16.5 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Torrent desenvoluparà un projecte pilot per controlar la població del mosquit tigre i prevenir malalties

L’ajuntament de Torrent amb la col·laboració de les empreses Inesfly i Lokímica durà a terme una iniciativa pionera per tractar de reduir al màxim la població del mosquit tigre en el barri d’El Vedat durant els mesos de la primavera i l’estiu.

Aquest projecte, finançat per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) i que compta també amb fons europeus, consistirà en la partició d’aquest indret del municipi en cinc sectors i en la implementació de diferents estratègies que intenten minimitzar els perjudicis que provoca aquest insecte en els éssers humans i sobretot prevenir de les malalties que puga transmetre.

El programa batejat amb el nom de ‘Nescotiger’, s’ha presentat aquest dimecres en el Saló de Plens del Consistori, amb la presència del director tècnic de Lokímica, Rubén Bueno, la presidenta d’Invesfly, Pilar Mateo, i l’alcalde de Torrent, Jesús Ros.

Els responsables de les empreses participants han explicat que el projecte es tracta d’una investigació aplicada, amb la qual pretenen verificar quina de totes les estratègies impulsades ha estat la més adient per al control i reducció de la població d’aquest mosquit.

Per això, a banda de les tasques que puguen realitzar els operaris municipals en la via pública, es vol incidir en la participació ciutadana i en les actuacions en els espais privats de cada veí d’El Vedat, als quals es donaran alguns dels tres elements que s’empraran d’insecticides.

El primer d’ells consisteix en unes trampes per als espècimens adults, en les que hi haurà adherida una banda amb cola i eixes bandes s’hauran de retirar i dipositar en algun punt on es farà un recompte de la densitat de població que podria haver-hi. Un altre element són uns recipients amb les que es vol atraure a les femelles per a la posada d’ous, els quals contindran algun tipus de toxina que els impedirà prosperar.

Per últim, s’atacarà en altra etapa vital dels mosquits com és quan han arribat al període de larves. Aquest insecte sol pondre els seus ous en zones seques que s’inunden posteriorment, per això es col·locaran un tipus de larvicida que es dissoldrà en aigua i matarà les cries quan fan eclosió els ous.

Tot açò es vol desenvolupar amb una campanya de conscienciació ciutadana perquè s’implique i trobar la millor manera de controlar les poblacions d’aquest mosquit, ja que com ha indicat Mateo pot esdevenir en un vector de malalties com el dengue, la zika o el chikungunya, que en països del nostre entorn ja han començat a aflorar, com és el cas d’Itàlia.

Últimes notícies

Camarero culpa al Govern dels retards de la UME en la dana i evita pronunciar-se sobre Mazón

La vicepresidenta valenciana ha denunciat que van esperar 96 hores per al desplegament de l'Exèrcit i ha retret la falta de Policia i Guàrdia Civil, mentres esquiva valorar a Mazón.

El tractament dental després de la mort d’una menor va ser realitzat per professionals col·legiats

El col·legi professional va informar que el tractament i la sedació intravenosa en una clínica d'Alzira van estar a càrrec de professionals col·legiats. Una altra menor seguix ingressada.

La xiqueta de 4 anys ingressada després d’un tractament dental a Alzira passa a planta

La xiqueta de 4 anys ingressada en l'UCI del Clínic de València després d'un tractament en una clínica dental d'Alzira evoluciona favorablement i ha passat a planta. Sanitat i la Policia investiguen què va ocórrer, amb el focus en els fàrmacs, la seua traçabilitat i les autoritzacions de la clínica.

El supervisor del 112 relata rescats abans de les 14.00 en zones sense pluja per la crescuda de barrancs

Un supervisor del 112 ha declarat que abans de les 14.00 ja es rescatava a persones en àrees on no plovia per la crescuda de barrancs i rambles. Ha assegurat que es va informar els responsables durant la seua visita i que l'UME va ser sol·licitada a primera hora de la vesprada.

Hugo Duro porta la seua millor mitjana de gols per minut des que va arribar al València

Hugo Duro porta en este inici de temporada un gol cada 161 minuts en Lliga, amb quatre punts en 647 minuts. Després de la seua xilena al Llevant és màxim golejador de l'equip.

El 10K València Ibercaja 2026 esgota dorsals i fixa rècord amb 16.000 inscrits

La prova ha tancat inscripcions set setmanes abans amb el topall de 16.000 dorsals, màxim històric. El 5K previ ha entrat en els seus últims 500 números.

Alliberats dos hòmens segrestats a Almoradí; tres detinguts per represàlia després d’un robatori

Dos hòmens van ser alliberats en un descampat d'Almoradí després de ser retinguts i agredits com a represàlia per un robatori previ. Hi ha tres detinguts i un quart implicat en busca.

Un supervisor del 112 declara que abans de les 14.00 del 29-O ja es rescatava a persones en zones sense pluja

Un supervisor del 112 ha afirmat davant la jutgessa que abans de les 14.00 del 29 d'octubre ja es rescatava a persones en àrees on no plovia per la crescuda de barrancs prop de la A-3. En una visita de càrrecs al 112 es va traslladar que l'aigua baixava des de Buñol i Chiva cap a l'Horta Sud.