12.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Dos milions d’euros per a mantindre i netejar els camins rurals de Castelló

La Diputació de Castelló destinarà 2 milions d’euros en 2022 per al manteniment i arranjament de pistes i camins de la província de Castelló, xifra que representa un increment del 33% i de mig milió d’euros respecte a la quantitat invertida l’any passat de 2021. Així ho ha comunicat el president José Martí, explicant que «d’aquesta manera donem resposta a una de les peticions més reiterades per les alcaldesses i els alcaldes en les sis reunions comarcals que realitzem en diferents punts del territori amb anterioritat a l’elaboració dels pressupostos de #MésImpulsCastelló per al present exercici.

Es tracta d’una actuació que executen dues de les àrees que depenen del diputat provincial, Abel Ibáñez: el Parc Mòbil i el Consorci Provincial de Bombers. Pel que respecta al Parc Mòbil, en 2022 escometrà accions per valor de 1,1 milions d’euros, enfront dels 916.800 euros invertits en 2021. Per part seua, el Consorci elevarà fins a 900.000 euros un pressupost que l’any passat va ser de 600.000 euros.

Segons el president, «l’objectiu és continuar millorant el servei que es presta als municipis, fonamentalment als més xicotets, per als quals resulta imprescindible mantindre en bon estat les seues pistes i camins rurals per raons d’índole econòmica i de seguretat viària, en ser vies molt utilitzades per les persones que resideixen en els entorns afectats»

Es dona la circumstància que l’actuació del Parc Mòbil se circumscriu als municipis de menys de cinc mil habitants, en els quals es va invertir en 2021 un 45% més de recursos que en anys precedents per a escometre accions de neteja de cunetes i arranjaments després d’episodis de pluges i neu, així com labors d’asfaltat, conforme a la planificació que realitzen els tècnics de la Diputació segons les peticions formulades pels ajuntaments.

Per part seua, el Consorci Provincial de Bombers emprén accions de major envergadura, actuant també en pobles amb una població superior a cinc mil habitants.

Són accions que Martí considera «imprescindibles» per a generar serveis i activitat econòmica en les zones d’interior, «perquè és la manera de lluitar contra la despoblació».

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.