Dos milions d’euros per a mantindre i netejar els camins rurals de Castelló

La Diputació de Castelló destinarà 2 milions d’euros en 2022 per al manteniment i arranjament de pistes i camins de la província de Castelló, xifra que representa un increment del 33% i de mig milió d’euros respecte a la quantitat invertida l’any passat de 2021. Així ho ha comunicat el president José Martí, explicant que «d’aquesta manera donem resposta a una de les peticions més reiterades per les alcaldesses i els alcaldes en les sis reunions comarcals que realitzem en diferents punts del territori amb anterioritat a l’elaboració dels pressupostos de #MésImpulsCastelló per al present exercici.

Es tracta d’una actuació que executen dues de les àrees que depenen del diputat provincial, Abel Ibáñez: el Parc Mòbil i el Consorci Provincial de Bombers. Pel que respecta al Parc Mòbil, en 2022 escometrà accions per valor de 1,1 milions d’euros, enfront dels 916.800 euros invertits en 2021. Per part seua, el Consorci elevarà fins a 900.000 euros un pressupost que l’any passat va ser de 600.000 euros.

Segons el president, «l’objectiu és continuar millorant el servei que es presta als municipis, fonamentalment als més xicotets, per als quals resulta imprescindible mantindre en bon estat les seues pistes i camins rurals per raons d’índole econòmica i de seguretat viària, en ser vies molt utilitzades per les persones que resideixen en els entorns afectats»

Es dona la circumstància que l’actuació del Parc Mòbil se circumscriu als municipis de menys de cinc mil habitants, en els quals es va invertir en 2021 un 45% més de recursos que en anys precedents per a escometre accions de neteja de cunetes i arranjaments després d’episodis de pluges i neu, així com labors d’asfaltat, conforme a la planificació que realitzen els tècnics de la Diputació segons les peticions formulades pels ajuntaments.

Per part seua, el Consorci Provincial de Bombers emprén accions de major envergadura, actuant també en pobles amb una població superior a cinc mil habitants.

Són accions que Martí considera «imprescindibles» per a generar serveis i activitat econòmica en les zones d’interior, «perquè és la manera de lluitar contra la despoblació».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.

Vila-real i Elx arriben amb la mateixa urgència i objectius oposats en La Ceràmica

Vila-real i Elx es veuen les cares amb l'obligació de guanyar: els locals miren a la Champions i els visitants a la permanència. El dol arranca a les 14.00.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes: ‘en el PSOE no caben señoros ni puters’

Diana Morant ha recolzat l'expulsió del PSOE de Toni González i ha subratllat que el partit se situa del costat de les víctimes enfront de l'assetjament.

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.

València Basket s’aferra a la segona plaça davant l’empenyiment del UCAM en el Roig Arena

València Basket rep a UCAM Murcia amb la segona plaça en joc. Els locals arriben amb ritme després de l'Eurolliga; els murcians, més descansats i amb precedents favorables a València.

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.