Ribó insta a continuar exercint la nostra responsabilitat amb els sectors creatius vinculats a les Falles

Ribó amb les Falleres Majors de València inaugurant l'exposició del ninot|Imatge: JCF

Ribó ha recordat com, des de l’inici de la pandèmia de covid “tots els sectors vinculats a la festa han reaccionat amb responsabilitat, conscients de la greu situació, anteposant la salut i la seguretat“; però ha subratllat que, precisament l’absència dels festejos “ha posat de manifest quan necessitem les Falles i que importants són per a nosaltres, perquè el temps de festa és el que ens ajuda a fixar la nostra vida en el món que ens envolta, i amb les persones que ens envolten. És el temps en què compartim sentiments i reforcem vincles, en què construïm i celebrem comunitat. I també és el temps durant el qual les nostres calles són la plataforma on tants sectors culturals ens transmeten la riquesa i la singularitat de la seua expressió creativa“.

Reivindicar el treball dels artistes fallers

Exemple de tot això és esta Exposició del Ninot 2021, ha explicat Joan Ribó, “una mostra que, enguany de manera especial, ha de servir per a reivindicar el treball dels artistes fallers que dona sentit a la nostra festa més universal“. I així mateix, ha destacat “la capacitat d’adaptació i superació davant les adversitats que, al llarg d’estos mesos, ha demostrat el col·lectiu faller, una situació crítica que hem hagut d’aprendre a gestionar, tant des de les institucions com des de les comissions“.

L’obertura de l’exposició s’ha celebrat a les 19.00 hores, després que els ninots s’hagen anat rebent i hagen sigut instal·lats en La Base al llarg d’esta setmana. Els ninots en exposició han arribat procedents enguany, de manera excepcional, de les instal·lacions de Fira València, on han estat emmagatzemats des de març de 2020, després que es decretara la suspensió de les Falles amb motiu de la pandèmia de covid-19.

752 ninots

L’Exposició del Ninot 2021 ha obert les portes al públic de manera oficial hui dissabte, després de la seua inauguració la vesprada de divendres, per tal que les persones visitants puguen gaudir del bon fer del col·lectiu d’artistes fallers, mostrat en un total 752 ninots: 376 grans i 376 infantils. L’exposició estarà oberta fins al 31 d’agost en el cas dels ninots infantils, i fins a l’1 de setembre en el cas dels grans. Serà en eixe moment quan es procedirà, com és habitual, a la lectura del veredicte popular i a la proclamació dels ‘Ninots Indultats‘ del 2021.

A més de la nova ubicació en la Marina de València (atés que el Museu de les ciències, el seu emplaçament dels últims anys, està habilitat com a centre de vacunació), i del canvi de dates, una altra de les novetats de la mostra este 2021 és que la venda de les entrades es realitzarà a través d’internet, amb la finalitat d’evitar possibles esperes i facilitar l’organització.

L’horari de visites al públic serà de dilluns a dijous, de 10.00 a 20.00 hores, i de divendres a diumenge, de 10.00 a 21.00 hores. Els preus es mantindran respecte a l’última edició.

Eugeni Alemany en ninot faller| JCF

Últimes notícies

Maribel Vilaplana evita aportar més dades en el Congrés i remitent tot a la seua declaració judicial

Maribel Vilaplana ha declarat en el Congrés que ja va explicar tot el que sabia sobre la DANA davant el jutge i que, per responsabilitat i prudència, no afegirà nova informació en la comissió política.

El PSPV de la Diputació de València proposa uns pressupostos de 250 milions centrats en l’equitat territorial

El PSPV en la Diputació de València presenta una proposta de pressupostos per a 2026 amb 250 milions en inversions, centrats en l'equitat territorial i la recuperació dels municipis afectats per la dana.

Valenciaport licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric en el port

L'Autoritat Portuària de València licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric vinculat a la subestació ST1, clau en el seu pla Valenciaport Net Zero Emissions 2035.

Grues de 90 metres reparen de nit el pont de lAssut de lOr a València

Un equip d'especialistes treballa de nit amb grues de fins a 90 metres per a reparar i reforçar el pont de lAssut de lOr de València, allargant la seua vida útil i millorant la seua seguretat.

València tramita 7.500 informes de vulnerabilitat per la regularització d’immigrants

L'Ajuntament de València ha rebut més de 7.500 sol·licituds d'informe de vulnerabilitat des del 16 d'abril i manté una unitat específica per a agilitzar la regularització extraordinària d'immigrants.

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.

Cinc detinguts per una xarxa de cocaïna vinculada a una partida de 1.400 quilos a Castelló

La Guàrdia Civil deté en diverses localitats de Castelló a cinc persones vinculades a una organització de tràfic de cocaïna relacionada amb una partida de 1.400 quilos intervingut fa dos anys.