Dos milions d’euros per a mantindre i netejar els camins rurals de Castelló

La Diputació de Castelló destinarà 2 milions d’euros en 2022 per al manteniment i arranjament de pistes i camins de la província de Castelló, xifra que representa un increment del 33% i de mig milió d’euros respecte a la quantitat invertida l’any passat de 2021. Així ho ha comunicat el president José Martí, explicant que «d’aquesta manera donem resposta a una de les peticions més reiterades per les alcaldesses i els alcaldes en les sis reunions comarcals que realitzem en diferents punts del territori amb anterioritat a l’elaboració dels pressupostos de #MésImpulsCastelló per al present exercici.

Es tracta d’una actuació que executen dues de les àrees que depenen del diputat provincial, Abel Ibáñez: el Parc Mòbil i el Consorci Provincial de Bombers. Pel que respecta al Parc Mòbil, en 2022 escometrà accions per valor de 1,1 milions d’euros, enfront dels 916.800 euros invertits en 2021. Per part seua, el Consorci elevarà fins a 900.000 euros un pressupost que l’any passat va ser de 600.000 euros.

Segons el president, «l’objectiu és continuar millorant el servei que es presta als municipis, fonamentalment als més xicotets, per als quals resulta imprescindible mantindre en bon estat les seues pistes i camins rurals per raons d’índole econòmica i de seguretat viària, en ser vies molt utilitzades per les persones que resideixen en els entorns afectats»

Es dona la circumstància que l’actuació del Parc Mòbil se circumscriu als municipis de menys de cinc mil habitants, en els quals es va invertir en 2021 un 45% més de recursos que en anys precedents per a escometre accions de neteja de cunetes i arranjaments després d’episodis de pluges i neu, així com labors d’asfaltat, conforme a la planificació que realitzen els tècnics de la Diputació segons les peticions formulades pels ajuntaments.

Per part seua, el Consorci Provincial de Bombers emprén accions de major envergadura, actuant també en pobles amb una població superior a cinc mil habitants.

Són accions que Martí considera «imprescindibles» per a generar serveis i activitat econòmica en les zones d’interior, «perquè és la manera de lluitar contra la despoblació».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.