptaran amb activitats esportives, dansa urbana, taller de noves masculinitats o tallers creatius d’art, creació musical o fotografia.

Així mateix, la regidoria disposa d’atenció individual d’informació, orientació, assessorament així com d’acompanyament. «En clau de barri» ha incorporat a 8 tècnics i estarà vigent fins a maig de 2024.

El regidor de Coordinació de Projectes, Antonio Peral, que també participa en aquest programa ha destacat el gran nombre de persones a les quals preveu ajudar aquesta intervenció que de moment es desenvolupa en el territori Edusi. És part d’una sèrie de mesures per a revitalitzar aquesta zona «per damunt d’Alfonso el Savi i fins a Altell i entre els dos castells, que està generant inversions per 22 milions d’euros que pràcticament estem culminant. La més important que veuran de seguida és la rehabilitació de la Casa de la Misericòrdia que estem a punt de traure a licitació però que està generant projectes com aquest de joves i majors que afavorirà que aquestes persones tinguen una eixida sociolaboral, que tinguen unes propostes d’oci saludable que afavoriran la seua integració i la seua inclusió i que milloraran la vida de tots els alacantins».

Punts d’informació

Per a més informació es pot trucar al telèfon 657124039 per a ciutadania de Carolines Baixes i Sant Antón o al 613144854 per a les persones residents en la zona de Mercat i Campoamor. També atenen en el mail edusi.accionsocial@alicante.es i edusilascigarreras@alicante.es

Els punts d’atenció presencial són:

Oficina Edusi alicante al carrer Sevilla, 2, els dimarts i dijous de 18 a 20 hores i dimecres de 10 a 14 hores.
Centre d’Innovació de Recursos Educatius Municipals (CIREM), al carrer Pare Mariana, 19, a partir de setembre dilluns i dijous de 9.30 a 12.30 hores.

Centre Municipal de Majors en Plaza Amèrica, 4, els dimecres de 17.30 a 19 hores i els divendres d’11.30 a 13 hores.
Centre Integrat Sergent Vaillo, al carrer Sergent Vaillo, 28 a partir de juliol.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.