Pedro Sánchez rep una de les millors notícies abans de Nadal

 

Pedro Sánchez ja pot respirar tranquil. Després d’haver estat els últims dies en quarantena, este dijous s’ha confirmat que no haurà d’estar més dies dels previstos en esta situació. Tot després que fonts de la secretaria d’Estat de Comunicació hagen confirmat que ha donat negatiu en la segona prova PCR a la que ha estat sotmès este dimecres 23 de desembre pels servicis mèdics de Moncloa. Sánchez ja havia donat negatiu en una primera prova PCR a la que va ser sotmés dijous passat 17 de desembre. 

 

D’esta forma, es confirma que el president del govern espanyol no va ser contagiat després que la setmana passada estiguera en contacte estret amb una persona que va acabar donant positiu, el president francès Emmanuel Macron. Sánchez podrà eixir de la quarantena este dijous, 24 de desembre, quan es complisquen deu dies del seu contacte i poder passar la Nit de Nadal i la resta de les festes nadalenques al costat de la seua família. 

 

Cal recordar que durant estos dies en el que ha estat aïllat, el president de l’executiu espanyol no ha assistit a cap classe d’acte públic, complint estrictament amb el protocol habitual en estos casos. Moltes de les seues funcions, com presidir presencialment el Consell de Ministres d’este dimarts, van quedar delegades en la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo.

 

Dies en quarantena baix un estricte control mèdic

Mentres ha durat la seua quarantena el president de l’executiu espanyol ha estat en aïllament en el palau de la Moncloa, des d’a on sí que ha pogut complir amb algunes de les seues funcions de manera telemàtica. Com marquen estrictament els protocols, ha estat sotmés a dos proves PCR després de confirmar-se el positiu de Macron. Una primera, al més prompte possible per a descartar el seu positiu, i una segona, en el moment en què es complia el seu període de quarantena complint amb el que s’establix en el protocol de vigilància i Control de Covid-19.

 

Durant tot este període, Pedro Sánchez ha estat atés pels servicis mèdics del Palau de la Moncloa. En tot moment ha estat sotmés a un control per a previndre si en algun instant tenia algun tipus de símptoma, a pesar del seu primer negatiu. Si estos hagueren aparegut, hauria estat sotmès a una nova PCR, per a comprovar si finalment havia resultat contagiat.

 

El moment en què Sánchez va estar exposat a un possible contagi

Com hem explicat, el president espanyol es va vore obligat a posar-se en quarantena després que el seu homòleg francès donés positiu per coronavirus la setmana passada. No va ser l’únic líder europeu que es va vore afectat pel contagi de Macron. També estaven aïllats, el primer ministre portuguès, Antonio Costa, el belga, Alexander de Croo a demés del president del Consell Europeu, Charles Michel.

 

I és que tots ells van coincidir en un acte que va tindre lloc el dilluns 14 de desembre en París. Ells i molts altres líders mundials als actes per a commemorar el 60è aniversari de l’OCDE que van tindre lloc en la ciutat francesa.

 

Sánchez i Macron van compartir algunes hores durant la jornada commemorativa. Se’ls va poder vore saludant-se amb el colze, en els diferents parlaments que va haver este dia a demés de l’esmorzar que va tindre lloc este mateix dia. Això si, en tot moment es van seguir les mesures de seguretat com l’ús de mascareta o el manteniment dels dos metres de distància.

 

A pesar d’esta coincidència, van haver de passar alguns dies fins que es va confirmar el positiu del president francès. Això va provocar que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, mantinguera la seua agenda durant almenys dos dies. Entre altres, va acudir al Congrés dels Diputats per a fer balanç de l’últim Consell Europeu.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.

Elx construirà un tanc de tempestes de 7 milions de litres per a reduir inundacions

Elx construirà un tanc de tempestes de set milions de litres per a mitigar les inundacions del barranc de Sant Antón. L'obra, de 4 milions, es licitarà després de l'estiu i durarà entre 12 i 14 mesos.

Catalá demana respecte a Puente i Bernabé en plena polèmica per la Rodalia en Falles

Renfe ha decidit que els Rodalia no arriben a l'Estació del Nord entre les 13 i 15 h del 13 al 19 de març per les mascletaes, amb parada a Albal. La mesura ha deslligat encreuaments polítics: Catalá ha demanat respecte, la Generalitat ha criticat al Ministeri, el PSPV ha acusat l'alcaldessa i Compromís ha proposat control d'aforament.

La creació d’empreses va créixer un 20,1% al gener en la Comunitat Valenciana: 1.535 noves societats

La Comunitat Valenciana va registrar al gener 1.535 noves societats, un 20,1% més interanual i per damunt de la mitjana nacional. Espanya va sumar 11.623 altes, el millor gener des de 2008.

La Magdalena arranca amb ocupació hotelera del 98% i un 90% de reserves en hostaleria

El primer balanç municipal de la Magdalena confirma una arrancada amb hotels quasi complets els caps de setmana i alta demanda en restauració, amb normalitat i poques incidències. Neteja i seguretat, reforçades per a sostindre l'afluència i agilitzar la resposta.

Falles de València 2026: temps estable, vent fluix i temperatures fresques

La setmana gran apunta a estabilitat i absència de pluges. Es preveuen màximes de 16-18 °C i mínimes de 6-8 °C; el dissabte augmentarà la nuvolositat i el diumenge baixaran les temperatures.

La falla municipal de València coronarà els seus 27 metres amb un piromusical el dijous

Dijous que ve, la instal·lació de la rematada de la falla municipal aconseguirà els 27 metres i se sincronitzarà amb un piromusical exclusiu a les 21 hores.

El València Basket busca despenjar al Reial Madrid i assegurar el play in

L'equip taronja visita este dijous al Reial Madrid amb l'opció d'obrir bretxa, amarrar el play in i certificar el basket average particular. Un triomf reforçaria una ratxa de quatre victòries en l'Eurolliga i consolidaria la seua posició abans del tram final.