16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Practiques ‘sexting’? Fes-ho amb seguretat

 

La pandemia ha fet que el ‘sexting’ es fique de moda, ja que era la unica manera de coneixer gent nova i tindre relacions sexuals, amb l’enviament de missatges de text, imatges o vídeos de contingut eròtic. Una fórmula que ni la Covid-19 és capaç de frenar, i que l’any passat ja es va disparar durant el primer confinament domiciliari. Ara, les coses no han canviat molt. Encara que comptem amb majors llibertats, encara hui el sexe virtual triomfa de manera rotunda entre grups de totes les edats. Una conversa que comença tranquil·la, però que ningú sap com pot acabar.

És un fet àmpliament conegut. Hui dia, l’amor passa per la xarxa. El rar és no haver tingut alguna vegada una trobada a través d’apps de cites. Lligar en xarxes socials és ja una manera activa d’obrir-se a l’amor, encara que siga des del teu sofà i en pijama. Just eixe nínxol és el que aprofita el ‘sexting’, una manera de començar a calfar motors abans de la primera cita sense que per a això siga necessari desplaçar-se.

I si abans la tendència eren les cites en terrasses després d’un parell de copes de vi, començar a intimar en l’era Covid-19 passa ja, en moltes ocasions, per la via de les imatges i els textos de caràcter sexual.

Des de la irrupció de l’era tecnològica, milers de parelles i solters practiquen esta fórmula de “sexe en la distància” com una alternativa al plaer físic. De fet, el 70% dels enquestats assegura que no sols coneix el terme perfectament, sinó que, a més, ha sucumbit a la temptació de compartir este tipus de material íntim. 

L’auge del sexting

 

Textos, fotos, vídeos, àudios… o una combinació de tot. En el sexe virtual no hi ha barreres a l’hora d’avivar la flama el desig. Els que ho practiquen ho saben bé. Només fa falta una pantalla i una mica de curiositat.

Tot apunta al fet que les videotelefonades de caràcter sexual són també la millor eina digital per a donar curs al plaer sexual. Va ser just l’octubre de 2020 quan Tinder, una de les apps de cites de referència, va introduir el format de crida en línia. El resultat va ser una gran quantitat de primeres cites via pantalla, amb copa de vi inclosa i molta diversió. Això de “prendre alguna cosa a distància” sembla estar més de moda que mai.

Les últimes dades sobre este tema, segons un informe de l’app Ourtime, revelen que el nombre de trobades en la seua plataforma ha augmentat de manera exponencial des que es va declarar l’estat d’alarma. Entre tots els mitjans possibles, les videotelefonades van ser les més utilitzades amb una mitjana de 39 minuts per conversa.

 

Avivar la crida del desig sexual

 

Amb l’arribada de la Covid-19 tots els nostres hàbits, rutines i altres activitats van canviar de colp. Per sort, sempre vam tindre Internet per a connectar-nos amb els altres. Així i tot, alguns informes apunten cap a una disminució de la vida sexual. Viure en parella no sempre implica tindre relacions sexuals, i menys si per mitjà hi ha una pandèmia que influeix en la nostra salut física i mental. La libido, ja se sap, puja i baixa en funció del nostre estat emocional.

De fet, segons una consulta d’Ipsos a través d’eina What&Why, la lectura general és poc encoratjadora: “practiquem menys sexe i pitjor que abans de la pandèmia”. En este punt, el ‘sexting’ presa la davantera proposant noves maneres de relacionar-nos en parella. Una manera de trencar amb la rutina i introduir aqueixa conversa súbdita de to que pot canviar el rumb de la setmana.

Per exemple, al 70% dels espanyols els resulta bastant “excitant” intercanviar este tipus materials, continguen o no continguen imatges. A vegades, una frase suggeridora és suficient. Altres persones prefereixen afegir-li un plus a la conversa enviant vídeos d’allò més explícit.

 

Protegeix tu intimitat

 

Encara que és cert que el sexe via Internet requereix intimitat, per això guanya tants adeptes entre parelles, hui dia el ‘sexting’ també té cabuda entre persones que simplement fa un parell de dies que van donar match.

Com veiem, per al sexe virtual fa falta perdre la vergonya i llançar-se a la piscina. Així i tot, no podem perdre de vista unes certes “regles” a tindre en compte. No sempre és bona idea manar-li un nude a una persona desconeguda. Només si et dona confiança pots provar, després d’haver intercanviat unes certes impressions. A vegades, l’acció tan innocent d’enviar una imatge o un vídeo pujat de to comporta uns certs riscos.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.