Les protectores espanyoles van recollir 285.000 gossos i gats en 2021

Durant 2021 les protectores espanyoles van recollir 285.000 gossos i gats, una xifra molt similar a l’any anterior (286.000 en 2020) i per davall del nombre d’animals que es recollien els anys anteriors a la pandèmia.

Si comparem amb 2019, la xifra total d’animals de companyia que van arribar als refugis en l’any passat va ser d’un 7% menys. Així ho indiquen les dades de la nova edició de l’Estudi ‘Ell Mai el Faria’ 2021 de Fundació Affinity, que una vegada més constata que l’abandó i la pèrdua constitueixen el principal problema de benestar i qualitat de vida dels gossos i gats del nostre país. Hi ha variacions en funció de l’espècie.

En aquest sentit, l’arribada de gossos als refugis va augmentar lleugerament en 2021 (3%), després d’un fort descens del 12% l’any anterior a causa de la disminució d’animals perduts i abandonats durant els mesos de confinament.

En el cas dels gats, la seua arribada a les protectores es va reduir en un 5%, la qual cosa representa el primer descens que s’observa en aquest sentit en els últims 5 anys. L’informe adverteix que aquestes dades, lleugerament optimistes, han de situar-se en un context encara lluny de ser normal.

En 2021 les restriccions a la mobilitat encara es van mantindre durant alguns mesos, per la qual cosa caldria esperar a analitzar les dades de 2022 per a parlar d’un possible canvi de tendència.

L’estudi també confirma que el lleuger descens dels animals recollits en 2020 va ser conjuntural, reflex de l’impacte de les restriccions de la mobilitat en l’estil de vida de les famílies, una situació que, encara que en menor mesura, va continuar en 2021 i que podria haver influït en els resultats d’enguany.

Recollida de gats: primer descens en 5 anys Segons les dades de l’Estudi ‘Ell Mai el Faria’ 2021 de Fundació Affinity, en 2021 van arribar 118.000 gats als refugis espanyols, un 5% menys que en 2020 i la xifra més baixa de l’últim lustre.

És cert que les dades mostren una baixada del 5% en l’arribada de gats a les entitats, però creem que l’abandó i la pèrdua de gats continua sent hui el gran repte tant de les entitats com de la societat. Tinguem en compte que no sols arriben milers de gats a les entitats, sinó que uns altres acaben en colònies, també gestionades en la seua majoria per les protectores. Si a això li sumem el fort increment de l’arribada de cadells, més de la meitat, i que les ventrades no desitjades són el primer motiu d’abandó declarat, arribem a la conclusió que l’esterilització és una mesura clau i necessària per a frenar aquest fenomen”, explica Isabel Buil, directora de Fundació Affinity.

Les ventrades no desitjades, primer motiu d’abandó Les ventrades no desitjades es col·loquen en primer lloc (21%), seguides de la fi de la temporada de caça (13,4%) i els problemes de comportament de l’animal (13,1%).

Els problemes econòmics han deixat de ser la principal causa d’abandó declarada (passant del 25% al 6%). Un descens de la primera a la sisena posició del rànquing de les causes per a desprendre’s d’un animal de companyia a Espanya. “En aquest sentit, el fet que la caça aparega com a segon motiu d’abandó ens sembla particularment alarmant, sobretot si tenim en compte que els gossos que participen en activitats de caça només suposen una xicoteta part dels quasi 7.000.000 de gossos que viuen a Espanya”, declara Isabel Buil.

Estratègies clau contra la pèrdua i l’abandó La identificació dels animals mitjançant microxip és clau perquè un animal extraviat puga ser recuperat per la seua família. L’ús del microxip, al costat de l’esterilització, l’educació i l’adopció són les quatre estratègies més importants per a previndre i minimitzar les xifres d’abandó d’animals de companyia a Espanya.

L’educació és clau per a aconseguir una bona convivència entre l’animal i la família. Se sol pensar que els animals de companyia solament es poden educar quan són cadells, però això no és així, l’educació és clau i possible en qualsevol moment. Malgrat la importància de l’educació, la majoria dels petparents no compta amb l’ajuda professional d’un veterinari etòleg o d’un educador que sens dubte poden guiar-nos i ajudar-nos, si sorgeixen, problemes de comportament de gossos i gats”, conclou Isabel Buil. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València Basket s’agarra al factor pista davant el milionari Panathinaikos

València Basket afronta els quarts de final de l'Eurolliga amb avantatge de pista i una fase regular més sòlida davant un Panathinaikos que lidera els pressupostos de la competició i ha sigut sancionat per excedir el límit econòmic.

Renzo Saravia s’estrena amb el València i promet que té molt més per a donar

Renzo Saravia va debutar amb el València davant el Mallorca després de dos mesos de treball específic i va assegurar que té molt més per a oferir a l'equip en LaLiga.

Bernabé acusa el PP d’usar canvis legals per a fer negoci amb la vivenda

Pilar Bernabé critica que el PP modifique les lleis de vivenda en la Comunitat Valenciana per a convertir un dret en negoci i vincula estes pràctiques amb casos de corrupció.

Luis García torna al Ciutat amb un dol clau per la salvació entre Llevant i Sevilla

Llevant i Sevilla es mesuren en el Ciutat de València en un partit decisiu per la permanència, marcat pel retorn de Luis García Plaza i les dinàmiques oposades dels dos equips.

Jean Montero, triat millor jove de l’Eurolliga i Sergio De Larrea acaba tercer

Jean Montero, exterior dominicà del València Basket, ha sigut triat millor jugador jove de l'Eurolliga amb el premi Rising Star, mentres que el seu company Sergio De Larrea ha acabat tercer en la votació dels entrenadors.

El exgerente del PSOE nega que les xistorres anaren bitllets de 500 o 200 euros procedents del partit

El exgerente del PSOE, Mariano Moreno, assegura en el juí del cas Ábalos que en la caixa del partit no hi havia bitllets de 500 ni de 200 euros i defén el control dels pagaments en efectiu.

Catalá defén la gestió de l’Ajuntament en la liquidació del Consorci València 2007

María José Catalá assegura que l'Ajuntament de València està molt tranquil amb la seua actuació en la liquidació del Consorci València 2007 i rebutja que les places qüestionades per Intervenció es corresponguen amb les investigades per Anticorrupció.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reclama baixar la crispació

Juanfran Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional, defén la prioritat valenciana i nega que estes mesures impliquen racisme.