Pedro Sánchez rep una de les millors notícies abans de Nadal

 

Pedro Sánchez ja pot respirar tranquil. Després d’haver estat els últims dies en quarantena, este dijous s’ha confirmat que no haurà d’estar més dies dels previstos en esta situació. Tot després que fonts de la secretaria d’Estat de Comunicació hagen confirmat que ha donat negatiu en la segona prova PCR a la que ha estat sotmès este dimecres 23 de desembre pels servicis mèdics de Moncloa. Sánchez ja havia donat negatiu en una primera prova PCR a la que va ser sotmés dijous passat 17 de desembre. 

 

D’esta forma, es confirma que el president del govern espanyol no va ser contagiat després que la setmana passada estiguera en contacte estret amb una persona que va acabar donant positiu, el president francès Emmanuel Macron. Sánchez podrà eixir de la quarantena este dijous, 24 de desembre, quan es complisquen deu dies del seu contacte i poder passar la Nit de Nadal i la resta de les festes nadalenques al costat de la seua família. 

 

Cal recordar que durant estos dies en el que ha estat aïllat, el president de l’executiu espanyol no ha assistit a cap classe d’acte públic, complint estrictament amb el protocol habitual en estos casos. Moltes de les seues funcions, com presidir presencialment el Consell de Ministres d’este dimarts, van quedar delegades en la vicepresidenta primera del govern espanyol, Carmen Calvo.

 

Dies en quarantena baix un estricte control mèdic

Mentres ha durat la seua quarantena el president de l’executiu espanyol ha estat en aïllament en el palau de la Moncloa, des d’a on sí que ha pogut complir amb algunes de les seues funcions de manera telemàtica. Com marquen estrictament els protocols, ha estat sotmés a dos proves PCR després de confirmar-se el positiu de Macron. Una primera, al més prompte possible per a descartar el seu positiu, i una segona, en el moment en què es complia el seu període de quarantena complint amb el que s’establix en el protocol de vigilància i Control de Covid-19.

 

Durant tot este període, Pedro Sánchez ha estat atés pels servicis mèdics del Palau de la Moncloa. En tot moment ha estat sotmés a un control per a previndre si en algun instant tenia algun tipus de símptoma, a pesar del seu primer negatiu. Si estos hagueren aparegut, hauria estat sotmès a una nova PCR, per a comprovar si finalment havia resultat contagiat.

 

El moment en què Sánchez va estar exposat a un possible contagi

Com hem explicat, el president espanyol es va vore obligat a posar-se en quarantena després que el seu homòleg francès donés positiu per coronavirus la setmana passada. No va ser l’únic líder europeu que es va vore afectat pel contagi de Macron. També estaven aïllats, el primer ministre portuguès, Antonio Costa, el belga, Alexander de Croo a demés del president del Consell Europeu, Charles Michel.

 

I és que tots ells van coincidir en un acte que va tindre lloc el dilluns 14 de desembre en París. Ells i molts altres líders mundials als actes per a commemorar el 60è aniversari de l’OCDE que van tindre lloc en la ciutat francesa.

 

Sánchez i Macron van compartir algunes hores durant la jornada commemorativa. Se’ls va poder vore saludant-se amb el colze, en els diferents parlaments que va haver este dia a demés de l’esmorzar que va tindre lloc este mateix dia. Això si, en tot moment es van seguir les mesures de seguretat com l’ús de mascareta o el manteniment dels dos metres de distància.

 

A pesar d’esta coincidència, van haver de passar alguns dies fins que es va confirmar el positiu del president francès. Això va provocar que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, mantinguera la seua agenda durant almenys dos dies. Entre altres, va acudir al Congrés dels Diputats per a fer balanç de l’últim Consell Europeu.

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.