15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Ribó insta a continuar exercint la nostra responsabilitat amb els sectors creatius vinculats a les Falles

Ribó amb les Falleres Majors de València inaugurant l'exposició del ninot|Imatge: JCF

Ribó ha recordat com, des de l’inici de la pandèmia de covid “tots els sectors vinculats a la festa han reaccionat amb responsabilitat, conscients de la greu situació, anteposant la salut i la seguretat“; però ha subratllat que, precisament l’absència dels festejos “ha posat de manifest quan necessitem les Falles i que importants són per a nosaltres, perquè el temps de festa és el que ens ajuda a fixar la nostra vida en el món que ens envolta, i amb les persones que ens envolten. És el temps en què compartim sentiments i reforcem vincles, en què construïm i celebrem comunitat. I també és el temps durant el qual les nostres calles són la plataforma on tants sectors culturals ens transmeten la riquesa i la singularitat de la seua expressió creativa“.

Reivindicar el treball dels artistes fallers

Exemple de tot això és esta Exposició del Ninot 2021, ha explicat Joan Ribó, “una mostra que, enguany de manera especial, ha de servir per a reivindicar el treball dels artistes fallers que dona sentit a la nostra festa més universal“. I així mateix, ha destacat “la capacitat d’adaptació i superació davant les adversitats que, al llarg d’estos mesos, ha demostrat el col·lectiu faller, una situació crítica que hem hagut d’aprendre a gestionar, tant des de les institucions com des de les comissions“.

L’obertura de l’exposició s’ha celebrat a les 19.00 hores, després que els ninots s’hagen anat rebent i hagen sigut instal·lats en La Base al llarg d’esta setmana. Els ninots en exposició han arribat procedents enguany, de manera excepcional, de les instal·lacions de Fira València, on han estat emmagatzemats des de març de 2020, després que es decretara la suspensió de les Falles amb motiu de la pandèmia de covid-19.

752 ninots

L’Exposició del Ninot 2021 ha obert les portes al públic de manera oficial hui dissabte, després de la seua inauguració la vesprada de divendres, per tal que les persones visitants puguen gaudir del bon fer del col·lectiu d’artistes fallers, mostrat en un total 752 ninots: 376 grans i 376 infantils. L’exposició estarà oberta fins al 31 d’agost en el cas dels ninots infantils, i fins a l’1 de setembre en el cas dels grans. Serà en eixe moment quan es procedirà, com és habitual, a la lectura del veredicte popular i a la proclamació dels ‘Ninots Indultats‘ del 2021.

A més de la nova ubicació en la Marina de València (atés que el Museu de les ciències, el seu emplaçament dels últims anys, està habilitat com a centre de vacunació), i del canvi de dates, una altra de les novetats de la mostra este 2021 és que la venda de les entrades es realitzarà a través d’internet, amb la finalitat d’evitar possibles esperes i facilitar l’organització.

L’horari de visites al públic serà de dilluns a dijous, de 10.00 a 20.00 hores, i de divendres a diumenge, de 10.00 a 21.00 hores. Els preus es mantindran respecte a l’última edició.

Eugeni Alemany en ninot faller| JCF

Últimes notícies

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.

Pérez Llorca exigix al Govern explicar la reducció de velocitat en l’AVE

El president valencià ha demanat a l'Executiu que detall per què, després de l'accident de Adamuz, s'han aplicat límits en un tram de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana.

La Generalitat intensifica la negociació per a obrir vols de llarga distància als Estats Units i explora la Xina i el Japó

La Generalitat ha accelerat les converses amb aerolínies per a aconseguir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana, amb prioritat als Estats Units i amb vista a la Xina i el Japó. També ha defés una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises per a sostindre el creixement.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec i ha detingut a quatre sospitosos. La banda sueca Dalen va exigir 800.000 corones i va enviar vídeos amb colps

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.

Més de 30.000 visitants han passat per l’expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR

Més de 30.000 professionals i institucionals han passat per l'expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR. L'estratègia ha combinat agenda, tecnologia i gastronomia per a guanyar visibilitat i negoci.