Ribó insta a continuar exercint la nostra responsabilitat amb els sectors creatius vinculats a les Falles

Ribó amb les Falleres Majors de València inaugurant l'exposició del ninot|Imatge: JCF

Ribó ha recordat com, des de l’inici de la pandèmia de covid «tots els sectors vinculats a la festa han reaccionat amb responsabilitat, conscients de la greu situació, anteposant la salut i la seguretat«; però ha subratllat que, precisament l’absència dels festejos «ha posat de manifest quan necessitem les Falles i que importants són per a nosaltres, perquè el temps de festa és el que ens ajuda a fixar la nostra vida en el món que ens envolta, i amb les persones que ens envolten. És el temps en què compartim sentiments i reforcem vincles, en què construïm i celebrem comunitat. I també és el temps durant el qual les nostres calles són la plataforma on tants sectors culturals ens transmeten la riquesa i la singularitat de la seua expressió creativa«.

Reivindicar el treball dels artistes fallers

Exemple de tot això és esta Exposició del Ninot 2021, ha explicat Joan Ribó, «una mostra que, enguany de manera especial, ha de servir per a reivindicar el treball dels artistes fallers que dona sentit a la nostra festa més universal«. I així mateix, ha destacat «la capacitat d’adaptació i superació davant les adversitats que, al llarg d’estos mesos, ha demostrat el col·lectiu faller, una situació crítica que hem hagut d’aprendre a gestionar, tant des de les institucions com des de les comissions«.

L’obertura de l’exposició s’ha celebrat a les 19.00 hores, després que els ninots s’hagen anat rebent i hagen sigut instal·lats en La Base al llarg d’esta setmana. Els ninots en exposició han arribat procedents enguany, de manera excepcional, de les instal·lacions de Fira València, on han estat emmagatzemats des de març de 2020, després que es decretara la suspensió de les Falles amb motiu de la pandèmia de covid-19.

752 ninots

L’Exposició del Ninot 2021 ha obert les portes al públic de manera oficial hui dissabte, després de la seua inauguració la vesprada de divendres, per tal que les persones visitants puguen gaudir del bon fer del col·lectiu d’artistes fallers, mostrat en un total 752 ninots: 376 grans i 376 infantils. L’exposició estarà oberta fins al 31 d’agost en el cas dels ninots infantils, i fins a l’1 de setembre en el cas dels grans. Serà en eixe moment quan es procedirà, com és habitual, a la lectura del veredicte popular i a la proclamació dels ‘Ninots Indultats‘ del 2021.

A més de la nova ubicació en la Marina de València (atés que el Museu de les ciències, el seu emplaçament dels últims anys, està habilitat com a centre de vacunació), i del canvi de dates, una altra de les novetats de la mostra este 2021 és que la venda de les entrades es realitzarà a través d’internet, amb la finalitat d’evitar possibles esperes i facilitar l’organització.

L’horari de visites al públic serà de dilluns a dijous, de 10.00 a 20.00 hores, i de divendres a diumenge, de 10.00 a 21.00 hores. Els preus es mantindran respecte a l’última edició.

Eugeni Alemany en ninot faller| JCF

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.