Torrent desenvoluparà un projecte pilot per controlar la població del mosquit tigre i prevenir malalties

L’ajuntament de Torrent amb la col·laboració de les empreses Inesfly i Lokímica durà a terme una iniciativa pionera per tractar de reduir al màxim la població del mosquit tigre en el barri d’El Vedat durant els mesos de la primavera i l’estiu.

Aquest projecte, finançat per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) i que compta també amb fons europeus, consistirà en la partició d’aquest indret del municipi en cinc sectors i en la implementació de diferents estratègies que intenten minimitzar els perjudicis que provoca aquest insecte en els éssers humans i sobretot prevenir de les malalties que puga transmetre.

El programa batejat amb el nom de ‘Nescotiger’, s’ha presentat aquest dimecres en el Saló de Plens del Consistori, amb la presència del director tècnic de Lokímica, Rubén Bueno, la presidenta d’Invesfly, Pilar Mateo, i l’alcalde de Torrent, Jesús Ros.

Els responsables de les empreses participants han explicat que el projecte es tracta d’una investigació aplicada, amb la qual pretenen verificar quina de totes les estratègies impulsades ha estat la més adient per al control i reducció de la població d’aquest mosquit.

Per això, a banda de les tasques que puguen realitzar els operaris municipals en la via pública, es vol incidir en la participació ciutadana i en les actuacions en els espais privats de cada veí d’El Vedat, als quals es donaran alguns dels tres elements que s’empraran d’insecticides.

El primer d’ells consisteix en unes trampes per als espècimens adults, en les que hi haurà adherida una banda amb cola i eixes bandes s’hauran de retirar i dipositar en algun punt on es farà un recompte de la densitat de població que podria haver-hi. Un altre element són uns recipients amb les que es vol atraure a les femelles per a la posada d’ous, els quals contindran algun tipus de toxina que els impedirà prosperar.

Per últim, s’atacarà en altra etapa vital dels mosquits com és quan han arribat al període de larves. Aquest insecte sol pondre els seus ous en zones seques que s’inunden posteriorment, per això es col·locaran un tipus de larvicida que es dissoldrà en aigua i matarà les cries quan fan eclosió els ous.

Tot açò es vol desenvolupar amb una campanya de conscienciació ciutadana perquè s’implique i trobar la millor manera de controlar les poblacions d’aquest mosquit, ja que com ha indicat Mateo pot esdevenir en un vector de malalties com el dengue, la zika o el chikungunya, que en països del nostre entorn ja han començat a aflorar, com és el cas d’Itàlia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.