19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Ribó insta a continuar exercint la nostra responsabilitat amb els sectors creatius vinculats a les Falles

Ribó amb les Falleres Majors de València inaugurant l'exposició del ninot|Imatge: JCF

Ribó ha recordat com, des de l’inici de la pandèmia de covid “tots els sectors vinculats a la festa han reaccionat amb responsabilitat, conscients de la greu situació, anteposant la salut i la seguretat“; però ha subratllat que, precisament l’absència dels festejos “ha posat de manifest quan necessitem les Falles i que importants són per a nosaltres, perquè el temps de festa és el que ens ajuda a fixar la nostra vida en el món que ens envolta, i amb les persones que ens envolten. És el temps en què compartim sentiments i reforcem vincles, en què construïm i celebrem comunitat. I també és el temps durant el qual les nostres calles són la plataforma on tants sectors culturals ens transmeten la riquesa i la singularitat de la seua expressió creativa“.

Reivindicar el treball dels artistes fallers

Exemple de tot això és esta Exposició del Ninot 2021, ha explicat Joan Ribó, “una mostra que, enguany de manera especial, ha de servir per a reivindicar el treball dels artistes fallers que dona sentit a la nostra festa més universal“. I així mateix, ha destacat “la capacitat d’adaptació i superació davant les adversitats que, al llarg d’estos mesos, ha demostrat el col·lectiu faller, una situació crítica que hem hagut d’aprendre a gestionar, tant des de les institucions com des de les comissions“.

L’obertura de l’exposició s’ha celebrat a les 19.00 hores, després que els ninots s’hagen anat rebent i hagen sigut instal·lats en La Base al llarg d’esta setmana. Els ninots en exposició han arribat procedents enguany, de manera excepcional, de les instal·lacions de Fira València, on han estat emmagatzemats des de març de 2020, després que es decretara la suspensió de les Falles amb motiu de la pandèmia de covid-19.

752 ninots

L’Exposició del Ninot 2021 ha obert les portes al públic de manera oficial hui dissabte, després de la seua inauguració la vesprada de divendres, per tal que les persones visitants puguen gaudir del bon fer del col·lectiu d’artistes fallers, mostrat en un total 752 ninots: 376 grans i 376 infantils. L’exposició estarà oberta fins al 31 d’agost en el cas dels ninots infantils, i fins a l’1 de setembre en el cas dels grans. Serà en eixe moment quan es procedirà, com és habitual, a la lectura del veredicte popular i a la proclamació dels ‘Ninots Indultats‘ del 2021.

A més de la nova ubicació en la Marina de València (atés que el Museu de les ciències, el seu emplaçament dels últims anys, està habilitat com a centre de vacunació), i del canvi de dates, una altra de les novetats de la mostra este 2021 és que la venda de les entrades es realitzarà a través d’internet, amb la finalitat d’evitar possibles esperes i facilitar l’organització.

L’horari de visites al públic serà de dilluns a dijous, de 10.00 a 20.00 hores, i de divendres a diumenge, de 10.00 a 21.00 hores. Els preus es mantindran respecte a l’última edició.

Eugeni Alemany en ninot faller| JCF

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia 49,3 milions en ajudes dirigides a les pimes de la Comunitat Valenciana

La Generalitat destina 49,3 milions a les pimes valencianes a través de Inpyme, amb una alça del 1,4% i noves línies en 2026. Les ajudes, de fins a 200.000 euros per empresa, cobrixen inversió, innovació i seguretat industrial, amb sol·licituds del 16 de febrer al 10 de març.

Foulquier, operat del genoll esquerre

El lateral del València va ser operat mitjançant artroscòpia i romandrà ingressat per a control evolutiu. El club no detalla la lesió ni els terminis de baixa.

Morant ratlla a Pérez Llorca de multipropietari i l’acusa de baixar impostos a les rendes altes

La líder del PSPV-PSOE lliga el patrimoni de Juanfran Pérez Llorca a una política fiscal que, sosté, beneficia a les rendes altes. Vincula les seues crítiques a la polèmica per vivenda pública a Alacant.

El Suprem rebutja per extemporànies les recusacions de Koldo i Ábalos contra cinc magistrats

Les defenses de Koldo García i José Luis Ábalos han intentat apartar a cinc dels set magistrats del Suprem. El tribunal l'ha rebutjat per extemporani en l'audiència prèvia del juí.

El PSPV xifra en 11 les vivendes de protecció pública sota sospita a Alacant

Diana Morant ha denunciat adjudicacions de la promoció Els Naus a càrrecs i afins del PP i ha xifrat almenys 11 VPP sota sospita. El PSPV exigix la dimissió de l'alcalde i la devolució de les vivendes, a més d'una comissió d'investigació

Avís taronja el divendres a l’interior de la Comunitat per ratxes de fins a 100 km/h

Aemet ha activat l'avís taronja en àrees de l'interior per vent de l'oest. Hi haurà a més avisos grocs per vent i mar en interior i litoral.

El dimecres va marcar el dia d’hivern més càlid en la Comunitat en 76 anys

Aemet ha informat que este dimecres va ser, en mitjana regional, el dia d'hivern més càlid des d'almenys 1950. La nit prèvia va deixar rècords de mínimes en les tres capitals.

L’est peninsular va liderar l’augment de població i la Comunitat Valenciana va encapçalar l’avanç

Espanya va sumar 442.428 habitants en 2025, fins a 49,57 milions. El creixement es va concentrar en l'est peninsular, amb la Comunitat Valenciana al capdavant (+1,78%).