Torrent desenvoluparà un projecte pilot per controlar la població del mosquit tigre i prevenir malalties

L’ajuntament de Torrent amb la col·laboració de les empreses Inesfly i Lokímica durà a terme una iniciativa pionera per tractar de reduir al màxim la població del mosquit tigre en el barri d’El Vedat durant els mesos de la primavera i l’estiu.

Aquest projecte, finançat per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) i que compta també amb fons europeus, consistirà en la partició d’aquest indret del municipi en cinc sectors i en la implementació de diferents estratègies que intenten minimitzar els perjudicis que provoca aquest insecte en els éssers humans i sobretot prevenir de les malalties que puga transmetre.

El programa batejat amb el nom de ‘Nescotiger’, s’ha presentat aquest dimecres en el Saló de Plens del Consistori, amb la presència del director tècnic de Lokímica, Rubén Bueno, la presidenta d’Invesfly, Pilar Mateo, i l’alcalde de Torrent, Jesús Ros.

Els responsables de les empreses participants han explicat que el projecte es tracta d’una investigació aplicada, amb la qual pretenen verificar quina de totes les estratègies impulsades ha estat la més adient per al control i reducció de la població d’aquest mosquit.

Per això, a banda de les tasques que puguen realitzar els operaris municipals en la via pública, es vol incidir en la participació ciutadana i en les actuacions en els espais privats de cada veí d’El Vedat, als quals es donaran alguns dels tres elements que s’empraran d’insecticides.

El primer d’ells consisteix en unes trampes per als espècimens adults, en les que hi haurà adherida una banda amb cola i eixes bandes s’hauran de retirar i dipositar en algun punt on es farà un recompte de la densitat de població que podria haver-hi. Un altre element són uns recipients amb les que es vol atraure a les femelles per a la posada d’ous, els quals contindran algun tipus de toxina que els impedirà prosperar.

Per últim, s’atacarà en altra etapa vital dels mosquits com és quan han arribat al període de larves. Aquest insecte sol pondre els seus ous en zones seques que s’inunden posteriorment, per això es col·locaran un tipus de larvicida que es dissoldrà en aigua i matarà les cries quan fan eclosió els ous.

Tot açò es vol desenvolupar amb una campanya de conscienciació ciutadana perquè s’implique i trobar la millor manera de controlar les poblacions d’aquest mosquit, ja que com ha indicat Mateo pot esdevenir en un vector de malalties com el dengue, la zika o el chikungunya, que en països del nostre entorn ja han començat a aflorar, com és el cas d’Itàlia.

Últimes notícies

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.