Dos milions d’euros per a mantindre i netejar els camins rurals de Castelló

La Diputació de Castelló destinarà 2 milions d’euros en 2022 per al manteniment i arranjament de pistes i camins de la província de Castelló, xifra que representa un increment del 33% i de mig milió d’euros respecte a la quantitat invertida l’any passat de 2021. Així ho ha comunicat el president José Martí, explicant que «d’aquesta manera donem resposta a una de les peticions més reiterades per les alcaldesses i els alcaldes en les sis reunions comarcals que realitzem en diferents punts del territori amb anterioritat a l’elaboració dels pressupostos de #MésImpulsCastelló per al present exercici.

Es tracta d’una actuació que executen dues de les àrees que depenen del diputat provincial, Abel Ibáñez: el Parc Mòbil i el Consorci Provincial de Bombers. Pel que respecta al Parc Mòbil, en 2022 escometrà accions per valor de 1,1 milions d’euros, enfront dels 916.800 euros invertits en 2021. Per part seua, el Consorci elevarà fins a 900.000 euros un pressupost que l’any passat va ser de 600.000 euros.

Segons el president, «l’objectiu és continuar millorant el servei que es presta als municipis, fonamentalment als més xicotets, per als quals resulta imprescindible mantindre en bon estat les seues pistes i camins rurals per raons d’índole econòmica i de seguretat viària, en ser vies molt utilitzades per les persones que resideixen en els entorns afectats»

Es dona la circumstància que l’actuació del Parc Mòbil se circumscriu als municipis de menys de cinc mil habitants, en els quals es va invertir en 2021 un 45% més de recursos que en anys precedents per a escometre accions de neteja de cunetes i arranjaments després d’episodis de pluges i neu, així com labors d’asfaltat, conforme a la planificació que realitzen els tècnics de la Diputació segons les peticions formulades pels ajuntaments.

Per part seua, el Consorci Provincial de Bombers emprén accions de major envergadura, actuant també en pobles amb una població superior a cinc mil habitants.

Són accions que Martí considera «imprescindibles» per a generar serveis i activitat econòmica en les zones d’interior, «perquè és la manera de lluitar contra la despoblació».

Últimes notícies

‘Polígono X’ triomfa al Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i accedix directament als Goya

El curt ‘Polígono X’, rodat quasi íntegrament en pla seqüència pel lleonés Néstor López, ha guanyat el Faro de Plata del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i es classifica directament per als Premis Goya i els Premis Fugaz de 2027.

‘Polígono X’ triomfa al Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i es classifica per als Goya

El curt ‘Polígono X’, del director lleonés Néstor López, ha guanyat el Faro de Plata del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i s’ha classificat directament per als Goya i els Premis Fugaz de 2027.

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.