Dos milions d’euros per a mantindre i netejar els camins rurals de Castelló

La Diputació de Castelló destinarà 2 milions d’euros en 2022 per al manteniment i arranjament de pistes i camins de la província de Castelló, xifra que representa un increment del 33% i de mig milió d’euros respecte a la quantitat invertida l’any passat de 2021. Així ho ha comunicat el president José Martí, explicant que «d’aquesta manera donem resposta a una de les peticions més reiterades per les alcaldesses i els alcaldes en les sis reunions comarcals que realitzem en diferents punts del territori amb anterioritat a l’elaboració dels pressupostos de #MésImpulsCastelló per al present exercici.

Es tracta d’una actuació que executen dues de les àrees que depenen del diputat provincial, Abel Ibáñez: el Parc Mòbil i el Consorci Provincial de Bombers. Pel que respecta al Parc Mòbil, en 2022 escometrà accions per valor de 1,1 milions d’euros, enfront dels 916.800 euros invertits en 2021. Per part seua, el Consorci elevarà fins a 900.000 euros un pressupost que l’any passat va ser de 600.000 euros.

Segons el president, «l’objectiu és continuar millorant el servei que es presta als municipis, fonamentalment als més xicotets, per als quals resulta imprescindible mantindre en bon estat les seues pistes i camins rurals per raons d’índole econòmica i de seguretat viària, en ser vies molt utilitzades per les persones que resideixen en els entorns afectats»

Es dona la circumstància que l’actuació del Parc Mòbil se circumscriu als municipis de menys de cinc mil habitants, en els quals es va invertir en 2021 un 45% més de recursos que en anys precedents per a escometre accions de neteja de cunetes i arranjaments després d’episodis de pluges i neu, així com labors d’asfaltat, conforme a la planificació que realitzen els tècnics de la Diputació segons les peticions formulades pels ajuntaments.

Per part seua, el Consorci Provincial de Bombers emprén accions de major envergadura, actuant també en pobles amb una població superior a cinc mil habitants.

Són accions que Martí considera «imprescindibles» per a generar serveis i activitat econòmica en les zones d’interior, «perquè és la manera de lluitar contra la despoblació».

Últimes notícies

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.