Torrent desenvoluparà un projecte pilot per controlar la població del mosquit tigre i prevenir malalties

L’ajuntament de Torrent amb la col·laboració de les empreses Inesfly i Lokímica durà a terme una iniciativa pionera per tractar de reduir al màxim la població del mosquit tigre en el barri d’El Vedat durant els mesos de la primavera i l’estiu.

Aquest projecte, finançat per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) i que compta també amb fons europeus, consistirà en la partició d’aquest indret del municipi en cinc sectors i en la implementació de diferents estratègies que intenten minimitzar els perjudicis que provoca aquest insecte en els éssers humans i sobretot prevenir de les malalties que puga transmetre.

El programa batejat amb el nom de ‘Nescotiger’, s’ha presentat aquest dimecres en el Saló de Plens del Consistori, amb la presència del director tècnic de Lokímica, Rubén Bueno, la presidenta d’Invesfly, Pilar Mateo, i l’alcalde de Torrent, Jesús Ros.

Els responsables de les empreses participants han explicat que el projecte es tracta d’una investigació aplicada, amb la qual pretenen verificar quina de totes les estratègies impulsades ha estat la més adient per al control i reducció de la població d’aquest mosquit.

Per això, a banda de les tasques que puguen realitzar els operaris municipals en la via pública, es vol incidir en la participació ciutadana i en les actuacions en els espais privats de cada veí d’El Vedat, als quals es donaran alguns dels tres elements que s’empraran d’insecticides.

El primer d’ells consisteix en unes trampes per als espècimens adults, en les que hi haurà adherida una banda amb cola i eixes bandes s’hauran de retirar i dipositar en algun punt on es farà un recompte de la densitat de població que podria haver-hi. Un altre element són uns recipients amb les que es vol atraure a les femelles per a la posada d’ous, els quals contindran algun tipus de toxina que els impedirà prosperar.

Per últim, s’atacarà en altra etapa vital dels mosquits com és quan han arribat al període de larves. Aquest insecte sol pondre els seus ous en zones seques que s’inunden posteriorment, per això es col·locaran un tipus de larvicida que es dissoldrà en aigua i matarà les cries quan fan eclosió els ous.

Tot açò es vol desenvolupar amb una campanya de conscienciació ciutadana perquè s’implique i trobar la millor manera de controlar les poblacions d’aquest mosquit, ja que com ha indicat Mateo pot esdevenir en un vector de malalties com el dengue, la zika o el chikungunya, que en països del nostre entorn ja han començat a aflorar, com és el cas d’Itàlia.

Últimes notícies

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.

Detingut a Elx per assaltar la casa d’una dona major fent-se passar per tècnic

Un home de 37 anys va ser detingut a Elx per entrar a la força en la vivenda d'una dona d'avançada edat, després de fer-se passar per tècnic d'internet i sostraure un televisor i joies.

Un nou hidrogel intel·ligent promet acurtar la recuperació de les fractures òssies

Investigadors desenrotllen un hidrogel intel·ligent injectable per a tractar fractures òssies vertebrals i alveolars, que busca accelerar la regeneració de l'os i reduir complicacions.

Domingo estable en la Comunitat Valenciana amb cel buidat i una mica de boira en el litoral

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge estable, amb cels buidats, boires matinals en el litoral, temperatures sense canvis i vent fluix de component este en les hores centrals.