Torrent desenvoluparà un projecte pilot per controlar la població del mosquit tigre i prevenir malalties

L’ajuntament de Torrent amb la col·laboració de les empreses Inesfly i Lokímica durà a terme una iniciativa pionera per tractar de reduir al màxim la població del mosquit tigre en el barri d’El Vedat durant els mesos de la primavera i l’estiu.

Aquest projecte, finançat per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) i que compta també amb fons europeus, consistirà en la partició d’aquest indret del municipi en cinc sectors i en la implementació de diferents estratègies que intenten minimitzar els perjudicis que provoca aquest insecte en els éssers humans i sobretot prevenir de les malalties que puga transmetre.

El programa batejat amb el nom de ‘Nescotiger’, s’ha presentat aquest dimecres en el Saló de Plens del Consistori, amb la presència del director tècnic de Lokímica, Rubén Bueno, la presidenta d’Invesfly, Pilar Mateo, i l’alcalde de Torrent, Jesús Ros.

Els responsables de les empreses participants han explicat que el projecte es tracta d’una investigació aplicada, amb la qual pretenen verificar quina de totes les estratègies impulsades ha estat la més adient per al control i reducció de la població d’aquest mosquit.

Per això, a banda de les tasques que puguen realitzar els operaris municipals en la via pública, es vol incidir en la participació ciutadana i en les actuacions en els espais privats de cada veí d’El Vedat, als quals es donaran alguns dels tres elements que s’empraran d’insecticides.

El primer d’ells consisteix en unes trampes per als espècimens adults, en les que hi haurà adherida una banda amb cola i eixes bandes s’hauran de retirar i dipositar en algun punt on es farà un recompte de la densitat de població que podria haver-hi. Un altre element són uns recipients amb les que es vol atraure a les femelles per a la posada d’ous, els quals contindran algun tipus de toxina que els impedirà prosperar.

Per últim, s’atacarà en altra etapa vital dels mosquits com és quan han arribat al període de larves. Aquest insecte sol pondre els seus ous en zones seques que s’inunden posteriorment, per això es col·locaran un tipus de larvicida que es dissoldrà en aigua i matarà les cries quan fan eclosió els ous.

Tot açò es vol desenvolupar amb una campanya de conscienciació ciutadana perquè s’implique i trobar la millor manera de controlar les poblacions d’aquest mosquit, ja que com ha indicat Mateo pot esdevenir en un vector de malalties com el dengue, la zika o el chikungunya, que en països del nostre entorn ja han començat a aflorar, com és el cas d’Itàlia.

Últimes notícies

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.