11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Practiques ‘sexting’? Fes-ho amb seguretat

 

La pandemia ha fet que el ‘sexting’ es fique de moda, ja que era la unica manera de coneixer gent nova i tindre relacions sexuals, amb l’enviament de missatges de text, imatges o vídeos de contingut eròtic. Una fórmula que ni la Covid-19 és capaç de frenar, i que l’any passat ja es va disparar durant el primer confinament domiciliari. Ara, les coses no han canviat molt. Encara que comptem amb majors llibertats, encara hui el sexe virtual triomfa de manera rotunda entre grups de totes les edats. Una conversa que comença tranquil·la, però que ningú sap com pot acabar.

És un fet àmpliament conegut. Hui dia, l’amor passa per la xarxa. El rar és no haver tingut alguna vegada una trobada a través d’apps de cites. Lligar en xarxes socials és ja una manera activa d’obrir-se a l’amor, encara que siga des del teu sofà i en pijama. Just eixe nínxol és el que aprofita el ‘sexting’, una manera de començar a calfar motors abans de la primera cita sense que per a això siga necessari desplaçar-se.

I si abans la tendència eren les cites en terrasses després d’un parell de copes de vi, començar a intimar en l’era Covid-19 passa ja, en moltes ocasions, per la via de les imatges i els textos de caràcter sexual.

Des de la irrupció de l’era tecnològica, milers de parelles i solters practiquen esta fórmula de “sexe en la distància” com una alternativa al plaer físic. De fet, el 70% dels enquestats assegura que no sols coneix el terme perfectament, sinó que, a més, ha sucumbit a la temptació de compartir este tipus de material íntim. 

L’auge del sexting

 

Textos, fotos, vídeos, àudios… o una combinació de tot. En el sexe virtual no hi ha barreres a l’hora d’avivar la flama el desig. Els que ho practiquen ho saben bé. Només fa falta una pantalla i una mica de curiositat.

Tot apunta al fet que les videotelefonades de caràcter sexual són també la millor eina digital per a donar curs al plaer sexual. Va ser just l’octubre de 2020 quan Tinder, una de les apps de cites de referència, va introduir el format de crida en línia. El resultat va ser una gran quantitat de primeres cites via pantalla, amb copa de vi inclosa i molta diversió. Això de “prendre alguna cosa a distància” sembla estar més de moda que mai.

Les últimes dades sobre este tema, segons un informe de l’app Ourtime, revelen que el nombre de trobades en la seua plataforma ha augmentat de manera exponencial des que es va declarar l’estat d’alarma. Entre tots els mitjans possibles, les videotelefonades van ser les més utilitzades amb una mitjana de 39 minuts per conversa.

 

Avivar la crida del desig sexual

 

Amb l’arribada de la Covid-19 tots els nostres hàbits, rutines i altres activitats van canviar de colp. Per sort, sempre vam tindre Internet per a connectar-nos amb els altres. Així i tot, alguns informes apunten cap a una disminució de la vida sexual. Viure en parella no sempre implica tindre relacions sexuals, i menys si per mitjà hi ha una pandèmia que influeix en la nostra salut física i mental. La libido, ja se sap, puja i baixa en funció del nostre estat emocional.

De fet, segons una consulta d’Ipsos a través d’eina What&Why, la lectura general és poc encoratjadora: “practiquem menys sexe i pitjor que abans de la pandèmia”. En este punt, el ‘sexting’ presa la davantera proposant noves maneres de relacionar-nos en parella. Una manera de trencar amb la rutina i introduir aqueixa conversa súbdita de to que pot canviar el rumb de la setmana.

Per exemple, al 70% dels espanyols els resulta bastant “excitant” intercanviar este tipus materials, continguen o no continguen imatges. A vegades, una frase suggeridora és suficient. Altres persones prefereixen afegir-li un plus a la conversa enviant vídeos d’allò més explícit.

 

Protegeix tu intimitat

 

Encara que és cert que el sexe via Internet requereix intimitat, per això guanya tants adeptes entre parelles, hui dia el ‘sexting’ també té cabuda entre persones que simplement fa un parell de dies que van donar match.

Com veiem, per al sexe virtual fa falta perdre la vergonya i llançar-se a la piscina. Així i tot, no podem perdre de vista unes certes “regles” a tindre en compte. No sempre és bona idea manar-li un nude a una persona desconeguda. Només si et dona confiança pots provar, després d’haver intercanviat unes certes impressions. A vegades, l’acció tan innocent d’enviar una imatge o un vídeo pujat de to comporta uns certs riscos.
 

Últimes notícies

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.