Pedro Sánchez rep una de les millors notícies abans de Nadal

 

Pedro Sánchez ja pot respirar tranquil. Després d’haver estat els últims dies en quarantena, este dijous s’ha confirmat que no haurà d’estar més dies dels previstos en esta situació. Tot després que fonts de la secretaria d’Estat de Comunicació hagen confirmat que ha donat negatiu en la segona prova PCR a la que ha estat sotmès este dimecres 23 de desembre pels servicis mèdics de Moncloa. Sánchez ja havia donat negatiu en una primera prova PCR a la que va ser sotmés dijous passat 17 de desembre. 

 

D’esta forma, es confirma que el president del govern espanyol no va ser contagiat després que la setmana passada estiguera en contacte estret amb una persona que va acabar donant positiu, el president francès Emmanuel Macron. Sánchez podrà eixir de la quarantena este dijous, 24 de desembre, quan es complisquen deu dies del seu contacte i poder passar la Nit de Nadal i la resta de les festes nadalenques al costat de la seua família. 

 

Cal recordar que durant estos dies en el que ha estat aïllat, el president de l’executiu espanyol no ha assistit a cap classe d’acte públic, complint estrictament amb el protocol habitual en estos casos. Moltes de les seues funcions, com presidir presencialment el Consell de Ministres d’este dimarts, van quedar delegades en la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo.

 

Dies en quarantena baix un estricte control mèdic

Mentres ha durat la seua quarantena el president de l’executiu espanyol ha estat en aïllament en el palau de la Moncloa, des d’a on sí que ha pogut complir amb algunes de les seues funcions de manera telemàtica. Com marquen estrictament els protocols, ha estat sotmés a dos proves PCR després de confirmar-se el positiu de Macron. Una primera, al més prompte possible per a descartar el seu positiu, i una segona, en el moment en què es complia el seu període de quarantena complint amb el que s’establix en el protocol de vigilància i Control de Covid-19.

 

Durant tot este període, Pedro Sánchez ha estat atés pels servicis mèdics del Palau de la Moncloa. En tot moment ha estat sotmés a un control per a previndre si en algun instant tenia algun tipus de símptoma, a pesar del seu primer negatiu. Si estos hagueren aparegut, hauria estat sotmès a una nova PCR, per a comprovar si finalment havia resultat contagiat.

 

El moment en què Sánchez va estar exposat a un possible contagi

Com hem explicat, el president espanyol es va vore obligat a posar-se en quarantena després que el seu homòleg francès donés positiu per coronavirus la setmana passada. No va ser l’únic líder europeu que es va vore afectat pel contagi de Macron. També estaven aïllats, el primer ministre portuguès, Antonio Costa, el belga, Alexander de Croo a demés del president del Consell Europeu, Charles Michel.

 

I és que tots ells van coincidir en un acte que va tindre lloc el dilluns 14 de desembre en París. Ells i molts altres líders mundials als actes per a commemorar el 60è aniversari de l’OCDE que van tindre lloc en la ciutat francesa.

 

Sánchez i Macron van compartir algunes hores durant la jornada commemorativa. Se’ls va poder vore saludant-se amb el colze, en els diferents parlaments que va haver este dia a demés de l’esmorzar que va tindre lloc este mateix dia. Això si, en tot moment es van seguir les mesures de seguretat com l’ús de mascareta o el manteniment dels dos metres de distància.

 

A pesar d’esta coincidència, van haver de passar alguns dies fins que es va confirmar el positiu del president francès. Això va provocar que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, mantinguera la seua agenda durant almenys dos dies. Entre altres, va acudir al Congrés dels Diputats per a fer balanç de l’últim Consell Europeu.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.